وبلاگ رقص دانش
وبلاگ خبری، علمی ، آموزشی و ... 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ نصرآوران و آدرس nasravaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
طراح قالب

 

اقتصاد > بازرگانی - عضو اتحادیه پوشاک گفت:میزان خسارت در خصوص ریزش ساختمان پلاسکو، حدود 2هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. حسین مهدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره ریزش آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو اظهار داشت: حدود 400 واحد تجاری در این ساختمان وجود داشته و میزان سرمایه‌ای که در این ساختمان وجود داشت و میزان خسارت، بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان تخمین زده می‌شود. وی افزود: من هنگام حادثه در منطقه بودم، ولی متاسفانه نمی‌توانستیم به محل حادثه نزدیک شویم. عضو اتحادیه پوشاک عنوان کرد: این اتفاق از یک واحد تولیدی در ساعت 7 و 59 دقیقه امروز شروع شده است و به دلیل این‌که موارد ایمنی در آن واحد تولیدی رعایت نشده بوده و یا این‌که حتی یک کپسول آتش‌نشانی در آن طبقه وجود نداشته که بتواند به اطفاء حریق کمک کند، آتش به بقیه واحدها و طبقات ساختمان سرایت کرده است. مهدی‌زادی تصریح کرد: متاسفانه اصلا موارد ایمنی در ساختمان رعایت نشده بوده است؛ این در حالی است که در گذشته بارها از طرف آتش‌نشانی به ساختمان اخطار داده شده بود، اما ظاهرا مدیریت و کسبه همکاری نداشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: گذشته از تلفات جانی که ساختمان داشته است، من فکر می‌کنم خسارت مالی فراوانی به کسبه وارد شده است.


برچسب‌ها: پوشاک دپو شده عید ٩٦ حادثه پلاسکو تهران اجتماعی
[ پنج شنبه 30 دی 1395 ] [ 18:24 ] [ نصر ]

به گزارش حوزه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تعداد ١٠٠ نفر از دانشجويان دانشكده افسری امام علي (ع) به اتفاق جانشين فرماندهی دانشگاه جهت امداد رساني به ساختمان پلاسكو اعزام شدند. همچنين فرمانده نيروی زمينی ارتش به آماد اين نيرو دستور داد تا تعداد ١٠ دستگاه لودر و بولدوزر جهت كمك رسانی به محل حادثه اعزام كنند.

 
 
لودرهاي نيروي زميني ارتش در راه پلاسکو/ امدادرسانی نفرات نیروی زمینی در محل حادثه + تصاویر

برچسب‌ها: حادثه پلاسکو حضور نیروی زمینی نظامی اجتماعی
[ پنج شنبه 30 دی 1395 ] [ 18:21 ] [ نصر ]

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارتقای توان رزمی با استفاده از نیروی انسانی کارآمد در راستای افزایش امنیت و اقتدار کشورمان در آب های بین المللی را از تاکیدات فرمانده معظم کل قوا عنوان کرد.

 http://aja.ir/Portal/picture/?1374934/%DB%8C

 امیر دریادار حبیب الله سیاری در مراسم معارفه فرمانده جدید ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) با اشاره به اینکه ایران کشوری دریایی با مرزهای گسترده در شمال و جنوب است، اظهارکرد: در دوران قبل از پیروزی انقلاب به دلیل وابستگی رژیم به دولت های استعمارگر، استفاده چندانی از دریا نمی شد اما امروز با تدبیر مقام معظم رهبری، بازگشت به دریا برای توسعه دریامحور، در دستور کار است . وی افزود: لازمه رسیدن به توان رزمی بالا، داشتن نیروی انسانی کارآمد، مخلص، مومن و انقلابی بعنوان بزرگترین سرمایه نظام و همچنین توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر مشخص بودن منافع کشورهایی که قابلیت دسترسی به منابع دریایی را دارند، گفت: گردشگری، تجارت، مزارع دریایی و انرژی های نوین از جمله منافعی است که با تلاش در راستای حفظ و حراست از دریا بعنوان منبع اصلی آن، نباید اجازه استفاده از این منابع به دیگران داده شود. دریادار سیاری با تاکید بر لزوم حفظ منابع دریا با حاکمیت بر دریاهای میهن اسلامی بویژه دریای خزر گفت: ناوگان شمال نیروی دریایی در این راستا وظیفه سنگینی برعهده دارد و تاکنون نیز در شمال کشور از امین آباد تا آستارا در منطقه 20 درصد، حضوری مقتدرانه داشته است. وی به پیشرفت و توسعه توانمندی ناوگان شمال اشاره و اضافه کرد: زمانی در این دریا حتی یک شناور مناسب برای انجام ماموریت ها وجود نداشت اما امروز ناوگان شمال با اقتدار کامل در راستای توسعه صلح و دوستی در دریای خزر و حفط امنیت آن، سرافرازانه ماموریت های خود را به سرانجام رسانده که حاصل تلاش خالصانه همه کارکنان آن است. شایان ذکر است در این مراسم دریادار افشین رضایی حداد به افتخار بازنشستگی نائل آمد و ناخدا یکم احمدرضا باقری سکاندار ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش شد.
 


برچسب‌ها: دریادار سیاری ارتقای توان رزمی تاکیدات فرمانده معظم کل قوا نظامی
[ پنج شنبه 30 دی 1395 ] [ 18:15 ] [ نصر ]

http://aja.ir/Portal/picture/?1374908/luoi

فرمانده هوانیروز از بازآماد پنج فروند از انواع بالگردهای پشتیبانی و رزمی در پایگاه چهارم هوانیروز خبر داد. امیر سرتیپ دوم خلبان هوشنگ یاری در بازدید از پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان، از یکان‌های مختلف اطلاعات، عملیات و گردان‌های پروازی و نگهداری و تعمیر، گزارش‌های لازم را از روند پیشرفت امور دریافت کرد. وی همچنین در جمع مسئولان پایگاه چهارم هوانیروز طی سخنانی با گرامیداشت نبردها و حماسه‌های ماندگار هوانیروز در صحنه‌های مختلف خدمت به کشور گفت: به موازات بصیرت و شجاعت خلبانان، تعهد و تخصص کارکنان فنی هوانیروز بود که همواره باعث عزت و آبروی هوانیروز در نظام و انقلاب شد.
امیر یاری در ادامه با یادآوری خلق حماسه‌های نگهداری و تعمیر در صحنه‌های نبرد دوران دفاع مقدس گفت: متخصصین نگهداری و تعمیر هوانیروز، شبانه و با کمترین امکانات در مناطق عملیاتی غرب و جنوب، بالگردها را آماده پرواز می‌کردند، تا صبح فردا با دستان خلبانان شجاع هوانیروز، کمر دشمن را در هم شکنند و این اقدام همان سُرایش سرود «ما می‌توانیم» بود. وی ضمن اظهار رضایت از روند کار پنج فروند بالگرد بازآماد شده، این اقدام را در تداوم حماسه‌های دفاع مقدس دانست و گفت: ان‌شاءالله در دهه شکوهمند فجر امسال به‌طور رسمی، این بالگردها به ناوگان قدرتمند و عظیم پروازی هوانیروز خواهند پیوست. فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز ارتش نیز در طول این بازید، گزارشی از روند بازآماد این بالگردها ارائه کرد.
 


برچسب‌ها: هوانیروز بازآماد پنج فروند بالگرد هوانیروز ارتش kzhld
[ پنج شنبه 30 دی 1395 ] [ 18:13 ] [ نصر ]

سخنگوی آتش نشانی اعلام کرد: با اعزام آتش نشانان 4 ایستگاه به همراه دو خودرو نردبام و تشک نجات به محل آتش سوزی ساختمان پلاسکو، کار اطفاء حریق آغاز شده است. آتش‌سوزی از طبقه نهم به بالای مجتمع تجاری پلاسکو رخ داده است.

این ساختمان مرکز توزیع پوشاک در تهران است و پیش از این هم دچار حریق شده بود. درباره دلایل این آتش سوزی هنوز خبری مخابره نشده است. وقوع این آتش سوزی، ترافیک نسبتاً سنگین در تقاطع خیابان جمهوری و فردوسی ایجاد کرده و پلیس مجبور به اعمال محدودیت های خاص ترافیکی در خیابان‌های محل حادثه شده است.

 


برچسب‌ها: ساختمان پلاسکو آتش سوزی تهران اجتماعی
[ پنج شنبه 30 دی 1395 ] [ 18:9 ] [ نصر ]

 صاحب کواد کوپتر به پرواز در آمده در مرکز تهران شناسایی شده  و طی تحقیق و بررسی های اولیه صورت گرفته از سوی پلیس،صاحب وسیله پرنده اعلام کرد: پرواز این وسیله برای تصویر برداری جهت تهیه تیزر تبلیغاتی توسط یک شرکت فیلم سازی بوده که بررسی های تکمیلی درحال انجام است.  


برچسب‌ها: شناسایی صاحب کوادکوپتر جنجالی تهران پدافند
[ پنج شنبه 30 دی 1395 ] [ 18:7 ] [ نصر ]

جواد ظریف

ظریف گفت: ما مخالف حضور آمریکا در نشست آستانه هستیم و دعوتی از آنها نکرده‌ایم.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه  در پاسخ به این سؤال که موضع جمهوری اسلامی ایران در صورت حضور آمریکا در نشست آستانه برای حل بحران سوریه چه خواهد بود، گفت: ما مخالف حضور آمریکا هستیم.


برچسب‌ها: حضور آمریکا در نشست آستانه ظریف سیاسی
[ پنج شنبه 30 دی 1395 ] [ 18:2 ] [ نصر ]

خرید هواپیما اولویت دارد یا تجهیز و توسعه ناوگان ریلی؟ / کارشناسان عقیده دارند بحث ورود هواپیمای ایرباس به کشور و نمایش تبلیغاتی دولت، برای سرپوش نهادن به ضعفهای مدیریتی آقای آخوندی است. گفتنی است که طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی با ۸۰ امضا در نشست مجلس شورای اسلامی تقدیم هیئت رئیسه شده است.

کاریکاتور/ پیامکی از دیار باقی!!!

برچسب‌ها: استیضاح خرید هواپیما سیاسی
[ پنج شنبه 30 دی 1395 ] [ 18:0 ] [ نصر ]
تحویل نخستین هواپیمای ایرباس 321 به ایران

مدیرعامل اسبق هواپیمایی آسمان با بیان این که "هواپیمای تازه وارد ایران ایر ممنوع الخروج است"، گفت: ورود این هواپیما با دو هدف کوتاه مدت عقب انداختن استیضاح وزیر و میان مدت انتخابات ریاست جمهوری انجام شده است.

  کامبیز بابایی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با طرح این پرسش که چرا هواپیمای تازه وارد ایرباس 321 نمی تواند پرواز خارجی داشته باشد، اظهار کرد: هواپیماهای فوکر 100 با سقف پروازی 2 ساعت هم اکنون پروازهای خارجی را انجام می دهند. چگونه است که ایرباس 321 که می تواند 5.5 ساعت پرواز مداوم داشته باشد نمی تواند در پروازهای خارجی مورد استفاده قرار گیرد. وی با اشاره به این که "پروازهای خارجی با هواپیماهای ایرباس 320 و  بوئینگ 737 توسط ایرلاین داخلی انجام می شود"، تصریح کرد: به عنوان مردم از ورود ایرباس به کشور تشکر و قدردانی می کنم چون در پروازهای داخلی هواپیمایی نو را سوار می شویم که ایمن است.وی در عین حال تاکید کرد: ولی استفاده از هواپیمای نو توسط شرکت های هواپیمایی برای پروازهای داخلی زیانده است. مدیرعامل اسبق هواپیمایی آسمان با بیان " به نظر می رسد به این هواپیما (ایرباس 321 تازه وارد ناوگان هوایی کشور) مجوز پرواز خارجی داده نشده است"، اظهار کرد: وقتی هواپیمایی را داریم که مجوز اوفک را دارد باید به همه جا پرواز کند، به نظر می رسد این مجوز صادر نشده که طی روزهای آینده ابهامات در این رابطه برطرف خواهد شد. بابایی افزود: آدم ممنون الخروج را شنیده بودیم اما این که هواپیمایی ممنوع الخروج باشد را نشنیده بودیم. این هواپیمای صفرکیلومتر این داستان ها را ندارد. وی تصریح کرد: به نظر می رسد این هواپیما و دو هواپیمایی که قرار است تا پایان سال وارد شود به دلیل نزدیک شدن به انتخابات است که قطعا به مرور زمان این مسائل روشن خواهد شد. وی تاکید کرد: ورود این هواپیما با دو هدف عقب انداختن استیضاح وزیر و انتخابات ریاست جمهوری انجام  شده است، چراکه دیدید در مراسم ورود هواپیمای ایرباس 321 تعدادی از نمایندگان مجلس حضور داشته و پشت تریبون رفته و از این اقدام حمایت کردند.


برچسب‌ها: هواپیمایی آسمانممنوع‌الخروج بودن"ایرباس نو" هما سیاسی
[ پنج شنبه 30 دی 1395 ] [ 17:58 ] [ نصر ]
[ جمعه 24 دی 1395 ] [ 19:26 ] [ نصر ]
[ جمعه 24 دی 1395 ] [ 19:24 ] [ نصر ]

افسران - و تو چه می دانی که جنگ نرم چیست!


برچسب‌ها: جنگ نرم
[ جمعه 24 دی 1395 ] [ 19:23 ] [ نصر ]

12 روش فوق العاده برای شاد بودن

 

یادخدا :  در این مطلب می خواهیم در خصوص روش های شادتر بودن صحبت کنیم. روش هایی که از نظر علمی نیز به اثبات رسیده اند و به ما کمک می کنند تا ابر غم و غصه را از آسمان زندگی مان پس بزنیم. شاید نتوانیم یک شبه تمام این روش ها را در زندگی پیاده کنیم، اما بهتر است تلاش مان را بکنیم.

تصور اینکه رسیدن به پول و ثروت باعث شادی مان خواهد شد، یک تصور غلط است. شادی یک حس درونی است که اتفاقا با چیزهای کوچک نیز حاصل می شود. اینکه چگونه شادتر باشیم سوالی بوده که دانشمندان نیز از خود پرسیده اند و البته راه حل های علمی نیز برای آن ارائه داده اند.

http://s9.picofile.com/file/8272142192/Note1.gif لطفا به ادامه مطلب بروید ...

 


برچسب‌ها: 12 روش برای شاد بودن شاد بودن زندگی زیبا
ادامه مطلب
[ جمعه 24 دی 1395 ] [ 19:21 ] [ نصر ]

زن گل خانه است

 رهبر انقلاب:
در داخل خانواده، از نظر اسلام مرد موظّف است که زن را مانند گلی مراقبت کند. می‌فرماید: «المرأة ریحانة»؛ زن گل است. این مربوط به میدانهای سیاسی و اجتماعی و تحصیل علم و مبارزات گوناگون اجتماعی و سیاسی نیست؛ این مربوط به داخل خانواده است. «المرأة ریحانة و لیست بقهرمانة»؛ این چشم و دید خطابینی را که گمان می‌کرد زن در داخل خانه موظّف به انجام خدمات است، پیغمبر با این بیان تخطئه کرده است. زن مانند گلی است که باید او را مراقبت کرد. با این چشم باید به این موجود دارای لطافتهای روحی و جسمی نگاه کرد. این، آن نگاه اسلامی است.  ۸۹/۲/۱

برچسب‌ها: زن امام خامنه ای زن گل است حدیث بصیرت خانواده از دید اسلام
[ جمعه 24 دی 1395 ] [ 19:19 ] [ نصر ]
[ جمعه 24 دی 1395 ] [ 19:18 ] [ نصر ]
[ جمعه 24 دی 1395 ] [ 19:17 ] [ نصر ]

هاشمی نمونه‌ کم‌نظیری از نسل اول مبارزان ضد ستم شاهی بود/وسوسه‌ خناسان نتوانست در محبت شخصی عمیق وی نسبت به این حقیر خلل وارد آورد

هاشمی نمونه‌ کم نظیری از نسل اول مبارزان ضد ستم شاهی بود/ هوش وافر وی تکیه‌گاه مطمئنی برای من بود

 

  متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  رهبر انقلاب به شرخ ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انّا لله و انّا الیه راجعون
با دریغ و تأسف خبر درگذشت ناگهانی رفیق دیرین، و همسنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامی، و همکار نزدیک سالهای متمادی در عهد جمهوری اسلامی جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی را دریافت کردم. فقدان همرزم و همگامی که سابقه‌ی همکاری و آغاز همدلی و همکاری با وی به پنجاه و نه سال تمام می‌رسد، سخت و جانکاه است. چه دشواریها و تنگناها که در این دهها سال بر ما گذشت و چه همفکریها و همدلیها که در برهه‌های زیادی ما را با یکدیگر در راهی مشترک به تلاش و تحمل و خطرپذیری کشانید. هوش وافر و صمیمیت کم‌نظیر او در آن سالها، تکیه‌گاه مطمئنی برای همه‌ی کسانی که با وی همکار بودند به ویژه برای اینجانب به شمار می‌آید. اختلاف نظرها و اجتهادهای متفاوت در برهه‌هائی از این دوران طولانی هرگز نتوانست پیوند رفاقتی را که سرآغاز آن در بین‌الحرمین کربلای معلّی بود به کلی بگسلد و وسوسه‌ی خناسانی که در سال های اخیر با شدت و جدیت در پی بهره برداری از این تفاوت های نظری بودند، نتوانست در محبت شخصی عمیق او نسبت به این حقیر خلل وارد آورد.او نمونه‌ی کم نظیری از نسل اول مبارزان ضد ستم شاهی و از رنج دیدگان این راه پر خطر و پر افتخار بود.سال ها زندان و تحمل شکنجه های ساواکم و مقاومت در برابر این همه و آن گاه مسئولیت های خطیر در دفاع مقدس و ریاست مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و غیره، برگ های درخشان زندگی پر فراز و نشیب این مبارز قدیمی است. با فقدان هاشمی اینجانب هیچ شخصیت دیگری را نمی شناسم که تجربه ای مشترک و چنین دراز مدت را با او در نشیب و فرازهای این دوران تاریخ ساز به یاد داشته باشم. اکنون این مبارز کهنسال در محضر محاسبه‌ی الهی با پرونده‌ای مشحون از تلاش و فعالیت گوناگون قرار دارد، و این سرنوشت همه‌ی ما مسئولان جمهوری اسلامی است. غفران و رحمت و عفو الهی را برای وی از صمیم قلب تمنا می‌کنم و به همسر گرامی و فرزندان و برادران و دیگر بازماندگان ایشان تسلیت عرض میکنم .
غفرالله لنا و له

سید علی خامنه ای
 ۱۹ دیماه ۱۳۹۵






برچسب‌ها: رحلت آیت الله رفسنجانی تسلیت پیام تسلیت رهبر
[ دو شنبه 20 دی 1395 ] [ 19:5 ] [ نصر ]
سفر سردار اشتری به مشهد

فرمانده ناجا ‌گفت: بنیه دفاعی و عملیاتی مرزها تقویت شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای اختصاص تجهیزات الکترونیکی، اپتیکی، سلاح های به روز اعم از سبک و سنگین و نیز ادوات لازم برای مرزها پیش‌بینی خواهد شد.


برچسب‌ها: تقویت بنیه دفاعی و عملیاتی مرزها ناجا
[ پنج شنبه 16 دی 1395 ] [ 11:39 ] [ نصر ]

سال 2016 میلادی با تمام فراز و نشیب‌ها و اتفاقات خوب و بد به پایان رسید و امروز اولین روز از سال نو میلادی است.

مراسم نورافشانی سال نو میلادی

 

 سال 2016 میلادی با تمام فراز و نشیب‌ها و اتفاقات خوب و بد به پایان رسید و امروز اولین روز از سال نو میلادی است. مسیحیان سراسر جهان شب گذشته در جشن‌های آغازین سال 2017 شرکت کردند. تصاویر زیر بخشی از نورافشانی‌هایی است که در کشورهای مختلف برگزار شده است.


برچسب‌ها: سال نو میلادی سال 2017 تصاویر دیدنی
[ پنج شنبه 16 دی 1395 ] [ 11:37 ] [ نصر ]

 طبق اعلام منابع امنیتی یمن، این تروریست ها بعد از اینکه شهر حلب به کنترل ارتش سوریه درآمد از این شهر بیرون رانده شدند. 
منابع مذکور افزودند: عناصر گروه های تکفیری در فرودگاه عدن که تحت نظارت نیروهای اشغالگر اماراتی قرار دارد، فرود آمدند. 
این منابع گفتند هواپیمای ترکیه ای قرار است ۱۵۸ تن از مزدوران سعودی که اخیرا در نبرد تعز زخمی شده اند را برای درمان در بیمارستان های ترکیه، به این کشور منتقل کنند. 
لازم به ذکر است که رژیم سعودی با چراغ سبز آمریکا و ائتلاف چند کشور عربی دیگر وابسته به خود نزدیک به دو سال است تجاوز به یمن را آغاز کرده است. در طول این تجاوز هزاران نفر از مردم یمن کشته و زخمی و خسارات زیادی نیز به زیرساخت های این کشور وارد شده است.
منبع: مهر

برچسب‌ها: ورود ۱۵۰ تروریست داعش هواپیمای ترکیه یمن داعش
[ پنج شنبه 16 دی 1395 ] [ 11:35 ] [ نصر ]

در جریان آخرین روز از رزمایش پدافند هوایی ارتش پس از گذشت 27 سال از دوران دفاع مقدس، سامانه‌های موشکی مستقر "در منطقه عملیاتی جزیره خارک" از جمله سامانه مرصاد با شلیک موفق موشک‌های میان برد شلمچه، به انهدام هواگردهای متخاصم اقدام کردند.

پدافند


برچسب‌ها: شلیک از خارک پس از 27 سال رزمایش پدافند هوایی نظامی
[ پنج شنبه 16 دی 1395 ] [ 11:34 ] [ نصر ]
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش در روز آخر این رزمایش همچنین خبر از حضور بخشی از اجزای سامانه پدافند هوایی باور 373 در جریان این مانور داد. سامانه باور 373 که از آن به عنوان اس 300 ایرانی نیز یاد می شود حاصل تلاش 10 ساله متخصصان دفاعی ایران برای ساخت یک سامانه پدافند هوایی برد بلند بود. 
پدافند

برچسب‌ها: عملیاتی شدن بخشی از باور 373 قرارگاه پدافند هوایی نظامی
[ پنج شنبه 16 دی 1395 ] [ 11:33 ] [ نصر ]
علاوه بر اهمیت تست های گرم سامانه های متنوع پدافندی، در جریان مرحله نخست برگزاری این رزمایش، رکورد جدیدی در جابجایی‌ های تاکتیکی نیروهای مسلح به ثبت رسید.
 پدافند

 

بر این اساس، جابجایی سریع انواع سامانه‌ ها و تجهیزات شامل سامانه‌های راداری، موشکی، توپخانه‌ ای، ارتباطی، جنگالی، شنود الکترونیکی و ارتباطی تحت کنترل عملیاتی شبکه یکپارچه کنترل و فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش در کمترین زمان ممکن انجام شد و رکورد جدیدی در جابجایی‌ های تاکتیکی نیروهای مسلح به ثبت رسید.شاید بسیاری پس از اعلام خبر برگزاری رزمایش بزرگ پدافند هوایی، منتظر شلیک سامانه اس 300 یا باور 373 بودند تا جدیدترین سیستم های پدافندی کشورمان این بار به عنوان جزئی مهم از این چتر امن، شلیک ها و قابلیت های خود را به نمایش بگذارند، اما در کنار این اتفاق که می توانست رزمایش مذکور را برجسته تر و با اهمیت تر کند، انجام چنین تمرینات حساس و سختی در یکی از مهمترین کریدورهای هوایی جهان و استفاده از انواع سامانه های موشکی بومی، پیام ها و تجارب اجرای این تمرین واقعی را به اندازه کافی مهم و برجسته خواهد کرد.

برچسب‌ها: رکوردی جدید در جابجایی‌ تاکتیکی نیروهای مسلح تجهیزات نظامی نظامی رکورد
[ پنج شنبه 16 دی 1395 ] [ 11:31 ] [ نصر ]

 بانک مرکزی مقصر گرانی دلار است.

کاریکاتور/ توَرمُ آوردم پایین، دیگه مشکل چیه؟!!

برچسب‌ها: تورم گرانی اجتماعی دلار
[ پنج شنبه 16 دی 1395 ] [ 11:29 ] [ نصر ]
افسران - امام خامنه ای :حرکت عظیم روز چهارشنبه‌ی نهم دی ماه حجت را بر همه تمام کرد.
 
حرکت عظیم روز چهارشنبه‌ی نهم دی ماه حجت را بر همه تمام کرد. مسئولین قوه‌‌‌‌‌ی مجریه، مسئولین قوه‌‌‌ی مقننه، مسئولین قوه‌‌‌‌ی قضائیه، دستگاه‌‌‌های گوناگون، همه میدانند که مردم در صحنه‌‌‌اند و چه میخواهند. دستگاه‌‌‌‌‌‌ها باید وظائفشان را انجام بدهند؛ هم وظائفشان در مقابل آدم مفسد و اغتشاشگر و ضدانقلاب و ضدامنیت و اینها، هم وظائفشان در زمینه‌‌‌ی اداره‌‌‌‌‌‌ی کشور.
 
بیانات در دیدار مردم قم در سالگرد قیام نوزدهم دی ماه 19/10/1388

برچسب‌ها: حماسه 9 دی امام خامنه ای بصیرت عاشورا
[ پنج شنبه 9 دی 1395 ] [ 13:56 ] [ نصر ]

امیر پوردستان از منطقه رزمایش مدافعان آسمان ولایت در بوشهر بازدید کرد

 در آخرین مرحله رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۷ در جنوب کشور، جمعی از فرماندهان و مسئولان استانی در منطقه عمومی رزمایش در بوشهر حضور پیدا کردند.
در این راستا، امیر احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش، با حضور در منطقه، از نزدیک در جریان برگزاری رزمایش پدافند هوایی قرار گرفت.
 گفتنی است؛ رزمایش پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت۷ امروز به کار خور پایان می‌دهد.

برچسب‌ها: امیر پوردستان بازدید از منطقه رزمایش مدافعان آسمان ولایت در بوشهر نظامی آجا
[ پنج شنبه 9 دی 1395 ] [ 13:55 ] [ نصر ]
[ پنج شنبه 9 دی 1395 ] [ 13:53 ] [ نصر ]
[ پنج شنبه 9 دی 1395 ] [ 13:52 ] [ نصر ]
[ پنج شنبه 9 دی 1395 ] [ 13:51 ] [ نصر ]

رزمایش مشترک پدافند هوایی آغاز شد

رزمایش مشترک پدافند هوایی از دقایقی قبل، پس از اعلام رمز آغاز از سوی امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در بوشهر آغاز شد. این رزمایش با نام «مدافعان آسمان ولایت 7» به‌مدت 5 روز در وسعتی معادل 496 هزار کیلومتر مربع در گستره اهواز، شیراز تا کرمان، بوشهر، هرمزگان، جزایر سه‌گانه و در تمام مرزهای هوایی این مناطق برگزار می‌شود و در آن، یگان‌های پدافند هوایی ارتش، سپاه (نیروهای هوافضای سپاه) یگان کنترل عملیاتی نداجا، توپخانه‌های ارتش و سپاه، یگان‌هایی از بسیج و نیروی انتظامی و همچنین جنگنده‌های F4 نیروی هوایی ارتش مشارکت خواهند داشت. همچنین در این رزمایش، بیش از 1000 نقطه دفاعی و بیش از 17 هزار نفر از پرسنل کادر و وظیفه نیروهای مسلح به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مشارکت دارند. همچنین برای انتقال تجربه به جوانان به‌ صورت کاملاً عملی، قرارگاهی پیش‌بینی شده که قرارگاه حضرت علی اکبر(ع) نام دارد و در آن، جوانانی با سن خدمتی زیر 15 سال، این فرصت را خواهند داشت که در مرحله تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی حضور داشته و در تست‌های سرد و گرم انواع سلاح‌ها به‌ صورت مستقل مشارکت کنند.

برچسب‌ها: رزمایش مشترک پدافند هوایی نظامی آجا
[ پنج شنبه 9 دی 1395 ] [ 13:49 ] [ نصر ]

امیر اسماعیلی

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا گفت: رزمایش بزرگ پدافند هوایی ارتش از فردا به مدت ۵ روز در جنوب کشور آغاز می‌شود.

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پافندهوایی خاتم الانبیا (ص) طی سخنانی در یک نشست خبری گفت: رزمایش مدافعان آسمان ولایت 7, از فردا به مدت 5 روز در منطقه عمومی جنوب کشور برگزار می‌شود.  این رزمایش در سه استان هرمزگان, بوشهر و خوزستان و با مشارکت یگان‌های مختلفی از قرارگاه پدافند هوایی ارتش مشارکت دارند. در این رزمایش جنگنده های نیروی هوایی ارتش از جمله جنگنده های اف 4 نیز مشارکت خواهند داشت.


برچسب‌ها: رزمایش بزرگ پدافند هوایی ارتش امیر اسماعیلی نظامی آجا
[ پنج شنبه 9 دی 1395 ] [ 13:46 ] [ نصر ]

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: مهمترین مؤلفه ی قدرت ملی کشور بنیه های علمی آن است و نیروی های مسلح متناسب با تهدیدات ظرفیت های علمی دفاعی خود را افزایش می دهند.

 http://aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=59060cf6-3be1-4f1e-9bbc-34bb0ff6353e

به گزارش روابط عمومی ارتش به نقل از نهاجا؛ امیر سرتیپ پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش با حضور دردانشگاه هوایی شهید ستاری از روند فعالیت های آموزشی و فنی این دانشگاه بازدید کرد.
وی در این بازدید که با حضور امیر نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نهاجا برگزار شد، با بیان این که دانشگاه هوایی شهید ستاری با تربیت افسران مومن و اندیشمند در بعد هوایی و فنی، خدمات بی نظیری به کشور ارائه داده است گفت: شجره طیبه ای که این دانشگاه به نظام  مقدس ایران اسلامی تقدیم کرده است حاصل تلاش ها و مجاهدت های دلسوزانه فرماندهان و اساتیدی است که دانش خود را در طبق اخلاص قرار داده اند.
امیر پوردستان با اشاره به اقتدار آفرینی علم از دیدگاه امام علی( ع)افزود: اگر کشوری به سلاح علم مجهز باشد مقتدر، مستقل و پایدار خواهد بود و هیچ کشور بیگانه ای به خود اجازه تهدید ، تحریم و نفوذ را نخواهد داد.
وی با بیان این که جنگ امروز جنگ علم و دانش است اظهار داشت: مهمترین مؤلفه ی قدرت ملی کشور بنیه های علمی آن کشور است، اگر نیروی مسلح مجهز به سلاح علم نباشد یارای مقابله با دشمن را نخواهد داشت. بنا بر این نیروی های مسلح متناسب با تهدیدهای دشمن ظرفیت های علمی دفاعی خود را افزایش می دهند.
جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به مؤلفه های تهدید گفت: تهدیدی که امروز در مقابل ما وجود دارد جنگ ترکیبی است که پس از جنگ جهانی دوم اتاق های فکر و کانون های آینده پژوهی آمریکا با طراحی جنگ های ترکیبی سعی در تصرف کشورهای هدف در کوتاه ترین زمان ممکن را داشت.
 وی ادامه داد: در این شیوه  از جنگ، دشمن با استفاده از تمام ابزار های خود از جمله جنگ سخت، جنگ نرم، ظرفیت های رسانه ای و دیپلماتیک، سعی در تصرف کشور ها دارد. برنامه ای که کشور آمریکا سعی داشت پس از انقلاب، ایران اسلامی را درگیر خودش کند و در ابتدا با تحریم کردن اقتصاد ایران و مسدود کردن راههای ارتباطی با سایر کشورها و همچنین با ساماندهی تروریست ها برای ترور عناصر تأثیر گذار و انقلابی کشور و بعد هم با روشن کردن آتش جنگ با رژیم بعثی در ایران اجرا کرد که به پاس خون شهدا و ایثارگری و جانفشانی رزمندگان موفق به این امر نشد.
امیر پوردستان بیان داشت: این کشور امروز هم با همین شیوه و با بازیگران جدید امثال تکفیری ها و ایجاد جنگ نیابتی در منطقه، نقض برجام  و جنگ نرم که مخاطب اصلی آن جوانان کشور است ادامه می دهد.
وی در پایان به مسئولیت سنگین جوانان و دانشجویان کشور و بخصوص دانشجویان دانشگاه های نیروهای مسلح  اشاره کرد و گفت: شما وارثان شهدای بزرگی همچون شهید بابایی، اردستانی، ستاری و دوران ها هستید، پرچم اسلام امروز در دستان شماست و این مسئولیت بسیار بزرگی است که لازمه ی آن بصیرت و آگاهی و صبوری است .
گفتنی است امیر سرتیپ پوردستان در یدو ورود به دانشگاه هوایی شهید ستاری و  با حضور در مزار شهدای گمنان به مقام شامخ شهدا ادای احترام  کرد.
 


برچسب‌ها: امیر پوردستان نیروهای مسلح افزایش ظرفیت علمی نظامی
[ چهار شنبه 1 دی 1395 ] [ 18:59 ] [ نصر ]

سخنگوی دولت گفت: حقوق کارکنان دولت سال آینده 20 درصد افزایش می‌یابد.

 

 به گزارش سرویس اقتصادی "جام نیوز"، حداقل حقوق کارمندان امسال 490 هزار تومان است که با افزایش 20 درصدی حدود یکصد هزار تومان افزایش خواهد یافت. دولت قبلا اعلام کرده بود حقوق کارمندان 18 درصد افزایش می‌یابد، اما دیروز این رقم را به 20 درصد افزایش داد.

 محمدباقر نوبخت دیروز پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: حسب مصوبه‌ هیات وزیران، حقوق و مزایای کارکنان اعم از شاغلان و بازنشستگان در سال آینده 20 درصد افزایش می‌یابد و به این ترتیب کارکنان دولت حقوق فروردین ماه را با 20 درصد افزایش دریافت خواهند کرد. وی افزود: دولت به‌دنبال آن است تا هموطنان در روزهای پایانی سال از نظر وجوه نقد دچار مضیقه نشوند. بنابراین در پرداخت حقوق اسفند نیز سرعت به خرج داده است. سخنگوی دولت همچنین گفت: تلاش ما این است که جلوی افزایش غیرمنطقی قیمت ارز را بگیریم. نوبخت افزود: در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، ده هزار میلیارد تومان برای کمک به بخش صنعت در نظر گرفته شده است. وی اضافه کرد: البته ما برای کاهش قیمت تمام‌شده کالا، درصدد هستیم تسهیلات اعطایی به صنایع را با نرخ ارزان در اختیارشان قرار دهیم و از محل ذخیره صندوق توسعه ملی نیز به صنایعی که توانایی استفاده از این منابع را دارند بیش از ده هزار میلیارد تومان اختصاص دهیم. نوبخت افزود: با این گسترش سرمایه، رقابتی میان صنایع ایجاد می‌کنیم که البته ما در این خصوص خیلی دخالت نمی‌کنیم و فقط بعد نظارتی را اعمال می‌کنیم تا پول به صورت دقیق و درست استفاده شود. وی گفت: قرار شد با تصویب دولت، مبالغ قابل‌توجهی از مطالبات بخش خصوصی را بپردازیم تا صرف پرداخت حقوق معوقه پیمانکاران به کارکنانشان شود.

 سخنگوی دولت گفت: ایــــن‌که تورم مهار شد و نرخ آن رو به کاهش است ناشی از انضباط مالی و پولی است. وی افزود: هم آمارهای بانک مرکزی و هم مرکز آمار ایران درباره نرخ تورم به‌ویژه آنچه برای بهمن‌ماه گذشته بود و همچنین تورم نقطه به نقطه بهمن نسبت به دی و بهمن امسال نسبت به بهمن سال گذشته دقیقا نزدیک به هم بود، ضمن این‌که مبانی محاسباتی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران اندکی متفاوت است، اما برای تغییرات شاخص قیمت در بهمن نسبت به دی‌ماه، بانک مرکزی 0.4 و مرکز آمار ایران 0.1 محاسبه کرده است.نوبخت اظهار کرد: این کاهش تورم ناشی از انضباط مالی و پولی است که در بانک مرکزی اعمال می‌شود و انضباط مالی است که معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و وزارت امور اقتصادی و دارایی اعمال می‌کنند.

 افزایش بهای حامل‌های انرژی، تدریجی خواهد بود. سخنگوی دولت گفت: با توجه به اصلاح قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده، این افزایش تدریجی و با رشد بسیار کند خواهد بود. وی در پاسخ به پرسشی درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال 93 و فشار هزینه آن بر مردم گفت: فشار هزینه‌ای این افزایش محاسبه شده است و تغییرات قیمتی که در حامل‌های انرژی صورت خواهد گرفت با رشد کند و تدریجی خواهد بود و آثار تورمی آن حداقلی است.  وی افزود: با توجه به کمکی که به تولید خواهد شد و اتخاذ انضباط مالی و پولی سعی خواهد شد تقاضا به صورت منطقی کنترل شود و ناتوازنی بین عرضه و تقاضا به وجود نخواهد آمد. نوبخت افزود: اصـــلاح قیمت حامل‌های انرژی آن‌قدر کند خواهد بود که سرجمع آن به گونه‌ای می‌شود که نرخ تورم سال آینده کمتر از نرخ تورم امسال شود.

روزنامه جام جم

برچسب‌ها: افزایش حقوق کارمندان سیاسی اجتماعی نوبخت
[ چهار شنبه 1 دی 1395 ] [ 18:53 ] [ نصر ]

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آخرین وضعیت ساخت اولین سامانه دفاع نزدیک ایرانی را بیان کرد.

  فالانکس

دریادار غلامرضا خادم بیغم جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به آخرین وضعیت ساخت اولین سامانه فالانکس ایرانی گفت: سامانه دفاع نزدیک ایرانی در مراحل ساخت قرار داد و الحمدلله پیشرفت خوبی هم داشته است ولی چون از تولیدات وزارت دفاع است و آنها روی این سامانه کار می‌کنند، در موقع خودش اعلام می‌شود. وی در خصوص تست‌های این سامانه نیز تأکید کرد: آزمایشاتی داخلی و کارخانه‌ای انجام می‌شود و در حال انجام آزمایشات هستند؛ آزمایشات را انجام می‌دهند تا مشخص شود که سامانه در چه وضعیتی است. بر اساس این گزارش، پیش از این نیز جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش به خبرگزاری تسنیم درباره این سامانه گفته بود:‌ فالانکس (Phalanx CIWS)، نوع غربی یک سامانه دفاع دریایی است که تیرباری داشته و به‌صورت اتوماتیک می‌تواند اهداف نزدیک شونده را هدف قرار دهد و در واقع مقابل هدف، دیواری از آتش ایجاد کند. در سیستم‌های تدافعی ناوهای ما، به‌نوع‌های مختلف مشابه این سامانه وجود دارد که باید این ارتقا داده شود و ما در این بخش مشغول کار هستیم. جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین تأکید کرده بود: الحمدلله در صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره سامانه فالانکس ایرانی به نتایجی هم رسیده‌اند که ان‌شاءالله به‌زودی این سامانه را به کار خواهیم برد. در واقع، تست‌های این سامانه که انجام شد، نداجا محصول را دریافت خواهد کرد. (لینک)

توضیح: عکس اصلی خبر تزئینی و مربوط به نمونه اصلی فالانکس است.


برچسب‌ها: آخرین وضعیت ساخت اولین سامانه دفاع نزدیک ایرانی دریادار غلامرضا خادم بیغم نظامی
[ چهار شنبه 1 دی 1395 ] [ 18:49 ] [ نصر ]
[ چهار شنبه 1 دی 1395 ] [ 18:39 ] [ نصر ]
[ چهار شنبه 1 دی 1395 ] [ 18:38 ] [ نصر ]

حلب را خدا آزاد کرد نه کدخدا

افسران - حلب را خدا آزاد کرد نه کدخدا

 


برچسب‌ها: حلب را خدا آزاد کرد نه کدخدا حلب سوریه داعش خرمشهر
[ چهار شنبه 1 دی 1395 ] [ 18:35 ] [ نصر ]

خرمشهر را پس گرفتیم فلوجه و حلب را هم پس گرفتیم به زودی سربازان حضرت روح الله قدس را پس میگیرد از شیاطین زمان

افسران - خرمشهر را پس گرفتیم فلوجه و حلب را هم پس گرفتیم به زودی سپاه روح الله قدس را پس میگیرد از شیاطین زمان

برچسب‌ها: حلب سربازان روح الله قدس پیروزی در حلب
[ چهار شنبه 1 دی 1395 ] [ 18:32 ] [ نصر ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب