وبلاگ رقص دانش
وبلاگ خبری، علمی ، آموزشی و ... 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ نصرآوران و آدرس nasravaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
طراح قالب

 

به تصریح روایات، آماده کردن سلاح و کسب مهارت نظامى که مناسب با هر عصرى باشد، براى شرکت در سپاه حضرت مهدى علیه السلام از وظایف منتظران است.

امام صادق علیه السلام فرمود:

«لیعدن احدکم لخروج القائم علیه السلام و لوسهما، فان الله تعالى اذا علم ذلک من نیته رجوت لان ینسئ فى عمره حتى یدرکه (فیکون من اعوانه و انصاره) .

هر یک از شما باید براى خروج حضرت قائم علیه السلام هر چند به اندازه یک تیر، مهیا کند. هر گاه خداى تعالى چنین نیتى از او ببیند، امیدوارم عمرش را طولانى کند تا آن حضرت را درک کند (و در زمره یاران و همراهانش قرار گیرد).

همچنین امام کاظم علیه السلام فرمود:

«من ارتبط دابه متوقعا به امرنا و یغیظ به عدونا و هو منسوب الینا ادر الله رزقه، و شرح صدره و بلغه امله و کان عونا على حوائجه .

هر کس مرکبى را به انتظار امر ما نگاه دارد و به سبب آن دشمنان ما را خشمگین سازد در حالى که خودش به ما منسوب باشد، خداوند روزیش را فراخ گرداند، به او شرح صدر عطا کند، او را به آرزویش برساند و در رسیدن به خواسته هایش او را یارى کند .»

 


برچسب‌ها: آمادگى نظامى براى ظهور امام زمان علیه السلام
[ جمعه 16 آذر 1397 ] [ 18:11 ] [ نصر ]

احادیث همان سخنان به‌‌یادگارمانده از معصومین (ع) هستند که می‌شود با بهره‌‌بردن از آن‌ها در همه‌ی جهات زندگی، به سعادت دنیوی و اُخروی رسید.برای تقویت معنویت در وجود‌مان، خودشناسی، آشنایی و هم‌سو شدن با تفکر معصومین (ع)، حدیثی ارزشمند از امام حسین (ع) به محضر مخاطبان گرامی تقدیم می‌شود:

«أَهْلَکَ النّاسَ إثْنانِ: خَوْفُ الْفَقْرِ وَ طَلَبُ الْفَخْرِ.»

«دو چیز مردم را هلاک و بیچاره کرده است؛ یکی ترس از این که مبادا در آینده فقیر و نیازمند دیگران شوند و دیگری فخر کردن و مباهات بر دیگران است.»

(بحارالانوار، جلد ۷۵، صفحه ۵۴، حدیث ۹۶)


برچسب‌ها: عوامل هلاکت انسان از منظر امام حسین (ع) احادیث
[ جمعه 16 آذر 1397 ] [ 18:6 ] [ نصر ]

 

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری روشنایی: در دوران زندگی امام صادق(علیه السلام) حوادث مهم سیاسی و اعتقادی رخ داد که از آن جمله انکار امامت امام صادق(علیه السلام)، قیام و جنبش علویان (قیام زید بن علی(علیه السلام) در سال ۱۲۲ هجری قمری و قیام محمد بن عبد الله بن حسن معروف به نفس زکیه و برادرش ابراهیم در سال‌های ۱۴۵ و ۱۴۶ هجری قمری) و جنبش عباسیان بود.(۱)
امام صادق(علیه السلام) همانند پدر بزرگوارش به شدت با انحرافات برخورد می‌کرد؛ چنان که طی سال‌ها تلاش، یعنی از زمان امام علی(علیه السلام) تا امام باقر(علیه السلام) محبوبیتی برای اهل بیت(علیهم السلام) پدید آورده بود. تشیع، در عراق و برخی از نقاط دیگر رسوخ کرده بود. دست‌هایی از درون سیاست‌بازی‌های وقت می‌کوشیدند تا به وسیله حرکت‌های انحرافی با رخنه در درون شیعه، آن را از داخل متلاشی کنند. قیام علمی امام صادق(علیه السلام) در جهت حفظ شیعه و حرکت در نفی عقیده‌های انحرافی، از جمله عقیده دروغین مهدویت، از مهم‌ترین اقدامات امام صادق(علیه السلام) برای حفظ فرهنگ اصیل اسلامی در پرتو امامان شیعه(علیهم السلام) بود.
از آن جایی که جریان مهدویت امام باقر(علیه السلام) در زمان حیات آن حضرت نیز مطرح بود، امام باقر(علیه السلام) در برخورد با این عقیده انحرافی فرمود: «عده‌ای به خیال خام خود، مرا مهدی می‌پندارند، در حالی که من به اجل خود نزدیک‌تر از آنم که آن‌ها ادعا می‌کنند.»(۲) همچنین از آن حضرت پرسیدند که ایا او قائم آل‌محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) است؟ در پاسخ فرمود: «چگونه ممکن است من او باشم؛ در حالی‌که من به ۴۵ سالگی رسیده‌ام؟ صاحب این امر به جوان شبیه‌تر خواهد بود.»(۳)
جابر جعفی می‌گوید: از امام باقر(علیه السلام) پرسیدم که امام بعد از او کیست؟ دست روی شانه فرزندش ابی عبد الله ( امام صادق (علیه السلام)) زد و فرمود: «به خدا سوگند فرزندم بعد از من امام است.»(۴)
بر این اساس امام صادق(علیه السلام) نیز با جریان‌های انحرافی برخورد کرده است. بنا به نص امام باقر(علیه السلام)، امامت امام صادق(علیه السلام) تثبیت و مدعیان دروغین نفی گردیدند و امام صادق(علیه السلام) به عنوان ششمین امام شیعیان، نزد شیعیان راستین و علاقه‌مندان اهل بیت(علیهم السلام) نظرها را به سوی خود جلب کرد.
بعد از نفی جریان مهدویت امام باقر(علیه السلام)، اواخر دهه دوم از قرن دوم، قیام زید به وجود آمد که پس از کشته شدن او، جریان انحرافی فرقه زیدیه، موجودیت خود را در عراق آغاز کرد و آشوب فکری را در میان شیعیان به وجود آورد. پس از قیام زید و فرزندش یحیی، به ویژه روی کار آمدن یکی از بنی‌الحسن به نام محمد بن عبد الله (نفس زکیه)، این‌ها به تدریج گروهی از شیعیان را نیز به دور خود جمع کردند و عنوان زیدیه بر آنان اطلاق گردید.(۵) از آن پس میان جعفری‌ها و زیدی‌ها اختلاف شدیدی به وجود آمد. از این جا بود که امام صادق(علیه السلام) در برابر این جریان ایستادند و موضع‌گیری کردند. از آن نمونه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱. برخورد امام صادق(علیه السلام) با ادعای مهدویت محمد بن عبد الله (نفس زکیه):
امام صادق(علیه السلام) وقتی که از این ادعا با خبر شد، در برابر آن واکنش نشان داد و با عبد الله بن حسن (پدر محمد) به گفتگو نشست و خبر داد که فرزند او مهدی نیست و حیف است که به این زودی کشته شود و خلافت به دست دیگران (فرزندان عباس) بیفتد. به او فرمود: «گمان می‌کنی که پسرت همان مهدی موعود است؟ چنین نیست و وقت آن نرسیده است.»
عبد الله از این خسن امام به خشم آمد و گفت: من به خلاف آن چه تو می‌گویی، معتقدم. والله خداوند تو را بر غیب خویش آگاه نکرده است. تو را حسد فراگرفته و واداشته که به پسر من چنین نظری داشته باشی. امام صادق(علیه السلام) در پاسخ فرمود: «به خدا سوگند حسد مرا وادار نکرده»؛ سپس دست بر شانه عبد الله زد و فرمود: «این خلافت به شما نخواهد رسید و به زودی هر دو پسرت «محمد و ابراهیم» کشته می‌شوند.»(۶)

۲. برخورد امام صادق(علیه السلام) با ابوسلمه و ابومسلم خراسانی:
امام صادق(علیه السلام) در برابر عملکرد و اقدام بی‌جای آن دو که از آن حضرت همکاری خواسته بودند نیز واکنش نشان داد و آنان را تأیید نکرد. عکس‌العمل آن حضرت از این جهت بود که در مسئله قیام و خروج، بدون فرهنگ‌سازی و اگاهی کافی از اندیشه امامت و بدون توجه به موقعیت زمانی و آمادگی لازم، جز شکست، نتیجه‌ای نخواهد داشت، زیرا به راه انداختن یک جریان شیعی فراگیر، اعتقاد کافی به امامت لازم دارد تا حصول به پیروزی ممکن باشد و الا یک اقدام ساده و شتاب زده، نه تنها دوام نمی‌آورد، بلکه فرصت‌طلبان از آن بهره بیشتری می‌برد؛ چنانکه در جریان حرکتی که زید بن علی(علیه السلام) و پس از آن یحیی بن زید در خراسان به آن دست زدند، بنی عباس بیشترین بهره را برده و در عمل، خود را به عنوان مصداق شعار «الرضا من آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم)» تبلیغ کردند. از این جهت بود که بنا به طرفداری از جانشینی ابوهاشم بن محمد بن حنفیه، همه را به قتل رساندند.(۷)
۳. برخورد امام صادق(علیه السلام) با فرقه صالحیه:
امام صادق(علیه السلام) با زیر مجموعه دیگری از زیدیه که پیروان حسن بن صالح، معروف به «صالحیه» بودند، برخورد نمود و در برابر اندیشه آن‌ها از خود عکس العمل نشان داد. حسن بن صالح با جمعی از پیروانش خدمت امام صادق(علیه السلام) رسید و آیه «اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم»(۸) را تلاوت کرد و از امام پرسید که مفهوم این آیه چیست؟ هدف از این پرسش آن بود که بداند اطاعت از خدا و رسول در کجا مصداق دارد و مصداق اولی الامر چه کسانی هستند. امام صادق(علیه السلام) در برخورد با این اندیشه فرمود: مقصود از «اولی الامر» علما هستند و مقصود از علما، امامانی از ما اهل بیت(علیهم السلام) است.»(۹)
امام صادق(علیه السلام) افزون بر این که با این گونه عقیده‌های انحرافی برخورد عملی داشته است، روایاتی را نیز تقبیح کرده و خلاف هدایت می‌داند که در باره قیام‌ها و خروج به نام مهدویت و آل‌محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) باشد؛ از جمله می‌فرماید: «خروجی که قبل از قیام حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) صورت گیرد و از مردم به نام مهدی بیعت بگیرد، محکوم به شکست است و طاغوت خواهد بود.»(۱۰) همچنین می‌فرماید: «هر بیعتی که پیش از ظهور قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) انجام پذیرد، بیعت با او، بیعت با نفاق، مکر و حیله است.»(۱۱)
بنابراین، دوران امام صادق(علیه السلام) از آن جهت که دوران حکومت نوپای عباسیان بود، اندیشمندان و صاحبان آرا از آن استفاده کرده و هر یک می‌خواستند اندیشه‌های خود را اظهار کنند و به دنبال تثبیت آن بودند و تلاش می‌کردند که یا آن را از میان بردارند یا آن را انحرافی جلوه دهند، از این‌رو یک عده ناآگاهانه در دام تزویر و سیاست‌بازی‌ها افتادند و با وجود امام صادق(علیه السلام) راه انحرافی را در پیش گرفتند. از این جا بود که آن حضرت بر اساس درک از واقعیت‌ها، با هر کدام از گروه‌ها و فرقه‌های انحرافی برخورد نمود و در برابر عقیده و اندیشه آنان، عکس العمل نشان داد و در گفتارهای خود آنان را جریانی انحرافی معرفی فرمود و عقیده صحیح را ارائه کرد.


برچسب‌ها: برخورد امام صادق (علیه السلام) با فرقه‌های انحرافی و مدعیان مهدویت مدعیان دروغین بصیرت
[ جمعه 16 آذر 1397 ] [ 18:3 ] [ نصر ]
 
به‌زودی؛ رونمایی از پهپادهای دوربرد نیروی دریایی ارتش

دریادار حمزه علی کاویانی معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش درباره برنامه‌های نیروی دریایی ارتش برای ارتقاء توان پهپادی این نیرو، اظهار داشت: ما در عرصه دریا نیاز به پهپادهای دوربرد داریم و در این زمنیه کارهای بزرگی را انجام دادیم و در آینده نزدیک از آنها رونمایی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:رونمایی از پهپادهای دوربرد


برچسب‌ها: رونمایی از پهپادهای دوربرد نیروی دریایی ارتش نظامی آجا
[ جمعه 16 آذر 1397 ] [ 17:58 ] [ نصر ]
 

جزئیات مرخصی سربازان مجرد و متاهلسردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح، در خصوص مرخصی سربازان مجرد و متاهل اظهار کرد: مرخصی سربازان مجرد سالی ۱۲ روز و سربازان متاهل سالی یک ماه است.

وی در رابطه به تاثیر فاصله منزل تا محل خدمت بر مرخصی سربازی گفت: به ازای هر صد کیلومتر فاصله منزل تا محل خدمت، یک روز به مرخصی سربازان اضافه می شود.

کمالی افزود: به مدت مرخصی در مناطق بد آب و هوای درجه ۲ شش روز، درجه ۳ هشت روز و درجه ۴ ده روز اضافه می‌شود.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح بیان کرد: ایام تعطیل بین مرخصی، جزو مرخصی حساب نمی شود.

وی در ادامه افزود: کسانی که اقوام درجه یک آنها فوت کند، ۱۰ روز مرخصی اضافه خواهند داشت.

کمالی  تاکید کرد: سربازان باید از مرخصی خود استفاده کنند و فرماندهان هم نباید مانع مرخصی شوند، چرا که فقط ۲۰ درصد مرخصی برای آخر دوره ذخیره می شود.

جزئیات مرخصی سربازان مجرد و متاهل


برچسب‌ها: جزئیات مرخصی سربازان مجرد و متاهل مرخصی سربازان نظامی
[ جمعه 16 آذر 1397 ] [ 17:57 ] [ نصر ]
 

با حضور فرمانده کل ارتش ناوشکن جمهوری اسلامی سهند پیشرفته ترین ناوشکن بومی خاورمیانه به ناوگان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پیوست.

آغاز مراسم الحاق سهند پیشرفته ترین ناوشکن بومی خاورمیانه به ناوگان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس

این ناوشکن  دارای سیستمی پیچیده‌تر و به روزتر از ناوشکن جماران  و دارای قابلیت رادار گریزی است.

 

بیشتر بخوانید:ناوشکن سهند به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شد


برچسب‌ها: ناوشکن سهند به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شد نداجا آجا نظامی
[ جمعه 16 آذر 1397 ] [ 17:56 ] [ نصر ]
 

قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوری‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه‌جانبه کشورمان در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست.

 

از شمال هند تا اسرائیل زیر سیطره موشک مشکات

بیشتر بخوانید:از شمال هند تا اسرائیل زیر سیطره موشک مشکات


برچسب‌ها: از شمال هند تا اسرائیل زیر سیطره موشک مشکات قدرت موشکی ایران نظامی
[ جمعه 16 آذر 1397 ] [ 17:55 ] [ نصر ]
 

به مناسبت روز نیروی دریایی ارتش ۲ فروند زیردریایی کلاس غدیر به ناوگان  نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس الحاق شد.

زیردریایی غدیر ۹۴۲ تعمیرات اساسی و بازسازی کامل شده و زیر دریایی غدیر ۹۵۵ نیز چهاردهمین  زیر دریایی است که  توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است .

همچنین قرار است روز شنبه در مراسمی ناوشکن جمهوری اسلامی سهند که پیشرفته تر و دارای سیستمی پیچیده‌تر و به روزتر از ناوشکن جماران است به نیروی دریایی ارتش الحاق شود.

 

الحاق ۲ فروند زیر دریایی کلاس غدیر به ناوگان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس/فرمانده نیروی دریایی ارتش: تحویل نسل جدید زیردریایی پیشرفته در دی ماه امسال+تصاویر

بیشتربخوانید:الحاق ۲ فروند زیر دریایی کلاس غدیر 


برچسب‌ها: الحاق ۲ فروند زیر دریایی کلاس غدیر ناوگان نیروی دریایی ارتش بندرعباس نظامی آجا
[ جمعه 16 آذر 1397 ] [ 17:54 ] [ نصر ]
 

قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوری‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست. امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فواصل زمانی کوتاه، موشک‌های جدید و مدرنی توسط نیرو‌های مسلح کشور رونمایی می‌شود که با معرفی هرکدام از آن‌ها دشمنان از پیشرفت ایران در عرصه دفاعی عصبانی‌تر شده و توانایی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی نمایان‌تر می‌شود .

غربی که باید به احترام موشک سومار بایستد

بیشتر بخوانید:سایه موشک کروز 


برچسب‌ها: سایه موشک کروز سومار روی سرِ اروپا قدرت دفاعی کشور نظامی
[ جمعه 16 آذر 1397 ] [ 17:53 ] [ نصر ]
 

دیدار محمدباقر نوبخت و دریادار سیاری درباره بودجه ارتش امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز یکشنبه ۲۷ آبان ماه با محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه دیدار کردند.

 در این دیدار امیردریادار سیاری و نوبخت درباره بودجه ارتش در لایحه سال آینده و تخصیص‌های سال جاری گفت‌وگو کردند.

دیدار نوبخت و دریادار سیاری


برچسب‌ها: دیدار نوبخت و دریادار سیاری درباره بودجه ارتش نظامی
[ جمعه 16 آذر 1397 ] [ 17:52 ] [ نصر ]

قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوری‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست. امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فواصل زمانی کوتاه، موشک‌های جدید و مدرنی توسط نیرو‌های مسلح کشور رونمایی می‌شود که با معرفی هرکدام از آن‌ها دشمنان از پیشرفت ایران در عرصه دفاعی عصبانی‌تر شده و توانایی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی نمایان‌تر می‌شود.

سایه دقیق‌ترین راکت ایرانی روی سر دشمنان

بیشتربخوانید:سایه دقیق‌ترین راکت ایرانی روی سر دشمنان


برچسب‌ها: قدرت موشکی ایران فناوری‌های نظامی و قدرت دفاعی نظامی
[ جمعه 16 آذر 1397 ] [ 17:50 ] [ نصر ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب