وبلاگ رقص دانش
وبلاگ خبری، علمی ، آموزشی و ... 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ نصرآوران و آدرس nasravaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
طراح قالب

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در جمع متسابقین شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی خواهران شاغل و خانواده های کارکنان آجا از آنان تجلیل کرد.

 http://aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=b8af2d0c-210f-49ed-b14a-13efde23fce5

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در جمع متسابقین شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی خواهران شاغل و خانواده های کارکنان آجا از آنان تجلیل کرد.  به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرلشکر عطاءالله صالحی، فرمانده کل ارتش صبح امروز دوشنبه، همزمان با دومین روز از برگزاری مسابقات قرانی آجا در جمع متسابقین این دوره از مسابقات در مسجد حضرت امام خمینی(ره) ستاد آجا حضور یافت و از نزدیک با آنان دیدار و به گفت و گو پرداخت. فرمانده کل ارتش در این دیدار بر نقش معنویت در تقویت و ارتقاء بنیه دفاعی تأکید و از حضور پرشور جوانان و خانواده های کارکنان آجا در مسابقات قرآنی تجلیل و قدردانی کرد. گفتنی است شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی خواهران شاغل و خانواده های کارکنان آجا به مدت سه روز از 14 تا 17 شهریور ماه و به همت معاونت فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سالن همایش های کوثر این سازمان برگزار و از منتخبین طی مراسمی در اختتامیه این رقابت ها تجلیل بعمل خواهد آمد.


برچسب‌ها: تجلیل فرمانده کل ارتش از حضور پرشور جوانان در مسابقات قرانی آجا آجا نظامی مذهبی
[ دو شنبه 15 شهريور 1395 ] [ 20:41 ] [ نصر ]

بازدید هیئت نظامی ارتش ایتالیا از نیروهای مسلح ایرانبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در راستای انجام تعاملات نظامی با کشورهای دوست، هیئت نظامی ارتش ایتالیا از یگان های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد.

این هیئت پنج نفره به سرپرستی دریادار روبرتو چیاماکلا، جانشین اداره طرح و روابط بین الملل ستاد ارتش ایتالیا طی مدت پنج روز از برخی یگان های نیروهای مسلح کشورمان بازدید و در مورد مناسبات دوجانبه به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.      

این بازدید از روز گذشته آغاز و تا چهارشنبه 18 شهریور ادامه خواهد داشت.


برچسب‌ها: بازدید هیئت نظامی ارتش ایتالیا از نیروهای مسلح ایران نظامی بازدید
[ دو شنبه 15 شهريور 1395 ] [ 20:40 ] [ نصر ]
به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همزمان با هفته پدافند هوایی، اولین فیلم از استقرار و جابجایی سامانه موشکی S300 در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی پخش شد.
 
استقرار سامانه موشکی S300 در فوردو + فیلم
 
 
بر اساس این گزارش، این سامانه که در فوردو مستقر شده است به‌طور کامل از سوی ایران تحویل گرفته شده و تست‌های آن انجام شده است.

 


برچسب‌ها: استقرار سامانه موشکی S300 در فوردو نظامی آجا
[ دو شنبه 15 شهريور 1395 ] [ 20:38 ] [ نصر ]

نخستین پهپاد عمود پرواز با نام «رهام» رونمایی شدبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، به مناسبت هفته دولت با حضور وزیر دفاع، 7 طرح مهم شامل نخستین پهپاد عمود پرواز با قابلیت اخذ داده‌های فتوگرامتری به نام رهام، نخستین نرم افزار بومی تعیین دقیق مدار ماهواره، تهیه و تولید نقشه های توپوگرافی سه بعدی 1/10000و 1/25000با استفاده از تصاویر ماهواره ای،تهیه و تولید مدل رقومی ارتفاعی به صورت اتوماتیک با دقت 5متر با استفاده از تصاویر ماهواره ای،نخستین سامانه تهیه نقشه سریع مبتنی بر سکوی پرنده بدون سرنشین،سامانه سخت افزاری تعیین زمان دقیق و سامانه نرم افزاری دریافت و تولید اطلاعات ماهواره های فراطیفی در سازمان جغرافیایی وزارت دفاع رونمایی و به بهره برداری رسید.


برچسب‌ها: رونمایی از نخستین پهپاد عمود پرواز وزیر دفاع نظامی
[ دو شنبه 15 شهريور 1395 ] [ 20:36 ] [ نصر ]
[ دو شنبه 15 شهريور 1395 ] [ 20:11 ] [ نصر ]
[ دو شنبه 15 شهريور 1395 ] [ 20:9 ] [ نصر ]

در بحث هوا فضا دو اقدام اساسی و جدید را داشته‌ایم، نخست تأسیس پایگاه پرتاب عامل‌های ماهواره است که با توان داخلی طراحی و تولید شده و می‌توانیم تا مدار 500 کیلومتری زمین را رصد کنیم.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
به گزارش مشرق، سردار حسین دهقان دقایقی پیش ‌پس از حضور در اصفهان درنشست خبری اظهار داشت: هفته دولت فرصتی برای مسئولان اجرایی کشور است تا ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های دولت، ‌اقدامات انجام شده در استان‌ها را ارزیابی و‌ نقایص را شناسایی ‌و با تمرکز در خدمت به مردم، برای توسعه ملی تلاش کنند.
*مشکل اقتصاد، اشتغال و بیکاری و رکود در فضای کشور وجود دارد.
*امیدواریم با رفع مشکلات شاهد رونق در سطح کشور باشیم.
*اگر هر شناور بیگانه‌ای وارد آب‌های ‌ایران شود مقابله می‌کنیم.
*تا مدار 500 کیلومتری زمین را رصد می‌کنیم.
* تولید بالگرد ‌بدون محدودیت در دستور کار قرار دارد.

برچسب‌ها: رصد زمین تا مدار 500 کیلومتری سردار دهقان تولید بالگرد ‌بدون محدودیت نظامی
[ شنبه 6 شهريور 1395 ] [ 18:56 ] [ نصر ]
[ شنبه 6 شهريور 1395 ] [ 18:54 ] [ نصر ]

به گزارش   حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همزمان با 31 مرداد روز صنعت دفاعی در مراسمی که به همین مناسبت با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران ، سردار "حسین دهقان" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، جمعی از مدیران ارشد، دانشمندان و متخصصان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و شبکه همکاران صنعتی - تحقیقاتی برگزار شد، نخستین موتور توربوجت ملی هواپیما  با نام  اوج رونمایی شد.

 

مشخصات اولین موتور ملی توربوجت ایرانی + تصاویر

مشخصات اولین موتور ملی توربوجت ایرانی + تصاویر

برچسب‌ها: رو نمایی از نخستین موتور توربوجت ملی هواپیما با نام اوج صنعت دفاعی کشور تجهیزات نظامی
[ شنبه 6 شهريور 1395 ] [ 18:52 ] [ نصر ]

AK-103 در ایران تولید می شودبه گزارش مشرق،  16مرداد ماه جاری بود که خبرگزاری تسنیم در خبری مهم، از خرید سلاح‌های جدید انفرادی خبر داد. این سلاح‌ها، همان سلاح‌های مشهور AK-103 یا همان کلاشنیکف‌های 103 بودند.

حالا با گذشت نزدیک به 15 روز از انتشار خبر و بازتاب بسیار زیاد آن در رسانه‌های داخلی و خارجی، صبح امروز سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در یک نشست خبری، در پاسخ به سوال یک خبرنگار در باره این خرید، خبر را تایید کرده است.

وزیر دفاع امروز با اشاره به موضوع خرید سلاح سبک کلاشنیکف گفته است: در 10 سال گذشته به علت اولویت طرح‌های هوا و فضا و دریایی، تولید سلاح‌های سبک کم شده بود اما با توجه به بحران‌های منطقه‌ای این خرید صورت گرفت که البته زیرساخت‌هایی نیز برای تولید این سلاح در داخل فراهم شده است. ما در داخل کشور امکان تولید سلاح‌های سبک و انفرادی را داریم و همه نیازهای نیروهای مسلح در کشور فراهم می‌شود.


برچسب‌ها: تولید AK-103 در ایران سلاح سبک انفرادی نظامی تجهیزات نظامی
[ شنبه 6 شهريور 1395 ] [ 18:50 ] [ نصر ]
به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان، ترس و تلخی جنگ سوریه تنها در یک عکس گرفته شده از یک کودک 5 ساله زخمی در فضای مجازی به نمایش گذاشته شد.
 
این عکس گرفته شده از کودک 5 ساله به نام عمران دقنیش در حالی که در آمبولانس تنها، زخمی و خاکی با دستانی روی زانوها نشسته است اما گریه نمی‌کند گرفته شد.
 
عکس تلخی که دل مردم جهان را تکان داد
 
عمران در حملات هوایی اینگونه زخمی شده است. 
گفتنی است، این عکس ناراحت‌کننده به سرعت در فضای مجازی پخش شد و دل بسیاری از مردم جهان را شکست.

 


برچسب‌ها: تصویر کودک از جنگ سوریه فضای مجازی بصیرت
[ شنبه 6 شهريور 1395 ] [ 18:49 ] [ نصر ]

مأموریت نیروهای مسلح نیاز به هماهنگی با وزارت خارجه ندارد/ مجلس ماده ۳۰ برنامه را اصلاح می‌کند.

فلاحت پیشه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مأموریت ذاتی نیروهای مسلح نیاز به هماهنگی با وزارت خارجه ندارد و باید ماده ۳۰ لایحه برنامه توسعه اصلاح شود.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، با اشاره به مشکلات متعدد در لایحه برنامه ششم از جمله ماده 30 این لایحه، اظهار کرد: این ماده نیروهای مسلح را مکلف کرده است تا تمامی اقدامات خود در زمینه روابط خارجی را با هماهنگی وزارت امور خارجه انجام دهند که اقدامی کاملاً نادرست است.   به گزارش تسنیم، در ماده 30 لایحه برنامه ششم توسعه که از سوی دولت به مجلس ارائه شده، آمده است: در راستای مفاد مصرح در قانون اساسی و افزایش قدرت مقاومت و کاهش آسیب‌پذیری اقتصاد کشور و به‌منظور مدیریت منسجم، هماهنگ و مؤثر روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران برمبنای اصل عزت، حکمت و مصلحت و برای پشتیبانی تحقق اهداف برنامه ششم توسعه، دستگاههای اجرایی و نیروهای مسلح مکلفند تمامی اقدامات خود در زمینه روابط خارجی را با هماهنگی وزارت امور خارجه انجام دهند!

وی افزود: اشکال ماده 30 این است که نیروهای مسلح طبق قانون اساسی در کنار مأموریتهای داخلی، در حوزه  برون‌مرزی و روابط خارجی نیز مسئولیتهای مهمی بر دوش دارند که البته با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی این‌گونه اقدامات انجام می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه طبق قانون نیروهای مسلح نمی‌توانند با هماهنگی وزارت امور خارجه مأموریتهای خود را پیش ببرند، گفت: در هیچ کجای دنیا این‌گونه نیست که نیروهای مسلح آنها با دستگاه دیپلماسی‌شان در انجام مأموریتهای ذاتی هماهنگ باشند، به‌عنوان مثال در آمریکا رئیس‌جمهور و کنگره یک تصمیم می‌گیرند و در موضوعات نظامی، پنتاگون تصمیم گیرنده اقدامات خودش است.

فلاحت‌پیشه تأکید کرد: البته نکته مهم اینجاست که در بعضی موضوعات که نظام تصمیم گیرنده است و جا دارد اقدامات روابط خارجی با هماهنگی تمامی دستگاهها باشد، در این زمان ارتباط متقابل همه نهادهای نظام لازم و ضروری است، اما اینکه عنوان شود حتماً نیروهای مسلح باید با وزارت امور خارجه اقدامات خود را پیش ببرند، قابل قبول نیست.


برچسب‌ها: مأموریت نیروهای مسلح هماهنگی با وزارت خارجه اصلاح قانون نظامی سیاسی
[ شنبه 6 شهريور 1395 ] [ 18:46 ] [ نصر ]

«حادثه‌ای در کشور ما در سال ۱۳۳۲ اتّفاق افتاد -حادثه‌ی بیست‌وهشتم مرداد- که یکی از حوادثی است که ملّت ایران را با تجربه‌ها آمیخته میکند، مانع از خطا و اشتباه دیدِ او میشود؛ در این حادثه یک تجربه‌ی بزرگ برای ملّت ایران به وجود آمد، این تجربه را هرگز نباید فراموش کرد؛ بله، از سال ۳۲ تا حالا شصت سال میگذرد.

اوّلاً در خلال این شصت سال این قبیل حوادث تکرار شده است، ثانیاً حادثه‌ی تاریخی وقتی حامل درس است، گذشت زمان تأثیری ندارد و باید از آن درس گرفت. حادثه از این قرار بود که دولت مصدّق که نفت را، منبع ثروت ملّی کشور را از چنگ انگلیسی‌ها و از دست انگلیسی‌ها با کمک افرادی که بودند -مرحوم آیت‌الله کاشانی و دیگران- توانست خارج کند، یک اشتباه تاریخی انجام داد و آن تکیه‌ی به آمریکا بود.


در مقابلِ دشمنی انگلیس‌ها، فکر کرد باید یک پشتیبانی در عرصه‌ی بین‌المللی داشته باشد، این پشتیبان آن روز از نظر او آمریکا بود؛ به آمریکایی‌ها اعتماد کرد؛ امید او به آمریکایی‌ها بود. از این خوش‌بینی و ساده‌اندیشی، آمریکایی‌ها استفاده کردند، [کودتای‌] بیست‌وهشتم مرداد را به راه انداختند. یک مأمور آمریکایی با نام و نشان مشخّص که کاملاً مضبوط [است] و ما می‌شناسیم، میدانیم -اسمش هم در تاریخ هست- بلند شد آمد اینجا؛ آمریکایی بود، رفت در سفارت انگلیس یا در سفارت یک کشور غربی یا شاید هم کانادا مستقر شد و پولی را که آورده بود تقسیم کرد، افرادی را با خودش همراه کرد؛ عناصر و عوامل داخلی خائن هم وجود داشتند؛ کودتای بیست‌وهشتم مرداد را راه انداخت و همه‌ی زحماتی را که ملّت ایران در ظرف دو سه سال -دوران ملّی شدن صنعت نفت- کشیده بودند، بر باد داد. مصدّق را هم گرفتند، بردند زندانی کردند و محمّدرضای پهلوی را که از ایران فرار کرده بود، برگرداندند، به سلطنت نشاندند؛ و ۲۵ سال از سال ۳۲ تا سال ۵۷ این ملّت، زیر یوغ حکومت تحمیلی و وابسته‌ی پهلوی به انواع خفّتها، انواع فشارها، انواع سختی‌ها مبتلا شد؛ آمریکایی‌ها [این کار را] کردند. مستشاران نظامی‌شان ارتش ما را تصرّف کردند، عوامل اقتصادی‌شان سیاستهای اقتصادی خود را پیش بردند؛ علاوه بر اینها -اینها کارهای ظاهری و مشهود بود- کارهای غیرمشهودی کردند که هنوز تحلیلگران ما متأسّفانه نرسیده‌اند که به حرکات غیرمشهودِ در جهت نابودی ثروتهای معنوی و انسانی ملّت ایران که از طرف آمریکایی‌ها در ایران در این ۲۵ سال انجام گرفت، رسیدگی کنند؛ هنوز نتوانسته‌اند.
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/31322/mosadegh1.jpg http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/31322/mosadegh2.jpg

اینها مسائلی است که جای تحقیق دارد و جای دنبال‌گیری دارد. ۲۵ سال اختناق، فشار بر ملّت ایران، ضایع کردن منابع انسانی این کشور، غارت منابع طبیعیِ این کشور، بدنام کردن ملّت ایران در میان ملّتهای مسلمان در منطقه، کارهایی بود که آمریکایی‌ها در این مدّت کردند. چقدر انسانها کشته شدند، چقدر انسانها زندان رفتند، چقدر انسانها شکنجه شدند، در داخل کشور چه سیاستهای خائنانه‌ای علیه ملّت ایران انجام گرفت که همه در سایه‌ی حضور آمریکایی‌ها و حضور دولت دست‌نشانده‌ی آمریکایی‌ها در ایران [بود] و به‌خاطر اعتمادی که آن روز، آن آقا از روی ساده‌اندیشی به آمریکا کرد.»


برچسب‌ها: امام خامنه ای سخنان رهبری حادثه 28 مرداد بصیرت
[ شنبه 6 شهريور 1395 ] [ 18:43 ] [ نصر ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب