وبلاگ رقص دانش
وبلاگ خبری، علمی ، آموزشی و ... 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ نصرآوران و آدرس nasravaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
طراح قالب


برچسب‌ها: تقویم سال 1399
[ سه شنبه 27 اسفند 1398 ] [ 19:15 ] [ نصر ]
[ سه شنبه 27 اسفند 1398 ] [ 19:8 ] [ نصر ]

https://aja.ir/portal/picture/?1646995/%D8%A2%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4
به گزارش روابط عمومی ارتش به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است که یک ویروس تقریبا خطرناک به نام کرونا از مبدا چین در جهان شیوع پیدا کرده و هم اکنون نیز کشور‌های متعددی را درگیر کرده است.
ویروس کرونا تاکنون در همه کشور‌های جهان تعدادی زیادی را مبتلا کرده و تعدادی دیگر را نیز به کام مرگ کشانده است. این ویروس در ایران نیز تاکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر را مبتلا کرده و در حدود ۷۰ نفر را کشته است
تا امروز در جهان برای مقابله با این ویروس اقدامات زیادی انجام شده که کشورمان نیز در این خصوص مستثنی نبوده و نیروهای مسلح در کنار بخش بهداشت و درمان برای کمک به مردم وارد میدان شدند.
ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ پایِ کار همیشگیِ حمایت از مردم
ارتش جمهوری اسلامی ایران هم که در همه موانع و مواقع که مردم به کمک های آنها نیاز دارند در صحنه حضور داشته است؛ در این زمینه نیز بیکار ننشسته و با تمام امکانات خود وارد میدان شده و ظرفیت‌های مورد نیاز که مد نظر وزارت بهداشت بوده است را پای کار آورده است.
در همین راستا هم امیر دریادار حبیب الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش از تشکیل یک قرارگاه پدافند زیستی در ارتش برای مقابله با کرونا خبر داد.
این قرارگاه که به صورت مرکزی فعالیت می کند قرار است تا با هماهنگ کردن اداره‌های بهداشت و درمان نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی فعالیت های مقابله ای با ویروس کرونا را در مجموعه ارتش ساماندهی کند.
یکی از مهم‌ترین وظایف این قرارگاه علاوه بر غربالگری، انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله ضدعفونی کردن اماکن، آسایشگاها، تست و ارزیابی تمامی نفرات در هنگام ورود و خروج و همچنین برگزاری کلاس‌های آگاه سازی است.
بیمارستان‌های ارتش در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا
ارتش جمهوری اسلامی که در زمینه بهداشت و درمان ید طولایی دارد، با تجهیز و آماده سازی بیمارستان‌های خود در زمینه مقابله با ویروس کرونا در خط مقدم این مبارزه قرار دارد. در این زمینه هم بیمارستان های ارتش وارد عمل شدند.
بیمارستان‌های هاجر و خانواده نیروی زمینی، بیمارستان بعثت نیروی هوایی و بیمارستان گلستان نیروی دریایی ارتش چند مرکز از مراکز متعدد ارتش برای مقابله با این ویروس هستند. در حوزه نظام وظیفه هم امیر سرتیپ شیخ معاون آموزش گفته که پادگان‌ها ایزوله هستند و خانواده‌ها نگران فرزندان خود نباشند.
دانشگاه علوم پزشکی ارتش
مرکز تخصصی تشخیص ویروس کرونا تحت عنوان «آزمایشگاه اقدام کلی تشخیص ویروس کرونا» توسط دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شده و از روز ۱۰ اسفند سال جاری در حال ارائه خدمات درمانی به بیماران است.
نیروی زمینی ارتش
نیروی زمینی ارتش یکی از نیرو‌هایی است که اقدامات ویژه‌ای را در دستور کار خود قرارداده است.
امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش گفته است که در سطح نیرو‌های مسلح و ارتش قرارگاهی برای مقابله با ویروس کرونا به وجود آمده که تمام فعالیت نیرو‌ها را هماهنگ می‌کند. البته ما در تمام استان‌ها خدمت‌رسانی به مردم و مبارزه با ویروس کرونا را در گستره وسیعی آغاز کردیم و به راه خود ادامه خواهیم داد و به ملت قول می‌دهیم در چند روز آینده نسبت به این ویروس حالت آفندی و تهاجمی پیدا کنیم تا آن را ریشه‌کن کنیم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین به این مورد نیز اشاره کرده که این نیرو علاوه بر طراحی و ساخت تجهیزات مقابله با انواع امراض همچون دستگاه تبدیل مواد ضدعفونی کننده؛ به سامانه‌هایی نظیر اتاق ایزوله و دستگاه‌های پاشیدن مواد ضد عفونی کننده به سطح شهر و انواع اجسام و اشیاء مجهز شده و نیروی زمینی ارتش در راستای مقابله با ویروس کرونا از آن‌ها نیز استفاده می‌کند.
البته نیروی زمینی ارتش در اقدامی دیگر نیز خط تولید لباس های نظامی را به خط تولید ماسک و گان حفاظتی تبدیل و امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش هم از این پروژه بازدید کرد.
همچنین نیروی زمینی ارتش کارگاه‌های مختلفی با ظرفیت ۱۰ هزار ماسک و لباس حفاظتی را در استان‌های کرمانشاه، ایلام، تهران، گلستان و خوزستان ایجاد کرده تا پاسخگوی یگان‌های نیروی زمینی ارتش، بیمارستان‌ها باشد؛ با ایجاد چنین کارگاه هایی این امکان وجود دارد تا این محصولات به مکان های عمومی نیز ارسال شود. در حال حاضر این توانمندی در نیروی زمینی ارتش وجود دارد تا سقف روزانه ۵۰ هزار ماسک و لباس را تولید و در اختیار قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا قرار دهد.
پادگان ابوذر سرپل ذهاب نیروی زمینی ارتش هم با تولید روزانه یک هزار ماسک در عرصه خدمات به مردم و ارتش نقش مهمی ایفا می‌کند.
قرارگاه مبارزه با ویروس کرونا تاکنون محیط های عمومی در برخی شهرها مانند کرمانشاه را ضد عفونی کرده است؛ همچنین بارگاه مطهر و منور حضرت امام رضا (ع) را نیز ضدعفونی کرد.
نیروی پدافند هوایی ارتش
نیروی پدافند هوایی از لحظات اولیه اعلام خطر شیوع این ویروس اقدامات پیشگیرانه خود را در سطح وسیعی شروع کرده و تا ریشه‌کنی کامل این ویروس اقدامات خود را تداوم می‌بخشد.
مجموعه اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی پدافند هوایی با اتخاذ تدابیری همچون چک دمای بدن کارکنان در بدو ورود، ضدعفونی‌کردن اماکن اداری، زیستی و سرویس‌های حمل و نقل کارکنان و نظارت بر تهیه مواد غذایی تاکنون از ورود و انتشار این بیماری جلوگیری کرده است.
نیروی هوایی ارتش
نیروی هوایی ارتش در زمینه مقابله با ویروس کرونا هم اقدامات خوبی را انجام داده است. بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش یکی از مراکز درمانی مرجع مبارزه با ویروس کروناست که با درمان برخی از بیماران کرونایی به بهبود آنها کمک کرده است. خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان نیز با مراجعه به این بیمارستان از روند درمان و بهبودی این بیماران بازدید کرد.
از سوی دیگر خط تولید مواد ضد عفونی کننده فردی، سطوح و اماکن عمومی در پایگاه شهید یاسینی بوشهر نیز توسط پرسنل اداره بهداشت و درمان نهاجا در این پایگاه راه اندازی شده است.
نیروی دریایی ارتش
نیروی دریایی ارتش هم با آموزش‌های لازم به تیم‌های بهداشتی خود سعی دارد تا علاوه بر نظارت، از بروز و شیوع این ویروس جلوگیری کنند.
پس از اینکه این ویروس وارد کشور شد، نداجا همراه با ستاد ارتش اقدام به تشکیل قرارگاه پدافند زیستی با حضور فرماندهان و معاونت‌های این نیرو کرد و در این قرارگاه تصمیمات خوبی اتخاذ و عملیاتی شد.
کلام آخر
ارتش جمهوری اسلامی ایران با اقتدار کامل همچون حضور در صحنه های نبرد در صحنه مبارزه با ویروس کرونا هم حضوری فعال دارد و تا ریشه کنی این بیماری کار خود را ادامه خواهد داد


برچسب‌ها: ارتش، کرونا و رینگ مبارزه‌ای به نام ایران
[ سه شنبه 27 اسفند 1398 ] [ 19:5 ] [ نصر ]

http://aja.ir/portal/picture/?1698883/1

 با دستور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، قرارگاه فرهنگی پدافند زیستی نهاجا در اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در پی ابلاغ امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل آجا به فرماندهان نیروهای تابعه و دستو امیر سرتیپ نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش به کلیه فرماندهان یکان های تابعه، مبنی بر مستندسازی فعالیت های ارتش و نهاجا در حوزه مقابله با ویروس کرونا و انعکاس گسترده آن از طریق فضای مجازی، با هدف امید بخشی به مردم شریف ایران اسلامی با دستور حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، قرارگاه فرهنگی پدافند زیستی نهاجا به ریاست حجت الاسلام قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی و با مسئولیت امیر سرتیپ دوم عسگری جانشین و معاون هماهنگ کننده این اداره و با محوریت معاونت فرهنگی و روابط عمومی نهاجا تشکیل شد.
 حجت الاسلام قاضی در این قرارگاه ضمن آرزوی سلامتی برای هموطنان در سراسر کشور و با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و سلسله مراتب سازمان عقیدتی سیاسی آجا، ضمن تاکید بر انجام یک کار جهادی و دوشادوش با کادر درمان کشور ، وظیفه عقیدتی سیاسی ها به خصوص روابط عمومی ها را ثبت و ضبط و مستندسازی فعالیت‌های بهداشتی و درمانی نهاجا و نشر آن در رسانه های جمعی و فضای مجازی جهت آگاهی آحاد جامعه از این مجاهدتها در مقابله و مبارزه با ویروس منحوس کرونا دانست.
امیر سرتیپ دوم عسگری معاون هماهنگ کننده اداره عقیدتی سیاسی نهاجا نیز مستند سازی اقدامات کادر بهداشت و درمان نهاجا در کل کشور در قالب فیلم و عکس را بسیار مهم دانسته و از معاونت تبلیغات خواست تا کلیه فعالیت‌های یکان‌های تابعه نهاجا به صورت روزانه رصد و در این قرارگاه بررسی و نگهداری شود.
حجت الاسلام سیدیان معاون تبلیغات و روابط عمومی اداره عقیدتی سیاسی نهاجا نیز ابراز داشت: امروز کارکنان پایور و وظیفه و خانواده های آنها با کمک های خود در تولید ماسک، مواد و لوازم بهداشتی و همچنین با ضدعفونی کردن محیط اداری و سربازی و منازل سازمانی در کنار کادر بهداشت و درمان نهاجا، لبیک گوی مقام معظم رهبری و منویات ایشان به نیروهای مسلح هستند و وظیفه ما نمایش این همدلی و همراهی است


برچسب‌ها: عقیدتی سیاسی ارتش قرارگاه فرهنگی پدافند زیستی نیروی هوایی کرونا نظامی آجا
[ سه شنبه 27 اسفند 1398 ] [ 19:3 ] [ نصر ]
 

به گزارش خبرنگار میثاق نیوز، به نقل از آسوشیتدپرس یک مقام ارشد آمریکایی از آغاز اولین آزمایش بالینی بر روی نمونه انسانی در روز دوشنبه در موسسه تحقیقات سلامت واشنگتن در سیاتل خبر داد.

او با تاکید بر ناشناس بودن نام اولین دریافت کننده گفت: این آزمایش به صورت غیر علنی انجام خواهد شد.

طبق اظهارات این مقام ارشد، آزمایش مورد نظر بر روی ۴۵ جوان سالم و داوطلب با دوز‌های مختلف انجام خواهد شد تا صرفا بررسی شود که واکسن‌ها عوارض جانبی نگران کننده‌ای ندارند و زمینه برای انجام آزمایش‌های بزرگتر فراهم شود.

گفته می‌شود در صورت موفقیت آمیزبودن، این آزمایش قرار است روی ده‌ها داوطلب در دانشگاه پنسیلوانیا و یک مرکز در کانزاس و پس از آن یک مطالعه مشابه در چین و کره جنوبی صورت بگیرد.

مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی NIH در این باره گفت: حتی اگر آزمایش‌ها موفقیت آمیز باشد، یک سال تا یک سال و نیم زمان خواهد برد تا نمونه مورد اطمینان آن وارد بازار شود.

امروزه هیچ درمان ثابت شده‌ای وجود ندارد. در چین دانشمندان در حال آزمایش ترکیبی از دارو‌های اچ آی وی در برابر کروناویروس جدید و همچنین یک داروی تجربی به نام Remdesivir هستند که در حال توسعه برای مبارزه با ابولا بود. در ایالات متحده آمریکا، مرکز پزشکی دانشگاه نبراسکا همچنین آزمایش برخی از مواد تجربی را در تعدادی از بیماران آمریکایی انجام داد که پس از خروج از یک کشتی دریایی در ژاپن ابتلای آن‌ها تایید شده بود.

برای اکثر افراد کرونا ویروس جدید فقط علائم خفیف یا متوسط مانند تب و سرفه ایجاد می‌کند. برای برخی، به ویژه افراد مسن و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای می‌تواند باعث بیماری شدیدتری از جمله ذات الریه شود.

اکثریت قریب به اتفاق مردم بهبود می‌یابند. براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، افراد مبتلا به بیماری خفیف در طی دو هفته بهبود می‌یابند، در حالی که مبتلایان به بیماری شدیدتر ممکن است برای بهبودی سه تا شش هفته تحت درمان باشند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: میثاق نیوز ویروس کرونا کرونا ویروس
[ سه شنبه 27 اسفند 1398 ] [ 18:58 ] [ نصر ]
 

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی میثاق نیوز، رزمایش پیشگیری و پایش شیوع کرونا تحت کنترل و فرماندهی قرارگاه پدافند زیستی ارتش و با محوریت نیروی زمینی ارتش به فرماندهی میدانی امیر کیومرث حیدری فرمانده نزاجا آغاز شد.

این رزمایش از پادگان شهید زرهرن نزاجا و با رمز «یا علی ابن ابی طالب» آغاز شد.

گفتنی است حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در روز ۲۲ اسفندماه با صدور فرمانی به سردار سرلشکر «باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با تقدیر از خدمات نیرو‌های مسلح به مردم در زمینه مقابله با ویروس کرونا، بر لزوم سازماندهی این خدمات در قالب یک «قرارگاه بهداشتی و درمانی» برای پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری تأکید کردند و اظهار داشتند: این اقدام با توجه به قرائنی که احتمال «حمله‌ی بیولوژیکی» بودن این رویداد را مطرح کرده است، می‌تواند جنبه رزمایش دفاع بیولوژیک نیز داشته و بر اقتدار و توان ملّی بیافزاید.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: ارتش میثاق نیوز کرونا ویروس
[ سه شنبه 27 اسفند 1398 ] [ 18:56 ] [ نصر ]
 

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی میثاق نیوز، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران طی حکمی امیر سرتیپ کیومرث حیدری را به عنوان فرمانده میدانی اقدامات درمانی و پیشگیری ارتش منصوب کرد.

متن کامل حکم به این شرح است:

«سلام علیکم

در جهت اجرای فرمان مقام معظم رهبری و سیاست‌های ابلاغی قرارگاه حضرت امام رضا (علیه السلام)، فرماندهی میدانی اقدامات درمانی و پیشگیری ارتش به حضرتعالی محول می‌گردد.

امیدوارم با اجرای دستورات ابلاغی قرارگاه پدافند زیستی ارتش جمهوری اسلامی ایران با روحیه جهادی، مشمول دعای خیر حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) قرار گیرید و هدایت الهی و پشتیبانی ویژه حضرت بقیه‌الله اعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) شامل حال شما شود تا واسطه پیروزی و برخورداری ملّت بزرگ ایران از نعمت امنیت و سلامت باشید.

لازم است هرچه سریعتر آمادگی اجرای طرح رزمایش دفاع بیولوژیک با اولویت قم و رشت را کسب و بنا به دستور اجرا نمایید.»

ولا حول و لا قوّه الّا بالله العلی العظیم

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر سرتیپ حیدری سرلشکر موسوی میثاق نیوز نیروی زمینی ارتش ویروس کرونا کرونا ویروس
[ سه شنبه 27 اسفند 1398 ] [ 18:55 ] [ نصر ]

 

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی میثاق نیوز،   به نقل از روابط عمومی ارتش، در این جلسه امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده و فرمانده قرارگاه پدافند زیستی ارتش، امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی، امیر سرتیپ صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی، امیر سرتیپ نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی، امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی و امیر دریادار دوم مداح معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتش حضور داشتند.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش با اشاره به تشکیل قرارگاه امام رضا (ع) در ستاد کل نیرو‌های مسلح در پی صدور فرمان فرماندهی معظم کل قوا گفت: اولین جلسه این قرارگاه مصوباتی داشته است که به همه نیرو‌ها ابلاغ شده و لازم است به بهترین شکل به آن‌ها پرداخته شده و همه اقدامات قرارگاه پدافند زیستی ارتش در چارچوب مصوبات قرارگاه امام رضا (ع) انجام شود.

او افزود: تقدیر فرماندهی معظم کل قوا از اقدامات نیرو‌های مسلح، جای شکر دارد و به‌خاطر تلاش یکایک کارکنان جان بر کف نیرو‌های مسلح اعم از؛ ارتش، سپاه، وزارت دفاع، بسیج و نیروی انتظامی بوده است که این امر مسئولیت و مأموریت‌های ما را سنگین‌تر و افزون‌تر می‌کند و برای گسترش اقدامات مورد نظر معظم‌له باید تمام تلاش خود را بکار گیریم.

فرمانده کل ارتش با تأکید بر لزوم سازماندهی تجهیزات و نیروی انسانی بکارگیری شده در امدادرسانی و خدمات بهتر به ملت شریف ایران برای مقابله با ویروس منحوس کرونا خاطر نشان کرد: پیشگیری از شیوع این بیماری و ویروس، یکی از موارد مورد تأکید فرماندهی معظم کل قوا است که از فردا با اجرای یک رزمایش دفاع بیولوژیک تحت کنترل و فرماندهی قرارگاه پدافند زیستی ارتش به فرماندهی امیر دریادار سیاری و با محوریت نیروی زمینی ارتش به فرماندهی میدانی امیر سرتیپ حیدری، باید تلاش کنیم تا خدمات و اقدامات متناسب با فرمان فرماندهی معظم کل قوا به بهترین شکل ممکن اجراشود.

امیر سرلشکر موسوی در ادامه با صدور دستور فوری مبنی بر ایجاد مراکز درمانی متعدد در محله‌ها که از اقدامات موثر در راستای فعال‌تر شدن خدمات ارتش است؛ تاکید کرد: بمنظور مدیریت دقیق و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر مراکز موجود، در ۳۰۰ محله و منطقه در کشور با ایجاد مراکز درمانی نسبت به شناسایی بیماران کرونایی اقدام و از گسترش این بیماری جلوگیری خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه تا کنون اقدامات بسیار مهم و تأثیرگذاری توسط نیرو‌های چهارگانه ارتش در اقصی نقاط کشور انجام شده است افزود: بار اصلی مأموریت دفاع بیولوژیک در کشور بر دوش نیروی زمینی است و سایر نیرو‌ها به ترتیب؛ نیروی پدافند هوایی در اراک، نیروی هوایی در بوشهر، نیروی دریایی در هرمزگان و همچنین نیرو‌های هوایی و دریایی بصورت مشترک در شهر‌های چابهار و کنارک مأموریت تشکیل قرارگاه‌هایی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا را بر عهده خواهند داشت.

فرمانده کل ارتش در ادامه تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد پس از مشخص شدن و واگذاری اماکن توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا، تعداد تخت‌های خود را به ۴ هزار تخت برای تشکیل استراحت‌گاه‌های پس از درمان بیماران کرونایی به این اماکن افزایش دهد. اگرچه تاکنون در برخی استان‌های کشور این اتفاق افتاده و استراحت‌گاه‌هایی توسط نیروی زمینی آماده شده است.

امیر سرلشکر موسوی ضمن قدردانی از زحمات و اقدامات کادر درمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مدت افزود: جمعی از پیشکسوتان ارتش، ایثارگرانه برای کمک و حضور در جمع کادر درمانی آجا اعلام آمادگی کرده‌اند که این اقدام ایثارگرانه آن‌ها شایان تقدیر بوده و لازم است معاونت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با یک برنامه‌ریزی دقیق در صورت لزوم از وجود این عزیزان هم استفاده کند.

فرمانده کل ارتش بر ضرورت تولید بیشتر ماسک، مواد ضد عفونی کننده و البسه مخصوص توسط یگان‌ها تأکید و خاطر نشان کرد: نیرو‌های چهارگانه ارتش باید ضمن استمرار و تداوم خدمت‌رسانی به مردم برای مقابله با ویروس کرونا، در پشتیبانی تولید تجهیزات ضروری نیز برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

در پایان امیر دریادار سیاری فرمانده قرارگاه پدافند زیستی ارتش و فرماندهان نیرو‌های زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی ضمن ارائه گزارش اقدامات و میزان توان موجود، آمادگی خود برای اجرای فرمان فرماندهی معظم کل قوا و تدابیر فرمانده کل ارتش را اعلام کردند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: ارتش جمهوری اسلامی ایران ستاد کل نیروهای مسلح میثاق نیوز کرونا ویروس
[ سه شنبه 27 اسفند 1398 ] [ 18:53 ] [ نصر ]
 

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی میثاق نیوز،    حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس محمدحسنی، نماینده، ولی فقیه در ارتش و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی آجا در جلسه ستاد تبلیغات قرارگاه پدافند زیستی ارتش با تشبیه شرایط فعلی با هشت سال دفاع مقدس گفت: پس از صدور فرمان فرماندهی معظم کل قوا به ستاد کل نیرو‌های مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ایران با تمام توان برای خدمت به مردم به صحنه آمده است، بنابر این ما عناصر فرهنگی – تبلیغی در ارتش نیز باید پا به پای آن‌ها در صحنه باشیم تا ماموریت‌های واگذاری بخوبی صورت پذیرد.

او افزود: ماموریت عناصر فرهنگی هم سختی‌های خاص خودش را دارد، اما در شرایط فعلی سختی ماموریت هیچ کس به اندازه کادر درمانی نیست که در خط مقدم و جلوتر از همه دل به دریای خطر می‌زنند و جوهر و گوهر علمی و ایمانی خویش را ایثارگرانه و مجاهدانه به نمایش می‌گذارند.

محمدحسنی تصریح کرد: همه ما باید نشان دهیم که مردان و زنان خستگی ناپذیر و عناصر روز‌های سختیم که اگر لازم باشد برای حفظ دین، انقلاب و حیثیت ملی خود همه ظرفیت‌های خویش را پای کار می‌آوریم و اینک شرایطی پیش آمده که باید در کنار کادر درمانی باشیم و در راه خدا و صرفا برای کسب خشنودی او از همه آنچه که منسوب به خودمان است بگذریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسنی همچنین گفت: در صورتی که کارمان، فکرمان، حرفمان برای خدا باشد اگر زنده بمانیم عزیز و اگر در این راه شهید شویم عزیزتر خواهیم شد. امروزه در حال گذراندن یک امتحان فوق‌العاده و بی سابقه قرار گرفته ایم که برای سربلند بیرون آمدن از آن نباید از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمائیم.

نماینده، ولی فقیه در ارتش افزود: ما باید با انگیزه و ایمان قوی به درستی کار، تمام توان خود را در این میدان پای کار آوریم و دست در دست همدیگر جوهره دینی و ملی خود را در این مقطع تاریخی به ثبت برسانیم و بدانیم، همچنان که نسل هشت سال دفاع مقدسی‌ها توسط نسل‌های بعدی قضاوت می‌شوند، آیندگان هم ما را قضاوت خواهند کرد پس باید کاری کنیم قضاوت‌ها در باره ما نیز افتخار آمیز باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: آن‌ها که رزمیدند و شهید شدند کار حسینی کردند و اینک نوبت ماست که بار دیگر کاری حسینی کرده و نام خود را در تاریخ ماندگار نمائیم.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: شیوع کرونا میثاق نیوز ویروس کرونا پدافند زیستی آجا نظامی
[ سه شنبه 27 اسفند 1398 ] [ 18:51 ] [ نصر ]
[ جمعه 18 بهمن 1398 ] [ 18:40 ] [ نصر ]
[ جمعه 18 بهمن 1398 ] [ 18:39 ] [ نصر ]
[ جمعه 18 بهمن 1398 ] [ 18:39 ] [ نصر ]

https://aja.ir/Portal/picture/?1696089/%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D8%B3%D8%B1%D8%AA%DB%8C%D9%BE-%D9%86%D8%B5%DB%8C%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4

 

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: ما همانگونه که توانایی ایجاد امنیت در منطقه را داریم و هر تهدیدی را به سرعت جواب می‌دهیم، توانایی ایجاد صلح و ثبات را نیز داریم.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز (جمعه) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با موضوع روز نیروی هوایی اظهار داشت: در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی قرار داریم که شگفت انگیز ترین پدیده تاریخ معاصر است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران تأثیرات زیادی بر مناسبات بین المللی گذاشته و در این چهل و یک سال با رهبری امام راحل و رهبری معظم انقلاب، امید را در دل مستضعفان جهان ایجاد کرده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: انقلاب ایران بر خلاف دیگر انقلاب‌های جهان آمیخته با دین بوده و است و همین موضوع ترس را در دل دشمن ایجاد کرد.

امیر نصیرزاده افزود: کارکنان نیروی هوایی در ۱۹ بهمن ۵۷ با آگاهی کامل و تشخیص حق علیه باطل با لباس رسمی و کارت پرسنلی در مدرسه علوی حضور پیدا کردند. قید بندگی را از پا گشودند و به آزادگی رسیدند. برخی از پرونده‌های دوستان را که می‌بینیم، برخی از همکاران در خاش منتظر اجرای حکم اعدام بودند و اگر انقلاب دیرتر به پیروزی می‌رسید، شاید این اتفاق رخ می‌داد.

وی عنوان کرد: اینکه چرا این حرکت در نیروی هوایی که به خاطر سیاست شاه بیشتر با آمریکایی‌ها مأنوس بودند رخ داد، به این دلیل بود که رژیم این نیروی انقلابی را نمی‌شناخت.

فرمانده نیروی هوایی اضافه کرد: نیروی هوایی غارت منابع کشور را از سوی آمریکا می‌دید. یکی از فجر آفرینان برایم تعریف می‌کرد که مستشاران آمریکایی ما را تحقیر می‌کردند و به هیچ آداب و رسومی پایبند نبودند. آمریکایی‌ها با درجه پایین‌تر از ما وقتی وارد اتاقی می‌شدند، به روی میز می پریده و روی آن می‌نشستند.

امیر سرتیپ نصیرزاده بیان کرد: آمریکایی‌ها منابع ما را به غارت می‌بردند و از همین رو نیروی هوایی منتظر بودند تا ندای انقلاب را بشنوند. سال‌ها کانون‌های انقلابی در نیروی هوایی شکل گرفته بود تا در نهایت ۱۹ بهمن خود را نشان داد.

وی تصریح کرد: نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس در تحمیل اراده سیاسی و نظامی به دشمن، بازنگه داشتن شریان اقتصادی کشور و حفظ امنیت کارهای بزرگی انجام داد که به طور مثال می‌توان به کاری که شهید دوران در زمانی که دیپلماسی به بن بست رسیده بود اشاره کرد که نشان دهنده تحمیل اراده سیاسی و نظامی ایران به دشمن بود.

فرمانده نیروی هوایی گفت: نیروی هوایی همیشه کنار مردم است. وقتی در زمان عید نوروز برخی مناطق کشور با سیل مواجه شد، کارکنان نیروی هوایی تعطیلات عید را رها کردند و به کمک مردم شتافتند. در عملیات مردم یاری حدود دو هزار تن بار را کارکنان نیروی هوایی جابجا کردند.

امیر سرتیپ نصیرزاده افزود: در زمان بعد از جنگ نیز با کار روی پروژه‌های جدید به ساخت جنگنده‌ها و هواپیمای جدید برای نیروی هوایی پرداختیم و پروژه‌های جدیدی را به اجرا درآوردیم که کوثر، صاعقه و آذرخش نماد آن است.

وی اظهار داشت: اگر فرصتی برای اعلام فراهم شد، خواهیم گفت برای حمایت از نیروهای مدافع حرم، نیروی هوایی چه اقداماتی انجام داده است.

فرمانده نیروی هوایی اضافه کرد: ما همانگونه که توانایی ایجاد امنیت در منطقه را داریم و هر تهدیدی را به سرعت جواب می‌دهیم، توانایی ایجاد صلح و ثبات را نیز داریم.

امیر سرتیپ نصیرزاده بیان کرد: باید همه را به شرکت در دو رویداد مهم پیش‌رو دعوت کنیم. شرکت پر شور در انتخابات مجلس و همچنین راهپیمایی ۲۲ بهمن. مردم این دو رویداد را مورد توجه خود قرار دهند


برچسب‌ها: امیر سرتیپ نصیرزاده نماز جمعه تهران نیروی هوایی نظامی
[ جمعه 18 بهمن 1398 ] [ 18:33 ] [ نصر ]

 

 https://aja.ir/Portal/picture/?1696016/%D8%AD%D8%AC%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF-%D8%AD%D8%B3%D9%86%DB%8C

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه امام خمینی(ره) با قرآن متحول شد و جهان را با قرآن متحول کرد گفت: امام خمینی(ره) و ملت با بصیرت‌ و انقلابی ایران با تکیه بر فرهنگ متعالی و آزادی بخش قرآن کریم حکومت نامشروع ستم شاهی را نابود و حکومت جمهوری اسلامی ایران را بنا کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم تجلیل از حافظان قرآنی ستاد ارتش( رهپویان وحی) که با حضور امیر محمودی معاون اجرایی ارتش و حجت الاسلام والمسلمین صنعت پور امیری، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش برگزار شد، گفت: یک عنصر قرآنی، نورانی و در هر عرصه ای موفق است

وی افزود: قرآن کتاب آسمانی متحول شدن و متحول کردن است و هرکسی در دنیا متحول شده اهل قرآن بوده است  همچنانکه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بیشتر اوقاتش را با قرآن سپری می کرد و با آن مأنوس بود.

نماینده ولی فقیه در ارتش راه غلبه بر شیطان نفس را انس با قرآن دانست و ادامه داد: همه جوانان و خانواده های قرآنی از مشکلات و بلاهایی که جوانان غیر قرآنی به آن نزدیک و گرفتار هستند، دور هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش  با بیان اینکه امام خمینی(ره) با قرآن محتول شد و با قرآن جهان را متحول کرد،افزود: هرکدام از ما نیز می توانیم در حوزه مسئولیت هایمان با متحول کردن خود و اطرافیانمان امام خمینی(ره) وار تحول آفرین باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ما با قرآن انقلاب اسلامی، نظام اسلامی را راه اندازی و محور مقاومت را تشکیل و جهان را به طور شگفت انگیزی متوجه ارزشهای اسلامی کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی، قرآن کریم را دارای باطن و ظاهری خواند و افزود: برای رسیدن به این ها طهارت نیاز است و طهارت ظاهری همان وضو گرفتن هست، اما طهارت باطنی با ترک گناه و انجام دادن واجبات به دست می آید.

وی تنها راه دست یابی به حقیقت قرآن را سنخیت پیدا کردن حقیقت درونمان با قرآن دانست و تصریح کرد: باطن ناپاک با حقیقت قرآن پیوندی ندارد و برای دست یابی به این حقیقت باید از محرمات دوری کنیم.

در پایان مراسم از حافظان نمونه  تقدیر شد


برچسب‌ها: حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی امام خمینی(ره) فرهنگ قرآن انقلاب اسلامی نظامی آجا
[ جمعه 18 بهمن 1398 ] [ 18:30 ] [ نصر ]
 

 ارتش تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، به عنوان اصلی ترین نهاد رسمی دفاع از تمامیت ارضی کشور در صحنه حاضر بود و این فعالیت‌ها حتما باید با نظارت و مستشاری نیرو‌های آمریکایی که در ارتش حضور داشتند، انجام می‌شد. این امر بیانگر نفوذ کامل آمریکایی‌ها در ارتش کشورمان بود.

یک افسر ارتش درباره میزان وابستگی ارتش رژیم پهلوی به آمریکایی‌ها نیز اینگونه روایت کرده است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در یکی از پادگان‌های ارتش نامه‌ای از ژاندارمی را مشاهده کردم که در آن از ارتش درخواست شده بود پنج عدد خمپاره به ژاندارمری واگذار شود. در ذیل این نامه پاراف شده بود که در صورت موافقت مستشار نظامی (افسر آمریکایی) خمپاره‌ها به ژاندارمری تحویل داده شود.

فرماندهان کل ارتش بعد از انقلاب چه کسانی بوده‌اند؟ + تصاویر

ارتش پهلوی؛ خط مقدم مقابله با اتحاد جماهیر شوروی

آمریکا برای مقابله با بلوک شرق به همراه کشور‌های پاکستان، ترکیه، عراق، آمریکا و انگلستان پیمانی به نام پیمان سنتو را تشکیل داد که نقش آن همانند خط مقدم در مقابله با بلوک شرق و به خصوص شوروی بود. در واقع هدف از تشکیل چنین ائتلافی استفاده ابزاری از ایران به عنوان کشوری بود که بیشترین مرز را با شوروی داشت. آمریکا به همین منظور و برای حفظ منافعش ایران را به  آخرین تسلیحات و تجهیزات روز دنیا مجهز کرد تا در صورت بروز خطرات احتمالی برای منافع آمریکا در منطقه، این توان را داشته باشد تا مدتی در مقابل نیروهای بلوک شرق ایستادگی کند. البته تا زمانی که قوای آمریکا هم از سایر کشور‌های اطراف برای مقابله با تهاجم احتمالی شوروی به این منطقه برسند.

فرماندهان کل ارتش بعد از انقلاب چه کسانی بوده‌اند؟ + تصاویر

پول نفت ملت ایران در حلقوم آمریکایی‌ها

برای این کار هم نخست نیاز بود تا ایران به جدیدترین و قوی‌ترین تسلیحات و تجهیزات مسلط شود. البته با اینکه هدف این خرید‌ها تقویت توان دفاعی کشورمان بود. اما در برخی موارد این پل صرف راه اندازی مجدد کارخانه‌های ورشکسته و بحران زده آمریکایی مانند نورتروپ گرومن آمریکا بود، یعنی پول نفت ما وسیله‌ای برای احیای صنایع تسلیحاتی آمریکا در دوران پهلوی به شمار می‌رفت که اکثر اوقات این تسلیحات به گونه‌ای  به ایران فروخته می‌شد که هیچ‌گاه اجازه انتقال تکنولوژی به ایران داده نمی‌شد و باید مستشاران آمریکایی حتما وارد کشورمان می‌شدند.

فرماندهان کل ارتش بعد از انقلاب چه کسانی بوده‌اند؟ + تصاویر

طبق گفته سپهبد عبدالله آذربرزین جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش پهلوی در سال‌های دهه ۵۰، بسیاری از کارشناسان خرید هواپیمای اف ۱۴  در برابر گزینه دیگر ارتش که هواپیمای اف ۱۵ بود را غیرقابل توجیه می‌دانستند، چرا که پس از خرید هواپیمای اف ۱۴  حتما باید حدود ۳۰۰ نفر از مسشتاران آمریکایی وارد کشور می‌شدند تا مراحل مختص به آن را راه اندازی و هدایت کنند. اما در مقابل هواپیمای اف ۱۵ قرارداشت  که به دلیل تشابه بسیاری از قطعات آن با هواپیمای اف ۴ برای انجام مراحل فنی مربوط به آن نیاز به مستشار خارجی نداشتیم. البته ایران به دلیل اینکه می‌خواست دل آمریکایی‌ها رها به دست بیاورد، سراغ خرید هواپیمای  اف ۱۴ رفت.
 
در واقع این ادامه همان روندی بود که پس از کودتای ننگین ۲۸ مرداد پای آمریکایی‌ها را به ایران باز کرد و بدین ترتیب نیاز بود تا برای کوچک‌ترین بخش‌ها از مستشاران آمریکایی استفاده شود.

وابستگی کامل ارتش پهلوی در بُعد فنی و تاکتیکی به آمریکا 

استعمار آمریکایی‌ها به حدی بود که آنها حتی اجازه نمی‌دادند تا نیروهای فنی ایرانی اصول و تخصص‌ها را فراگرفته و خودشان کارهای مربوط به تعمیر و نگهداری تجهیزات را انجام دهند. بلکه فقط مستشاران نظامی آمریکایی اجازه دسترسی به بخش‌های فنی و تخصصی تعمیرات تسلیحات و تجهیزات را داشتند.

همه خرید‌های اشتباه به علت تصمیم‌هایی بود که سران وابسته رژیم شاه به آمریکا می‌گرفتند و با هدر رفت منابع مالی ایران و سود حاصل از فروش نفت ملی کشورمان، نه تنها باعث تقویت بنیه ارتش نمی‌شدند بلکه گاهی با همین خرید‌های اشتباه که در بالا هم ذکر شد، هزینه‌های گزافی را نیز به کشورمان تحمیل می‌کردند. 

فرماندهان کل ارتش بعد از انقلاب چه کسانی بوده‌اند؟ + تصاویر

ارتش جمهوری اسلامی ایران، مستقل و مقتدر

پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن‌ماه سال ۵۷، تعجب همه جهان را برانگیخت، دشمنان انقلاب و ایران به این دلیل که به کشوری مطیع و وابسته نیاز داشتند، این انقلاب را برنتابیدند. نخستین راهبرد آن‌ها تحریم بود. این تحریم‌ها ابتدا از قطعات فنی جت‌های جنگنده و هواپیما‌های نطامی و اسلحه‌های انفرادی آغاز شد و تا امروز به حدی گسترش پیداکرده که از کوچک‌ترین پیچ و مهره‌ها تا قطعات مورد نیاز بخش مسافربری و تجاری کشورمان را نیز شامل شده است.

این تحریم‌ها هنگامی شدت پیداکرد که رژیم بعثی عراق روز ۳۱ شهریورماه سال ۵۹ به کشورمان حمله کرد و قصد داشت تا در عرض یک هفته به تهران رسیده و صدام حسین در تهران سخنرانی کند. گردان ۹۲ زرهی اهواز و تکاوران دریایی نیروی دریایی ارتش را می‌توان نخستین یگان‌هایی دانست که با مقاومت ۳۴ روز در خرمشهر در برابر دشمن بعثی ایستادگی کردند.

ارتش انقلابی ایران که با تمام قوا برای دفاع از حریم جمهوری اسلامی ایران وارد دوران هشت ساله دفاع مقدس شده بود، به مرور زمان دچار کمبود قطعات فنی تسلیحات خود شد و این نقطه‌ای برای آغاز خودکفایی ایران در صنایع دفاعی بود.

فرماندهان کل ارتش بعد از انقلاب چه کسانی بوده‌اند؟ + تصاویر

دومین راهبرد آن‌ها در جهت نابودی انقلاب اسلامی مردم ایران حمایت از رژیم بعث عراق برای تجاوز به ایران اسلامی در ۳۱ شهریورماه سال ۵۹ بود. آن‌ها با تجهیز صدام به انواع سلاح‌های آمریکایی و اعزام مسشتاران نظامی و همچنین دراختیار قراردادن تسلیحات غیرقابل فروش ممنوعه مانند سلا‌های شیمیایی، این رژیم را برای حمله به ایران اسلامی تحریک کردند.  

ارتش انقلابی ایران اسلامی، خودکفا در تولید و نوآوری

تحریم های تسلیحاتی ایران اسلامی در اواسط دوران دفاع مقدس به قدری تشدید شد که محققان جوان کشورمان در صنایع دفاعی و سایر بخش‌های کشور در حوزه دفاعی نظامی دست به کار شده و با یادگیری تجربی مراحل تعمیرات و اورهال در جهت آماده سازی این تجهیزات تلاش کردند.

فرماندهان کل ارتش بعد از انقلاب چه کسانی بوده‌اند؟ + تصاویر

برخی از متخصصان دفاعی ما با تسلط به دانش روز دنیا و برخی هم به صورت تجربی دانش تعمیر و نگهداری را به دست آورده بودند در دوران دفاع مقدس همواره تجهیزات و تسلیحات را به روز و قابل استفاده نگه داشتند تا مبادا دشمن بعثی ذره‌ای از خاک ایران را به یغما ببرد. پایان دوران دفاع مقدس نیرو‌های فنی و متخصصان شروع به مهندسی معکوس و ساخت نمونه‌های بومی تجهیزات اصلی و حیاتی کردند که پس از موفقیت در این زمینه به سراغ طراحی و ساخت نمونه‌های بومی همان تجهیزات، اما مطابق با دانش روز دنیا و تهدیدات پیرامونی کشورمان رفتند و این کار تا امروز نیز با قوت و جدیت ادامه دارد.

فرماندهان کل ارتش بعد از انقلاب چه کسانی بوده‌اند؟ + تصاویر

این توانمندی به حدی است که اگر در دوران پهلوی دوم مجبور بودیم برای تامین کوچکترین نیاز‌های خود مانند سیم خاردار جلوی بیگانگان دست دراز کنیم، امروز توانایی تولید تجهیزاتی چون انواع پهپادها، هواپیما‌های جنگنده و آموزشی، انواع ناو‌ها و ناوشکن ها، انواع موشک ها و موشک‌های بالستیک، انواع بالگرد‌ها و بسیاری از تجهیزات روز دنیا را در اختیار داریم.

ساختار ارتش

پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ساختار ارتش به این گونه بود که فرمانده کل ارتش و رئیس ستاد مشترک در یکدیگر ادغام شده بود و سه نیروی هوایی، دریایی و زمینی ذیل ستاد مشترک ارتش ادامه داشت. پس از انقلاب تا اواسط دهه ۷۰ این سیستم بدین گونه ثابت باقی مانده بود. اما رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده کل قوا دستور دادند تا در سال ۷۷  سِمَت رئیس ستاد مشترک و فرمانده کل ارتش را از یکدیگر تفکیک شود.

فرماندهان کل ارتش بعد از انقلاب چه کسانی بوده‌اند؟ + تصاویر

در این گزارش سعی داریم تا به معرفی چهار فرمانده کل ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی بپردازیم.

در این مدت، سرلشکر علی شهبازی (از ۸ مهر ۱۳۷۷ تا ۱ خرداد ۱۳۷۹)، سرلشکر محمد سلیمی (از ۱ خرداد ۱۳۷۹ تا ۲۰ شهریور ۱۳۸۴)، سرلشکر عطاءالله صالحی (از ۲۰ شهریور ۱۳۸۴ تا ۳۰ مرداد ۱۳۹۶) و سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی (از ۳۰ مرداد ۱۳۹۶) فرماندهی ارتش را برعهده داشته‌اند و هر یک به‌نوبه خود منشأ تحولات ارزشمندی در ارتش شده‌اند.

سرلشکر علی شهبازی 

امیر سرلشکر علی شهبازی از سال ۷۷ تا ۷۹ نخستین فرمانده کل ارنش  بود. او رئیس گروه مشاوران نظامی فرماندهی کل نیرو‌های مسلح ایران است.   امیر شهبازی  از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که با درجه سرلشکری فرماندهی ارتش را بر عهده داشت.
 
فرماندهان کل ارتش بعد از انقلاب چه کسانی بوده‌اند؟ + تصاویر

او پس از گذراندن تحصیلات دوره متوسطه، وارد دانشگاه افسری نیروی زمینی ارتش شد و دوره‌های نظامی از قبیل دوره‌های مقدماتی نظامی، عالی و فرماندهی و ستاد را طی کرد و در سال ۱۳۶۹ به درجه سرلشکری رسید. او سمت‌هایی نظیر فرماندهی یگان‌های ارتباطی، معاونت طرح و عملیات، معاونت دفتر مشاورت، سرپرست گروه کار نظامی نهاد ریاست جمهوری، معاونت هماهنگ‌کننده ستاد مشترک ارتش و رئیس ستاد مشترک ارتش از ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۷ را برعهده داشت.

فرماندهان کل ارتش بعد از انقلاب چه کسانی بوده‌اند؟ + تصاویر

سرلشکر شهبازی در سال ۱۳۷۷ به‌عنوان اولین فرمانده کل ارتش منصوب شد، اما پس از دو سال از این سمت کناره‌گیری کرد.

سرلشکر محمد سلیمی

امیر سرلشکر محمد سلیمی از افسران انقلابی ارتش بود. وی نیز از دانش‌آموختگان دانشکده افسری و فارغ‌التحصیل دوره دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش بود.

فرماندهان کل ارتش بعد از انقلاب چه کسانی بوده‌اند؟ + تصاویر

سرلشکر سلیمی در دوران جنگ مسئولیت دفتر مشاوره نظامی حضرت امام خمینی (ره) را برعهده داشت، رئیس ستاد جنگ‌های نامنظم بود و در زمان ریاست‌جمهوری رهبر معظم انقلاب، به‌عنوان وزیر دفاع فعالیت می‌کرد. مقام معظم رهبری با آشنایی عمیقی که از این امیر پیشکسوت ارتش داشت، او را از خرداد ۱۳۷۹ به‌عنوان فرمانده کل ارتش منصوب کرد.

فعالیت‌های مردم یاری ارتش در هنگام وقوع زلزله بم و تاکید بر خدمت رسانی به مردم زلزله زده یکی از نقاط برجسته کارنامه مرحوم امیر سرلشکر سلیمی است.

سرلشکر محمد سلیمی این مسئولیت سترگ را هشت سال (تا ۲۰ شهریور ۱۳۸۴) برعهده داشت. اما متاسفانه این امیر ارزشمند ارتش روز ۱۰ بهمن سال  ۹۴ دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار معبود شتافت.

 

فرماندهان کل ارتش بعد از انقلاب چه کسانی بوده‌اند؟ + تصاویر

مقام معظم رهبری در پیامی که به‌مناسبت درگذشت این فرمانده پیشکسوت و انقلابی ارتش صادر شد، آورده‌اند: «این نظامی متدین و متعهد ازجمله معدود یاران ارتشی است که از آغازین هفته‌های پیروزی انقلاب، وسیله ارتباط فعال ارتش با دستگاه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و عنصر مؤثر در جذب بدنه متعهد ارتش به خدمات انقلاب بود و در طول ده‌ها سال در مراکز حساس نظامی همچون وزارت دفاع و فرماندهی ارتش و سرپرستی دفتر مشاورت امام در نیرو‌های مسلح و ریاست ستاد مرکز جنگ‌های نامنظم در سال‌های اول دفاع مقدس، خدمات ارزنده‌ای به‌جای آورد».

فرماندهان کل ارتش بعد از انقلاب چه کسانی بوده‌اند؟ + تصاویر

سرلشکر عطاءالله صالحی

امیر سرلشکر عطاءالله صالحی متولد ۱۸ اسفند ۱۳۲۸ است. وی فرمانده کل سابق ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.  صالحی در سال ۱۳۴۶ وارد ارتش و در سال ۱۳۴۹ با رسته توپخانه از دانشکده افسری فارغ‌التحصیل شد. همچنین در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۳۸۴ و پس از استعفای امیر سرلشکر محمد سلیمی به‌سمت فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب و تا سال ۹۶ این مسئولیت را برعهده داشت.

فرماندهان کل ارتش بعد از انقلاب چه کسانی بوده‌اند؟ + تصاویر

سرلشکر موسوی فرمانده کل فعلی ارتش 

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دانش‌آموخته دکتری مدیریت دفاع ملی از دانشگاه عالی دفاع ملی و آموزش‌دیده دانشگاه افسری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. وی در طول جنگ ایران و عراق به‌عنوان یکی از فرماندهان ارتش ایران در رسته توپخانه، حضور داشت. او در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۵ جانشین فرمانده کل ارتش بود و از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶ برای مدت یک‌سال، به‌عنوان جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح فعالیت می‌کرد.

فرماندهان کل ارتش بعد از انقلاب چه کسانی بوده‌اند؟ + تصاویر

امیر سرلشکر موسوی در حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، در تاریخ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ با ارتقا به درجه سرلشکری، به‌سمت فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد. همچنین پس از تغییر نام و استقلال بخش پدافندی ارتش و ایجاد نیروی پدافند هوایی ارتش، رهبر انقلاب در سال ۹۸ امیر موسوی را به سمت فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء منصوب کردند.

امیر موسوی در جنگ ایران و عراق ابتدا به منطقه کردستان اعزام شد و در لشکر ۲۸ کردستان، در جبهه‌های جنگ غرب حضور پیدا کرد، سپس به گروه ۳۳ توپخانه نیروی زمینی ارتش پیوست و در جبهه‌های خوزستان فعالیت کرد. او در عملیات‌های والفجر ۴، والفجر ۹، بیت‌المقدس ۵، قادر، نصر و چندین عملیات دیگر حضور داشت. او از جانبازان جنگ ایران و عراق محسوب می‌شود.

در کارنامه فعالیت او مسئولیت‌هایی همچون فرمانده دانشگاه افسری امام علی، فرمانده قرارگاه شمال شرق ارتش، معاونت آموزش نیروی زمینی ارتش، معاونت طرح و برنامه نیروی زمینی ارتش، ریاست اداره عملیات ارتش، ریاست ستاد مشترک ارتش، جانشین فرمانده کل ارتش، رئیس مرکز مطالعات راهبردی آجا، جانشین رئیس ستاد کل نیروی‌های مسلح از نقاط برجسته کارنامه فعالیت اوست.

فرماندهان کل ارتش بعد از انقلاب چه کسانی بوده‌اند؟ + تصاویر

او پس از انتصاب به این سمت همواره طبق تاکیدات رهبر انقلاب در جهت اتحاد بین ارتش و سپاه تاکید کرده و در این راه تلاش‌های بسیاری را انجام داده است.

اتتهای پیام/

 

برچسب‌ها: ارتش , ارتش انقلابی , ارتش ایران , ارتش شاهنشاهی , ارتش مقتدر , ارتشی , ارتشیان , فرمانده
[ جمعه 18 بهمن 1398 ] [ 18:23 ] [ نصر ]
 

دوازدهمین جشنواره جوان سرباز ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز یکشنبه سیزدهم بهمن‌ماه به میزبانی نیروی پدافند هوایی ارتش آغاز شد.

در این مراسم فرماندهان عالی‌رتبه ارتش از جمله امیر دریادار حمزه علی کاویانی معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر روشندل رئیس عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر سرتیپ فردین نسایی معاون نیروی انسانی نیروی پدافند هوایی ارتش و جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح حضور داشتند.

گفتنی است، در پایان این جشنواره از ٣۶ نفر از کارکنان وظیفه ارتش تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب‌ها: دوازدهمین جشنواره جوان سرباز ارتش جمهوری اسلامی نظامی
[ جمعه 18 بهمن 1398 ] [ 18:21 ] [ نصر ]
 

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیامی، ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به ملت بزرگ ایران اسلامی تبریک گفته و انقلاب اسلامی را رساترین فریاد تاریخ معاصر دانست.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
دهه فجر آغاز گر طلوعی مبارک در کهن سرزمین ایران است که با تلألو انوار الهی آن، پایه‌های نظام استبدادی و سلطه ستم شاهی برای همیشه از جا برچیده شد و فصل جدیدی از حیات ملت بزرگ ایران در پرتو معنویت، عزت، آزادی و استقلال آغاز شد.

انقلاب شکوهمند اسلامی ایران که مبتنی بر آموزه‌های نورانی مکتب سرخ عاشورا و در تداوم مسیر پیامبران و ائمه هدی سلام الله علیهم اجمعین است، ثابت کرد که با اتکا به خدامحوری و خودباوری و اتحاد و یکپارچگی می‌توان در مقابل زورگویان و ظالمان عالم ایستاد و ملتی را از زیر سلطه استبداد و استعمار رهانید.

انقلاب اسلامی ایران با ارایه نظامی مردم سالار و معنویت محور، به الگویی مطلوب و ماندگار برای ملل مستضعف، حق جو و آزادی خواه جهان تبدیل شده است و ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با تقدیم ۴۸ هزار شهید و بیش از ۲۰۰ هزار جانباز در دوران مختلف انقلاب از مقابله با گروهک‌های تجزیه طلب در آغازین روز‌های پیروزی انقلاب، تا دفاع از تمامیت ارضی و از عملیات‌های مسشتاری علیه تروریسم تکفیری، تا عملیات‌های گسترده مردم یاری در جای جای میهن اسلامی، موجب تثبیت، استحکام و اعتلای انقلاب شکوهمند اسلامی شده است.

امروز شجره طیبه و تنومند انقلابِ اسلامی با خلق محور مقاومت و دفاع از حریم آل الله، موجب دفع فتنه‌ها و توطئه‌های گروهک‌های تروریستی و قدرت‌های بیگانه در منطقه شده است.

در پرتو انوار الهام بخش انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران، بیداری اسلامی و خیزش ملل مسلمان منطقه در سراسر جهان اسلام گسترش یافته و به رغم کینه ورزی و خصومت‌های دشمنان به ویژه استکبار جهانی به سرکردگی دولت تروریست آمریکای خبیث، در حال پیشروی و فتح سنگر‌های کلیدی جهان است.

در مقطع کنونی که دشمن در ابعاد سخت و نرم، ضربات کوبنده‌ای از انقلاب و ملت بزرگ ایران دریافت کرده و در حضیض ضعف و انفعال قرار دارد، شرکت مردم بصیر ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن و مشارکت حداکثری در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مشت‌های کوبنده دیگری است که موجب شکست و نومیدی بیش از پیش دشمن خواهد شد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، به ملت بزرگ ایران اطمینان می‌دهد همواره تحت فرماندهی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) با همراهی و همدلی سایر نیرو‌های مسلح، در راه صیانت از آرمان‌های انقلاب و منافع و امنیت ملت غیور ایران سربلند اسلامی محکم و استوار ایستاده است و هرگز اجازه نخواهد داد تا دشمنان خدشه‌ای به امنیت و اقتدار کشور وارد کنند.

کارکنان مومن و غیور ارتش جمهوری اسلامی ایران دست در دست ملت بصیر و هوشیار ایران در ایام الله پیش رو در صحنه دفاع نرم از نظام اسلامی همانند گذشته در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی، حضور یافته و مشارکتی پر شور و حداکثری را رقم خواهند زد و با گوش جان سپردن به سر انگشت تدابیر رهبر فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، مسیر اعتلای انقلاب و نظام اسلامی را با امید و اقتدار دنبال خواهند کرد.

انتهای پیام/


برچسب‌ها: ارتش , ارتش انقلابی , ارتش ایران , امیر سرلشکر موسوی , امیر موسوی , فرمانده ارتش
[ جمعه 18 بهمن 1398 ] [ 18:19 ] [ نصر ]
موشک ها از ابتدای اختراع تاکنون در نبردهای زمینی، دریایی و هوایی و همچنین در حوزه پدافندی نقش مهمی ایفا می کنند. موشک ها انواع مختلفی مانند بالستیک، کوتاه برد، کروز و … دارند. آنها قدری در نبردها به ویژه در عملیات های آفندی نقش تعیین کننده‌ دارند. اهمیت تجهیز ایران به موشک‌های گوناگون در برخی عملیات های مهم مانند نخستین حمله ایران با موشک های اسکاد بی  به یک کارخانه سیمان در یک کیلومتری پالایشگاه کرکوک در ۲۱ اسفندماه سال ۶۳ به همگان اثبات شد.

نابودی توان زرهی دشمن با خانواده موشک ضدزره طوفان + تصاویر

این مهم در حالی صورت گرفت که ایران در دوران جنگ تحمیلی نیز همواره توسط قوای موشکی رژیم بعثی عراق مورد حمله قرار می گرفت و بسیاری از شهرهای کشورمان در این دوران آماج حملات موشکی عراق بود. اینجا بود که شهید حسن طهرانی مقدم شروع به فکر طراحی و ایجاد صنعت موشکی کشور افتاد. در واقع این حرکت سرآغاز رشد و شکوفایی جمهوری اسلامی ایران در عرصه موشکی بود.

موشک های بالستیک و کروز اهمیت خاص خود را دارند. اما اهمیت این موضوع بیشتر در نبردهای با درگیری پائین ارزشمندی خود را نشان می دهد. ولی یکی دیگر از انواع موشک های موجود که در حوزه نبردهای زمینی رو در رو و با احتمال درگیری بسیار بالا  اهمیت زیادی دارد، موشک های ضد زره است.

به همین دلیل و با توجه به اهمیت استفاده از موشک‌های ضد زره، باشگاه خبرنگاران جوان در مجموعه گزارش‌هایی توانمندی ایران در این حوزه را بررسی و تحلیل می‌کند.

خانواده موشک طوفان 

خانواده موشک‌های طوفان نخستین موشک‌های ضد زره بومی ساخت کشورمان هستند که در واقع نمونه مهندسی معکوس، موشک‌های تاو هستند و تاکنون نیز ۶ مدل از آن‌ها طراحی و ساخته شده است.

طوفان ۱

این موشک‌  ۱۸/۵ کیلوگرمی با یک سر جنگی ۳/۶ کیلوگرمی می تواند تا ۵۵۰ میلیمتر در زره‌های فولادی نفوذ کند. برد این موشک در بازه  ۷۰ تا ۳۸۵۰ متر تخمین زده می شود که بیشینه سرعت آن نیز در حدود ۳۱۰ متر بر ثانیه است. 

نابودی توان زرهی دشمن با خانواده موشک ضدزره طوفان + تصاویر

نکته مهم دیگری که در ارزیابی قدرت موشک ها اهمیت دارد، میزان برد موثر آنهاست که این مولفه در موشک طوفان ۱، در روز ۳۵۰۰متر و در شب نیز ۲۵۰۰متر است.

طوفان ۲ 

این موشک به عنوان نسل دوم از این خانواده یک تفاوت اساسی با نسخه اولیه خود دارد و آن هم برخورداری از سر جنگی دو مرحله ای است. طراحی یک میله نفوذگر برای نفوذ بهتر در انواع زره ها نیز دیگر مزیت طوفان ۲ است.

نابودی توان زرهی دشمن با خانواده موشک ضدزره طوفان + تصاویر

طول موشک طوفان ۲، ۱۴۵ سانتیمتر، جرم کلی ۱۹.۱ است که ۴ کیلوگرم از این جرم مربوط به کلاهک موشک است. میزان نفوذ سرجنگی این موشک ۷۶۰ میلیمتر بوده که نسبت به نسل گذشته رشد ۴۰ درصدی داشته، البته سایر مشخصات این طوفان نسبت به نسل اول هیچ تغییری نکرده است. دقت برخورد و اصابت هر دو نسل طوفان، در حدود ۹۵ درصد عنوان شده و این موشک‌ها قابلیت بکارگیری در شب را با برد کمتر دارند.

این موشک توانایی شلیک از بالگردها، خودروهای زرهی و پرتابگرهای زمینی را داراست.

طوفان ۳

طوفان در نسل سوم خود نیز باز هم یک تغییر و پیشرفت را شاهد بوده و آن هم مورد اصابت قراردادن اهداف موردنظر از بالا به جای برخورد از مقابل است. این توانایی بدین معنی است که طوفان ۳ اهداف زرهی که در پشت موانع طبیعی و مصنوعی پنهان شده اند را از قسمت بالا نابود کند.

نابودی توان زرهی دشمن با خانواده موشک ضدزره طوفان + تصاویر

 

طوفان ۳ با قطر ۱۵ سانتیمتری، وزن ۱۹ کیلوگرمی و یک کلاه جنگی به وزن ۱/۷ کیلوگرم با برد ۶۵۰ تا ۳۵۰۰ متر تا عمق ۸۰ میلمیتری زره های فولادی نفوذ می‌کند و می‌تواند یا استفاده از قابلیت های مقابله با جنگال و سنسورهای مغناطیسی و لیزری برای شناسایی اهداف، ضربات مهلکی را بر پیکره دشمن وارد کند. همچنین بیشینه سرعت این نمونه نیز به مثابه دو عضو قبلی خانواده خود هیچ تغییری نکرده و همان عدد ۳۱۰ متر بر ثانیه است.

طوفان ۴؛ استفاده از تکنولوژی ترموباریک برای نخستین بار

محققان صنایع دفاعی کشورمان برای چهارمین نسل از موشک‌های ضد زره طوفان نیز با ابداع یک تکنولوژی جدید، محصولی متفاوت اما به روز را طراحی و ساختند. موشک ضد زره طوفان ۴ علاوه بر توانایی نابودی تجهیزات زرهی دشمنان با استفاده از فناوری نوین ترموباریک در کلاهک جنگی خود، توانایی انهدام استحکامات و ابنیه دشمن نظیر سنگرها، پناهگاه‌ها و حتی آشیانه‌ها را نیز داراست.

نابودی توان زرهی دشمن با خانواده موشک ضدزره طوفان + تصاویر

اما سرجنگی ترموباریک یا گرمافشاری در واقع نوعی از انفجار را ایجاد می کند که علاوه بر انفجار اولیه ناشی از برخورد موشک به هدف، توده‌ای از مواد آتش‌زا در شعاع انفجاری خود ایجاد می‌کند که با اکسیژن موجود در جو مخلوط می‌شود و در مرحله بعد، این توده آتش می‌گیرد به نحوی که تمام منطقه آتش گرفته را نابود می‌کند.

 

وزن این موشک قدری سنگین تر شده و به ۲۰ کیلوگرم رسیده است، وزن سرجنگی آن ۳/۵ کیلوگرم، میزان نفوذ در زره ۸۰ میلمیتر، برد آن نیز در بین ۱۰۰ تا ۳۷۵۰ متر تخمین زده می‌شود. بیشینه سرعت آن نیز ۳۱۰ متر بر ثانیه است. بیشینه سرعت آن نیز بیش از ۳۰۰ متر بر ثانیه برآورد می‌شود.

طوفان ۵

این عضو پنجم خانواده موشک‌های ضد زره طوفان در بهمن  ۸۸ با حضور وزیر دفاع وقت  رونمایی و خط تولید آن افتتاح شد. میزان نفوذ در زره‌ها، در این موشک به ۹۰۰ میلیمتر رسیده که نسبت به نسل نخست آن افزایش نزدیک به ۲۰۰ میلمیتری را نشان می‌دهد که دانش بنیان بودن و قدرت علمی صنایع دفاعی ایران مبتنی بر حقیقت است.

نابودی توان زرهی دشمن با خانواده موشک ضدزره طوفان + تصاویر

طوفان ۵ وزنی در حدود ۲۳ کیلوگرم دارد که از این میزان قریب به ۶ کیلوگرم آن مربوط به سر جنگی و یا کلاهک آن است. میزان نفوإ در زره ۹۰۰ میلمیتر، برد ۶۵۰ تا ۳۵۰۰ متر، سرعت ۱۶۷ متر بر ثانیه‌ای و قطر ۱۵.۳ سانتیمتری این نسل از خانواده موشک طوفان از دیگر ویژگی‌های فنی آن است.

همچنین از دیگر ویژگی‌های فنی این موشک می‌توان به قابلیت  هدایت لیزری و مقابله با جنگال اشاره کرد. طراحی این موشک نیز با نسل‌های قبلی متفاوت بوده و تفاوت‌هایی نظیر سر جنگی دو مرحله‌ای و میله نفوذگر جمع شونده برخورداراست.   

طوفان ۶

ششمین عضو از خانواده موشک های ضد زره توفان، از نظر ظاهری مانند طوفان ۴ است با این تفاوت که طوفان ۶ مجهز به سرجنگی ترموباریک است. همچنین وزن سرجنگی آن نیز نسبت به نمونه های قبلی افزایش یافته و ۵ کیلوگرم مواد منفجره را در خود جای داده است.

نابودی توان زرهی دشمن با خانواده موشک ضدزره طوفان + تصاویر

وزن کلی این موشک به طور کلی ۲۱ کیلوگرم، وزن کلاهک آن ۵ کیلوگرم، میزان نفوذ در زره ۸۰ میلمیتر، برد ۱۰۰ تا ۳۵۰۰ متر و سرعت متوسط آن نیز ۱۷۰ متر بر ثانیه است.

انتهای پیام/


برچسب‌ها: تصاویر موشک ضد زره طوفان، نابود کننده توان زرهی دشمن
[ جمعه 18 بهمن 1398 ] [ 18:16 ] [ نصر ]
[ جمعه 15 آذر 1398 ] [ 13:40 ] [ نصر ]

رهبر انقلاب اسلامی، در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش (۱۳۹۸/۸/۸)، #امنیت را مهم‌ترین نیاز جامعه و حفظ آن را وظیفه مقدس #ارتش دانستند و در ادامه به بیان تفاوت ارتشهای قدرتهای استکباری با ارتش جمهوری اسلامی پرداختند که پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در این اطلاع‌نگاشت این نکات را مرور می‌کند.


برچسب‌ها: ارتش مقدس در کلام رهبری
[ جمعه 15 آذر 1398 ] [ 13:38 ] [ نصر ]
[ جمعه 15 آذر 1398 ] [ 13:36 ] [ نصر ]

https://aja.ir/Portal/picture/?1654859/%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%C2%AB%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%C2%BB-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D8%AF

 

مراسم گرامیداشت روز دانشجو و جشن فارغ التحصیلی دانشجویان رشته های پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در آستانه 16 آذر، روز دانشجو، مراسم گرامیداشت این روز و جشن فارغ التحصیلی دانشجویان رشته های پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارتش صبح امروز در سالن همایش این دانشگاه برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم پزشک رامین حمیدی فراهانی، فرمانده دانشگاه علوم پزشکی ارتش در این مراسم ضمن تبریک به فارغ التحصیلان، گفت: خدمت در نهاد مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران که ارتش حزب الله و کلمه طیبه است، برکات زیادی را برای شما عزیزان به همراه خواهد داشت.

وی افزود: امیدواریم نگاهتان به خدمت همیشه مقدس باشد و همواره در برطرف کردن نیاز و مشکلات بیماران نهایت سعی و توان خود را به کار ببرید. به خداوند تعالی توکل کنید و وظیفه‌شناسی را سرلوحه زندگی خود قرار داده و به آینده امیدوار باشید چرا که آینده برای شما عزیزان است.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی ارتش در پایان با اشاره به حماسه 16 آذر خاطر نشان کرد: روز دانشجو همانند ستاره‌ای درخشان در تاریخ این مرز وبوم می‌درخشد و ماندگار خواهد بود چرا که یادآور شهیدان گرانقدری است که با بیزاری از طاغوت و استکبار به مبارزه با آنان بر خواسته و در راه اسلام جان خویش را فدا کردند.

در ادامه این مراسم پس از اعطای درجات نظامی به دانشجویان برتر، قرائت سوگندنامه پزشکی و احترام به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران توسط دانشجویان حاضر در مراسم انجام شد


برچسب‌ها: مراسم گرامیداشت «روز دانشجو» در دانشگاه علوم پزشکی ارتش روز دانشجو نظامی آجا
[ جمعه 15 آذر 1398 ] [ 13:33 ] [ نصر ]

https://aja.ir/Portal/picture/?1646995/%D8%A2%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4

 

 دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران جهت تکمیل کادر افسری نیروهای زمینی، قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، هوایی، دریایی و سازمان‌‌های تابعه خود ار بین جوانان پسر مومن، متعهد، و علاقه‌مند به حرفه نظامی‌گری و رزمندگی که دارای روحیه انقلابی، ولایت‌مداری، سلحشوری، از جان گذشتگی، ایثارگری و بسیجی باشند، هم‌رزم می پذیرد.

 به گزارش روابط عمومی ارتش، بنا بر اعلام هیئت مرکزی گزینش آجا علاقه‌‌مندان به تحصیل در  دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در رشته‌های ریاضی فیزیک و علوم تجربی می توانند با مراجعه به وبگاه اطلاع رسانی هیئت مرکزی گزینش ارتش جمهوری اسلامی ایران به آدرس gozinesh.aja.ir و روزنامه های کثیرالانتشار با شرایط تحصیل در دانشگاه  افسری امام علی (ع) نیروی زمینی، دانشگاه خاتم الانبیا(ص) پدافند هوایی، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری نیروی هوایی، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر نیروی دریایی و دانشگاه علوم و فنون فارابی آشنا شده و نسبت به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند.

ثبت نام از علاقه مندان شرکت در این آزمون از 2 آذر سال جاری از طریق وبگاه فوق الذکر آغاز شده و تا 15 دی 98 ادامه دارد. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت آجا به نشانی www.aja.ir از مورخه 8 تا 10 بهمن 98 نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کنند.

آزمون کتبی دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران جمعه 11 بهمن ماه 1398 ساعت 8 صبح برگزار می‌شود


برچسب‌ها: دانشگاه افسری ارتش هم رزم نظامی آجا
[ جمعه 15 آذر 1398 ] [ 13:32 ] [ نصر ]

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع، سرتیپ امیر حاتمی روز دوشنبه در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه یک مقام دفاعی اروپایی در کنفرانس منامه اظهار داشت: استعمارگران سابق که حدود یک قرن پیش در این منطقه یکه‌تازی می‌کردند و پس از مواجهه با مقاومت‌های مردمی، منطقه را ترک کردند، اکنون بار دیگر هوس بازگشت به منطقه به سرشان زده و درصددند از گاو شیردهی که ترامپ معرفی می‌کند، سهم‌خواهی کنند، اما بدانند مردم منطقه آگاهند و ظلم و ستم و غارتگری آنها را فراموش نکرده و با یکسری لفاظی نمی‌توانند آنها را تحریک کنند.

وی با بیان اینکه تردیدی در افول قدرت نرم و سخت آمریکا در جهان (که وزیر دفاع فرانسه به نوعی به آن اشاره کرده) وجود ندارد، اظهار داشت: این به معنای آمادگی منطقه برای جایگزینی قدرت‌های استکباری دیگر با آن نیست.
 امیر حاتمی تصریح کرد: وزیر دفاع فرانسه به جای فرافکنی و بیان این مطالب تحریک‌آمیز که مشخصا برای تامین  منافع مادی برای کشورش بیان شده، بهتر است به آمارهایی که در مورد تعداد اتباع فرانسوی پیوسته به داعش و نقشی که آنها در جنایات در سوریه و عراق داشتند، توجه کند و بگوید چه نقش مثبتی در مقابله با تروریست‌های تکفیری داعش در عراق و سوریه داشته است؟
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یادآور شد تروریست‌های تکفیری در این منطقه به دست نیروهای مسلح و مردم عراق و سوریه و با کمک و مساعدت ایران و روسیه شکست داده شدند و قدرت‌های غربی اعم از آمریکا و دیگران غیر از تلاش برای مدیریت این گروه‌ها به نفع خود، اقدامی در مقابل آنها انجام ندادند.

به فکر علاج مرگ مغزی نهادهای امنیتی خود باشید

سرتیپ حاتمی در ادامه نسخه‌های ارائه شده توسط غربی‌ها از جمله وزیر دفاع فرانسه را شیوه‌های جدید استعماری و غیرمسئولانه قلمداد کرد و یادآور شد: حضور و مداخله‌غربی‌ها موجب پیچیده‌تر شدن شرایط امنیتی منطقه که با زیاده‌طلبی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی بغرنج شده، خواهد شد و به آنها توصیه می‌کنم از طرح‌ها و برنامه‌های مداخله‌جویانه و سلطه‌طلبانه دست بردارند و فعلا به فکر علاج مرگ مغزی نهادهای امنیتی خودشان باشند.
وی با اشاره به سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی عنوان داشت: نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اینکه توانایی حفاظت از سرزمین خود و فضای آن را دارند، در سال‌های اخیر در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه نیز از هیچ کوششی دریغ نکرده اند و به تقویت بنیه دفاعی خود پرداخته و کمک به استقرار امنیت در منطقه را براساس آموزه‌های دین مبین اسلام و سیاست‌های اصولی نظام اسلامی ادامه خواهند داد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بار دیگر خطاب به دولت‌های منطقه گفت: «قدرت‌های فرامنطقه‌ای و دخالت‌های منفعت‌طلبانه آنها عامل اصلی بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه است و کشورهای منطقه از ظرفیت‌های لازم برای تامین امنیت منطقه در یک چارچوب همکاری جویانه‌بدون دخالت قدرت‌های بیگانه برخورداراند و باید همه تلاش‌ها در این راستا متمرکز شود.


برچسب‌ها: امیر حاتمی وزیر دفاع امنیت منطقه
[ جمعه 15 آذر 1398 ] [ 13:28 ] [ نصر ]

 در جریان رونمایی از دستاوردهای جهاد خودکفایی نداجا، عملیات ساخت پروژه ناو آموزشی لقمان با حضور دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش و امیر محمودی معاون اجرایی ارتش به صورت ویدئوکنفرانس در کارخانجات نیروی دریایی ارتش در بندر عباس آغاز شد.

به گزارش فارس، پروژه لقمان (ناو آموزشی خلیج فارس) ناو آموزشی با وزن ۵ هزار تن، طول ۱۳۵ متر، عرض ۱۶ و آبخور ۴.۷ متر است که توانایی ۸ هزار مایل دریانوردی را دارد.

انتهای پیام/


برچسب‌ها: بندر عباس , ناو , نیروی دریایی نظامی نداجا
[ جمعه 15 آذر 1398 ] [ 13:27 ] [ نصر ]

سفره ماهی اولین تجربه ایران در ساخت پهپاد بال دلتا

یکی دیگر از پهپاد‌های جمهوری اسلامی ایران که در جهت تمرین نیرو‌های تازه‌کار و تست سامانه‌های پدافندی کشور ساخته شد سفره ماهی است، اما با یک ویژگی خاص، پهپاد سفره ماهی را می‌توان اولین تجربه نیروهای مسلح کشورمان در ساخت پرنده بدون سرنشین بال دلتا دانست.

پرنده‌های بال دلتا امروزه کاربرد فراوانی در صنعت نظامی دارند و تاکنون انواع جنگنده‌های با سرنشین مانند اف ۲۲، جی ۲۰، تی ۵۰ ساخته شده‌اند، اما در حوزه پرنده‌های بدون سرنشین فقط چند کشور دست به کار شدند و پیش نمونه‌هایی را تولید کردند که همگی ناموفق بودند تا این که متخصصان جوان ایران اسلامی پا به عرصه گذاشتند.

در حوزه پهپاد بال دلتا ابتدا نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران وارد میدان شد و در سال ۱۳۸۹ سفره ماهی را در رژه ۲۹ فروردین به نمایش درآورد، اما هیچ کس تصور این را هم نداشت که یک پهپاد ساده چنان پیش برود که روزی به عنوان بمب‌افکن مورد استفاده قرار گیرد.

پیش گامی ایران در حوزه ساخت پهپاد بال دلتا/ سفره ماهی؛ اولین پهپاد بومی با قابلیت بمباران هوایی + تصاویر

پهپاد سفره ماهی به نحوی طراحی شده که بدنه مرکزی آن به خوبی با بال‌ها تلفیق شده و تداعی کننده پیکربندی‌های پیشرفته ترکیب بال و بدنه است، دو بخش امتداد یافته نوک بال که شبیه بالچه‌های نوک بال (Wing tip) هستند هم نقش پایدارساز عمودی را داشته و هم دارای عملگر کنترلی آیرودینامیکی بوده ضمن اینکه اثرات پسای القایی را نیز کاهش می‌دهند.

این پرنده بومی ایران که طولی در حدود ۱.۲ متر و دهانه بالی بالغ بر ۲.۲۲ متر دارد جهت پرواز از یک موتور احتراقی با ملخ پلاستیکی در جلوی بدنه بهره می‌برد، نمونه اولیه سفره ماهی بیشینه پروازی در حدود ۲ هزار متر، بردی نزدیک به ۱۵ کیلومتر، مداومت پروازی ۶۰ دقیقه‌ای و سرعتی نزدیک به ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت دارد.

پیش گامی ایران در حوزه ساخت پهپاد بال دلتا/ سفره ماهی؛ اولین پهپاد بومی با قابلیت بمباران هوایی + تصاویر

پیش گامی ایران در حوزه ساخت پهپاد بال دلتا/ سفره ماهی؛ اولین پهپاد بومی با قابلیت بمباران هوایی + تصاویر

نکته مهم درباره پرنده ایرانی این است که هنوز کار ارتقا بر روی این پهپاد ادامه دارد و با این که اطلاعات دقیقی از نمونه‌های پیشرفته آن در دست نیست، اما می‌توان از روی ماکت سفره ماهی که هر از چند گاهی در رژه نیرو‌های مسلح حضور دارد حدس زد که نمونه‌های پیشرفته این پهپاد تغییرات جدی به خود دیده است به نحوی که امروز دیگر خبری از ملخ در موتور این پرنده نیست و جای آن را موتور جت گرفته است.

ساخت چنین پرنده‌هایی در نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که این روز‌ها ایران در لبه تکنولوژی ساخت پهپاد در دنیا قرار دارد و قادر است متناسب با هر تهدید تجهیزات مورد نیاز پاسخگویی آن را در انواع مختلف بسازد تا هیچ دشمنی فکر تجاوز به این سرزمین را در ذهن هم پرورش ندهد.

انتهای پیام/


برچسب‌ها: ارتش جمهوری اسلامی ایران , پهپاد سفره ماهی , پهپادهای ایرانی نظامی آجا
[ جمعه 15 آذر 1398 ] [ 13:24 ] [ نصر ]

تقدیر از ارتش به عنوان یکی از ارگان‌های مسئولیت‌پذیر اجتماعیارتش جمهوری اسلامی ایران در افتتاحیه پنجمین جشنواره فرهنگی بلوط با انتخاب شورای سیاست‌گذاری این جشنواره، به عنوان یکی از ارگان‌های مسئولیت‌پذیر اجتماعی در مناطق سیل زده، مورد تقدیر قرار گرفت.

 پنجمین جشنواره فرهنگی بلوط با موضوع تقدیر از کارآفرینان برتر ملی و معرفی ارگان‌ها و افراد مسئولیت پذیر در حادثه سیل ۹۸ به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شد.

در پنجمین دوره از این جشنواره از نهاد‌هایی از جمله سازمان داوطلبان هلال احمر، سازمان بهزیستی، سازمان ایمیدرو (زیر مجموعه صنعت معدن)، سازمان صدا و سیما، شرکت فولاد خوزستان و افرادی نظیر آقای حاج حسین یکتا فرمانده قرارگاه خاتم الاوصیا، آقای علیرضا حیدری قهرمان اسبق کشتی تقدیر شد و ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش اول و در مراسم افتتاحیه به عنوان یکی از مسئولیت‌پذیر‌ترین ارگان‌ها، مورد تقدیر قرار گرفت.

امیر سرتیپ دوم تقی خانی سخنگو و معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در این جشنواره طی سخنانی گفت: از برگزارکنندگان این جشنواره که موجب وحدت و همبستگی بیشتر میان آحاد ملت شریف ایران اسلامی است، تشکر می‌کنم.

او افزود: آماری که از کمک‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران محضر شما عزیزان ارائه شد، در واقع مختصری از اقداماتی بود که مجموعه ارتش بنابر حس مردم دوستی و مردم داری خود در حادثه سیل انحام داده است که البته انجام فعالیت‌ها و اقداماتی بیش از این نیز،  استحقاق مردم شریفمان است.

سخنگوی ارتش تصریح کرد: البته اگر بنده با این لباس نماینده ارتش هستم، اما مردم شریف مناطق سیل زده و شما عزیزان شاهد بودید که مجموعه نیرو‌های مسلح اعم ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و همه عزیزان در نیرو‌های مسلح در این حادثه تلخ حضور داشته و تلاش کردند که هرکدام سهمی در کاهش آلام مردم عزیز داشته باشند.

بنا بر این گزارش، در این مراسم تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله دکتر وکیلی عضو هیئت رئیسه مجلس، اعضای شورای شهر مشهد، معاون عمرانی استانداری لرستان، رئیس بنیاد تعاون ناجا، رئیس خانه تئاتر و … به عنوان میهمانان ویژه حضور داشتند.

انتهای پیام/ 

 

برچسب‌ها: تقدیر از ارتش ارگان‌های مسئولیت‌پذیر اجتماعی آجا نظامی
[ جمعه 15 آذر 1398 ] [ 13:21 ] [ نصر ]

 روز گذشته و در جریان بازدید سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش از پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر، نمونه‌ای از پهپادهای ارتقاء یافته نیروی هوایی ارتش به نمایش درآمده که حاکی از تسلیح و عملیاتی شدن نمونه رزمی پهپادهای ابابیل-۳ در نیروی هوایی ارتش و در پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر بود.

پهپاد ابابیل-۳ از جمله پرتیراژترین پهپاد‌های ساخت جمهوری اسلامی ایران است که در اختیار سازمان‌های مختلف نیروهای مسلح کشورمان اعم از ارتش و سپاه برای اجرای طیف وسیعی از ماموریت‌ها قرار دارد.


پهپاد ابابیل-۳ در بازدید فرمانده کل ارتش از پایگاه هوایی شهید یاسینی

این پهپاد که عمده شهرت آن به دلیل شناسایی مستمر ناوهای آمریکایی و بیگانه مستقر در خلیج فارس و پرواز بر فراز آنها است، از جمله بدون سرنشین‌های ایرانی محسوب می‌شود که نمونه صادراتی آن نیز برای عرضه به مشتریان خارجی در نمایشگاه‌های مختلف هوایی ارائه شده است.

مشخصات عمومی ابابیل-۳، شامل بدنه کامپوزیتی، طول بال ۶ متر، طول ۴ متر، ارتفاع ۱ متر، بیشینه سرعت ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت، حداکثر ارتفاع پروازی ۱۵ هزارپا، مداومت پروازی ۵ ساعت است. همچنین ابابیل-۳ می‌تواند محموله‌هایی تا وزن ۴۰ کیلوگرم را حمل کند که حداکثر وزن آن هنگام برخاستن را به ۲۵۵ کیلوگرم خواهد رسید.

برد ابابیل-۳ در حالت ارسال آنلاین اطلاعات ۲۰۰ کیلومتر و در حالت آفلاین بیش از این مقدار است. البته در سال‌های اخیر برخی از نمونه‌های به روز شده این پهپاد به قابلیت ارسال آنلاین اطلاعات تا برد ۲۵۰ کیلومتر نیز دست یافته‌اند.

این پهپاد را می‌توان یکی از بدون سرنشین های ایرانی با قابلیت انعطاف عملیاتی بسیار بالا برشمرد، چراکه امکان فرود هم با استفاده از چتر و هم با استفاده از ارابه فرود را دارد و از سویی برای برخاستن نیز می‌تواند از باند پروازی تیک‌آف کند و یا توسط پرتابگر در مناطقی که باند پروازی وجود ندارد، به پرواز درآید.

ابابیل-۳ پیش‌تر بعنوان یک پهپاد شناسایی، تصویربرداری و حامل پادهای جنگ الکترونیک شناخته می‌شد، اما در مردادماه سال جاری با رونمایی از بمب‌های سری جدید قائم و انتشار تصاویری از بکارگیری و نصب این بمب‌ها بر روی این پهپاد، ابابیل-۳ نیز به جرگه پهپادهای رزمی ایران پیوست.

 پهپاد ابابیل-۳ مسلح به بمب قائم

بمب‌های سری جدید قائم که بر روی پهپاد ابابیل-۳ نصب شده است، با استفاده از جستجوگرهای لیزری، پردازش تصویری و فروسرخ، و همچنین افزایش مساحت بالک‌های کنترل کننده که نقش زیادی در پایداری حین پرواز بمب خواهد داشت، دقتی در حدود نیم متر دارند که برای انهدام اهداف دریایی مانند ناو و حتی قایق‌های کوچک نیز کاربرد دارد.

بمب‌های سری قائم به صورت عمومی ۶ کیلومتر برد دارند و سرجنگی آنها نیز از ۱.۷ کیلوگرم مواد منفجره و ۵۰۰ ترکش تشکیل شده است. سرعت پرواز این بمب به سمت هدف ۳۱۰ متر بر ثانیه است و طول و قطر آن نیز به ترتیب ۱۱۶ و ۱۵ سانتیمتر است.

 بمب‌های سری قائم

نمونه‌های اولیه این پهپاد پیش از این نیز در اختیار نیروی هوایی ارتش قرار داشت که در پایگاه‌ها جنوبی نیروی هوایی به منظور اجرای ماموریت‌های شناسایی استفاده می‌شد، اما با نمایش نمونه جدیدی و مسلح این پهپاد در پایگاه هوایی شهید یاسینی، به نظر می‌رسد که بهره‌برداری از قابلیت‌های رزمی پرنده‌های بدون سرنشین در کنار جنگنده بمب افکن‌ها، در دستور کار این نیرو قرار گرفته است.

کمان-۱۲ نخستین پهپاد رزمی نیروی هوایی است که پیش‌تر رونمایی و خط تولید آن افتتاح شد. کمان-۱۲ با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و مداومت پروازی ۱۰ ساعت قابلیت برخاست از باندهایی با حداقل طول ۴۰۰ متر را دارد. این پهپاد شعاع عملیاتی ۱۰۰۰ کیلومتری دارد و تا ۱۰۰ کیلوگرم محموله را می‌تواند حمل کند.

 پهپاد کمان

سلاح کمان-۱۲ نیز موشک سوخت مایع اخگر است که با سر جنگی ۷ کیلوگرمی و بهره گیری از یک موتور میکروجت درون موشک، در هنگام اصابت بیش از ۶۰۰ کیلومتر سرعت دارد و برد آن ۳۰ کیلومتر است.

موشک اخگر

تسلیح پهپادهای نیروی هوایی ارتش از جمله ابابیل-۳ به بمب‌های دقیق و هوشمند و استقرار آنها در پایگاه‌های جنوبی کشور و در سواحل خلیج فارس، اقدامی موثر و آرایش رزمی جدیدی از پهپادهای ایرانی برای افزایش توان رزمی و بازدارندگی کشور و از سویی دارای معنای خاص برای بیگانگان و آمریکایی‌های مستقر در خلیج فارس است چراکه پهپادهای مسلح ایرانی می‌تواند یکی از جدی‌ترین تهدیدات ناوگان بیگانه حاضر در خلیج فارس در صورت بروز هرگونه رویارویی باشد.

انتهای پیام/


برچسب‌ها: ارتش , خلیج فارس , شهید , پهپاد
[ پنج شنبه 23 آبان 1398 ] [ 17:4 ] [ نصر ]

آئین افتتاح مرکز بین المللی آموزش مین زدایی، سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ با حضور امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.


برچسب‌ها: میر حاتمی , مین زدایی , وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
[ پنج شنبه 23 آبان 1398 ] [ 17:3 ] [ نصر ]

به مردم یمن صرفاً کمک مستشاری می‌کنیم/ آماده کمک به خودروسازان هستیم امیرسرتیپ حاتمی وزیر دفاع صبح دیروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این پرسش خبرنگار ، مبنی بر اینکه با توجه به اقدامات نیروهای مسلح در تولید خودروهای نظامی همچون «کیان» آیا درخواستی از سوی دو شرکت خودروسازی کشور همچون ایران خودرو و سایپا برای همکاری در تولید قطعات و غیره با توجه به شرایط تحریم داشته‌اند یا خیر؟ اظهار داشت: ما خودروی نظامی برای نیروهای مسلح می‌سازیم اما خودروی شخصی نمی‌سازیم، بنابراین با توجه به این تکنولوژی که در اختیار داشتیم به عزیزان خودروساز گفتیم هر جا که شرکت‌های خارجی رفته‌اند و فناوری را به خاطر تحریم‌ها با خود برد که تولید شما را با مشکل مواجه کرد ما آماده‌ایم که کمک کنیم تا شما به آن تکنولوژی برسید و تولید را حفظ کنید.

وی افزود: در این روند ما امروز همکاری بسیار خوبی را با هر دو خودروساز بزرگ کشور همچون ایران خودرو و سایپا داریم و امروز طبق اخباری که بنده دارم تعداد تولید خودروسازان ما خوب است و بحمدالله تحریم باعث شد که مقدار زیادی از قطعات و اقلام مهم داخلی شود که بخشی از این قطعات را صنایع دفاعی کشور می‌سازد.

وزیر دفاع در پاسخ به این پرسش که یعنی وزارت دفاع بخشی از قطعات را برای شرکت‌های خودروسازی کشور می‌سازد؟ گفت: بله، همین‌گونه است ما در تولید قطعات به شرکت‌های خودروسازی کشور کمک می‌کنیم.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه ناوشکن دماوند آماده شده و به زودی به دریای خزر و نیروی دریایی ملحق خواهد شد، گفت: ما فردا یک کار جدیدی را به مردم ایران ارائه خواهیم کرد و ما دارای مجموعه‌ای هستیم که به معنای واقعی کلمه گمنام است و آنها جنگ مبارزه با مین را انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: کشور ما سال‌های نه چندان دور آلوده‌ترین کشور در حوزه مین بود و وضعیت قرمز داشت بنابراین مجموعه همکاران ما در مرکز مین‌زدایی صورت دادند و بحمدالله امروز بخش اعظم سرزمین پاک و مقدس ما از لوث وجود مین‌های دشمن پاکسازی شده است. البته بخشی از کار مانده و این با قوت ادامه پیدا می‌کند، ما در این خصوص فردا گزارش مفصلی را به مردم شریف ایران ارائه می‌کنیم.

وزیر دفاع به ارائه توضیحات بیشتری در مورد ناوشکن دماوند پرداخت و گفت: ناوشکن دماوند چندی پیش با حادثه مواجه شد و دماوندی که در یک دوره طولانی ساخته شده بود، الان یک دماوند جدید است، یعنی اورهال نشده است به عبارتی در یک زمان بسیار کوتاه‌تر از دماوند نخست ما این دماوند را ساختیم که آماده شده و تجهیز می‌شود و به زودی به نیروی دریایی عزیزمان ملحق می‌‌شود. 

امیر سرتیپ حاتمی همچنین در واکنش به اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره ارسال موشک‌های دوربرد ایران به یمن گفت: مردم یمن ملتی باهوش، مقاوم و توانمند هستند و آنچه که تا به امروز استفاده کردند نوآوری‌های خودشان بوده است. 

وی افزود: کمک‌هایی که جمهوری اسلامی ایران در واقع انجام می‌دهد در حد کمک‌های مستشاری به عنوان ملتی که تحت ظلم شدید قرار گرفته است. حق و حقوق ملت یمن ضایع شده و تعداد زیادی تلفات انسانی در اثر محاصره و تهاجمات مختلف وارد شده است بنابراین ما به مردم یمن صرفاً کمک مستشاری می‌کنیم. 

انتهای پیام/


برچسب‌ها: امیر سرتیپ حاتمی , خودروسازان , ناوشکن , نیرو های مسلح , وزیر دفاع
[ پنج شنبه 23 آبان 1398 ] [ 17:1 ] [ نصر ]

https://aja.ir/Portal/picture/?1646357/%D8%AD%D8%AC%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF-%D8%AD%D8%B3%D9%86%DB%8C

 

حجت الاسلام محمد حسنی با اشاره به اقدامات آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع منطقه برای ایجاد نفرت میان ملت ایران و عراق گفت: ملت عراق و ایران بسیار حکیمانه، باهوش و خردمندانه حرکت می‌کنند و تحت تاثیر این تفرقه افکنی‌ها قرار نمی گیرند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش درباره آغاز هفته وحدت و تفرقه افکنی دشمن در میان کشورهای اسلامی گفت: با تمام توطئه‌هایی که دشمن از گذشته به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی به کار برده، به لطف خدا موفقیت‌های آن‌ها در این زمینه بسیار کم بوده است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش درباره دلایل شکست توطئه‌های دشمن در ایجاد تفرقه میان کشورهای اسلامی یادآور شد: محور مقاومت یکی از دلایل شکست دشمن در توطئه‌های تفرقه افکنی میان کشورهای مسلمان است. زمانی حتی دو کشور برای مقاومت کردن به توافق نمی رسیدند اما اکنون به لطف خدا چند کشور مقتدر و توانمند اسلامی در بحث محور مقاومت با هم افزایی حداکثری کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که ما در تحقق اهداف وحدت موفق بوده‌ایم و دشمن در پیاده کردن نقشه‌های خود ناکام مانده است.

حجت الاسلام محمد حسنی تاکید کرد: البته این موضوع بدان معنا نیست که دشمن از نقشه‌ها و توطئه‌های خود در تفرقه‌افکنی میان امت اسلامی و به خصوص کشورهای مسلمان و همسایه ما دست برداشته است.

نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به اقدامات اخیر دشمن گفت: اخیرا آمریکایی‌ها، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع منطقه به شدت برای ایجاد نفرت میان ملت ایران و عراق فعال شده‌اند اما ملت عراق و ایران بسیار حکیمانه، باهوش و خردمندانه حرکت می‌کنند و تحت تاثیر این تفرقه افکنی‌ها قرار نمی گیرند. ممکن است توطئه‌ها مانند شعله آتش، مقداری جان بگیرد اما به زودی آتش‌های فتنه اختلاف‌افکنی میان ایران و عراق فروکش می‌کند.

وی با اشاره به برخی ناآرامی ها در عراق بیان کرد: آنچه در عراق اتفاق افتاده است، ربطی به ملت اصیل عراق ندارد. این افراد عده‌ای نفوذی و دست نشانده اجانب و بیگانگان هستند. متن جامعه ملت عراق حسینی هستند و حسینیان عراقی با حسینیان ایرانی هم‌زبان، هم‌فکر، هم‌صدا، همراه و هم‌آرمان هستند


برچسب‌ها: رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ملت عراق و ایران سیاسی نظامی
[ پنج شنبه 23 آبان 1398 ] [ 16:59 ] [ نصر ]

https://aja.ir/Portal/picture/?1646703/%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D8%B3%D8%B1%D9%84%D8%B4%DA%A9%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B3%D9%88%DB%8C

 

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بيگانگان نمی‌توانند برای كشورهای منطقه قابل اتكاء باشند، گفت: امنيت تنگه هرمز و خليج فارس، فقط با شكل گيری يک امنيت درون منطقه‌ای ميسر است نه با ائتلاف‌های دروغين، بنابراين وقت آن رسيده كه بيگانگان از منطقه اخراج شوند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی که به منظور بازدید از یگان‌های مختلف ارتش در استان بوشهر به این استان سفر کرده است، در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه جوانان ما در سطح بالایی از روحیه و آمادگی قرار دارند، اظهار داشت: شاید در یک شرایط عادی ۳۰ تا ۴۰ سال طول می‌کشید تا به یک سطح این چنینی از تجربه عملیاتی برسند، اما می‌بینیم که جوانان ما مانند مجرّبین عمل می‌کند و از طرف دیگر وقتی کسانی را که سال‌های خدمت بیشتری را سپری کرده‌اند، می‌بینیم به دلیل اینکه در مقابل تهدیدات، دائم خود را در سنگر می‌بینند یک نشاط جوانی در وجود آنها مشاهده می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور با بیان اینکه ارتقاء چشمگیری در نیروهای مسلح از جمله نیروی پدافند هوایی ارتش و یگان‌های پدافند هوایی سپاه پاسداران شاهد هستیم، افزود: همرزمان عزیز ما همواره خود را در سنگر و در حال آماده باش برای دفاع از آرمان‌ها و دفاع از حدود و ثغور کشور دیده‌اند، بنابراین هر روز یک نقطه ضعف را برطرف کرده و یک گام خود را ارتقاء داده‌اند.

امیر سرلشکر موسوی گفت: در سطح راهبردی، هماهنگی و هم‌افزایی خیلی خوبی بین مدافعان کشور وجود دارد که حاکی از عزم و اراده همه نیروهای مسلح کشور برای دفاع از آرمان‌ها و مقابله با فشار بیگانگان است که البته این فشارها باعث شده روز به روز آب‌دیده‌تر شویم.

وی تأکید کرد: امروز دفاع از تاسيسات حياتی و حساس كشور دارای اولويت و اهميت راهبردی است و ارتش همواره به اين مناطق نگاه ويژه‌ای داشته است.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه تجهیزات ما از جهت آمادگی رزمی در سطح بسیار خوبی هستند، خاطرنشان کرد: کارکنان ما در بازی‌های جنگ با اشراف کامل به اجرای تمرین‌های تاکتیکی می‌پردازند و کاملاً آمادگی مقابله با هر حادثه احتمالی را به بهترین نحو ممکن دارند.

امیر سرلشکر موسوی ادامه داد: بعضی از دشمنان ما با اتکاء به زرادخانه‌ها و نام بزرگ بعضی از سلاح‌ها ممکن است حرف‌هایی را بزنند، اما ما نیز برای دفاع از کشور نشان داده‌ایم جمهوری اسلامی ایران به برکت وجود جوانان ماهر و متعهد، یکی از کشورهای ممتاز جهان در حوزه نگهداری بشمار می‌آید و در زمینه ساخت تجهیزات نیز اعم از زمینی، هوایی، دریایی و موشکی به خودکفایی رسیده است و در نبرد احتمالی آینده پیروز میدان جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی با بیان اینکه دشمنان ما به دلیل خوی استکباری، زیاده‌طلبی و تفرعن، تصور می‌کردند مانند سایرین ما را وادار خواهند کرد برابر خواسته‌های آنها عمل کنیم، تصریح کرد: دشمنان بدانند که ملت بزرگ و نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه زیر بار توهین، تحقیر و تضعیف منابع‌شان نخواهند رفت و در مقابل نهیب این قدرت‌های پوشالی به خواسته‌های آنها عمل نمی‌کنند.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: دیری نخواهد پایید که ثابت خواهد شد ملت بزرگ ایران هرگز دست از آرمان‌های مقدس خود بر نداشته و پیروز میدان خواهد بود.

امیر سرلشکر موسوی گفت: راهبرد جمهوری اسلامی ايران در مقابل آمريكا؛ راهبرد مقاومت فعال است و  اراده لازم در بين نيروهای انقلابی به بهترين شكل برای تحقق آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه تحولات سال‌های اخير نشان داده بيگانگان نمی‌توانند برای كشورهای منطقه قابل اتكاء باشند، عنوان کرد: امنيت تنگه هرمز و خليج فارس، فقط با مساعدت كشورهای منطقه خليج فارس و شكل‌گيری يک امنيت درون منطقه‌ای ميسر است نه با ائتلاف های دروغين، بنابراين وقت آن رسيده كه بيگانگان از منطقه اخراج شوند.

فرمانده کل ارتش افزود: امروز به بركت مقاومت فعال ملت ايران در مقابل فشار حداكثری آمريكا می‌بينيم جمهوری اسلامی ايران در اوج اقتدار و سردمداران آمريكايی در موضع استيضاح، استيصال و اضمحلال قرار گرفته‌اند.

امیر سرلشکر موسوی در پایان با اشاره به اینکه راهبرد فشار حداكثری دشمن به سقف خود رسيده و ناكام مانده، تاکید کرد: این راهبرد با تمركز بر تحريم ها از ملت ما و رزمندگان ما فولاد آبديده‌ای ساخته و تاثيری بر اراده ما و ادامه مسير صحيح جمهوری اسلامی نخواهد داشت


برچسب‌ها: ف کل آجا امیر سرلشکر موسوی نظامی
[ پنج شنبه 23 آبان 1398 ] [ 16:57 ] [ نصر ]

 

 https://aja.ir/Portal/picture/?1646499/%D8%A8%D8%A7-%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%87-%DA%A9%D9%84-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4%D8%9B

طرح‌های مختلف خودکفایی عملیاتی و آموزشی با حضور امیر سرلشکر موسوی در پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر بهره برداری شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر از چند نمونه پرنده‌های هدایت شونده بدون سرنشین، شبیه‌سازهای ارتقاء یافته و همچنین سامانه‌های آموزش مجازی همزمان و خط تعمیرات اساسی جنگنده‌های اف ۴ در پایگاه شهید یاسینی توسط افسران جوان، بهره‌برداری شد .

در این بازدید، ابتدا نمونه‌هایی از انواع پهپادهای ارتقاء یافته متناسب با نیازمندی‌ها و همچنین طرح عملیات همزمان هواپیمای بدون سرنشین با هواپیمای با سرنشین ارائه شد.

از دیگر طرح‌های رونمایی شده، شبیه‌ساز ارتقاء یافته هواپیمای اف ۴‌ئی بود که امکان هر گونه اقدامات تاکتیکی مختلف هوایی منطبق با صحنه‌های نبرد را برای خلبانان فراهم می‌کند.

با طراحی و تولید مُد تاکتیکی شبیه‌ساز اف ۴‌ئی که برای نخستین بار در نیروهای مسلح با حضور فرمانده کل ارتش رونمایی شد، کیفیت آموزش و مهارت خلبانان در صحنه‌های واقعی نبرد افزایش خواهد یافت.

از دیگر اقدامات مهم پایگاه شهید یاسینی نیروی هوایی ارتش، راه‌اندازی خط تعمیر اساسی و باز آمد جنگنده بمب افکن‌های اف ۴ "توسط افسران جوان" بود که تمامی مراحل مختلف این اقدام جهادی برای نخستین بار توسط جوانان آموزش دیده پایگاه شهید یاسینی انجام می شود.

گفتنی است زمان تقریبی تعمیرات اساسی یا اورهال یک فروند جنگنده اف ۴ به طور معمول ۶ ماه تا ۱۲ماه به طول می انجامد که این عملیات پیچیده با انتقال تجارب ارزشمند پیشکسوتان به جوانان، موجب صرفه‌جویی‌های بسیار و افزایش توان عملیاتی نیروی هوایی خواهد شد.

همچنین مراحل پایانی ساخت رادار هواپایه هواپیمای اف ۴  که با تلاش و همکاری مشترک وزارت دفاع و نیروی هوایی مراحل نهایی خود را می‌گذراند، مورد بازدید امیر سرلشکر موسوی قرار گرفت .

افزایش قدرت تشخیص و رهگیری اهداف مختلف و به تبع آن ارتقاء توان عملیاتی این جنگنده ، دستاورد این سامانه است .

 همچنین سامانه آموزش چند منظوره مجازی که امکان آموزش هم زمان افسران جوان در پایگاه‌های مختلف را فراهم می‌آورد، مورد بازدید امیر سرلشکر موسوی قرار گرفت .

 در این بازدید فرمانده کل ارتش با اشاره به اقدامات بسیار شایسته و تعیین کننده پایگاه شهید یاسینی در اولین ساعات تحمیل جنگ به جمهوری اسلامی گفت: نیروی هوایی و به ویژه پایگاه شهید یاسینی در کمترین زمان ممکن، ابتکار عمل را از دشمن بعثی به گونه‌ای گرفت که در ساعات اولیه تجاوز صدام، معادلات و موازنه نبرد به نفع جمهوری اسلامی تغییر کرد و در سایه مجاهدت‌های بی‌شمار رزمندگان ، تمامیت، هویت و استقلال کشور عزیزمان حفظ شد.

وی افزود: سربلندی ، عزت و اقتدار امروز همه ما مدیون و مرهون شهدا، جانبازان، آزادگان و پیشکسوتان چهاردهه پرافتخار میهن اسلامی است .

امیر سرتیپ نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در این بازدید امیر سرلشکر موسوی را همراهی کرد.


برچسب‌ها: فرمانده کل ارتش طرح‌ خودکفایی عملیاتی و آموزشی نیروی هوایی ارتش نظامی آجا
[ پنج شنبه 23 آبان 1398 ] [ 16:55 ] [ نصر ]
 

فناوری ساخت پهپاد‌ها به قدری گسترش یافته‌اند که به طور گسترده در زمینه‌های مخابرات، ناوبری جهانی، تحقیقات هواشناسی، جغرافیایی و جاسوسی به کار گرفته می‌شوند. پرنده هدایت‌پذیر از دور (پَهپاد) که به آن هواپیمای بدون سرنشین نیز می‌گویند؛ امروزه به قدری گسترش یافته‌اند که به طور گسترده در زمینه‌های مخابرات، ناوبری جهانی، تحقیقات هواشناسی، جغرافیایی و جاسوسی به کار گرفته می‌شوند. در حال حاضر ۳۲ کشور در حال ساخت و گسترش ۲۵۰ مدل پهپادهای اکتشافی هستند. پهپادها انواع مختلفی دارند که عبارتند از پهپاد‌های بسیار کوچک که حتی در حد چند گرم وزن دارند با نام اختصاری MAV، پهپاد‌های منیاتوری که کمتر از ۲۵ کیلوگرم وزن دارند و پهپاد‌های سنگین. البته این سه نوع در دو دسته کلی بال متحرک و بال ثابت تقسیم‌بندی می‌شوند.

شاهد ۱۲۹؛ چشمان تیزبین ایران در غرب آسیا + فیلم و تصاویر

کاربردهای گوناگون هم از دیگر شاخصه‌های تقسیم بندی پهپادها هستند که پهپاد‌های نظامی با امکان حمله به اهداف زمینی یا هوایی، پهپاد‌های تجسسی و جاسوسی، پهپاد‌های پشتیبانی و لجستیکی، پهپاد‌های غیرنظامی و تجاری چهار شاخه اصلی در این تقسیم بندی به شمار می‌رود. نخستین بار که از این محصول استراتژیک در جهان استفاده شد به سال ۱۸۴۹ میلادی در اتریش باز می‌گردد که به مرور و با گذشت زمان به تدریج پیشرفت کرده و به نقطه کنونی رسیده است.

 


برچسب‌ها: شاهد ۱۲۹ چشمان تیزبین ایران در غرب آسیا بومی , پهپاد
ادامه مطلب
[ جمعه 3 آبان 1398 ] [ 16:23 ] [ نصر ]

مهم‌ترین ابزار دشمن برای نفوذ به کشور، فضای مجازی است

حجت الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع کارکنان پایور و وظیفه گردان ۷۸۸ متحرک – هجومی تیپ ۴۰ نیروی زمینی ارتش مستقر در سراب گفت: بار سنگین گام دوم انقلاب بر دوش جوانان است. هر جوانی باید بیانیه گام دوم انقلاب را به طور دقیق مطالعه کند چرا که بیانیه گام دوم انقلاب چراغ راه ما در گام‌های بعدی است او خاطرنشان کرد: پیشکسوتان در گام نخست به رسالت خود عمل کردند. فروپاشی حکومت طاغوت و استقرار حکومت الهی، خنثی کردن انواع توطئه‌ها، ایستادگی در هشت سال دفاع مقدس و شکست دادن حزب بعث در تجاوز به میهن اسلامی، شروع سازندگی و آبادی در کشور بعد از اتمام جنگ تحمیلی از مهم‌ترین اقدامات پیشکسوتان در گام نخست بود . رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش  با بیان اینکه نسل جوان وارث افتخارات گذشته است، یادآور شد: نسل‌های بعدی، تاریخ، دنیا و بشریت منتظر اقدامات نسل فعلی و جوان است. مطمئنیم که نسل فعلی رسالت خود را بهتر از گذشتگان می‌داند و علاوه بر حفظ این میراث موجب رشد و ارتقای آن خواهد شد. نماینده ولی فقیه در ارتش با تاکید بر اینکه در عصر سرعت بخشیدن به ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) قرار داریم، گفت: روایات، آیات، بیانات امامین انقلاب و پیشگویی معصومین نشان از این دارد که این انقلاب مقدمه ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) است. وبه نسل دوم انقلاب باید در سرعت بخشیدن به ظهور حضرت ولی عصر ( عج) فعالتر عمل کند. حجت‌الاسلام محمدحسنی ادامه داد: در زمان انقلاب اسلامی کسی باور نمی‌کرد که در تقابل مشت با درفش، مشت پیروز شود اما این اتفاق رخ داد. امام راحل معتقد بود که ما پیروز می‌شویم. برخی بر این اعتقاد نبودند و از قافله انقلاب عقب ماندند. در مقدمه سازی‌حضور هم چنین اتفاق امکان‌پدیر است. او گفت: قدرت‌های بزرگ فرو خواهند ریخت و امام حسین (ع) تمام دنیا را به کنترل خود در خواهد آورد. نشانه آن هم اربعین حسینی است. همه چیز نشان از ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) دارد. امیدوارم مانند دوران قبل از انقلاب و برخی‌ها که اعتقاد به انقلاب نداشتند، عمل نکنیم. باید هر کاری که به ما محول می‌شود، به درستی اجرا کرده و موضوع ظهور را تعجیل بخشیم. نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه دشمن ضرر و زیان زیادی از انقلاب اسلامی خورده است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ابهت آمریکا را در منطقه و فرامنطقه در هم شکست. آن‌ها دنبال انتقام هستند اما انتقام نظامی امکان ‌پذیر نیست چرا که ارتش، سپاه، بسیج و حتی مردم به نقطه‌ای از بازدارندگی رسیده اند که اگر آمریکا دست از پا خطا کند، قطعا پشیمان خواهد شد. رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یادآور شد: مسائل ضد فرهنگی و ضد حفاظتی دو مقوله مورد هدف دشمن است و مهم‌ترین ابزارش در نفوذ به کشور فضای مجازی است. حواسمان باشد که ناآگاهانه در زمین دشمن بازی نکنیم. باید با حفظ همکاری و همدلی با سامانه های فرماندهی، حفاظت اطلاعات و عقیدتی سیاسی هرگونه فرصت نفود را از دست دشمن بگیریم.

 

برچسب‌ها: ارتش , انقلاب , فضای_مجازی
[ جمعه 3 آبان 1398 ] [ 16:21 ] [ نصر ]
[ جمعه 26 مهر 1398 ] [ 13:1 ] [ نصر ]

 

 https://www.aja.ir/Portal/picture/?1644631/67

به مناسبت اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، نمایش آیینی «تعزیه فُرات» توسط دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارتش در میدان صبحگاه این دانشگاه اجرا شد. به گزارش روابط عمومی ارتش، این نمایش آئینی که به روایت ظهر عاشور و شهادت علمدار کربلا، حضرت عباس (ع) و تعدادی از شهدای دشت نینوا می پردازد؛ به همت دانشجویان عضو کانون تئاتر شهید سرلشکر هجرتی دانشگاه علوم پزشکی ارتش و با بهره گیری از منابع موثق تاریخ اسلامی و سبک نمایش سنتی و تعزیه خوانی به اجر درآمد. گفتنی است، پس از اجرای این نمایش آئینی که با حضور امیر سرتیپ دوم پزشک حمیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارتش و حجت الاسلام والمسلمین شهامتی، رئیس عقیدتی سیاسی این دانشگاه اجرا شد؛ مراسم زیارت عاشورا، نوحه خوانی و مدیحه سرایی نیز در سوگ اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار گردید.


برچسب‌ها: اجرای نمایش آئینی «تعزیه فرات» دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارتش نظامی مذهبی
[ جمعه 26 مهر 1398 ] [ 12:56 ] [ نصر ]

https://www.aja.ir/Portal/picture/?1644510/%D8%AC%D8%AA-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%D9%88-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%C2%AB%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%86%C2%BB-%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B4%D8%AF

 

جت آموزشی و پیشرفته تمام ایرانی «یاسین» صبح امروز با حضور وزیر دفاع، فرمانده نیروی هوایی ارتش و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور رونمایی شد. به گزارش روابط عمومی ارتش، جت پیشرفته آموزشی و تمام ایرانی یاسین صبح امروز با حضور امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع، امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش و «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، در پایگاه شهید نوژه همدان رونمایی شد. این هواپیمای آموزشی مادون صوت، پس از گذراندن مراحل تست نهایی، صبح امروز با دستور  فرمانده نیروی هوایی ارتش، نخستین پرواز رسمی خود را بر فراز پایگاه شهید نوژه اجرا کرد. این جت آموزشی به دست توانمند متخصصان وزارت دفاع و همکاری نیروی هوایی ارتش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طراحی و ساخته شده است. جت آموزش پیشرفته تمام ایرانی |«یاسین» دارای 12 متر طول، چهار مترارتفاع و پنج و نیم تن وزن بدون بار در شرایط برخاست عملیاتی است و می تواند تا سقف 12 کیلومتر به پرواز درآید. بال این هواپیما با بیش از 10متر طول و 24 مترمربع مساحت به شکلی طراحی شده است تا این هواپیما بتواند با حداقل سرعت 200 کیلومتر بر ساعت در دسته بهترین هواپیماهای آموزشی دنیا در نشست و برخاست قرار گیرد و سرعت خود را در سطح دریا به سرعت زیر صوت برساند. وجود یک باله افقی کاملاً چرخان در دم این هواپیما محدودیت خلبان را برای انجام مانورهای مختلف و به خصوص خروج از حالت «اسپین» یا سقوط دورانی برطرف می کند. جت آموزشی پیشرفته «یاسین» از دوموتور توربو جت با قدرت رانش هفت هزار پوند بهره می‌برد که از نظر قدرت در رده موتور هواپیماهای جنگنده دنیاست. کابین این هواپیما با چینش پشت سر هم و غیر هم سطح به گونه ای طراحی شده است تا میدان دید راحت و وسیعی را برای شاگرد در کابین جلو و به ویژه استاد خلبان در کابین عقب فراهم کند. صندلی پران این هواپیما نسبت به نمونه‌های خارجی خود قادر است در سرعت صفر یعنی روی باند و در هر شرایطی فعال شده و سرنشین‌ها را در کسری از ثانیه تا 100 متر به بیرون از هواپیما پرتاب کند. میزان مسافت باندی که این هواپیما برای فرود احتیاج دارد تنها 700 متر است و هواپیمای «یاسین» حتی قابلیت فرود بر روی باندهای کوتاه را داراست. جمهوری اسلامی ایران با طراحی و ساخت این هواپیمای جت آموزش پیشرفته در زمره معدود کشورهای دارنده فناوری هوایی قرار گرفته و آمادگی دارد این توانمندی را با سایر کشورها به اشتراک بگذارد.


برچسب‌ها: وزیر دفاع فرمانده نیروی هوایی ارتش رونمایی از جت آموزشی و پیشرفته تمام ایرانی «یاسین» نظامی ارتش
[ جمعه 26 مهر 1398 ] [ 12:52 ] [ نصر ]

 https://www.aja.ir/Portal/picture/?1620693/548785

 

امیر سرتیپ دوم خلبان یوسفعلی قربانی گفت: خلبانان بالگردهای هوانیروز از شروع ماموریت های خود برای مراسم اربعین حسینی امسال تا به امروز قریب به 50 سورتی پرواز را در نقاط مرزی کشور به ثبت رسانده اند. به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم قربانی فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به وضعیت پرواز‌های بالگرد‌های هوانیروز ارتش در روز‌های منتهی به اربعین حسینی اظهار کرد: الحمدلله اوضاع پرواز‌ی بالگرد‌های هوانیروز در مناطق مرزی خسروی، شلمچه و مهران بسیار خوب پیش می‌رود.وی افزود: هوانیروز هر نوع پروازی را که ستاد اربعین درخواست داشته اعم از پرواز‌های شناسایی یا امدادرسانی هوایی را تا کنون به صورت تمام و کمال انجام داده است.امیر سرتیپ دوم قربانی افزود: خلبانان بالگرد‌های هوانیروز از روز شروع ماموریت‌های خود برای مراسم اربعین حسینی امسال تا امروز قریب به ۵۰ سورتی پرواز را در نقاط مرزی کشور به ثبت رسانده‌اند.  


برچسب‌ها: فرمانده هوانیروز ارتش پرواز بالگردهای هوانیروز ارتش در مناطق مرز عراق نظامی اربعین
[ جمعه 26 مهر 1398 ] [ 12:45 ] [ نصر ]

 

 https://www.aja.ir/Portal/picture/?1644430/%D8%AA%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%85%DB%8C%D8%AB%D8%A7%D9%82-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B9%D9%82%DB%8C%D8%AF%D8%AA%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4-%D8%A8%D8%A7-%D8%A2%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%84

مراسم تجدید میثاق کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با آرمان‌های امام راحل صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی، امیر دریادار سیاری، و جمعی از کارکنان ستاد و نیرو‌های چهارگانه ارتش برگزار شد. به گزارش روابط عمومی ارتش، همزمان با 24 مهر، سالروز فرمان تاریخی رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی در ارتش، کارکنان این سازمان با حضور در مرقد مطهر آن رهبر فقید، ضمن ادای احترام، با آرمان‌های والای ایشان تجدید میثاق کردند. در این مراسم حجت الاسلام عباس محمدحسنی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش، به همراه کارکنان ستاد و نیرو‌های چهارگانه ارتش حضور یافتند. همچنین پیش از آغاز مراسم، امیر دریادار سیاری به همراه رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حضور در قطعه شهدا، نسبت به ساحت مقدس شهدای مدافع حرم، شهدای 8سال دفاع مقدس و شهدای رسانه ادای احترام کردند.

 

برچسب‌ها: تجدید میثاق کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با آرمان‌های امام راحل عقیدتی سیاسی ارتش نظامی
[ جمعه 26 مهر 1398 ] [ 12:43 ] [ نصر ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 53 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب