وبلاگ رقص دانش
وبلاگ خبری، علمی ، آموزشی و ... 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ نصرآوران و آدرس nasravaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
طراح قالب
[ جمعه 27 مهر 1397 ] [ 15:15 ] [ نصر ]
[ جمعه 27 مهر 1397 ] [ 15:11 ] [ نصر ]

 

 

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری روشنایی: جنگ تحمیلی در کنار همه بدی‌هایی که داشت حداقل این پیام مثبت را برای نیرو‌های دفاعی ایران به همراه داشت که باید هر چه سریع‌تر تلاش کنند تا از نظر تسلیحات و تجهیزات نظامی به خودکفایی برسند.

همین موضوع باعث شد تا از میانه‌های جنگ فکر طراحی و تولید پرنده‌های بدون سرنشین یا همان پهپاد‌ها به صورت جدی دنبال شود که در نتیجه اولین نسل پرنده‌های بدون سرنشین ایرانی به اسم «مهاجر» ساخته شد.

ساخت این پهپاد شروعی بود برای ساخت خانواده‌ای از پهپاد‌ها که امروز به پرجمعیت‌ترین خانواده پهپاد‌های ایرانی تبدیل شده به نحوی که برنامه توسعه و به روزرسانی آن‌ها تا به امروز هم ادامه داشته و حتی هر روز پیشرفته‌تر از روز قبل شده و وظایف و ماموریت‌های جدیدی به ماموریت‌های آن‌ها اضافه می‌شود.

در هیمن راستا وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در مراسمی به مناسبت هفته نیروی انتظامی، تعدادی از پهپاد‌های «مهاجر ۲ نوین» و «صادق» را به این نیرو تحویل داد تا فعالیت‌های انتظامی این نیرو گسترش و تقویت شود. به همین دلیل نگاهی دوباره به این دو پهپاد ساخت متخصصان داخلی کشورمان می‌اندازیم تا با ویژگی‌ها و نوع ماموریت آن‌ها آشنا شویم.

 


برچسب‌ها: رصد انتظامی با «مهاجر» و «صادق» ناجا
ادامه مطلب
[ جمعه 27 مهر 1397 ] [ 15:8 ] [ نصر ]

 

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری روشنایی: دعا بهترین وسیله ارتباط انسان با خداى خویش، ناشى از شناخت انسان از عجز خویش و اظهار کرنش در برابر آفریدگار است .

انسان مؤمن امید خود را از غیر خدا قطع کرده و دست نیاز به سوى خداى بى‏نیاز دراز مى‏کند و رفع مشکلات خویش را تنها از او مى‏خواهد . در رابطه با موضوع امام‏زمان علیه السلام دعاها و زیارت‏هاى مخصوصى وارده شده است که به برخى از آن‏ها اشاره مى‏شود:
الف) دعاى ندبه

مرحوم علامه مجلسى در «بحار الانوار» دعاى شریف ندبه را از سید بن طاووس از بعضى از اصحاب نقل مى‏کند و مى‏گوید: محمد بن على بن ابو قره مى‏گوید: دعاى ندبه از کتاب محمد بن حسین بن سفیان بزوفرى براى من نقل شد، و گفته شده که آن دعا براى صاحب الزمان علیه السلام است و مستحب است در اعیاد چهارگانه (جمعه، عید فطر، قربان، غدیر) خوانده شود.
ب) دعاى عهد

امام صادق علیه السلام فرمود: کسى که چهل بامداد خداى را با دعاى عهد بخواند، از یاوران قائم ما خواهد بود . و اگر پیش از ظهور آن حضرت بمیرد، خداوند او را از قبر بیرون مى‏آورد

برای امام زمان حضرت مهدی(عج)
مرکز جهانى حضرت ولى عصر (عج)


برچسب‌ها: دعا و زمزمه عاشقانه امام زمان (عج) بصیرت
[ جمعه 27 مهر 1397 ] [ 15:6 ] [ نصر ]

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری روشنایی:امیر دریادار حبیب الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: نخستین دوره مسابقات تیروکمان نظامیان جهان (سیزم) نیمه دوم آبان ماه امسال به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، دریادار سیاری که رئیس برگزاری این دوره از مسابقات تیروکمان ارتش های جهان است، در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی ارتش افزود: این مسابقات با شرکت بیش از ۱۰ تیم خارجی از نظامیان کشورهای مختلف جهان از ۲۰ تا ۲۵ آبان ماه سال جاری در مجموعه تیروکمان ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد و با توجه به برنامه ریزی ها و هماهنگی های انجام شده، ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان میزبان، آماده برگزاری شایسته این مسابقات می باشد.

دریادار سیاری که در حاشیه برنامه ورزش صبحگاهی ستاد ارتش سخن می گفت، با تبریک هفته تربیت بدنی به تمامی ورزشکاران و قهرمانان میادین ورزشی کشور تصریح کرد: ورزش در جامعه یک امر ضروری است زیرا نقش بسزایی در سلامت جامعه دارد و همه مقاطع سنی باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

معاون هماهنگ کننده ارتش جایگاه ورزش در ارتش را مهم دانست و افزود: ما رزمندگانی تربیت می کنیم که باید از نظر جسمی و روحی و ابعاد دیگر ورزیدگی لازم را داشته باشند و بتوانند در شرایط سخت محیطی، ماموریت نظامی شان را انجام دهند و یکی از مولفه هایی که در این آمادگی جسمانی اثر می گذارد ورزش است.

وی همچنین گفت: ورزش عمومی برای تمامی کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران واجب است و در برنامه آموزش صبحگاهی یک ساعت برای ورزش در نظر گرفته شده و همه کارکنان موظفند ورزش صبحگاهی را انجام دهند چراکه علاوه بر تضمین سلامتی و ارتقای آمادگی جسمی و رزمی در شادابی کارکنان نیز بسیار مفید و موثر است.

دریادار سیاری افزود: امروز در سطح یکان های ارتش جمهوری اسلامی ایران نگاه علمی به ورزش می شود و مربیان خاصی که دارای مهارت های علمی و عملی هستند تمرین های مناسبی را در مراسم ورزش صبحگاهی به کارکنان ارائه می دهند همچنین ورزش های تخصصی و قهرمانی نیز در دستور کار ارتش قرار دارد و ما در مسابقات جهانی سیزم حضور فعالی داشته و ورزشکاران و قهرمانان خوبی تقدیم جامعه ورزشی کشور کرده ایم.

وی در پایان با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات تیروکمان نظامیان جهان گفت: تیروکمان یکی از ورزش های نظامی دنیا محسوب شده و بحمدالله تیراندازان ما در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح از آمادگی بسیار خوبی در این رشته قهرمانی برخوردار هستند که ان شاءالله رتبه ها و عناوین برتر را نیز در این دوره از مسابقات کسب نمایند.


برچسب‌ها: دریادار سیاری آمادگی ارتش برای برگزاری نخستین دوره مسابقات تیروکمان نظامیان جهان نظامی
[ جمعه 27 مهر 1397 ] [ 15:4 ] [ نصر ]

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری روشنایی: به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع کشورمان همزمان با ۲۲ مهرماه روز جهانی استاندارد در حضور مدیران ارشد این وزارتخانه با بررسی روندهای کیفی سازی محصولات تولیدی وزارت دفاع اظهار داشت: به حول قوه الهی و با تکیه بر دانش و توان بومی روندهای رو به رشد تولید محصولات دفاعی و امنیتی را با رعایت ملاحظات و استانداردهای بین‌المللی در اولویت قرار دادیم و امروز به جایگاه مطلوبی در تامین مطالبات نیروهای مسلح به لحاظ کیفی رسیده‌ایم.

وی با اشاره به استاندارد کردن محصولات تولیدی وزارت دفاع به عنوان یک اصل مهم و اساسی در تولیدات صنعت دفاعی گفت: توانسته‌ایم با تکیه بر دانش بومی و برآمده از ظرفیت سرمایه‌های انسانی جهادگر، راهبرد وزارت دفاع که همانا دستیابی به استانداردها و رقابت‌پذیری در عرصه جهانی است را جامه عمل بپوشانیم.

وزیر دفاع با اشاره به نقش هیات‌های فنی در شورای عالی و راهبردی استاندارد و کیفیت وزارت دفاع اظهار داشت: هیات‌های فنی باید همواره از اعضاء مختصص و پایش شده به لحاظ علمی و عملیاتی باشند و بتوانند معنای مشترکی از مفهوم استاندارد بین سازنده و بهره‌بردار را پیاده‌سازی کنند.

وی با بیان اینکه مرکز استاندارد باید نقش خود را در تدوین استانداردها به درستی ایفا کند تصریح کرد: گاهی اوقات برداشت و انتظار ذی‌نفعان و خریداران از مفهوم استاندارد با برداشت و عملکرد سازندگان محصولات در تداخل و به نوعی مغایرت دارد. براین اساس هیات‌های فنی همواره باید در تسهیل ارتباط و ایجاد زبان مشترک و نهادینه کردن فرهنگ استاندارد، نسبت به ارتقای کیفیت تجهیزات دفاعی، بر اساس خواست نیروهای مسلح و ذی‌نغعان اطمینان دهند.

امیر حاتمی با اشاره به تلاش و هجمه دشمن در عرصه اقتصادی بیان کرد: عدم بهره‌برداری درست از منابع به عنوان یکی از اهداف جنگ اقتصادی نظام سلطه علیه ایران اسلامی موضوعی است که مرکز استاندارد دفاعی باید بیش از پیش هوشیار بوده تا با کم‌ترین آزمون و خطا بتوانیم به سطح بالای استاندارد در تولید محصولات برسیم.

وزیر دفاع با توجه به وجود نهاد استاندارد در سازمان‌های نیروهای مسلح تصریح کرد: مقوله استاندارد سازی و کیفیت فرایند یکطرفه صرف نیست و باید در شکل‌گیری استانداردهای نگهداری، عملیات و انبارداری محصولات نظامی در نیروهای مسلح نیز اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به بهبود سازگاری، امنیت و کیفیت به عنوان اهداف کلی مفهوم استاندارد بیان کرد: مقوله استاندارد و استانداردسازی محصولات از مرحله ایده تا فناوری باید به صورت آکادمیک و در چهارچوب یک نظام آموزشی مد نظر مسوولان قرار گرفته و آموزش داده شود.

امیر حاتمی با توجه به نقش خطیر مرکز استاندارد دفاعی ایران به عنوان تنها مرجع تدوین‌کننده استانداردهای ملی – دفاعی ایران گفت: این مرکز باتوجه به ماموریت‌های خود، تسلط بر راهبردها و خط‌مشی‌های استانداردسازی اقلام و نقش­ آفرینی در تصویب و ابلاغ استانداردها، نظارت و کنترل بر همه استفاده‌کنندگان اقلام و تدوین‌کنندگان استانداردها (نه فقط در یک سازمان یا نیروی خاص)، باید در مقوله استاندارد و استانداردسازی اقلام دفاعی همواره روند رو به رشدی داشته باشد.

وزیر دفاع با بیان اینکه مرکز استاندارد دفاعی به‌عنوان ابزار متخصص و هوشمند در خدمت نیروهای مسلح، صنایع دفاعی و مراکز تحقیقاتی است،‌تصریح کرد: این مرکز باید فصل مشترک تأمین منافع و نظریات همه آنها باشد. در کنار آنها باشد نه در مقابل آنها. شخص سومی باشد که با منطق علم و فنّاوری و با زبان اطلاعات بروز شده صحبت کند، مشاوره دهد و با توجه به وظایف قانونی خود، نظرات و منافع هر سه حلقه از پیکره دفاعی را لحاظ کند و با مقایسه و انطباق آن با علم و فنّاوری موجود در کشور و جهان و سایر عوامل سرنوشت‌ساز نظیر راهبردها و خط‌مشی‌های ابلاغ‌شده از رده‌های بالاتر، چکیده و بهترین نتیجه را پیشنهاد دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مرکز استاندارد دفاعی ایران باید سه حلقه نیروهای مسلح، مراکز تحقیقاتی و صنایع دفاعی را در جایگاهی با فصل های مشترک‌ به هم متصل و یک محور مشترک بین هر سه حلقه ایجاد کند و جایگاه محوری استانداردسازی را در مرکز مشترک هر سه حلقه حفظ نماید.


برچسب‌ها: امیر حاتمی دستیابی به استانداردهای جهانی صنایع دفاعی وزیر دفاع نظامی
[ جمعه 27 مهر 1397 ] [ 15:2 ] [ نصر ]

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری روشنایی: امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش طی پیامی خطاب به حجت‌الاسلام عباس محمد حسنی، ۲۴ مهرماه سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

متن پیام شرح زیر است:

برادر بزرگوار

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی

ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیات و با درود و صلوات بر محمد و آل محمد (ص)

امروز دشمن شکست خورده در جنگ نظامی ناامیدانه و مزدورانه با بکارگیری تمام امکانات و تجهیزات و همراهی همپیمانان خود، رو به تخریب هنجارها و باورهای دینی و اسلامی آورده و لشکر ابلیس در این عرصه مقابل جنود خدا لشکر آراسته و به مصداق آیه شریفه (الفتنه اکبر من الفتل) جنگ احزاب بزرگتری نسبت به نبرد رو در رو بر نظام اسلامی ما تحمیل نموده تا با همسو نمودن افکار جامعه با اهداف شیطانی خود، به نیات استعماری خویش دست یابد.

بی‌شک روحانیون و عالمان دین و پرورش یافتگان مکتب حضرت صادق آل محمد (ع) علی‌الخصوص در ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرزبانان ارزش‌های اسلامی و افسران عرصه جنگ نرم با دشمنان در خط مقدم این نبرد ناجوانمردانه قرار داشته و با بهره گیری از اقیانوس عظیم معارف قرآنی و توسل به دامن اهل بیت (ع) جامعه ارتشی را در مقابل تیرهای مسموم آنان ایمن و به مصداق آیه شریفه (و ان جندنا لهم الغالبون) قدرت و قوت لشکر اسلام را در مقابل ضعف و ذلت نظام‌های فاسد و ظلمت‌پرستان دژخیم به اثبات رساندند.

اینجانب ضمن گرامی‌داشت اربعین سرور و سالار شهیدان، ۲۴ مهرماه سالروز تشکیل نهاد مقدس عقیدتی سیاسی آجا به فرمان تاریخی و مبارک معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران خدمت آن برادر ارجمند و کلیه همکاران و همرزمان عزیزتان تبریک عرض نموده و از درگاه خداوند متعال توفیقات روز افزونتان را در مسیر دفاع از ارزش‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحت توجهات حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عج) و رهبری‌های حکیمانه، ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) مدظله العالی مسئلت می‌نمایم.


برچسب‌ها: امیر صباحی‌فرد سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نظامی
[ جمعه 27 مهر 1397 ] [ 15:0 ] [ نصر ]

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری روشنایی: معاون هماهنگ کننده ارتش، مولفه معنویت محوری ارتش را در توان رزمی و بازدارندگی مقابل دشمنان اثرگذار برشمرد و گفت: دشمن از ارتش ولایت مدار، شهادت طلب و بصیرت محور هراس دارد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم تجدید میثاق مسئولین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با آرمان‌های امام راحل گفت: به فرموده امام بزرگوار(ره) از ماموریت های بزرگ سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نزدیک کردن دل‌ها به خدا است. اثرات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر هیچ کسی پوشیده نیست و در طول هشت سال دفاع مقدس دیده شده است.

رئیس ستاد ارتش با اشاره به شاخصه های اصلی ارتش جمهوری اسلامی ایران که موجب توانمندی در دفاع از تمامیت ارضی، استقلال کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران شده است، افزود: چهار شاخصه “معنویت محوری”، “نظم و انضباط”، “سلسله مراتب” و “سلامت کارکنان” موجب مدیریت موثر در انجام امور شده است.

وی با اشاره به اولین و مهمترین شاخصه ارتش که معنویت محوری است، خاطرنشان کرد: به برکت برنامه ریزی وتلاش عقیدتی سیاسی ارتش و سیاست گذاری های صورت گرفته از سوی این سازمان علاوه بر ارتقاء توان روحی واعتقادی در ارتش، ارتقاء توان رزمی نیز به تبع آن سرعت بیشتری به خود گرفته است.

امیر دریادار سیاری با اشاره به مولفه های لازم برای مقایسه توان نظامی کشورها یادآور شد: اولین مولفه، قدرت رزمی نیروهای مسلح است. از همین رو تعداد نفرات و تجهیزات موثر در توان رزم را مقایسه می کنند. معمولا برای حمله به کشوری دیگری، توان رزم  وتجهیزات را مدنظر قرار می دهند. به خاطر همین موضوع رژیم بعث عراق به دلیل احساس برتری در مولفه های فیزیکی، تصمیم حمله به ایران را گرفت.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه نظم و انضباط، آموزش، مهارت و برگزاری رزمایش ها توان غیر فیزیکی محسوب می شوند، گفت: به دلیل نا‌بسامانی ارتش در اوایل انقلاب و سیاست های غلط بنی صدر، ارتش ما از نظر توان غیر فیزیکی نیز شرایط مطلوبی نداشت و دشمن شرایط را برای حمله به ایران غنیمت شمرد.

وی مولفه معنویت محوری را در توان رزمی و بازدارندگی ارتش مقابل دشمنان اثرگذار برشمرد و یادآور شد: ما ولایت مدار هستیم و  چراغ راه ما مشخص است. افتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران این است که کارکنانی با بصیرت دارد. با بصیرت می‌توانیم مقابل تهاجم فرهنگی و فضای مجازی علیه ارتش جمهوری اسلامی ایران ایستادگی کنیم.

امیر دریادار سیاری با اشاره به بیانات امام راحل مبنی بر این که ملتی که شهادت طلب است، اسارت ندارد تاکید کرد: رمز پیروزی ما در دفاع مقدس شهادت طلبی، ایثارگری و از خود گذشتگی بود. وقتی امام خمینی (ره) بعد از عملیات بیت المقدس می فرماید «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، به این معنی است که رزمندگان برای خدا کار کردند و دل هایشان به خدا نزدیک بود.

رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه استکبار از ابتدای انقلاب به دنبال بازگشت به ایران و به دست آوردن منافع خود است، خاطرنشان کرد: دشمن برای هدف خود دست به هرکاری زده و پایگاه‌های متعددی را در اطراف ایران به وجود آورده است. به خاطر ویژگی ژئوپولوتیک کشورمان نمی تواند از ایران بگذرد اما وقتی بررسی می‌کند، متوجه برتری فیزیکی و غیر فیزیکی ایران می‌شود و به جای ایران به کشورهای منطقه دست می‌اندازد.

وی  در پایان گفت: دشمن از ارتش ولایت مدار، شهادت طلب و بصیرت محور هراس دارد. نه تنها ارتش بلکه همه نیروهای مسلح این ویژگی خاص را دارند و توان رزمی خود را بالا بردند. دشمن می داند اگر تحرکی انجام دهد، به ضررش تمام می‌شود. شعار ما «هیهات من الذله» است و زیر بار ظلم نمی‌رویم. تا وقتی که اتحاد، همدلی، هماهنگی و معنویت در درون ما وجود دارد، برتر از دشمن‌مان هستیم و به این موضوع افتخار می‌کنیم.


برچسب‌ها: امیر دریادار سیاری هراس دشمن از ارتش ولایت مدار، شهادت طلب و بصیرت محور نظامی
[ جمعه 27 مهر 1397 ] [ 14:57 ] [ نصر ]

امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فواصل زمانی کوتاه، موشک‌های جدید و مدرنی توسط نیرو‌های مسلح کشور رونمایی می‌شود که با معرفی هرکدام از آن‌ها دشمنان از پیشرفت ایران در عرصه دفاعی عصبانی‌تر شده و توانایی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی نمایان‌تر می‌شود.

 

موشک خلیج فارس

بیشتر بخوانید:قاتلِ ناوها، کابوسِ ایرانیِ آمریکا که تنگه هرمز را می‌بندد


برچسب‌ها: قاتلِ ناوها کابوسِ ایرانیِ آمریکا تنگه هرمز موشک نظامی
[ جمعه 27 مهر 1397 ] [ 14:56 ] [ نصر ]

یکی از موثرترین سلاح‌ها در میدان‌های نبرد که توانایی ضربات سنگین و مهلک در زمین، هوا و دریا را دارند موشک‌ها هستند و یکی از اعضای این خانواده موشک‌های بالستیک هستند.

 

قدر مهاجمی سریع و هوشمند

بیشتر بخوانید:از کویر سمنان تا دهانه اقیانوس هند


برچسب‌ها: از کویر سمنان تا دهانه اقیانوس هند موشک بالستیک "قدر" نظامی
[ جمعه 27 مهر 1397 ] [ 14:55 ] [ نصر ]
[ جمعه 27 مهر 1397 ] [ 14:54 ] [ نصر ]
[ جمعه 27 مهر 1397 ] [ 14:53 ] [ نصر ]
[ جمعه 27 مهر 1397 ] [ 14:52 ] [ نصر ]

فراهم شدن امکان تعیین زمان اعزام به خدمت سربازی توسط مشمولانسردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح،از فراهم شدن امکان تعیین تاریخ اعزام به خدمت توسط خود مشمولان خبر داد.

وی گفت: مشمولان وظیفه حداکثر یک سال پس از فراغت از تحصیل فرصت دارند که تکلیف سربازی خود را روشن کنند. عده ای از عزیزان سرباز چون قصد دارند برای ادامه تحصیل در مقطع بالاتر خودشان را آماده کنند یا امریه یا پروژه تحقیقاتی بگیرند، با تاخیر برای تعیین تکلیف سربازی اقدام می کنند.

فراهم شدن امکان تعیین زمان اعزام به خدمت سربازی توسط مشمولان


برچسب‌ها: تعیین زمان اعزام به خدمت سربازی توسط مشمولان خدمت سربازی نظامی
[ جمعه 27 مهر 1397 ] [ 14:51 ] [ نصر ]

فضای مجازی عراق این روزها مملو از هشتگ‌هایی است که  از نزدیک شدن اربعین حسینی خبر می‌دهد. #الحسین_یجمعنا و #الحسین_یوحدنا هشتگ‎هایی است که کاربران عراقی با اشتراک‎گذاری آن، بروحدت میان شیعیان عراق و ایران تأکید و خود را برای استقبال از زائران اربعین آماده می‌کنند. آن‌ها در صفحات توئیتری خود تصاویری از پیاده‌روی اربعین و پرچم‌های دو کشور ایران و عراق را منتشر می‌کنند و می‌نویسند که خانه‌ها، دل‌ها و قلب‌هایشان را به روی زوار حسین‌(ع) باز کرده‌اند.میزبانی عراقی‌ها از زائران ایرانی اربعین با

بیشتر بخوانید:کاربران عراقی به استقبال زائران ایرانی رفتند؛ #الحسین_یجمعنا و #الحسین_ یوحدنا


برچسب‌ها: کاربران عراقی به استقبال زائران ایرانی اربعین حسینی
[ جمعه 20 مهر 1397 ] [ 16:39 ] [ نصر ]

القدس العربی در کاریکاتور امروز خود باج خواهی آمریکا از عربستان را به تصویر کشیده است.

القدس العربی باج‌خواهی آمریکا از عربستان را به تصویر کشید

پایگاه اینترنتی این روزنامه در کاریکاتور مذکور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را در حالی که باتوم و دستبند به کمر بسته است نشان می‌دهد که پا‌های ملک سلمان را گرفته و او را برعکس کرده تا پول‌های درون جیب‌هایش بیرون بریزد.

ترامپ همواره به مقامات عربستان تاکید می‌کند که اگر خواهان ادامه حمایت واشنگتن هستند باید پول بیشتری بدهند. او هفته گذشته در جمع هواداران خود در ویرجینیا گفت به پادشاه عربستان گفته بدون حمایت آمریکا ممکن است دو هفته هم در قدرت باقی نماند. 

کاریکاتور القدس العربی درباره باج‌خواهی آمریکا از عربستان


برچسب‌ها: کاریکاتور القدس العربی باج‌خواهی آمریکا از عربستان کاریکاتور
[ جمعه 20 مهر 1397 ] [ 16:38 ] [ نصر ]
 

#ارتش_مردمی_مقتدر

ما در ره عشق، نقض پیمان نکنیم

گر جان طلبد، دریغ از جان نکنیم

#ارتش_مردمی_انقلابی
#بیعتم_تا_آخرین_قطره_خونم
#مرد_میدان_باش‌


برچسب‌ها: ره عشق عدم نقض پیمان بیعت ارتش مردمی و انقلابی امام خامنه ای بصیرت نظامی
[ جمعه 20 مهر 1397 ] [ 16:36 ] [ نصر ]

موتور محرک این قطار شما جوانان هستید/آمریکا با شکست تحریم از ملت ایران یک سیلی دیگر باید بخورد/راه پیشرفت به روی ما باز است اما راه، پُرپیچ‌وخم استحضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم و پرشکوه بسیجیان در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی با تأکید بر اینکه جوانان، راه حل مشکلات کشور هستند،

به ارائه تحلیلی از شرایط حساس کنونی پرداختند و افزودند: امریکایی ها با عربده کشی، بیان سخنان سخیف و تصوراتی واهی درصدد تصویرسازی کاملاً وارونه از قدرت خود و از اوضاع ایران هستند اما مجموعه عظیم جوانان میهن و ملت بزرگ ایران می دانند که باید با ناکام گذاشتن آخرین حربه باقیمانده دشمن یعنی تحریم، سیلی دیگری به امریکا بزنند که ان‌شاءالله خواهند زد.

جوان‌ها راه‌حل مشکل هستند نه مشکل/


برچسب‌ها: جوان‌ها راه‌حل مشکل هستند نه مشکل امام خامنه ای بصیرت
[ جمعه 20 مهر 1397 ] [ 16:35 ] [ نصر ]

پس از حمله موشکی و پهپادی سپاه به مقر تروریست های تکفیری که منجر به هلاکت و زخمی شدن  شمار زیادی از تروریست ها و سرکردگان جنایت تروریستی اهواز گردید، نیروی هوافضای سپاه نخستین تصاویر از محل های اصابت موشکها وبمباران پهپادهای رزمی در شرق فرات در سوریه را رسانه ای کرد.

انتشار نخستین تصاویر از محل های اصابت موشک های سپاه به مقر تروریست ها در شرق فرات

 


برچسب‌ها: نخستین تصاویر از محل‌ اصابت موشک‌های سپاه مقر تروریست‌ها در شرق فرات kzhld
[ جمعه 20 مهر 1397 ] [ 16:33 ] [ نصر ]
 

حمله موشکی سپاه پاسدران به مقر طراحان حمله تروریستی اهوازروابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد دوشنبه از هدف قرار دادن مقر سرکردگان جنایت تروریستی اهواز در شرق فرات در کشور سوریه با چندین فروند موشک بالستیک زمین به زمین، از سوی یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه خبر داد.

بر اساس اطلاعات اولیه دریافتی شمار زیادی از تروریست‌های تکفیری و سرکردگان جنایت تروریستی اهواز در این حمله موشکی به هلاکت رسیده و یا مجروح شدند.

سپاه مقر سرکردگان جنایت اهواز را با موشک هدف قرار داد


برچسب‌ها: حمله موشکی سپاه پاسداران مقر طراحان حمله تروریستی اهواز kzhld
[ جمعه 20 مهر 1397 ] [ 16:33 ] [ نصر ]

حکم اعدام سلطان سکه و همدستش و ابر بدهکار بانکی صادر شد/ احکام 30 متهم دیگر قطعی است حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا در حاشیه جلسه عالی مسئولان قضایی به احکام صادره برای متهمان پرونده‌های اخلال در نظام اقتصادی اشاره و اظهار کرد: در این پرونده‌ها برای ۳ نفر به نام‌های مظلومین، قاسمی و باقری درمنی حکم اعدام صادر شده است که البته این حکم قابل تجدیدنظرخواهی در دیوان عالی کشور است.

وی گفت: همچنین در این پرونده‌ها برای ۵ نفر ۲۰ سال حبس صادر شده، برای ۳ نفر ۱۲ سال حبس، برای ۴ نفر ۱۰ سال حبس، برای ۲ نفر ۸ سال حبس و ۲ نفر ۷ سال حبس و برای بقیه هم ۳ تا ۵ سال محکومیت حبس صادر شده که احکام صادره برای این دست از متهمان قطعی است.

حکم اعدام سلطان سکه و همدستش و ابر بدهکار بانکی صادر شد


برچسب‌ها: حکم اعدام سلطان سکه ابر بدهکار بانکی اجتماعی
[ پنج شنبه 12 مهر 1397 ] [ 17:57 ] [ نصر ]

رونمایی از ۶ جلد کتاب تقویم دفاع مقدس انجام شد

شش جلد کتاب جدید با عنوان «تقویم تاریخ دفاع مقدس» صبح روز دوشنبه 2 مهرماه با حضور امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش در فرهنگسرای اندیشه رونمایی شد.

این شش جلد کتاب فاخر مربوط به حوادث و رویداد‌های تاریخی اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد، شهریور و مهر ۱۳۶۳ هستند که در سومین روز از سی و هشتمین سالروز گرامیداشت هفته دفاع مقدس، روز «دفاع ملی، جوانان و بصیرت افزایی» رونمایی شدند.

 

برچسب‌ها: رونمایی از ۶ جلد کتاب تقویم دفاع مقدس نظامی
[ پنج شنبه 12 مهر 1397 ] [ 17:55 ] [ نصر ]

سردار موسی کمالی، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح با انتشار پستی در اینستاگرام از شناسایی سربازی که روز گذشته در جریان حمله تروریست‌ها به مردم اهواز با رشادت جان چند شهروند را نجات داده بود خبر داد و از این سرباز تقدیر کرد.

سردار کمالی نوشت: سرباز قهرمان گروهان مستقل فاوا از تیپ ۱۹۲ زرهی اهواز ارتش با کمک شما مردم عزیز و زودتر از مراحل اداری شناسایی و ایشان به همراه دیگر سربازان غیور که یک به یک شناسایی خواهند شد طی مراسمی از آنان تجلیل به عمل خواهد آمد و حتما اطلاع رسانی خواهد شد.

تقدیر سردار کمالی از سرباز شجاع ارتش

انتهای پیام/


برچسب‌ها: تقدیر سردار کمالی از سرباز شجاع ارتش حادثه تروریستی اهواز نظامی
[ پنج شنبه 12 مهر 1397 ] [ 17:54 ] [ نصر ]

صبح دبروز تعدادی از تروریست ها با پوشش نظامی شروع به تیراندازی به سمت محل برگزاری رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز کردند.این حمله تروریستی علاوه بر اینکه رعب و وحشت ساکنان  این شهر را به دنبال داشت موجب شهادت تعدادی از هم وطنان بی گناهمان نیز شد. تصاویر منتشر شده از این حادثه گواه آن است که در میان حاضران این صحنه کودکان نیز حضور چشمگیری داشته‌اند.

کاربران فضای مجاز در زمان انتشار این خبر و همزمان با اشتراک تصاویر این حادثه دست به کار شدند و هشتگ هایی را درباره این حادثه تروریستی به اشتراک گذاشتند.

حالا فهمیدید چرا مدافعان حرم در خارج از مرزها جنگیدند+ تصاویر

#حالا_فهمیدید_چرا مدافعان حرم در خارج از مرزها جنگیدند؟ +تصاویر


برچسب‌ها: رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز بصیرت نظامی حادثه تروریستی اهواز
[ پنج شنبه 12 مهر 1397 ] [ 17:53 ] [ نصر ]

ازآن، زمانه به ما ایستادگی آموخت

                      که تا از پای نیفتیم، تا که پا و سریست

 #ارتش_فدای_ملت

#درجه_دار_ارتشی

#ارتش_انقلابی


برچسب‌ها: #ارتش_انقلابی
[ پنج شنبه 12 مهر 1397 ] [ 17:52 ] [ نصر ]

تروریست‌ها از پارک پشت جایگاه مسئولین به رژه نیروهای مسلح در اهواز تیراندازی کردند.

صبح امروز تروریست‌ها با پوشش لباس نظامی به سوی جایگاه رژه نیروهای مسلح در اهواز تیراندازی کردند.

در این حادثه تروریست ها نتوانستندوارد مراسم مراسم رژه شوند و صرفاً از فاصله دور به سوی به سوی مراسم و یگانهای رژه رونده شلیک کرده اند.

شنیده ها حاکی است که در این مراسم چند تن نیز شهید و مجروح شدند.

هم اکنون حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح اهواز خاتمه یافته و گروه های چک و خنثی برای پاکسازی در محل حضور دارند. 

وقوع حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح در اهواز / تیراندازی همچنان ادامه دارد +فیلم و عکس

بیشتر بخوانید:

وقوع حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح در اهواز +فیلم و عکس

 

برچسب‌ها: وقوع حمله تروریستی رژه نیروهای مسلح در اهواز نظامی
[ پنج شنبه 12 مهر 1397 ] [ 17:52 ] [ نصر ]

سامانه پدافند هوایی ارتفاع پست سماوات، سامانه پدافندی توپخانه‌ای است که برای مقابله با موشک‌های کروز و پهپادها مناسب است.

ساخت ایران|سامانه پدافند هوایی سماوات + عکس

 سامانه پدافند هوایی ارتفاع پست سماوات که توسط متخصصان صنایع دفاعی کشورمان طراحی و تولید شده است، متشکل از یک توپ دولول ۳۵ میلیمتری و یک رادار بهینه سازی شده اسکای گارد است.

ساخت ایران|سامانه پدافند هوایی سماوات + عکس


برچسب‌ها: سامانه پدافند هوایی سماوات نظامی
[ پنج شنبه 12 مهر 1397 ] [ 17:50 ] [ نصر ]

امروز روزآمدسازی تجهیزات زرهی یکی از اصلی ترین راهبردهای نظامی ایران در حوزه رزم زمینی بشمار می آید. از همین رو روز 22 اسفندماه 1395 ،کرّار اوّلین تانک کاملاً بومی کشورمان با حضور وزیر دفاع وقت رونمایی شد و از خط تولید انبوه این تانک پیشرفته فوق مدرن در صنایع زرهی بنی هاشم شهرستان دورود بهره برداری شد.

تانك کرّار، دستاورد مهم نیروهای مسلح کشور در رزم زمینی

 بیشتر بخوانید:تانک کرّار، دستاورد مهم نیروهای مسلح کشور


برچسب‌ها: تانک کرّار دستاورد مهم نیروهای مسلح کشور در رزم زمینی نظامی
[ پنج شنبه 12 مهر 1397 ] [ 17:49 ] [ نصر ]

امیر سیاری نشان درجه‌ یک فتح را دریافت کردامیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده‌ ارتش جمهوری اسلامی ایران، به پاس خدمات شایسته و صیانت از مرزهای آبی کشور و دریای عمان و حفظ منافع ملی و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد و اهتمام به نوسازی تجهیزات و آبادانی سواحل مکران در مدت تصدی فرماندهی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دریافت نشان درجه‌ یک فتح از سوی فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مفتخر گردید.

این نشان در مراسم صبح امروز تحلیف و دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش در دانشگاه امام خمینی نیروی دریایی با حضور فرمانده معظم کل قوا بر سینه دریادار سیاری نصب شد.

انتهای پیام/

امیر سیاری نشان درجه‌ یک فتح را دریافت کرد


برچسب‌ها: امیر سیاری نشان درجه‌ یک فتح نظامی
[ پنج شنبه 12 مهر 1397 ] [ 17:48 ] [ نصر ]

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح روز چهارشنبه ۱۴ شهریورماه در مراسم هشتمین دوره جشنواره مالک اشتر اظهار کرد: بالاترین و بهترین نعمت، نعمت ولایت است و خداوند هم ما را از بالاترین نعمت خود بهره مند کرده است که باید شکرگزار بود و هیچ شکرگزاری بالاتر و بهتر از اطاعت پذیری نیست.

وی افزود: مالک اشتر، این سردار رشید اسلام، ولایت مداری را برای ما تفسیر کرد و ما او را مجسمه ولایتمداری می دانیم؛ باید مالک اشتر را مقتدا و الگوی خود بدانیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان کرد: ما سه اصل مهم در نیروی زمینی ارتش داریم که عبارتند از ولایت محوری، عدالت محوری و شایسته سالاری. امروز نیروی زمینی به نیرویی تبدیل شده که تابلویی که او را در درجه اول تعریف می کند، ولایت مداری است.

طومار هر متجاوزی را در کم‌ترین زمان در هم می‌پیچد


برچسب‌ها: نیروهای مسلح کشور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی
[ پنج شنبه 12 مهر 1397 ] [ 17:40 ] [ نصر ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب