وبلاگ رقص دانش
وبلاگ خبری، علمی ، آموزشی و ... 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ نصرآوران و آدرس nasravaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
طراح قالب

https://aja.ir/Portal/picture/?1537240/%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%A7%D8%AC%DB%8C-%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87

 

 فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از تجارب چهار دهه تحریم تسلیحاتی کشور و تکیه بر توان داخلی ، تجهیزات و سامانه های پدافندی روز با نشان ایرانی از ایده تا محصول تولید و توانمندیها و آمادگی‌های دفاعی میهن اسلامی برابر تهدیدات احتمالی و متصور در حد اطمینان‌بخشی ارتقا یافته است.

به  گزارش ستاد رسانه ای رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت ۹۷، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه برگزاری مرحله نهایی رزمایش مشترک پدافند هوایی ۹۷ در منطقه پدافندی عاشورای سپاه به تشریح اقدامات صورت گرفته در این رزمایش  پرداخت.

سردار حاجی زاده برگزاری رزمایش پدافندی در وسعت بیش از ۵۰۰ هزار کیلومتری از خاک ایران اسلامی را نشان از گستردگی این رزمایش دانست و اظهار کرد: در این رزمایش سامانه های دفاع هوایی بومی و ایرانی سپاه و ارتش به صورت تلفیقی و ترکیبی به اجرای مأموریت پرداختند.

وی بکارگیری تجهیزات و سامانه های پدافندی روز با نشان ایرانی را از وجوه  برجسته  رزمایش پدافند هوایی  ۹۷ عنوان و تصریح کرد : دراین رزمایش نیروهای جوان آموزش دیده و حرفه ای که در فرآیند انتقال تجربه نسل‌های گذشته ورزیده شده اند، به خوبی توانستند به اجرای ماموریت های محوله بپردازند.

سردار حاجی زاده به طراحی سناریوی رزمایش نیز اشاره و اظهار کرد: با رصد عملکرد نیروهای متخاصم در منطقه پیرامونی جمهوری اسلامی ایران، سناریوهایی بر اساس فرضیه عملکردی دشمن طراحی گردید که بحمدالله تمامی اهداف از پیش تعیین شده در این سناریوها به طور کامل محقق شد.

وی افزود : کلیه مراحل این رزمایش شامل استقرار و گسترش فرا معمول ، برق آسا و سریع سامانه ها که در مرحله مقدماتی رزمایش به انجام رسید ؛همچنین عملیات کشف ،شناسایی، رهگیری، انهدام و جنگ الکترونیک و درگیری و رزم پدافند هوایی در بخش های مختلف هواپایه و زمین پایه ،به نحو مطلوب و اطمینان بخشی به انجام رسید.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه بکارگیری تجهیزات و سامانه های بومی از جمله سامانه موشکی سوم خرداد با قابلیت تحرک پذیری و توان تاکتیکی بالا و نیز درگیری با چند هدف به طور همزمان را از وجوه برجسته این رزمایش توصیف و تصریح کرد: مقابله با هواپیماهای دور ایستا که هدف خود را از فاصله بیش از ۱۰۰ کیلومتری با رها کردن بمب مورد اصابت قرار می دهند و نیز مقابله با موشک های کروز با به کارگیری سامانه های ضد کروز در این رزمایش به خوبی تمرین شد.

وی افزود:همچنین حین برگزاری رزمایش جنگ الکترونیک در حجم بالا و در طیف‌های مختلف فرکانسی انجام پذیرفت.

سردار حاجی زاده در پایان با تاکید بر اینکه این رزمایش نماد باشکوهی از وحدت، یکپارچگی، همدلی و هم افزایی توان پدافندی ارتش و سپاه برای مقابله با هر گونه تهدید دشمن را به نمایش گذاشت، گفت: در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از تجارب چهار دهه تحریم تسلیحاتی کشور و تکیه بر توان و ظرفیت‌های داخلی و بومی ، تجهیزات و سامانه های پدافندی روز با نشان ایرانی از ایده تا محصول تولید و توانمندیها و آمادگی‌های دفاعی میهن اسلامی برابر تهدیدات احتمالی و متصور در حد اطمینان‌بخشی ارتقا یافته است.

 

برچسب‌ها: سردار حاجی زاده بکارگیری سامانه های پدافندی روز با نشان ایرانی رزمایش مشترک پدافندی۹۷
[ دو شنبه 14 آبان 1397 ] [ 15:56 ] [ نصر ]

https://aja.ir/Portal/picture/?1537218/%D8%B3%D9%88%D9%85-%D8%AE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AF

در اولین روز از رزمایش مشترک پدافند هوایی، سامانه موشکی سوم خرداد نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک موشک توانست پرنده متخاصم در آسمان محل رزمایش را مورد اصابت قرار دهد.

به گزارش ستاد خبری رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت  97، سامانه موشکی سوم خرداد که اردیبهشت ماه سال ۹۳ در جریان بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه هوافضای سپاه رونمایی شد- می تواند اهداف را در فواصل حدود 50 کبلومتری منهدم کند.

این سامانه امکان رهگیری 4 هدف و شلیک همزمان 8 موشک را دارد.

در جریان این رزمایش در بخش آزمایش سرد هواپیماهای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نقش نیروی متخاصم حاضر شده و سامانه های راداری و موشکی نیز با انجام کشف و رهگیری بر روی آنها قفل راداری و اقدام تاکتیکی کردند همچنین هواپیماهای طرح پدافندی نیروی هوایی ارتش و سپاه با به پرواز در آمدن از پایگاه های مختلف انجام عملیات رهگیری و پدافند هواپایه را تمرین کردند.


برچسب‌ها: شلیک سامانه موشکی سوم خرداد رزماش پدافند هوایی ولایت 97 نظامی
[ دو شنبه 14 آبان 1397 ] [ 15:54 ] [ نصر ]

https://aja.ir/Portal/picture/?1537187/%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%AC

در ادامه رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت97، سامانه توپخانه ای پدافند هوایی «سراج» توانست پهپادهای متخاصم را در آسمان محل برگزاری رزمایش مورد اصابت قرار دهد.

به گزارش ستاد خبری رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت  97، سامانه توپخانه ای سراج که برای اولین بار در این رزمایش رونمایی شد، یک توپ ۳۵ میلیمتری است که توپ و گلوله آن بهینه شده و این سامانه علاوه بر استفاده از رادار، از یک سامانه جدید اپتیکی نیز بهره می‌برد.

استفاده از تعداد زیادی از این سامانه های توپخانه ای در کنار دیگر سامانه ها و تجهیزات موشکی ازجمله سناریوهای مقابله با اهداف هوایی در فواصل مختلف بود.

سامانه توپخانه ای سراج می تواند انواع اهداف ازجمله ریزپرنده ها را کشف و مورد اصابت قرار دهد.

از دیگر موارد قابل توجه در این بخش از رزمایش، سرعت عمل بالای کاربران جوان سامانه های مختلف ازجمله سراج بود که وظیفه کشف و انهدام اهداف را برعهده داشتند.


برچسب‌ها: زمایش مشترک پدافند هوایی ولایت97 رو نمایی از سامانه توپخانه ای سراج نظامی
[ دو شنبه 14 آبان 1397 ] [ 15:52 ] [ نصر ]

https://aja.ir/Portal/picture/?1537160/01

رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت با اعلام رمز یا خاتم الانبیا(ص) توسط امیر دریادار سیاری، رییس هئیت مدیره رزمایش در بخش های وسیعی از شمال مرکز و غرب کشور و در مساحتی به وسعت تقریبی نیم میلیون کیلومتر مربع آغاز شد.

به گزارش ستاد رسانه ای رزمایش پدافند هوایی ولایت 97، این رزمایش با محوریت قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در قالب شبکه یکپارچه پدافندهوایی کشور و با حضور نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکان های پروازی نیروی هوایی ارتش و شبکه دیده بانی بصری و اپتیکی برگزار می شود.

شبکه فرماندهی و کنترل کشف و شناسایی رهگیری و انهدام اهداف متخاصم اجرای عملیات پدافندی در محیط جنگ الکترونیک بهره برداری از سامانه های اکتشافی غیر فعال بکارگیری سامانه های پدافند هواپایه با سرنشین و بدون سرنشین مقابله با موشک های ضد رادار و موشک های کروز از جمله مواردی است که در این رزمایش تمرین خواهند شد.


برچسب‌ها: آغاز رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت نظامی
[ دو شنبه 14 آبان 1397 ] [ 15:50 ] [ نصر ]

 

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری روشنایی:امیر دریادار حبیب الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: نخستین دوره مسابقات تیروکمان نظامیان جهان (سیزم) نیمه دوم آبان ماه امسال به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، دریادار سیاری که رئیس برگزاری این دوره از مسابقات تیروکمان ارتش های جهان است، در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی ارتش افزود: این مسابقات با شرکت بیش از ۱۰ تیم خارجی از نظامیان کشورهای مختلف جهان از ۲۰ تا ۲۵ آبان ماه سال جاری در مجموعه تیروکمان ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد و با توجه به برنامه ریزی ها و هماهنگی های انجام شده، ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان میزبان، آماده برگزاری شایسته این مسابقات می باشد.

دریادار سیاری که در حاشیه برنامه ورزش صبحگاهی ستاد ارتش سخن می گفت، با تبریک هفته تربیت بدنی به تمامی ورزشکاران و قهرمانان میادین ورزشی کشور تصریح کرد: ورزش در جامعه یک امر ضروری است زیرا نقش بسزایی در سلامت جامعه دارد و همه مقاطع سنی باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

معاون هماهنگ کننده ارتش جایگاه ورزش در ارتش را مهم دانست و افزود: ما رزمندگانی تربیت می کنیم که باید از نظر جسمی و روحی و ابعاد دیگر ورزیدگی لازم را داشته باشند و بتوانند در شرایط سخت محیطی، ماموریت نظامی شان را انجام دهند و یکی از مولفه هایی که در این آمادگی جسمانی اثر می گذارد ورزش است.

وی همچنین گفت: ورزش عمومی برای تمامی کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران واجب است و در برنامه آموزش صبحگاهی یک ساعت برای ورزش در نظر گرفته شده و همه کارکنان موظفند ورزش صبحگاهی را انجام دهند چراکه علاوه بر تضمین سلامتی و ارتقای آمادگی جسمی و رزمی در شادابی کارکنان نیز بسیار مفید و موثر است.

دریادار سیاری افزود: امروز در سطح یکان های ارتش جمهوری اسلامی ایران نگاه علمی به ورزش می شود و مربیان خاصی که دارای مهارت های علمی و عملی هستند تمرین های مناسبی را در مراسم ورزش صبحگاهی به کارکنان ارائه می دهند همچنین ورزش های تخصصی و قهرمانی نیز در دستور کار ارتش قرار دارد و ما در مسابقات جهانی سیزم حضور فعالی داشته و ورزشکاران و قهرمانان خوبی تقدیم جامعه ورزشی کشور کرده ایم.

وی در پایان با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات تیروکمان نظامیان جهان گفت: تیروکمان یکی از ورزش های نظامی دنیا محسوب شده و بحمدالله تیراندازان ما در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح از آمادگی بسیار خوبی در این رشته قهرمانی برخوردار هستند که ان شاءالله رتبه ها و عناوین برتر را نیز در این دوره از مسابقات کسب نمایند.


برچسب‌ها: دریادار سیاری آمادگی ارتش برای برگزاری نخستین دوره مسابقات تیروکمان نظامیان جهاننظامی
[ دو شنبه 14 آبان 1397 ] [ 15:48 ] [ نصر ]

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری روشنایی: امیر سرتیپ «امیر حاتمی» با اشاره به برگزاری همایش نقش قدرت هوایی در اقتدار ملی که امروز به میزبانی سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع برگزار شد اظهار داشت: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، علی‌رغم همه‌ی تحریم‌های بعمل آمده بر ملت بزرگ ایران اسلامی، تحریم‌های ویژه‌ای در حوزه‌ی نیروی هوایی و صنعت هوایی اعمال شد که با خروج مستشاران نظامی خارجی از کشور، تصور داشتند که نیروی هوایی، زمین گیر و مضمحل خواهد شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به نقش تعیین کننده و پیامبر گونه‌ی حضرت امام (ره) در پیشرفت‌های صنعت دفاعی و پس از آن هدایت‌های حکیمانه مقام معظم فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، در تحولات و پیشرفت‌های چشمگیر و کارهای بزرگ و متعدد در حوزه‌ی قدرت هوایی با رویکرد جهادی و انقلابی اشاره کرد و افزود: امروز شاهدیم که در حوزه هوایی با تحمل تحریم‌های شکننده تبدیل به یک قدرت شده‌ایم.

امیر سرتیپ حاتمی گفت: امروز در شرایطی هستیم که امکانات صنعت دفاعی شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاه‌های بزرگ کشور با همدلی و هماهنگی دست در دست هم دارد و در یک سنگر در حال تقویت و پیشرفت حوزه‌ی هوایی کشور هستند.

وی افزود: پیشرفت‌های صنعت هوایی به گونه‌ای است که در حال حاضر صنعت هوایی ما موفق شد، جت جنگنده کوثر را با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و بومی با حضور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران رونمایی کند و این در حالی است که تمام تست‌های آزمایشی این جت با موفقیت پشت سر گذاشته شده است و امروز صنعت دفاعی آماده است که در صورت تأمین منابع مالی، تولید این جت جنگنده را در دستور کار قرار داده و در اختیار سازمان رزم نیروی هوایی قرار دهد.

امیر حاتمی با اشاره به دستیابی به فناوری‌های پیشرفته طراحی و ساخت جت جنگنده کوثر گفت: در حال حاضر بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا هنوز در این حوزه‌ها وابسته‌اند و با صرف هزینه‌های هنگفت نیازمندی های خود را تأمین می‌کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از آماده سازی جت آموزشی کوثر ۸۸ با طراحی، ساخت و فناوری بومی و داخلی در آینده نزدیک خبر داد، گفت: نظرات راهبردی متخصصان، صاحب نظران و اندیشمندان حوزه‌ی هوایی را دریافت کرده و آن را در مسیر رشد و پیشرفت صنعت هوایی استفاده کنیم.

امیر حاتمی، تصمیم‌گیری در حوزه ی صنعت هوایی را بسیار دقیق، ظریف و حساس دانست و گفت: سرمایه‌گذاری در بخش صنعت هوایی پرهزینه است و باید با دقت نظر در این خصوص حرکت کرد و برگزاری این همایش در واقع بسترسازی جهت حرکت در این مسیر پر افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر دفاع در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه قدرت هوایی بخش مهم و تعیین کننده از قدرت دفاعی کشورمان محسوب می‌شود، تصریح کرد: در این حوزه، بخش‌های راداری، پدافندی، پهبادی و نیروی هوایی از جمله‌ی مؤلفه‌های قدرت هوایی ایران اسلامی است که در طول ۴۰ سال عمر پر برکت نظام جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت‌های خیره کننده‌ای در تمام زمینه‌ها به خصوص حوزه‌ی پهپادی دست یافته‌ایم و در این خصوص جزء کشورهای اول دنیا محسوب می‌شویم.

امیر حاتمی ابراز امیدواری کرد صنایع هوایی وزارت دفاع می‌تواند با بهره‌گیری از تجارب ارزنده خود در طول ۴۰ سال اخیر، گام‌های بزرگی را در اقتدار روز افزون قدرت هوایی که لازمه قدرت و بازدارندگی ملی است بردارد.

بازدید:


برچسب‌ها: امیر حاتمی وزیر دفاع آماده‌سازی جت آموزشی «کوثر ۸۸» در آینده نزدیک نظامی
[ دو شنبه 14 آبان 1397 ] [ 15:47 ] [ نصر ]

 

در این بیانیه آمده است: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ماه‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی به دست جوانان پر شور انقلابی پیرو خط امام (ره) نویدگر پیام ارزشمند مقاومت و مبارزه در تقابل با دسیسه‌چینی و توطئه‌گری شیطان بزرگ علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران بود.

این بیانیه تصریح می‌کند: حماسه ۱۳ آبان حرکت هوشمندانه و توام با بصیرت و غیرت انقلابی جوانان تحصیل‌کرده ایرانی بود که به اقتضای شرایط حساس زمانی و مکانی نشان داد هنگامی که نظام سلطه و آمریکای جنایتکار به عرصه دشمنی و مقابله پا می‌گذارد چگونه ملتی انقلابی برخوردار از بصیرت و دشمن‌شناسی توانایی درک موقعیت خود و دشمن را از عمق پیام عاشورایی نهضت انقلاب اسلامی فراگرفته و می‌تواند دشمن را در اهدافش ناکارآمد و ناکام سازد.

ستاد کل نیرو‌های مسلح ۱۳ آبان سال ۹۷ را نقطه عطف و سرنوشت ساز تقابل آشکار و همه جانبه با نظام سلطه و استکبار جهانی در مقطعی بسیار حساس از تاریخ انقلاب اسلامی دانسته و می‌افزاید: حماسه حضور آگاهانه و برخاسته از بصیرت و هوشیاری و متکی بر ایمان و اراده الهی جوانان و دانشجویان انقلابی پیرو مکتب حضرت امام (ره) بود که کشور را از لوث حضور بیگانگان پاک کرد و آن را به حماسه‌ای ماندگار، الهام‌بخش و عبرت‌آموز تاریخی تبدیل ساخت.

این بیانیه در ادامه بر ضرورت بازخوانی مواضع و دیدگاه‌های حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) نسبت به آمریکا و سیاست‌ها و کارنامه سیاه کاخ سفید در قبال همه ملت‌ها به خصوص ملت بزرگ ایران تاکید کرده و خاطرنشان می‌سازد: روند مواجهه نظام سلطه با انقلاب اسلامی در یکی از حساس‌ترین و پیچیده‌ترین مراحل خود قرار داشته و به تصدیق گوهربار مقام عظمای ولایت، دولت کنونی آمریکا در مقایسه با همتایان اسبق خود در کاخ سفید وقیح و گستاخ‌تر بوده و رویکردی هتاکانه در مقابله با جمهوری اسلامی ایران را طراحی و اعمال می‌کند که هرگونه تعامل، گفت‌وگو، رایزنی و مذاکره با این دولت ظالم، مکار و دروغگو جایی در نهضت عاشورایی و آزادی‌خواه نظام مقدس جمهوری اسلامی نخواهد داشت.

این بیاینه می‌افزاید: در ۴۰ سال گذشته آمریکای خبیث انواع توطئه‌ها، تحریم‌ها، شیطنت‌ها و دشمنی‌ورزی‌های خود با نظام مقدس جمهوری اسلامی را به شدیدترین شکل ممکن علیه ملت مقاوم و نستوه ما به کار بسته است که ان‌شاءالله با همت والای مسئولان و اتحاد و وحدت و یکپارچگی ملی تحریم‌های کنونی شیطان بزرگ نیز منتج به شکست و خواری دگربار این کشور بدعهد و قانون‌شکن خواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: آمریکای خبیث که از هرگونه دشمنی و توطئه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در طول ۴۰ سال عمر پر برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طرفی نبسته است، وقاحت و عداوت را تا جایی پیش می‌برد که نظام‌های مرتجع منطقه ازجمله رژیم آل سعود را به دشمنی با ملت ایران تهییج کرده و علنا اعلامی می‌کند عربستان در مقابله با ایران همکاری‌های زیادی با ما دارد.

ستاد کل نیرو‌های مسلح در پایان با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان والامقام عرصه مقابله با استکبار جهانی و دشمنان این مرز و بوم، با دعوت از اقشار و آحاد مختلف مردم انقلابی و غیرتمند ایران اسلامی برای حضور پرشورتر و گسترده‌تر در تظاهرات سراسری یوم‌الله ۱۳ آبان‌ماه تاکید می‌کند: بی‌تردید مبارزه بی امان، بیداری‌بخش و هوشمندانه ملت ایران با نظام مستکبر آمریکایی عهدشکن و غیرقابل اعتماد و استقامت و بردباری در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی، پیروزی و سرافرازی را برای ایران اسلامی به ارمغان خواهد آورد.


برچسب‌ها: بیانیه ستادکل نیروهای مسلح ۱۳ آبان نقطه عطف تقابل همه‌جانبه با نظام سلطه نظامی
[ دو شنبه 14 آبان 1397 ] [ 15:44 ] [ نصر ]

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری روشنایی: نیروی زمینی به جهت اجرای عملیات موثر در زمان درگیری و برد موثر نیروها در حین عملیات باید چتر پدافندی خود را بر سر نیروهایش پهن کند. از این رو نیروی زمینی همواره در راستای ایجاد آسمانی امن از آخرین دستاوردهای پیشرفته خود بهره می‌برد.

پدافند ارتفاع پست نزاجا برای مقابله احتمالی با انواع بالگردهای سامانه‌های پهپادی، جنگنده بمب افکن‌ها و موشک‌های کروز که در ارتفاع بین ۱۵ تا ۳۰ متر حرکت می‌کنند از تجهیزات اتوماتیک و پیشرفته راداری و انواع توپ‌ها در کالیبرهای مختلف بهره می‌برد.

در سال‌های اخیر این نیرو به جهت ارتقای توان رزمی و افزایش قابلیت عملیاتی از تجهیزات مدرن‌تری در این حوزه با نام اتوماسیون ربات پدافندی بهره برداری کرده است.

امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش در این زمینه به خبرنگار دفاع پرس گفت: «اتوماسیون ربات پدافندی» با دخالت سامانه‌های رباتیک و بهره برداری از راکت‌های ضدهوایی قادر به اجرای آتش تا شعاع ۵۰۰ متر فاصله از خدمه (کنترل کننده) است، این سامانه که با لانچر‌های دو تایی و چهارتایی می‌تواند علیه اهداف هوایی اجرای عملیات کند در رزمایش محرم مورد تست قرار گرفت و توانست پهپاد متخاصم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد اصابت قرار دهد.

اهمیت پرداختن به این موضوع و مکانیزه کردن تجهیزات به اندازه‌ای است که فرمانده نیروی زمینی در این رابطه عنوان می‌کند: شخصا از رییس سازمان جهاد خودکفایی نزاجا خواسته‌ام تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی کشور در حوزه دفاع زمینی و هوایی با کمک گرفتن از  ظرفیت‌های علمی و کار تحقیقاتی گسترده جهشی را در خصوص طراحی و ساخت تجهیزات رباتیک ایجاد کند.

 


برچسب‌ها: مکانیزه شدن پدافند زمینی با بهره‌گیری از دستاوردهای «رباتیک» نزاجا نظامی
ادامه مطلب
[ دو شنبه 14 آبان 1397 ] [ 15:41 ] [ نصر ]

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری روشنایی: خط تولید انبوه جنگنده کوثر دقایقی پیش با حضور امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر سرتیپ «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش در شرکت هواپیماسازی ایران (هسا) وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در اصفهان افتتاح شد.

بنا بر این گزارش، جنگنده کوثر دقایقی پیش به نیروی هوایی ارتش تحویل شد.

بر اساس این گزارش، جت جنگنده کوثر در آئین ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران و وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح رونمایی شد که در واقع یک هواپیمای شکاری رهگیر است که مأموریت آن پشتیبانی نزدیک از حوزه رزم زمینی بوده و قابلیت مانور بسیار بالایی را داراست.

متخصصان صنایع هوایی توانسته‌اند تجهیزات الکترونیکی پیشرفته‌ای را برای این هواپیما، طراحی و نصب کنند و از دیگر قابلیت‌های این جنگنده نصب انواع موشک‌ها و بمب‌های مورد نیاز صحنه رزم بوده و به گونه‌ای طراحی و ساخته شده که با دیگر تجهیزات و سلاح‌های ساخت داخل سازگاری کامل دارد.

این هواپیمای تمام ایرانی و بومی صرفا به دست متخصصین داخلی و با بهره گیری از دانش و فناوری‌های بومی بویژه در بخش موتور و سیستم‌های الکترونیک در داخل کشور ساخته شد و در تولید آن وابستگی به هیچ کشوری وجود ندارد.

توسعه و طراحی و ساخت این جنگنده بومی قابلیت توسعه در مدل‌های دیگر را دارد و این کار بزرگ با استفاده از توان تخصصی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه ها، مراکز علمی و شبکه همکاران دفاعی صورت گرفته است.

یکی از نقاط قوت این هواپیما اویونیک نسل چهار بودن این هواپیماست که متخصصین صنایع هوایی وزارت دفاع توانستند با دست‌یابی به این فناوری گامی بلند‌ی را نسبت به هواپیما‌های مشابه آن بردارند که با توجه به استقرار و نصب سیستم‌های پیشرفته کار را برای خلبان نیروی هوایی به مراتب راحت می‌کند.

با ساخت هواپیمای جنگنده کوثر، ۱۶ و نیم میلیون دلار صرفه جویی ارزی صورت گرفته است.

جمهوری اسلامی ایران با ساخت هواپیمای ایرانی کوثر به دستاورد‌های زیادی در حوزه صنعت هوایی دست یافت که از جمله آن می‌توان در بخش غیرنظامی از دستاورد‌های بی‌شمار آن استفاده کرد و به صنعت هواپیمایی غیرنظامی در تأمین برخی قطعات و نگهداری کمک کرد.


برچسب‌ها: فرمانده کل ارتش افتتاح خط تولید انبوه «جنگنده کوثر» نظامی
[ دو شنبه 14 آبان 1397 ] [ 15:39 ] [ نصر ]

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری روشنایی: امیر سرلشکر «عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش صبح روز شنبه در آیین افتتاح خط تولید انبوه جنگنده کوثر و تحویل آن به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: باید از برادران‌مان در وزارت دفاع تشکر کنم که در کاری هم‌افزا با نیروی هوایی ارتش، کمک دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، نقطه عطفی در تاریخ صنایع دفاعی رقم زدند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این که امروز برای صنایع دفاعی کشور و نیروی هوایی ارتش روز مهمی است، افزود: صنایع دفاعی کشور برای اولین بار موفق شد خط تولید هواپیمای جنگنده را نهایی و افتتاح کند. همچنین امروز نقطه عطف و جهش جدیدی در ارتقاء توان رزمی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی تاکید کرد: ایران ما با عزم راسخ جوانان مقابل تحریم‌ها ایستاده و توانست کار بزرگ راه‌اندازی خط تولید هواپیمای جنگنده را به سرانجام برساند.


برچسب‌ها: امیر سرلشکر موسوی تولید جنگنده کوثر ثابت نظامی
[ دو شنبه 14 آبان 1397 ] [ 15:38 ] [ نصر ]

به نقل از روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص)، مراسم تکریم و معارفه فرماندهان قدیم و جدید منطقه پدافند هوایی جنوب‌ غرب کشور در گروه پدافند هوایی اهواز برگزار شد.امیر سرتیپ دوم سپهری‌راد، معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، در این مراسم، گفت: با یاری حق تعالی و به فرمان حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) مبنی بر تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) در دهم شهریور ۱۳۸۷ پدافند هوایی در کشور ارتقا یافته و به جایگاه خوبی رسیده است.وی افزود: اگر قبل از جنگ ماموریت پدافند هوایی به صورت نقطه‌ای و دفاع از پادگان‌ها بود، مسئولیت امروز پدافند پوشش پدافندی کل کشور است.در پایان این مراسم امیر سپهری‌راد ضمن قدردانی از زحمات امیر فلاحت‌کار فرمانده پیشین منطقه پدافند هوایی جنوب‌غرب سرهنگ اختری را به عنوان فرمانده جدید این منطقه پدافندی معرفی کرد.


برچسب‌ها: انتصاب فرمانده جدید منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور پدافند نظامی
[ دو شنبه 14 آبان 1397 ] [ 15:37 ] [ نصر ]

متخصصان صنایع دفاعی کشورمان تاکنون موفق به طراحی و تولید انواع موشک‌های هدایت شونده ضد زره شدند.

یکی از این موشک‌ها، موشک ضد زره صاعقه است. موشک صاعقه در حقیقت نمونه‌ای از موشک آمریکایی دراگون است، تعداد محدودی از آن پیش از انقلاب از آمریکا خریداری شده بود.

موشک صاعقه،  یک موشک کوتاه برد ضد زره است که وزن آن ۱۴٫۵ کیلوگرم است و می‌تواند به راحتی توسط یک فرد حمل شود.

این موشک از طریق سیم و دستورات به خط دید (CLOS) قابل هدایت است. با توجه به دقت بالا در سیستم ردیابی، قادر به از بین بردن انواع  اهداف متحرک و ثابت با دقت ۹۰ درصد است.

موشک ضد زره صاعقه می‌تواند تا ۵۰۰ میلیمتر در زره نفوذ کند و دارای وزن حدود ۶ کیلو گرم است و می‌تواند تا برد ۱۰۰۰ متری اهداف را مورد اثابت قرار دهد.

بیشتر بخوانید:موشک ضد زره صاعقه


برچسب‌ها: موشک صاعقه موشک آمریکایی نظامی
[ دو شنبه 14 آبان 1397 ] [ 15:34 ] [ نصر ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب