وبلاگ رقص دانش
وبلاگ خبری، علمی ، آموزشی و ... 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ نصرآوران و آدرس nasravaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
طراح قالب
[ جمعه 28 خرداد 1395 ] [ 15:8 ] [ نصر ]
[ جمعه 28 خرداد 1395 ] [ 15:6 ] [ نصر ]
[ جمعه 28 خرداد 1395 ] [ 15:5 ] [ نصر ]
[ جمعه 28 خرداد 1395 ] [ 15:4 ] [ نصر ]
[ جمعه 28 خرداد 1395 ] [ 15:3 ] [ نصر ]
[ جمعه 28 خرداد 1395 ] [ 15:2 ] [ نصر ]
[ جمعه 28 خرداد 1395 ] [ 15:1 ] [ نصر ]

سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاری مسابقه پیامکی آیات نور می نماید.

http://aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=132e9bca-8dc6-4f01-b879-36b1d2953af3

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، این مسابقه پیامکی با همکاری معاونت تربیت و آموزش سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و رادیو معارف همه روز در سه نوبت صبح، ظهر و عصرگاهی (به شرح زیر) در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه رادیویی معارف پخش می شود.

گفتنی است در این مسابقه پیامکی که برگرفته از متن سخنان حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تا پایان ماه پرخیر و برکت رمضان برگزار خواهد شد، هر روز به 3 نفر از شرکت کنندگان کارکنان پایور و وظیفه ارتش و خانواده های آنان که گزینه صحیح را به شماره پیام کوتاه 30008382 ارسال نمایند جوایزی از طرف سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اهداء خواهد شد.

ساعت: 8:30 تا 8:45 صبح

ساعت: 11:55 تا 12:05 ظهر

ساعت: 19:15 تا 19:25 عصر

برای مشاهده امواج و فرکانس دریافت رادیو معارف  اینجا  را کلیک کنید.


برچسب‌ها: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش مسابقه پیامکی آیات نور ویژه ماه مبارک رمضان آجا مذهبی
[ دو شنبه 24 خرداد 1395 ] [ 16:35 ] [ نصر ]
[ دو شنبه 24 خرداد 1395 ] [ 16:30 ] [ نصر ]

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر تلگرامی، سعی می کند مطالب پزشکی که در فضای مجازی و کانال های اجتماعی دست به دست می شود را از پرشکان متخصص پیگیری کرده و در صورت صحت مطالب در اختیار شما قرار دهد.

بهتر است در وعده افطاری از مصرف زیاد موادغذایی حجیم خودداری کنید تا دچار سردرد نشوید، سردردهای بعد از  افطار، نتیجه مصرف مواد غذایی حجیم نظیر‌ برنج، ‌ گوشت، مرغ، نان و سیب‌زمینی بلافاصله بعد از افطار است.


برچسب‌ها: ماه مبارک رمضان افطاری روزه داری پزشکی
[ دو شنبه 24 خرداد 1395 ] [ 16:29 ] [ نصر ]

نهاجا در دوران پس از جنگ تحمیلی هم در تولید قطعات و اورهال جنگنده‌ها نقش مهمی را ایفا کرد و توانست انواع جنگنده‌های موجود در نیروی هوایی جمهوری اسلامی را تعمیر اساسی کند. این تنها بخشی از توانمندی هوایی ارتش و بعد دیگر قدرت نهاجا در تولید جنگنده ها در منطقه غرب آسیا است. 

 

وحشت فرمانده ارشد آمریکایی از جنگنده

وحشت فرمانده ارشد آمریکایی از جنگنده
 
مقامات آمریکایی پس از ساخت این جنگنده شدیدا از توانمندی آن ابراز نگرانی کردند.  پس از انتشار اخبار ساخت جنگنده‌های ایرانی یکی از فرماندهان ارشد آمریکایی عنوان داشت: ما قبلا اصلا از جنگنده‌های ایرانی نمی‌ترسیدیم، بلکه از قدرت تحلیل و واکنش سریع و غیر قابل پیش‌بینی خلبانان ایرانی بیمناک بودیم، اما اکنون ما اطلاعاتی درباره جنگنده‌های ساخته شده در ایران نداریم و نمی‌دانیم از چه نوع تکنولو‍‍ژی در آنها استفاده شده است و الان هم از جنگنده‌های آنها و هم از خلبانان آنها بیمناکیم. 

برچسب‌ها: وحشت فرمانده ارشد آمریکایی از جنگنده "ایرانی" جنگنده ایرانی نظامی آجا
[ دو شنبه 24 خرداد 1395 ] [ 16:28 ] [ نصر ]
[ دو شنبه 24 خرداد 1395 ] [ 16:27 ] [ نصر ]
[ دو شنبه 24 خرداد 1395 ] [ 16:26 ] [ نصر ]
[ پنج شنبه 20 خرداد 1395 ] [ 11:43 ] [ نصر ]

شاید تصور ما این باشد که اعمال عبادی اسلامی یا حداقل چند عمل واجب اصلی، از همان روز نخست تولد اسلام، به مسلمانان ابلاغ شده باشد. اما تاریخ، یا بهتر بگویم روش تربیتی اسلام، چیز دیگری میگوید.

فاطمه حسینی مجرد /کارشناس ارشد فلسفه و کلام اسلامی - بخش قرآن تبیان
 بهشت

گواه مطلب آن که تقریباً تا 14 سال پس از بعثت پیامبر گرامی اسلام یعنی تا سال دوم هجری، هنوز "روزه" بر مسلمانان واجب نشده بود. نوشته اند روز دوم ماه شعبان سال دوم هجری یا به نقلی هم روز بیست و هشتم این ماه، روزی است که خطاب آمد: "یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَیْكُمُ الصِّیامُ كَما كُتِبَ عَلَى الَّذینَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُون. أَیَّاماً مَعْدُودات ..." (بقره، 183- 184) "اى كسانى كه ایمان آورده اید روزه بر شما نوشته شده است آن گونه كه بر امت هایى كه قبل از شما بودند نوشته شده بود شاید پرهیزكار شوید. چند روز معدودى را باید روزه بدارید..."
خطاب شیرین "یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا" ویژه ی آیات سوره های مدنی است. و سوره ی مبارکه ی بقره نیز که حاوی آیات فراوانی از احکام عبادی است، در مدینه نازل شده است.
آیه ای که حکم وجوب روزه را اعلام میکند، اشاره دارد که روزه گرفتن عبادتی مخصوص شما نیست؛ امت های قبلی هم ملزم بوده اند که روزه بگیرند. انسان وقتی می فهمد کار سختی را که به عهده ی اوست، دیگران هم قبل از او انجام داده اند، انجام آن برایش آسان تر می شود. و دیگر این که، روزه، عملی است که زمان کوتاه و محدودی دارد؛ در سال، فقط 30 روز.


برچسب‌ها: دروازه ای در بهشت مخصوص روزه داران ماه مبارک رمضان روزه داری
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 20 خرداد 1395 ] [ 10:42 ] [ نصر ]

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی گفت: شاید می‌توان گفت که ما جزو پنج کشوری هستیم که از موشک‌هایی با دقت بالا و دقتی که به دقت نقطه زنی تعبیر می‌شود، برخورداریم.

ایران جزو ۵ کشور برتر جهان در دقت موشکی است/ مذاکره بدون قدرت دفاعی یعنی مذاکره برای تسلیم 

 به گزارش مشرق، بیشتر او را به یک فرمانده عالی رتبه نظامی می‌شناسند. فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از سرلشکر قاسم سلیمانی بوده و سال‌ها در این سمت به نظام اسلامی و کشور خدمت کرده است. سردار احمد وحیدی از فرماندهان با سابقه جنگ تحمیلی و وزیر دفاع در دولت دهم است. او حالا بعد از پایان یافتن دوره وزارتش، در مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی که مرکزی زیرنظر ستادکل نیروهای مسلح است، مشغول به کار است. او علاوه بر این، ریاست کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام را نیز عهده‌دار است. وی درباره توان موشکی کشور، ایران را جزو 5 کشور برتر دنیا در دقت اصابت موشک به هدف برشمرده و می‌گوید: شاید می‌توان گفت که ما جزو پنج کشوری هستیم که از موشک‌هایی با دقت بالا و دقتی که به دقت نقطه زنی تعبیر می‌شود، برخورداریم و این توان بالای کیفیت و تکنولوژیکی ما است که امروز باعث ترس و واهمه دشمنان شده است.

برچسب‌ها: ایران جزو پنج کشور برتر جهان در دقت موشکی رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی سردار وحیدی نظامی
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 20 خرداد 1395 ] [ 10:34 ] [ نصر ]
[ پنج شنبه 20 خرداد 1395 ] [ 10:32 ] [ نصر ]

"کرملین" درباره فروش یا تولید تحت لیسانس تجهیزات نظامی روسی به ایران، اظهارات ضد و نقیضی را مطرح کرده است.

جنگنده

 به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جنگنده روسی "سوخو-30" یکی از هواپیماهای قدرتمند ارتش روسیه به حساب می آید که قدرت مانور بسیار بالایی دارد. "سوخو 30 اس ام" یک جنگنده هوایی روس است که توسط شرکت هوانوردی "سوخو" برای نیروی هوایی روسیه ساخته شد. این جنگنده نمونه ارتقاء یافته جنگنده‌های خانواده "سوخو 30 ام کی" است.  جنگنده‎های خانواده "سوخو 30 ام کی" هم‌اکنون در اختیار نیروی هوایی الجزایر، هند، اندونزی، نیروی هوایی چین، نیروی هوایی سلطنتی مالزی، نیروی هوایی اوگاندا، ونزوئلا و ویتنام است.


برچسب‌ها: جنگنده روسی "سوخو-30" نیروی هوایی آجا نظامی تصمیم سخت "کرملین"
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 20 خرداد 1395 ] [ 10:28 ] [ نصر ]

سرلشکر صالحی: خانه‌دار کردن کارکنان آجا در اولویت بتاجا باشد

به گزارش مشرق، امیر سرلشکر عطاالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم انتصاب امیر بیوک عباسزاده به عنوان مدیرعامل جدید بتاجا، ضمن تقدیر از تلاش ها و خدمات امیر عباس محتاج در سال های حضور در بنیاد تعاون ارتش گفت: در شرایطی که بنیاد وضعیت مطلوبی نداشت آقای محتاج با تلاش تحسین برانگیز وارد میدان شد و در 2 سال اول کارها با کیفیت خوب پیش رفت که در ایام اخیر، رکود در حوزه‌های اقتصادی و مسکن برخی موانع را در کشور و در بنیاد ایجاد کرد. وی گفت: حضور در این جلسه تودیع اگرچه به خواست و اصرار خود آقای محتاج اتفاق افتاده، اما برای من ناراحت کننده است و برای امیر محتاج آرزوی موفقیت دارم. صالحی همچنین روند انتخاب مدیرعامل جدید را بر اساس قانون مصوب و پیشنهاد هیأت امنا دانست و اظهار داشت: پس از پیشنهادات هیأت امنا بتاجا و بحث و تبادل نظر با گزینه های پیشنهادی، مسئولیت را به امیر عباسزاده واگذار کردیم. وی در ادامه ضمن آرزوی توفیق برای مدیرعامل جدید تأکید کرد: ظرفیت های مناسبی برای مسکن دار کردن کارکنان داریم که این موضوع باید در اولویت قرار گیرد. فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، هم افزایی در مسیر ارائه خدمات به کارکنان را از وظایف بنیاد دانست تا با استفاده از توانمندی های بانک حکمت ایرانیان، شرکت بیمه حکمت صبا و دیگر امکانات موجود، این امر امکان پذیر و ممکن گردد.  صالحی تصریح کرد: فعالیت شرکت های تابعه بنیاد باید در سرفصل های مصوب صورت گیرد و سود حاصله در جهت بهره مندی بیشتر کارکنان به کار گرفته شود. وی اظهار داشت: خدمت به کارکنان و ارتقاء سطح معیشت ایشان باید با نگاه جدی در بتاجا دنبال شود و هر فعالیت جدیدی با تأکید بر همین دیدگاه ادامه یابد.  عباس محتاج نیز طی سخنانی از حمایت ها و رهنمودهای فرمانده کل ارتش در دوران مدیریت خود در بتاجا قدردانی کرد و اظهار داشت: به عنوان یک سرباز همواره آماده خدمت هستم و در این دوران تجاربی را کسب کرده‌ام که متعلق به فرد نیست و به سازمان تعلق دارد و در مسیر خدمت در این نظام مقدس به کار خواهم گرفت. امیر بیوک عباسزاده پیش از این مسئولیت معاونت مهندسی نیروی هوایی ارتش را عهده دار بود. وی سابق بر این مدیر عمرانی فرودگاه های کشور و صنایع هوایی ایران نیز بوده است. فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین طی حکمی امیر رضا خرم طوسی را به عنوان رئیس هیأت مدیره بنیاد تعاون ارتش منصوب کرد. امیر خرم طوسی در حال حاضر مشاور عالی فرمانده کل ارتش و مسئولیت قرارگاه راهیان نور ارتش را برعهده دارد و پیش از این نیز مدیرعامل بنیاد تعاون ارتش، جانشین ستاد مشترک ارتش و فرمانده مرکز آموزش نزاجا بوده است.
 منبع: فارس

برچسب‌ها: رکود اقتصادی سرلشکر صالحی امیر عباسزاده مدیر عامل جدید بتاجا نظامی آجا
[ پنج شنبه 20 خرداد 1395 ] [ 10:24 ] [ نصر ]

شاهزاده سعودی: جنگ با داعش جنگ با اسلام است!+عکس

خالد آل سعود"، یکی از اعضای خاندان سلطنتی عربستان، ضمن ابراز نگرانی از پیروزی های ارتش عراق در مبارزه با داعش، جنگ با این گروه تروریستی را جنگ با اسلام دانست.  خالد، در یک پیام توییتری، نوشت: بسیار خلاصه بگویم؛ برخلاف ادعای مجوسیان، آنچه در فلوجه می گذرد، جنگ با اسلام است نَه ریشه کن کردن داعش.  ارتش عراق با کمک نیروهای بسیج مردمی و عشایر عملیات نظامی گسترده ای را برای پاکسازی شهر فلوجه آغاز کرده است. رسانه های برخی از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برای نجات داعش از دست ارتش و نیروهای مردمی عراق چنین وانمود می کنند که شیعیان به کشتار اهل تسنن می پردازند و مناطق سنی نشین را محاصره کرده اند.

شاهزاده سعودی: جنگ با داعش جنگ با اسلام است!


برچسب‌ها: حماقت و انگیزه های پنهانی آل سعود آل سعود جنگ با داعش جنگ با اسلام بصیرت
[ پنج شنبه 20 خرداد 1395 ] [ 10:21 ] [ نصر ]
[ پنج شنبه 20 خرداد 1395 ] [ 10:18 ] [ نصر ]
[ پنج شنبه 20 خرداد 1395 ] [ 10:17 ] [ نصر ]
[ پنج شنبه 20 خرداد 1395 ] [ 10:15 ] [ نصر ]
[ پنج شنبه 20 خرداد 1395 ] [ 10:13 ] [ نصر ]

رونمایی از هواپیمای خاص در مهرآباد (+عکس)

افسران - رونمایی از هواپیمای خاص در مهرآباد (+عکس)
جزئیات و تصاویر
atraknews.com/new.as

برچسب‌ها: رونمایی از هواپیمای خاص در مهرآباد نظامی
[ پنج شنبه 20 خرداد 1395 ] [ 10:6 ] [ نصر ]
[ پنج شنبه 20 خرداد 1395 ] [ 10:5 ] [ نصر ]
[ پنج شنبه 20 خرداد 1395 ] [ 10:3 ] [ نصر ]
[ پنج شنبه 20 خرداد 1395 ] [ 10:1 ] [ نصر ]
 

 

 

واکنش شهاب حسینی به توهین های ضدانقلاب


 
واکنش شهای حسینی به توهین های ضدانقلاب

شهاب حسینی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص جنگ روانی که علیه تقدیم جایزه‌اش به ساحت مقدس امام زمان(عج) به راه افتاده است، گفت: کوچکترین اهمیتی به این موضوعات نمی‌دهم؛ اگر خداوند بخواهد آتش خشم و غضب و حسد تبدیل به گلستان می‌شود، همانگونه که برای ابراهیم شد. وی در ادامه بیان کرد: نه تایید این افراد من را خوشحال و نه تکذیبشان من را ناراحت  میکند. پس از دریافت نخل طلای کن توسط شهاب حسینی بازیگر سینما و تلویزیون ایران، این هنرمند متعهد در نشست خبری فیلم فروشنده این جایزه را به ساحت مقدس امام زمان(عج) تقدیم کرد. حسینی در این نشست گفت: به خاطر همزمان دریافت شدن جایزه کن با شب میلاد امام زمان (عج)، این جایزه را با کمال احترام و افتخار به آستان مقدس حضرت صاحب الزمان در جمکران  تقدیم می‌کنم . این سخن شهاب حسینی در رسانه ها بازتاب های مختلفی داشت. اکثر مردم دین دار ایران اسلامی از این اقدام تمجید کرده و این کار را برازنده هنرمندی متعهد دانستند. اما جریان ضد انقلاب مانند همیشه که از هر فرصتی در جهت تخریب انقلاب اسلامی و هنرمندان متعهد به اسلام ناب محمدی استفاده می کند؛ ایجاد جنگ روانی بر علیه این اقدام شهاب حسینی را آغاز کرده است.


برچسب‌ها: دفاع مقدس از جنس جهاد با ناتوی فرهنگی واکنش شهاب حسینی به توهین های ضدانقلاب فرهنگی اجتماعی
[ پنج شنبه 20 خرداد 1395 ] [ 9:56 ] [ نصر ]

استقلال-ناکام؛-بوسه-تیم-یحیی-بر-جام-ذوب-آهن-قهرمان-جام-حذفی-شد

وبسایت رسمی برنامه نود - تیم فوتبال ذوب‌‌آهن در ضربات پنالتی موفق به شکست استقلال و برای دومین سال متوالی قهرمان جام حذفی شد. به گزارش وبسایت نود ، دیدار فینال جام حذفی فوتبال بین تیم‌های استقلال و ذوب‌آهن از ساعت ۲۱ امشب (یکشنبه) در ورزشگاه نفت‌وگاز اروندان خرمشهر برگزار شد که  این دیدار در ۹۰ دقیقه با نتیجه یک بر یک به اتمام رسید تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود. در پایان وقت‌های اضافه هم نتیجه تغییری نکرد تا ضربات پنالتی تعیین‌کننده قهرمان باشد. در ضیافت پنالتی‌ها این تیم ذوب آهن بود که در ضربات پنالتی برنده میدان شد و توانست قهرمان جام حذفی شود. گل‌های این بازی در ۹۰ دقیقه توسط دانیال اسماعیلی‌فر در دقیقه ۲۰ برای ذوب‌آهن و امید ابراهیمی در دقیقه ۵۵ از روی نقطه پنالتی برای استقلال به ثمر رسید.


برچسب‌ها: استقلال ناکام؛ بوسه تیم یحیی بر جام ذوب آهن قهرمان جام حذفی ورزشی
[ دو شنبه 10 خرداد 1395 ] [ 18:11 ] [ نصر ]
تیم ملی والیبال ایران از روز هشتم خرداد برای رسیدن به المپیک به مصاف حریفان خود خواهد رفت.
برنامه کامل مسابقات والیبال انتخابی المپیک 2016

طرفداری- مسابقات والیبال انتخابی المپیک ریو 2016 از روز شنبه هشتم خرداد ماه در توکیوی ژاپن آغاز و تا روز شانزدهم این ماه ادامه خواهد یافت.لازم به ذکر است که تیم های ایران، استرالیا، چین، ژاپن (میزبان)، ونزوئلا، کانادا، لهستان و فرانسه در این رقابت ها حضور دارند و  در پایان سه تیم برتر به همراه بهترین تیم آسیایی جواز حضور در بازی های المپیک ریو 2016 را کسب خواهند کرد. برنامه کامل مسابقات والیبال انتخابی المپیک 2016 به شرح زیر می باشد: (زمان بازی ها به وقت ایران می باشد.)

شنبه 8 خرداد

ساعت 5:30 / ایران - استرالیا 

ساعت 8:15 / چین - فرانسه 

ساعت 11 / لهستان - کانادا 

ساعت 14:40 / ژاپن - ونزوئلا 

 

یکشنبه 9 خرداد

ساعت 5:30 / ایران - کانادا 

ساعت 8:15 / ونزوئلا - استرالیا 

ساعت 11 / فرانسه - لهستان  

ساعت 14:35 / ژاپن - چین 

  

سه شنبه 11 خرداد

ساعت 5:30 / استرالیا - کانادا 

ساعت 8:15 / چین - ونزوئلا 

ساعت 11 / ایران - فرانسه 

ساعت 14:40 / ژاپن - لهستان 

 

چهارشنبه 12 خرداد

ساعت 5:30 / ونزوئلا - کانادا 

ساعت 8:15 / فرانسه - استرالیا 

ساعت 11 / چین - لهستان 

ساعت 14:35 / ایران - ژاپن 

 

پنج شنبه 13 خرداد

ساعت 5:30 / کانادا - فرانسه 

ساعت 8:15 / ایران - چین 

ساعت 11 / لهستان - ونزوئلا 

ساعت 14:40 / ژاپن - استرالیا 

 

شنبه 15 خرداد

  ساعت 5:30 / چین - استرالیا 

ساعت 8:15 / ونزوئلا - فرانسه 

ساعت 11 / ایران - لهستان 

ساعت 14:35 / ژاپن - کانادا 

  

یکشنبه 16 خرداد

  ساعت 5:30 / ایران - ونزوئلا 

ساعت 8:15 / کانادا - چین 

ساعت 11 / استرالیا - لهستان 

ساعت 14:40 / ژاپن - فرانسه 


برچسب‌ها: برنامه کامل مسابقات والیبال انتخابی المپیک 2016 ورزشی والیبال
[ دو شنبه 10 خرداد 1395 ] [ 18:6 ] [ نصر ]
سیاست > مجلس - در رقابت‌های انتخاباتی هیات رئیسه موقت مجلس دهم، فراکسیون ولایت با نتیجه 9 بر 3، از فراکسیون امید پیشی گرفت.

به گزارش خبرآنلاين، در رقابت بر سر کرسي رياست مجلس، علي لاريجاني نامزد فراکسيون ولايت با 173 راي از محمدرضا عارف نامزد فراکسيون اميد با 103 راي پيشي گرفت.از ميان 279 نماينده حاضر در اين راي گيري‌ها، مسعود پزشکيان با 154 راي نايب رئيس اول و محمد دهقان با 136 راي نايب رئيس دوم شد. علي مطهري با 132 راي و حاجي بابايي با 122 راي از حضور در هيات رئيسه موقت بازماندند. به اين ترتيب کرسي‌هاي نايب رئيسي ميان دو فراکسيون به طور مساوي تقسيم شد. بهروز نعمتي، محمد آشوري، و محمدقسيم عثماني، به ترتيب با 175 ، 168 و  136 راي ناظر هيات رئيسه موقت مجلس دهم شدند. از آنجا که محمد آشوری و بهروز نعمتی نامزدهاي معرفي شده از سوي فراکسيون ولايت و عثماني نامزد فراکسيون اميد براي جايگاه ناظرين هيات رئيسه موقت بودند، مي توان گفت که در اين انتخابات نيز فراکسيون ولايت، دو بر يک، از فراکسيون اميد پيشي گرفت. همچنين آنگونه که نتيجه آرا در صحن علني قرائت شد، از ميان 279 راي ماخوذه، غلامرضا کاتب با 161 راي، اميرحسين قاضي زاده با 146 راي، اکبر رنجبرزاده با 138 راي، عبدالکريم حسين زاده با 137 راي، ناصر موسوي لارگاني با 131 راي و مهدي اميرآبادي با 130 راي  دبيران هيات رئيسه موقت شدند. از ميان آنها تنها حسين‌زاده از نامزدهاي مورد حمايت فراکسيون اميد بود که نشان مي‌دهد 6 کرسي دبيري، 5 بر يک به نفع فراکسيون ولايت تقسيم شد.در نتيجه از ميان 12 کرسي هيات رئيسه موقت، 9 کرسي به نامزدهاي مورد حمايت فراکسيون ولايت و 3 کرسي به نامزدهاي مورد حمايت فراکسيون اميد رسيد.


برچسب‌ها: مجلس فراکسیون ولایت فراکسیون امید سیاسی
[ دو شنبه 10 خرداد 1395 ] [ 18:1 ] [ نصر ]

با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش از سامانه شبیه‌ساز ارتقاء یافته و بهینه سازی شده هواپیمای اف5 در پایگاه شکاری شهید فکوری تبریز بهره برداری شد.

http://aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=88c3db3d-01ca-444f-b0bb-5eef5b3340b7

به گزارش روابط عمومی نهاجا، امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی، فرمانده نیروی هوایی ارتش در این مراسم با اشاره به اهمیت شبیه‌سازها در آموزش خلبانی گفت: شبیه‌ساز‌ها این امکان را به ما می‌دهند که با ایجاد شرایط اضطراری در آن خلبانان را برای موقعیت‌های سخت آماده کنیم.وی ادامه داد: هر خلبانی باید در دوره زمانی مشخص با استفاده از سامانه‌های شبیه‌ساز آموخته‌های خود را به کار برده و در هر شرایطی دانش و مهارت لازم  را برای هدایت هواپیما در شرایط اضطراری دارا باشد.فرمانده نیروی هوایی ارتش در ادامه با قدردانی از تلاش متخصصان نیرو در جهاد خودکفایی اظهارکرد: امروز نیروی هوایی ارتش از نظر ساخت شبیه‌ساز به خودکفایی رسیده و مشکلی در این خصوص نداریم و می‌توانیم دانش خود در این زمینه را در اختیار سایر نهاد‌های کشور قرار دهیم.در ابتدای این مراسم سرتیپ دوم خلبان حمید واحدی، فرمانده پایگاه شکاری شهید فکوری با قدردانی از فرماندهان و مسئولین در راستای پشتیبانی از این پروژه گفت: با حمایت‌هایی که به عمل آمد، توانستیم در مدت 9 ماه آن را به اتمام برسانیم.


برچسب‌ها: بهره برداری از سامانه شبیه ساز هواپیمای شکاری اف5 نظامی آجاپ
[ دو شنبه 10 خرداد 1395 ] [ 17:54 ] [ نصر ]

امیر سرلشکر عطاءالله صالحی، فرمانده کل ارتش بر مزار شهید سرلشکر خلبان عباس بابایی و خانم صدیقه حکمت همسر مکرمه ایشان حضور یافت.

http://aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=06b84099-74fd-43d2-a2c1-05fc054fd16a

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی، فرمانده کل ارتش با سفر به قزوین و حضور در امامزاده حسین (ع) این شهر بر مزار شهید سرلشکر خلبان عباس بابایی و همسر ایشان حاضر و فاتحه ای قرائت نمود.امیر سرلشکر صالحی همچنین با حضور در منزل پدر همسر شهید بابایی از خانواده این مرحوم دلجویی نمود.شایان ذکر است خانم حکمت، همسر شهید سرلشکر خلبان عباس بابایی پس از طی یک دوره بیماری بر اثر عارضه کبد شامگاه سوم خرداد دارفانی را وداع گفت.مراسم سومین روز درگذشت این بانوی فداکار، امروز هشتم خردادماه ساعت 16:30 تا 18 در مسجد جامع شهرک غرب برگزار خواهد شد.


برچسب‌ها: فرمانده کل ارتش مزار شهید سرلشکر بابایی و همسر مکرمه اش نظامی
[ دو شنبه 10 خرداد 1395 ] [ 17:52 ] [ نصر ]

عملیاتی شدن تانک فلاق در رزمایش بیت‌المقدس 28امیر سید مسعود زواره‌ای رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش در دومین روز رزمایش بیت‌المقدس 28 و در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه دستاوردهای جدید این نیرو در رزمایش اظهار داشت: در این رزمایش برای نخستین بار تانک فلّاق و گلوله‌های اعلامیه‌ریز توپخانه که جهت عملیات روانی علیه نفرات دشمن کاربرد دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی افزود: همچنین تانک‌بر فوق سنگین پوریا و سلاح تک‌تیرانداز شاهر نیز در این رزمایش مورد استفاده عملیاتی قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش درباره تانک فلاق گفت: این تانک مجهز به اتوماسیون استابلایزر، دوشکا و سلاح 12.7 است؛ که توسط یک خدمه قابلیت هدف گیری و تیراندازی را دارد.

به گفته امیر زواره‌ای این تانک فوق سبک از چالاکی و نسبت توان به وزن فوق‌العاده‌ای برخوردار است و قابلیت این را دارد که در مناطق ذوعارضه با سرعت 100 کیلومتر در ساعت حرکت کند.


برچسب‌ها: عملیاتی شدن تانک فلاق رزمایش بیت‌المقدس 28 ارتش نظامی آجا
[ دو شنبه 10 خرداد 1395 ] [ 17:48 ] [ نصر ]

اگر اهل دل باشی و منتظر، به خوبی می‌توانی صدای پای مهدی فاطمه ارواحنافداه را بشنوی و دل بسپاری به راه ولایت و رهرو راستین این میدان کارزار باشی. بنابراین شایسته است افزون بر برپایی جشن و سرور در شب باعظمت نیمۀ شعبان، از بزرگی و عظمت آن شب غافل نشده، اعمال عبادی این شب با فضیلت را به ‌دقت انجام دهیم.

بخوان دعای فرج را که یار آمدنی است

بخوان دعای فرج را که یار آمدنی است
و بعد از این همه سال انتظار آمدنی است
به خون پاک تمام مدافعان حرم
برای امر فرج، خون به‌کار آمدنی است
تواصوا به خدا و «تواصوا بالصبر»
در ایستگاه شهادت قطار آمدنی است
به حکم «ان مع العسر یسر» فهمیدم
که حال خوش پی حال نزار آمدنی است
تو آمدی و قوانین عشق ثابت کرد
در ابتدای زمستان بهار آمدنی است

«انتظار به معنای این است که ما باید خود را برای سربازی امام زمان آماده کنیم ... سربازی منجی بزرگی که می‌خواهد با تمام مراکز قدرت و فساد بین‌المللی مبارزه کند، احتیاج به خودسازی و آگاهی و روشن‌بینی دارد... ما نباید فکر کنیم که چون امام زمان خواهد آمد و دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد، امروز وظیفه‌ای نداریم؛ نه، بعکس، ما امروز وظیفه داریم در آن جهت حرکت کنیم تا برای ظهور آن بزرگوار آماده شویم. اعتقاد به امام زمان به معنای گوشه‌گیری نیست... . امروز اگر ما می‌بینیم در هر نقطه‌ دنیا ظلم و بی‌عدالتی و تبعیض و زورگویی وجود دارد، اینها همان چیزهایی است که امام زمان برای مبارزه با آنها می‌آید. اگر ما سرباز امام زمانیم، باید خود را برای مبارزه با اینها آماده کنیم.»
(بیانات رهبر ی در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمه شعبان در مصلای تهران1381/7/30)


برچسب‌ها: امام خامنه ای دعای فرج امام زمان مذهبی شعر
[ دو شنبه 10 خرداد 1395 ] [ 17:47 ] [ نصر ]

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت «میلیتاری امبدید» در مطلبی با توصیف ایران به عنوان چهارمین دشمن آمریکا پس از روسیه، چین و کره شمالی نوشت: ایران کشوری با جمعیتی بین 75 تا 80 میلیون نفر است که بیش از نیمی از آن را جوانان زیر 35 سال تشکیل می‌دهند. این کشور با وسعتی اندکی کمتر از آلاسکا، با 395 هزار میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی، پس از عربستان، مقام دوم را در خاورمیانه در اختیار دارد. 
ارتش این کشور بیش از 525 هزار نیروی نظامی فعال دارد که از این تعداد، حدود 350 هزار نفر را پرسنل کادر و 220 هزار نفر را سربازان کمتر آموزش دیده تشکیل می‌دهند. حدود 1.8 میلیون ایرانی نیز جزو نیروی احتیاط هستند. نیروی دریایی ایران دارای 18 هزار ملوان است و نیروی هوایی حدود 37 هزار پرسنل دارد. مابقی نیروهای نظامی این کشور را مرزبانان یا گروه‌های نظامی نخبه‌ای مانند سپاه ویژه قدس (با 15 هزار نیروی زبده) تشکیل می‌دهند.
نیروی دریایی ایران دارای 400 ناوگان دریایی است که از این تعداد، بیش از 250 مورد از آنها را قایق‌های گشتی کوچک تشکیل می‌دهند که در ژانویه 2016 برای دستگیری ملوانان آمریکایی مورد استفاده قرار گرفتند. نیروی دریایی ایران همچنین دارای 33 فروند زیردریایی است که از این حیث، ایران را در رده پنجم جهان قرار داده است.
 از این 33 فروند زیردریایی، 3 مورد از آنها زیردریایی 4 هزار تنی "کلاس کیلو" ساخت روسیه با موتور دیزلی – الکتریکی هستند که می‌توانند در اعماق دریا حرکت کنند. مابقی زیردریایی‌های ایران زیر 600 تن وزن دارند که برای دفاع از بنادر و آبهای ساحلی یا مین‌گذاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. طبق شایعات، این زیردریایی‌ها که با فاصله کمی از سطح دریا حرکت می‌کنند، ساخت کره شمالی هستند. با این حال، هیچ یک از زیردریایی‌های ایران از قابلیت پرتاب موشک برخوردار نیستند. 
 ناوگان نیروی هوایی ایران شامل بیش از 300 هواپیما است که بیش از نیمی از آنها را جت‌های جنگنده (شامل سوخو-24، سوخو-25 و میگ-29 اس روسیه؛ میراژ اف-1 اس فرانسه؛ جنگنده چینی چنگدو اف-7 اس؛ حدود 40 جنگنده اف-14 تام‌کت آمریکا؛ 60 فانتوم اف-4 قدیمی و چند فروند تایگر اف-5) تشکیل می‌دهند.
 برخی از این جنگنده‌ها به وسیله شاه سابق ایران خریداری شده و برخی دیگر نیز در دهه 1980 میلادی در خلال جنگ عراق غنیمت گرفته شدند. مابقی ناوگان هوایی ایران را بالگردها، هواپیماهای باری و آموزشی تشکیل می‌دهند. بیشتر هواپیماهای جنگنده ایران، قدیمی و برخی نیز برای استفاده از قطعات یدکی آنها اوراق شده‌اند. ایران در حال حاضر قصد دارد تا در صورت افزایش بهای نفت، چند فروند جنگنده جدید و پیشرفته سوخو-30 را از روسیه خریداری کند. 
 ایران همچنین 150 سامانه موشکی هاوک آمریکا را در اختیار دارد که از زمان شاه باقی مانده‌اند. این کشور سامانه‌های موشکی دیگری را نیز از روسیه و چین خریداری کرده است و در آوریل 2016 اولین سامانه دفاع موشکی اس – 300 را از روسیه تحویل گرفت. این کشور در ماههای اخیر موشک‌های دوربرد و میان‌برد متعددی را نیز آزمایش کرده است.
 ایران در حال حاضر، با در اختیار داشتن این تسلیحات قدیمی و تسلیحات جدیدی مانند تانک ذوالفقار که در داخل این کشور تولید شده است، هشتمین ارتش قدرتمند جهان را در اختیار دارد. توانمندی نظامی این کشور به غیر از برنامه موشکی آن دارای ماهیتی تدافعی است. 
 روابط نزدیک ایران با روسیه تاکنون اجازه تعرض به این کشور را از سوی آمریکا یا اسرائیل نداده است. جنگنده‌های اسرائیلی در ژوئن 1981 رآکتور اتمی عراق و در سپتامبر 2007 نیز یک رآکتور هسته‌ای را در سوریه منهدم کردند. اما ارتش اسرائیل با وجود لفاظی‌های فراوان نتوانست عملیات مشابهی را علیه تاسیسات هسته‌ای ایران انجام دهد.
 این وبسایت در پایان مدعی شد: در حال حاضر، بزرگترین نگرانی درباره ایران، توسعه روزافزون برنامه موشکی بالستیک این کشور است که در صورت تجهیز شدن به کلاهک‌‌های هسته‌ای می‌توانند تجربه کره شمالی را برای دنیا تکرار کنند.

برچسب‌ها: توانمندی نظامی ایران نظامی ایران
[ دو شنبه 10 خرداد 1395 ] [ 17:44 ] [ نصر ]
[ دو شنبه 10 خرداد 1395 ] [ 17:43 ] [ نصر ]
[ دو شنبه 10 خرداد 1395 ] [ 17:42 ] [ نصر ]
[ دو شنبه 10 خرداد 1395 ] [ 17:40 ] [ نصر ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب