وبلاگ رقص دانش
وبلاگ خبری، علمی ، آموزشی و ... 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ نصرآوران و آدرس nasravaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
طراح قالب

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: حضرت امام خمینی(ره)با نامگذاری 29 فروردین ماه به نام روز ارتش، پاسخی محکم به دشمنان و بدخواهان انقلاب دادند و بدنه ارتش را که از مردم مومن و معتقد به انقلاب اسلامی بود، تأئید کردند.

 http://aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=fce00a03-bbe2-4ae4-8afd-cce84ba05f42

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در جمع خانواده و کارکنان مرکز آموزش توپخانه شهید صیاد شیرازی در اصفهان با اشاره به نامگذاری 29 فروردین ماه به نام روز ارتش توسط حضرت امام خمینی(ره) تصریح کرد: عزت، عظمت و اقتدار ارتش همواره یکی از دغدغه های آن عزیز بود و ایشان از آغاز شکل گیری نظام اسلامی در ایران و تا پایان جنگ تحمیلی نیز بر این عظمت و عزت تأکید داشتند.

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه افزود: دشمنان انقلاب از بدو پیروزی انقلاب اسلامی به جهت خلع سلاح کردن نظام و محروم کردن آن از بازوی پرتوان نیروهای مسلح، جنگ روانی شدیدی را علیه ارتش به راه انداخته و با شعار انحلال ارتش قصد ضربه زدن به انقلاب را داشتند که امام راحل با هوشیاری و دور اندیشی خاص خود فرمان ماندگاری ارتش را صادر فرمودند و با نامگذاری 29 فروردین به نام روز ارتش، پاسخی محکم به دشمنان و بدخواهان انقلاب دادند و بدنه ارتش را که از مردم مومن و معتقد به انقلاب اسلامی بودند تأئید کردند.


 

برچسب‌ها: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش 29 فروردین روز ارتش پاسخی محکم به بدخواهان انقلاب
ادامه مطلب
[ جمعه 27 فروردين 1395 ] [ 20:25 ] [ نصر ]

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: برای مقابله با جریان های ترویستی، نیاز به عزم، اجماع و اراده جهانی است و جمهوری اسلامی ایران، این مهم را در عمل، نشان و انجام داده است.

http://aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=e2552442-9edd-46d7-8ec0-e8fb16d092a9

سردار سرتیپ حسین دهقان در آیین تحویل شناور گیلان 2000 به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در انزلی اظهار داشن: نیروهای مسلح و ارتش، امروز عامل تضمین امنیت در منطقه هستند. وی خاطرنشان کرد: تاریخ، بیانگر این حقیقت است که ملت ما و پیشاپیش آن نیروهای مسلح، به هیچ عنوان قصد تجاوز و توسعه طلبی ندارند. وزیر دفاع متذکر شد: با این حال نیروهای مسلح ما این تجربه را به دنیا منتقل کردند که هر قدرتی که بخواهد به منافع و اقتدار و صیانت کشور ما چشم طمع داشته باشد را پشیمان می کنند. وی با اشاره به ساخت تجهیزات کارآمد دفاعی در داخل تصریح کرد: فرهنگ ایستادگی، مقاومت و مدیریت جهادی و تجهیز امکانات به دست توانمند دانشمندان و متخصصان داخلی این موقعیت را برای ما فراهم می کند.

 


برچسب‌ها: وزیر دفاع تحویل شناور گیلان 2000 به نیروی دریایی ارتش مبارزه با تروریسم نظامی
ادامه مطلب
[ جمعه 27 فروردين 1395 ] [ 20:22 ] [ نصر ]

خبر شهادت اولین نیروی کلاه سبز ارتش ایران در سوریه و سه تکاور مدافع حرم دیگر که با فاصله کمی از آن به ایران رسید قدری ناباورانه بود. ابعاد چنین اتفاقی در مورد ورزیده ترین نیروهای پرآوازه ارتش که نام چند افسر ارشد نیز در میان آنها وجود داشت قدری مبهم به نظر می رسید. تصویر این شهدای پر افتخار همراه با یک سوال ضمنی، در شبکه های اجتماعی دست به دست می شد: چطور با این سرعت اولین نیروها شهید شدند؟

چرا کلاه سبزهای ارتش در سوریه شهید دادند؟


برچسب‌ها: شهدای مدافع حرم ارتش نیروهای کلاه سبز ارتش نظامی
ادامه مطلب
[ جمعه 27 فروردين 1395 ] [ 20:20 ] [ نصر ]
[ جمعه 27 فروردين 1395 ] [ 20:19 ] [ نصر ]
[ جمعه 27 فروردين 1395 ] [ 20:18 ] [ نصر ]


 شهید محسن قطاسلو عنوان نخستین شهید مدافع حرم ارتش را برای خود در تاریخ به ثبت رساند. شهید ستوان دوم محسن قطاسلو از تکاوران تیپ ۶۵ نوهد ارتش جمهوری اسلامی ایران معروف به کلاه سبزها روز گذشته در ماموریت مستشاری در استان حلب سوریه به‌عنوان نخستین نیروی اعزامی از ارتش به شهادت رسید. وی جزو نخستین نیروهایی بود که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) عازم سوریه شده بود.

برچسب‌ها: شهید محسن قطاسلو نخستین شهید مدافع حرم ارتش شهدای مدافع حرم ارتش نظامی
[ جمعه 27 فروردين 1395 ] [ 20:15 ] [ نصر ]

سرلشکر صالحی در حاشیه مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت سپهبد صیاد شیرازی در ستاد ارتش در جمع خبرنگاران گفت: ما ذره‌ای از آمادگی و توجه خود به توانمندی های دفاعی کوتاه نمی‌آییم.

http://aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=aaea1160-6cea-4f52-b754-2b3303ba30fc

فرمانده کل ارتش با عرض تبریک فرا رسیدن هفته بزرگداشت ارتش و حماسه آفرینی های نیروی زمینی قهرمان خدمت فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه ای (مدظله العالی) و ملت شریف ایران اسلامی گفت: حضرت امام خمینی (ره) تمشیت یعنی مسئولیت اداره، نظارت و توجه به امور ارتش را به حضرت آقا (حفظه الله) سپرده بودند و این موجب شده بود از آن زمان تا کنون تربیت انقلابی ارتش حزب الله تحت لوای سیره مقام معظم رهبری شکل بگیرد.

سرلشکر صالحی افزود: امروز افتخار می کنیم که ارتش جمهوری اسلامی ایران تمامی رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا را به طور دقیق در ارتباط با ارتقای توانمندی های رزمی و مسائل اخلاقی پیگیری و اجرا می نماید.

 وی تصریح کرد: همه اجزای نیروهای مسلح اعم از ارتش،‌سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع از یک پیکر هستند و همه ما یک اندیشه را دنبال می کنیم.

سرلشکر صالحی افزود: اندیشه دشمنان در نابودی جبهه مقاومت و نظام مقدس جمهوری ما پایدار است و ما هم باید در برابر آنها ایستادگی کرده و پایدار باشیم. ما ذره‌ای از آمادگی و توجه خود به توانمندی های دفاعی کوتاه نمی‌آییم و هر چه ابزار موشکی ما مخصوصا در زمینه برد موشکی افزایش یابد، قدرت ما نیز بیشتر خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص خانواده های ارتشیان گفت: من خاضعانه به خانواده های صبور و نجیب کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران بویژه خانواده هایی که همراه با همسران و پدران خود در یگان های محروم و دورافتاده حضور یافته اند، سلام عرض می کنم و بابت صبوری ها، زحمات و مجاهدت هایی که دارند صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم.

 
 

 


برچسب‌ها: فرمانده کل ارتش توانمندی های دفاعی نظامی آجا
[ دو شنبه 23 فروردين 1395 ] [ 19:46 ] [ نصر ]
[ دو شنبه 23 فروردين 1395 ] [ 19:40 ] [ نصر ]
افسران - توانمندی موشکی ایران هیچگاه مورد معامله، مذاکره و مصالحه قرار نخواهد گرفت
 سردار سلامی در جمع خبرنگاران:
توانمندی موشکی ایران هیچگاه مورد معامله، مذاکره و مصالحه قرار نخواهد گرفت
 جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه خارج از صلاحیت و شایستگی آمریکایی‌هاست که درخصوص الزامات دفاعی ما صحبت کنند، تاکید کرد: توانمندی موشکی، پشتوانه منزلت، عزت، بقا و سربلندی ایران است و هیچگاه مورد معامله، مذاکره و مصالحه قرار نخواهد گرفت.

برچسب‌ها: سردار سلامی سپاه توانمندی های موشکی نظامی مذاکره
[ دو شنبه 23 فروردين 1395 ] [ 19:38 ] [ نصر ]
"سوم خرداد" یک سامانه موشکی پدافندی است که بردی معادل 50 کیلومتر دارد و می تواند اهداف در برد کوتاه و متوسط را مورد اصابت قرار داده و منهدم کند. رهبر معظم انقلاب بازدیدی از این سامانه در اردیبهشت سال 92  داشتند. 
 
 انهدام
 
 به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  امنیت هواپایه یکی از مباحث مهمی است که در حوزه دفاعی به آن  پرداخته می شود و در این پروسه سامانه های موشکی متفاوتی از سوی جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است. 
در یک دهه اخیر عمده تهدیدات نظامی در حوزه هواپایه در برد کوتاه و متوسط بوده و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مبادرت به ساخت انواع سامانه های پدافندی کرده اند که نمونه آن ، سیستم پدافند موشکی "سوم خرداد" است.

برچسب‌ها: انهدام "جنگنده‌های آمریکایی" سامانه موشکی "سوم خرداد" + تنظامی آجا
ادامه مطلب
[ دو شنبه 23 فروردين 1395 ] [ 19:35 ] [ نصر ]
[ دو شنبه 23 فروردين 1395 ] [ 19:34 ] [ نصر ]
[ دو شنبه 23 فروردين 1395 ] [ 19:30 ] [ نصر ]
[ دو شنبه 23 فروردين 1395 ] [ 19:28 ] [ نصر ]
[ دو شنبه 23 فروردين 1395 ] [ 19:27 ] [ نصر ]
[ دو شنبه 23 فروردين 1395 ] [ 19:25 ] [ نصر ]

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم استقبال رسمی از ناوگروه سی و هشتم نداجا با اشاره به راهبردی بودن نیروی دریایی، گفت: صلابت ایجاد شده توسط این نیرو، موجب عزت ملی است.

http://aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=9027d875-e48f-4914-8561-62900b5adf64

امیر سرلشکر ستاد عطاءالله صالحی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در مراسم استقبال رسمی از سی و هشتمین ناوگروه نیروی دریایی در منطقه یکم نداجا افزود: دانشجویان دانشگاه علوم دریایی، تنها دانشجویان نیروهای مسلح هستند که ماموریت راهبردی را در دوره دانشجویی تجربه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ماموریت راهبردی برگرفته از فکر راهبردی است، افزود: امروزه دانشجویان همسان با فرماندهان به سرعت در حال کسب تجارب دریایی ارزشمند هستند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه آگاهی دریایی یک فرصت است، خاطرنشان کرد: ناوهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای که در خلیج‌فارس و تنگه هرمز حضور دارند، فاقد سیادت دریایی هستند، زیرا از اینکه دچار آسیب شوند، هراس دارند؛ این در حالی است که نیروهای ایرانی با اتکا به توان و دانش داخلی و بدون حمایت از ساحل، مایل‌ها از سرزمین اصلی دور شده و به انجام ماموریت می‌پردازند.

وی ادامه داد: حضور و گذر از خلیج‌فارس برای نیروهای نظامی فرامنطقه‌ای بر اساس گفته خودشان، همراه با اسکورت چند لایه صورت می‌گیرد.

امیر صالحی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آموزش خوب اعتماد به نفس ایجاد می‌کند، اضافه کرد: داشتن ایمان، حفظ و تداوم اعتماد به نفس را تضمین می‌بخشد و این مهم از مولفه های اصلی آموزش در دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

یادآوری می شود؛ سی و هشتمین ناوگروه اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نداجا متشکل از ناو جمهوری اسلامی «شهید نقدی» و ناوهای پشتیبانی‌ بوشهر و لاوان پس از 75 روز ماموریت دریانوردی در آبهای بین المللی و شناسایی ۱۴ مورد یگان شناور و پروازی نظامی، رهگیری ۲۸۲ فروند واحد شناور نظامی و غیرنظامی عبوری از خلیج عدن و مانیتورینگ راداری ۲۳۵ فروند کشتی تجاری و نفتکش و با طی بیش از هفت هزار و 600 مایل دریایی صبح امروز به کشور بازگشت و در منطقه یکم نیروی دریایی مورد استقبال رسمی فرمانده کل ارتش و جمعی از فرماندهان عالی رتبه نداجا قرار گرفت.


برچسب‌ها: فرمانده کل ارتش صلابت نیروی دریایی عزت ملی نظامی آجا
[ دو شنبه 16 فروردين 1395 ] [ 14:28 ] [ نصر ]

در رتبه‌بندی ارتش‌های کشورهای مختلف عواملی همچون میزان هزینه‌های صرف شده برای تجهیز قوای نظامی، تعداد تجهیزات و ادوات در اختیار یگان،معیشت، تولید ناخالص داخلی، تعداد نظامیان، تعداد کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌ها، تعداد هواپیماها و هلی کوپترها، تعداد تانک‌ها و نفربرها و شرایط جغرافیایی حاکم بر کشور مورد نظر و مواردی از این دست نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و موسسه " گلوبال فایرپاور " نیز بر همین اساس کشورهای مختلف دنیا را در بعد نظامی رتبه‌بندی کرده؛ البته شرایط ایران در این رتبه‌بندی مقداری متفاوت است.

 ** ایران بیست و سومین ارتش جهان بدون " سپاه " و " بسیج "

 موسسه " گلوبال فایرپاور " در رزوهای گذشته آمار جدیدی را از رتبه‌بندی ارتش‌های دنیا منتشر کرده که در این آمار ایران به رتبه 23 جهان رسیده و این موضوع در حالی رخ داده که کشورهایی مانند آلمان و یا ارتش ترکیه که تا دندان به سلاح‌های روز دنیا مجهز هستند از رتبه خود در میان 10 ارتش برتر دنیا سقوط کرده اند. 

 

 

 

ایران در سال 2016 میلادی چندمین ارتش دنیا است؟ + آمار و جزئیات

 

 

 

 رتبه‌هایی که در بعد نظامی به ایران در تمام موسسه‌های معتبر نظامی تاکنون داده شده فقط براساس توان نطامی ارتش ایران است و توان رزمی " سپاه پاسداران " و " بسیج " هیچگاه در آمارهای این موسسات به حساب نیامده است که با توجه این مطلب اگر این موسسات توان رزمی " سپاه " را مخصوصا در زمینه " موشکی " وارد کند و اگر میزان نیروهای نظامی که در " بسیج " در حال دفاع از ایران هستند را حساب کنند، جایگاه ایران نه تنها در میان در " 10 ارتش " برتر دنیا است بلکه احتمالا جزء " 5 کشور " برتر نظامی خواهد شد.

 


برچسب‌ها: ارتش رتبه ارتش در جهان نظامی
[ دو شنبه 16 فروردين 1395 ] [ 14:24 ] [ نصر ]
[ دو شنبه 16 فروردين 1395 ] [ 14:22 ] [ نصر ]
[ دو شنبه 16 فروردين 1395 ] [ 14:19 ] [ نصر ]
[ دو شنبه 16 فروردين 1395 ] [ 14:16 ] [ نصر ]
[ دو شنبه 16 فروردين 1395 ] [ 14:14 ] [ نصر ]
[ دو شنبه 16 فروردين 1395 ] [ 14:13 ] [ نصر ]

 افسران - ایران چهارمین عضو باشگاه سازندگان «پهپاد مسلح» با هدایت ماهواره‌ای در جهان شد +عکس

تا پیش از رونمایی از نسل جدید پهپاد شاهد 129 که به هدایت ماهواره‌ای مجهز است؛ تنها آمریکا، چین و رژیم صهیونیستی دارای پهپادهای رزمی مجهز به هدایت ماهواره‌ای بودند که در آخرین روزهای سال 94، ورود رسمی کشورمان به این باشگاه خاص اعلام شد. 
جزئیات 

atraknews.com/new.as


برچسب‌ها: ایران چهارمین عضو باشگاه سازندگان «پهپاد مسلح» هدایت ماهواره‌ای نظامی
[ دو شنبه 16 فروردين 1395 ] [ 14:11 ] [ نصر ]

رهبر  انقلاب؛ دشمنان مدام در حال تقویت توان نظامی و موشکی خود هستند؛ در این شرایط چطور می گوییم روزگار موشک گذشته است؟!  ۹۵/۱/۱۱

#رژیم_صهیونیستی :
هزینه نظامی رژیم صهیونیستی که در سال 2001 معادل 2.11 میلیارد دلار بود در سال 2015 به 15.6 میلیارد دلار ارتقا یافت.
این میزان اعتبار به نسبت جمعیت،جغرافیا و درآمد این رژیم، حداقل شش برابر هزینه نظامی کشورهای اروپایی عضو ناتو است.
(اعضای اروپایی ناتو مجموعا 180 میلیارد دلار یورو هزینه نظامی دارند که دومین هزینه نظامی پس از هزینه نظامی موشکی 682 میلیارد دلاری آمریکا به شمار می رود.)
پیش بینی می شود بودجه نظامی رژیم صهیونیستی تا سال 2020 به 80 میلیارد دلار برسد.

#عربستان_سعودی:
عربستان سعودی در سال 2013 میلادی با افزایش 14 درصدی بودجه نظامی خود در مقایسه با سال 2012، و رساندن آن به 67 میلیارد دلار بیشترین هزینه موشکی نظامی را در میان کشورهای خاورمیانه داشته است.
این بودجه از هزینه نظامی کشورهایی هم چون فرانسه، بریتانیا و ژاپن بیشتر است.

#ترکیه:
این کشور طی یک دهه گذشته سالانه حدود 4 میلیارد دلار برای توان موشکی و نظامی خود هزینه کرد.
هزینه نظامی ترکیه در چند سال اخیر با ارتقایی چشم گیر به سالانه 18 تا 25 میلیارد دلار در سال رسید و پیش بینی می شود تا سال 2023 دو برابر شود.


برچسب‌ها: بودجه موشکی نظامی ترکیه رژیم صهیونیستی عربستان
[ دو شنبه 16 فروردين 1395 ] [ 14:6 ] [ نصر ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب