وبلاگ رقص دانش
وبلاگ خبری، علمی ، آموزشی و ... 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ نصرآوران و آدرس nasravaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
طراح قالب
[ جمعه 26 مهر 1398 ] [ 13:1 ] [ نصر ]

 

 https://www.aja.ir/Portal/picture/?1644631/67

به مناسبت اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، نمایش آیینی «تعزیه فُرات» توسط دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارتش در میدان صبحگاه این دانشگاه اجرا شد. به گزارش روابط عمومی ارتش، این نمایش آئینی که به روایت ظهر عاشور و شهادت علمدار کربلا، حضرت عباس (ع) و تعدادی از شهدای دشت نینوا می پردازد؛ به همت دانشجویان عضو کانون تئاتر شهید سرلشکر هجرتی دانشگاه علوم پزشکی ارتش و با بهره گیری از منابع موثق تاریخ اسلامی و سبک نمایش سنتی و تعزیه خوانی به اجر درآمد. گفتنی است، پس از اجرای این نمایش آئینی که با حضور امیر سرتیپ دوم پزشک حمیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارتش و حجت الاسلام والمسلمین شهامتی، رئیس عقیدتی سیاسی این دانشگاه اجرا شد؛ مراسم زیارت عاشورا، نوحه خوانی و مدیحه سرایی نیز در سوگ اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار گردید.


برچسب‌ها: اجرای نمایش آئینی «تعزیه فرات» دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارتش نظامی مذهبی
[ جمعه 26 مهر 1398 ] [ 12:56 ] [ نصر ]

https://www.aja.ir/Portal/picture/?1644510/%D8%AC%D8%AA-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%D9%88-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%C2%AB%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%86%C2%BB-%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B4%D8%AF

 

جت آموزشی و پیشرفته تمام ایرانی «یاسین» صبح امروز با حضور وزیر دفاع، فرمانده نیروی هوایی ارتش و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور رونمایی شد. به گزارش روابط عمومی ارتش، جت پیشرفته آموزشی و تمام ایرانی یاسین صبح امروز با حضور امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع، امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش و «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، در پایگاه شهید نوژه همدان رونمایی شد. این هواپیمای آموزشی مادون صوت، پس از گذراندن مراحل تست نهایی، صبح امروز با دستور  فرمانده نیروی هوایی ارتش، نخستین پرواز رسمی خود را بر فراز پایگاه شهید نوژه اجرا کرد. این جت آموزشی به دست توانمند متخصصان وزارت دفاع و همکاری نیروی هوایی ارتش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طراحی و ساخته شده است. جت آموزش پیشرفته تمام ایرانی |«یاسین» دارای 12 متر طول، چهار مترارتفاع و پنج و نیم تن وزن بدون بار در شرایط برخاست عملیاتی است و می تواند تا سقف 12 کیلومتر به پرواز درآید. بال این هواپیما با بیش از 10متر طول و 24 مترمربع مساحت به شکلی طراحی شده است تا این هواپیما بتواند با حداقل سرعت 200 کیلومتر بر ساعت در دسته بهترین هواپیماهای آموزشی دنیا در نشست و برخاست قرار گیرد و سرعت خود را در سطح دریا به سرعت زیر صوت برساند. وجود یک باله افقی کاملاً چرخان در دم این هواپیما محدودیت خلبان را برای انجام مانورهای مختلف و به خصوص خروج از حالت «اسپین» یا سقوط دورانی برطرف می کند. جت آموزشی پیشرفته «یاسین» از دوموتور توربو جت با قدرت رانش هفت هزار پوند بهره می‌برد که از نظر قدرت در رده موتور هواپیماهای جنگنده دنیاست. کابین این هواپیما با چینش پشت سر هم و غیر هم سطح به گونه ای طراحی شده است تا میدان دید راحت و وسیعی را برای شاگرد در کابین جلو و به ویژه استاد خلبان در کابین عقب فراهم کند. صندلی پران این هواپیما نسبت به نمونه‌های خارجی خود قادر است در سرعت صفر یعنی روی باند و در هر شرایطی فعال شده و سرنشین‌ها را در کسری از ثانیه تا 100 متر به بیرون از هواپیما پرتاب کند. میزان مسافت باندی که این هواپیما برای فرود احتیاج دارد تنها 700 متر است و هواپیمای «یاسین» حتی قابلیت فرود بر روی باندهای کوتاه را داراست. جمهوری اسلامی ایران با طراحی و ساخت این هواپیمای جت آموزش پیشرفته در زمره معدود کشورهای دارنده فناوری هوایی قرار گرفته و آمادگی دارد این توانمندی را با سایر کشورها به اشتراک بگذارد.


برچسب‌ها: وزیر دفاع فرمانده نیروی هوایی ارتش رونمایی از جت آموزشی و پیشرفته تمام ایرانی «یاسین» نظامی ارتش
[ جمعه 26 مهر 1398 ] [ 12:52 ] [ نصر ]

 https://www.aja.ir/Portal/picture/?1620693/548785

 

امیر سرتیپ دوم خلبان یوسفعلی قربانی گفت: خلبانان بالگردهای هوانیروز از شروع ماموریت های خود برای مراسم اربعین حسینی امسال تا به امروز قریب به 50 سورتی پرواز را در نقاط مرزی کشور به ثبت رسانده اند. به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم قربانی فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به وضعیت پرواز‌های بالگرد‌های هوانیروز ارتش در روز‌های منتهی به اربعین حسینی اظهار کرد: الحمدلله اوضاع پرواز‌ی بالگرد‌های هوانیروز در مناطق مرزی خسروی، شلمچه و مهران بسیار خوب پیش می‌رود.وی افزود: هوانیروز هر نوع پروازی را که ستاد اربعین درخواست داشته اعم از پرواز‌های شناسایی یا امدادرسانی هوایی را تا کنون به صورت تمام و کمال انجام داده است.امیر سرتیپ دوم قربانی افزود: خلبانان بالگرد‌های هوانیروز از روز شروع ماموریت‌های خود برای مراسم اربعین حسینی امسال تا امروز قریب به ۵۰ سورتی پرواز را در نقاط مرزی کشور به ثبت رسانده‌اند.  


برچسب‌ها: فرمانده هوانیروز ارتش پرواز بالگردهای هوانیروز ارتش در مناطق مرز عراق نظامی اربعین
[ جمعه 26 مهر 1398 ] [ 12:45 ] [ نصر ]

 

 https://www.aja.ir/Portal/picture/?1644430/%D8%AA%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%85%DB%8C%D8%AB%D8%A7%D9%82-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B9%D9%82%DB%8C%D8%AF%D8%AA%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4-%D8%A8%D8%A7-%D8%A2%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%84

مراسم تجدید میثاق کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با آرمان‌های امام راحل صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی، امیر دریادار سیاری، و جمعی از کارکنان ستاد و نیرو‌های چهارگانه ارتش برگزار شد. به گزارش روابط عمومی ارتش، همزمان با 24 مهر، سالروز فرمان تاریخی رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی در ارتش، کارکنان این سازمان با حضور در مرقد مطهر آن رهبر فقید، ضمن ادای احترام، با آرمان‌های والای ایشان تجدید میثاق کردند. در این مراسم حجت الاسلام عباس محمدحسنی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش، به همراه کارکنان ستاد و نیرو‌های چهارگانه ارتش حضور یافتند. همچنین پیش از آغاز مراسم، امیر دریادار سیاری به همراه رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حضور در قطعه شهدا، نسبت به ساحت مقدس شهدای مدافع حرم، شهدای 8سال دفاع مقدس و شهدای رسانه ادای احترام کردند.

 

برچسب‌ها: تجدید میثاق کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با آرمان‌های امام راحل عقیدتی سیاسی ارتش نظامی
[ جمعه 26 مهر 1398 ] [ 12:43 ] [ نصر ]

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در تشریح علل برگزاری رزمایش غیرمترقبه نیروی زمینی و ویژگی‌های آن، اظهار داشت: بعد از تغییر ماهیت یگان‌های نیروی زمینی ارتش به یگان‌های متحرک هجومی و تشکیل یگان‌های واکنش سریع، سازماندهی، تجهیز و آموزش این یگان‌ها بر مبنای این اهداف جدید آغاز شد و لازم بود در یک شرایط غیرمترقبه و بدون پیشبینی قبلی آزمونی بگیریم و ببینیم این یگان‌ها در چه حد از آمادگی رزمی و تحرک هستند. وی افزود: مراحل این رزمایش هم‌اکنون ادامه دارد و خوشبختانه آزمون بسیار خوبی تاکنون بوده و یگان‌ها نیز از نظر سرعت عمل، تحرک و هجوم به اهداف تعیین شده نمره خوبی را دریافت کردند که باعث امیدواری است و امیدواریم به آنچه ستاد کل نیروهای مسلح برای این رزمایش ترسیم کرده، دست پیدا کنیم.

** برگزاری رزمایش نیمه شب گذشته به یگان‌ها ابلاغ شد

فرمانده کل ارتش با اشاره به ماموریت غیر مترقبه یگان‌های منطقه شمال غرب گفت: نیمه شب گذشته این ماموریت به یگان‌ها ابلاغ شد و آن‌ها بلافاصله وارد منطقه رزمایش شدند و برنامه‌های خوبی در حال اجرا است. امیر موسوی درباره پیام این رزمایش خاطرنشان کرد: این رزمایش برای ملت بزرگ ایران پیام خوبی است که سربازان و فرزندان آنها برای اجرای ماموریت‌های خود برای مقابله با هرگونه تحرک احتمالی دشمن، کاملا آماده هستند. وی تاکید کرد: یگان‌های ارتش در اوج آمادگی قرار دارند و هرنوع ماموریتی که به آنها ابلاغ شود، در سریع ترین زمان ممکن آن را انجام خواهند داد. فرمانده کل ارتش افزود: پیام رزمایش برای دشمنان این است که اگر دارای محاسبات غلطی شوند، بدانند که فرزندان این آب و خاک آماده هستند در هر مکان و زمانی لازم باشد با قدرت هرچه تمام‌تر ایستادگی ‌کنند.

** برای هر سطحی از تهدید آماده‌ایم

امیر سرلشکر موسوی با اشاره به اینکه با اشراف اطلاعاتی کار می‌کنیم، خاطرنشان کرد:  برای هر سطحی از تهدید که دشمن طراحی کرده باشد، آماده‌ایم و مقابله می‌کنیم. وی آمادگی یگان های ارتش را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ما برای دفاع از آرمان‌های نظام، انقلاب، کشور و دفاع از مرز و بوم ایران اسلامی آمادگی کامل داریم.


برچسب‌ها: رزمایش , ارتش , امیر موسوی , تصویر , عکس , غرب , ف ارتش , فرمانده ارتش , فوری , نزاجا , نیروی زمینی
[ دو شنبه 22 مهر 1398 ] [ 17:51 ] [ نصر ]
 
ورود نیروی هوایی ارتش به ساخت هواپیمای بدون سرنشین/ دانش ساخت جنگنده به طور کامل در اختیار ایران قراردارد/ تمام مهمات موردنیاز را خودمان می سازیم/ برگزاری رزمایش نیروی هوایی در سه ماه پایانی سال
 

نیروی هوایی ارتش همواره یکی از نیروهای پیشرو در دوران دفاع مقدس و پس از آن است. نیرویی که در ابتدای انقلاب و با آغاز دوران دفاع مقدس که کشورمان تحت تحریم بود، با دستور حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران به قطعات کاربردی و حساس  مورد استفاده در این نیرو، عمر انقلابی دادند و از دوران دفاع مقدس تا به امروز با کمک متخصصان داخلی ساخت این قطعات شروع شد و این کار هم به تدریج تا به امروز ادامه دارد و دانش ساخت این قطعات در کشور بومی شده است. این دانش تنها در ساخت قطعات خلاصه نمی‌‌شود بلکه متخصصان داخلی ما در مباحث اورهال و O.C.M هم  یکی از زبده‌ترین گروه‌های متخصص در این زمینه هستند. 

 به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت‌وگویی را با امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش انجام داده تا او درباره موضوعاتی مانند آخرین اقدامات نیروی هوایی ارتش و جدیدترین دستاورد این نیرو با نام جنگنده کوثر توضیحاتی ارائه دهد.

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده متولد سال ۴۳ در سراب یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی است؛ او دوران تحصیلات متوسطه خود را در تهران گذرانده و سپس در سال ۱۳۶۱ به استخدام نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمده و پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده خلبانی نیروی هوایی ارتش به گردان تاکتیکی هواپیمای اف-۱۴ پیوسته‌است، البته او دوره تخصصی خلبانی جنگنده اف-۵ را هم گذارنده است.

او پیش از فرماندهی نیروی هوایی ارتش، مسئولیت‌هایی همچون جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش، معاونت هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش، مدیر جنگال معاونت عملیات نهاجا و همچنین معاون اطلاعات نیروی هوایی ارتش بوده‌است.

مشروح مصاحبه باشگاه خبرنگاران جوان را در ادامه می‌خوانید:


برچسب‌ها: ارتش امیر نصیرزاده ایران جنگنده شهید شهید ستاری فرمانده نیروی هوایی هواپیما پهپاد
ادامه مطلب
[ دو شنبه 22 مهر 1398 ] [ 17:48 ] [ نصر ]
 
حجت الاسلام محمدحسنی: ترامپ ابردروغ‌گوی جهان معاصر است

حجت الاسلام عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران خود ضمن اشاره به تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش پیشنهاد رهبر معظم انقلاب و به تصویب امام خمینی (ره) با هدف مکتبی کردن و معنویت‌محور کردن ارتش گفت: ارتش امروز یک نیروی کاملاً معنوی و معنویت‌محور است و جزو افتخارات ماندگار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. وی ادامه داد: گواه ما در معنویت‌محور بودن ارتش، نشان‌های افتخاری است که امام و رهبری به ارتش اعطا فرموده‌اند. بیان تمامی آن نشان‌ها زمان زیادی می‌طلبد، اما من به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنم. محمدحسنی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص ارتش، اظهار داشت: رهبر انقلاب فرمودند که ارتش کلمه طیبه است و همچنین ایشان به تازگی فرمودند که ارتش نمایشگاه بزرگی از ارزش‌های اسلامی است. جلوه اول معنویت در ارتش، ولایتمداری است که جزو صفات برجسته و کلیدی ارتش ایران به شمار می‌آید که در این زمینه به ۲ نکته می‌توان اشاره کرد. وی ادامه داد: نکته اول اینکه بنده از نزدیک شاهد اشتیاق فراوان کارکنان برای دیدار با رهبر انقلاب هستم. هیچ یگانی نرفته‌ام مگر اینکه یکی از مهمترین و اولین‌ درخواست‌هایشان دیدار با رهبر انقلاب است. این جزو خواسته‌های بیشتر کارکنان و خانواده‌های ارتشیان است.  رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مورد نکته دیگر ولایت‌مداری ارتش گفت: نکته‌ دیگر اطلاعت‌پذیری محض است. هیچگاه ارتشیان در مورد چرایی صدور فرمان از سوی رهبر انقلاب صحبت نمی‌کنند، بلکه در مورد چگونگی اجرای آن صحبت می‌کنند. جلوه دوم معنویت در ارتش، شهادت‌طلبی و جان بر کف بودن است. تقدیم ۴۸ هزار شهید مدافع وطن و حرم، حضور معنادار ارتش در جبهه مقاومت و اعلام آمادگی سیل‌آسای کارکنان ارتش برای انجام ماموریت‌های خطیر در هر نقطه‌ای که لازم است، نمونه‌های شهادت‌طلبی ارتشیان است. محمدحسنی خاطرنشان کرد: جلوه سوم معنویت در ارتش، استقبال کارکنان ارتش از مراسم‌ها و برنامه‌های دینی است. در هر ۲۴ ساعت، یک هزار نمازجماعت در یگان‌های ارتش برپا می‌شود. استقبال از برنامه‌های قرآنی نیز در ارتش زیاد است. در مسابقات سالیانه، ارتش یا رتبه نخست و یا رتبه دوم را کسب می‌کند. وی تاکید کرد: ارتش امسال در حوزه خانواده‌ها رتبه اول و در حوزه کارکنان رتبه دوم را کسب کرد. ارتش یک ارتش قرآنی و نورانی است. همچنین در ماه محرم مراسمات عزاداری پرشور برگزار می‌شود. رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بیان کرد: کارکنان ارتش در رزمایش معنوی و آسمانی اربعین شرکت کرده‌اند و با هر کس تماس می‌گیریم، می‌گویند در مسیر کربلا هستند. موکب‌های ارتش روزانه بیش از ۲۰ هزار نفر را پذیرایی می‌کنند. جلوه چهارم معنویت در ارتش التزام به مسائل شرعی است. وی درباره دستاوردهای ارتش در حوزه معنویت پرداخت خاطر نشان کرد: ارتش نقش آفرینی تعیین ‌کننده در برابر شیطنت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دشمنان دارد، تا جایی که در آینده نه چندان دور شاهد مجلس ختم سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا و اذناب آن خواهیم بود. رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: همچنین ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح، کشوری امن به وجود آورده است. رهاورد دیگر معنویت‌محور بودن ارتش نقش آفرینی در اثبات دروغ‌گویی آمریکاست. محمد حسنی تصریح کرد: ترامپ ابردروغ‌گوی جهان معاصر است که رسوایی او تمامی عالم را فراگرفته و دوستان او نیز با ما همفکر هستند. هر کس به او اعتماد کند، ذلیل و هر کس با او مقابله کند عزیز خواهد شد. وی خطاب به برخی کشورهای منطقه اظهار داشت: توصیه می‌کنم که از کشورهایی که با طناب آمریکا به چاه رفتند، عبرت بگیرند و با طناب ترامپ و آمریکا به چاه نروند.


برچسب‌ها: آمریکا , ارتش , ترامپ , حجت الاسلام حسنی , ریاست عقیدتی سیاسی , نماز جمعه
[ دو شنبه 22 مهر 1398 ] [ 17:45 ] [ نصر ]
 
پل شناور دهستان عنافچه توسط ارتش بازسازی شد

 امیر حمزه بیدادی فرمانده قرارگاه جنوب غرب نیروی زمینی ارتش در حاشیه بهره‌برداری از پل شناور دهستان عنافچه به ملاثانی، گفت: پل شناور و ارتباطی دهستان عنافچه – ملاثانی فروردین ماه سال جاری به دلیل جاری شدن سیل آسیب دید و بخشی از قطعات آن از هم جدا شد و با وجود اینکه چندین مرحله مورد ترمیم و بازسازی قرار گرفت اما مدتی پیش غیرقابل استفاده شد. وی افزود: با توجه به اینکه شهروندان این منطقه بخصوص دانش‌آموزان برای تردد در ماه‌های گذشته با مشکلات متعددی مواجه بودند، فرمانده کل ارتش دستور دادند تا بار دیگر این پل شناور به صورت کامل و تخصصی بازسازی شود.فرمانده قرارگاه جنوب غرب نیروی زمینی ارتش، گفت: این پل های شناور در واقع برای مدت کوتاهی و برای موارد تاکتیکی روی رودخانه نصب می شوند اما با توجه به مشکلات مردم منطقه، پل شناور عنافچه به ملاثانی مدتها است بر روی رودخانه نصب شده و به مرور زمان آسیب هایی به آن وارد شده که طبیعی است.وی بیان کرد: گروه ۴۲۲ مهندسی ارتش در مدت یک ماه به صورت شبانه روزی برای بازسازی این پل شناور تلاش کردند که اکنون به بهره برداری رسیده و امید است بخشی از مشکلات مردم منطقه را برطرف کند.پیش از این نیز ارتش در روستای سید صالح شهرستان کارون به دنبال تخریب پل ارتباطی چندین روستا یک پل شناور را برای تردد مردم نصب کرده بود.


برچسب‌ها: ارتش , امیر موسوی , عنافچه , نیروی زمینی , پل , پل شناور
[ دو شنبه 22 مهر 1398 ] [ 17:43 ] [ نصر ]
 

همزمان با اولین روز نشست فرماندهان نیرو‌های دریایی کشور‌های حوزه خزر در مسکو، همکاری نظامی نیرو‌های دریایی خزر در محور‌های همکاری آموزشی، عملیاتی و اطلاعاتی رزمی در این اجلاس مطرح شد.

این اجلاس با مرور پیش نویس توافق نامه همکاری نیروهای دریایی آغاز و با توجه به توافقات آخرین اجلاس روسای جمهور کشورهای حاشیه دریای خزر، دستور کار آن با در نظر گرفتن مصوبات اجلاس روی موضوع همکاری نظامی نیروهای دریایی خزر در محور های همکاری آموزشی، عملیاتی، اطلاعاتی رزمی و به ویژه امداد و نجات در دریا متمرکز گردید. بر اساس این گزارش، این دوره از نشست فرماندهان نیروهای دریایی حاشیه خزر با امضای توافق نامه همکاری جمعی صورت خواهد گرفت و در حاشیه این نشست، فرمانده نیروی دریایی ارتش با فرماندهای نیروی دریایی روسیه،قزاقستان و آذربایجان دیدار و گفتگو خواهد کرد . لازم به ذکر است، یکی از محورهای اصلی گفتگوی امیر دریادار خانزادی با فرمانده نیروی دریایی روسیه، هماهنگی برای برگزاری رزمایش مرکب سه جانبه دریایی ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند خواهد بود.


برچسب‌ها: ارتش , خانزادی , دریای خزر , روسیه ایران , فرمانده , فرمانده نیروی دریایی , نشست , نیروی دریایی
[ دو شنبه 22 مهر 1398 ] [ 17:41 ] [ نصر ]

https://www.aja.ir/Portal/picture/?1644189/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%C2%AB%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D9%88%D9%85-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C%C2%BB-%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B4%D8%AF

 

کتاب «درآمدی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» به همت معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تهیه و با حضور مسئولان رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، «کتاب درآمدی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» که توسط جمعی از پژوهشگران و محققان ارتش جمهوری اسلامی ایران جمع آوری شده و به تایید دفتر مقام معظم رهبری و وزارت فرهنگ و فرشاد اسلامی رسیده است، به همت معاونت سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش منتشر شده است.این کتاب در نخستین همایش علمی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رونمایی و به تعدادی از حاضران یک نسخه از این کتاب اهدا شد. این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، حجت الاسلام و المسلمین آقاجانپور رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، امیر سرتیپ هادیان معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ کاویانی معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش و امیر سرتیپ دوم قربانی فرمانده هوانیروز ارتش برگزار شد.


برچسب‌ها: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش رونمایی کتاب «درآمدی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» نظامی
[ دو شنبه 22 مهر 1398 ] [ 17:39 ] [ نصر ]
https://www.aja.ir/Portal/picture/?1644209/%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D8%B2%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D8%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%AA%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B3-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B9%D9%82%DB%8C%D8%AF%D8%AA%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4-%D8%B1%D8%A7%E2%80%8C-%D8%AA%D8%A8%D8%B1%DB%8C%DA%A9-%DA%AF%D9%81%D8%AA 

فرمانده نیروی دریایی ارتش طی پیامی در آستانه ۲۴ مهرماه؛ سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، این روز را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی ارتش، متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سازمان عقیدتی سیاسی این مولود انقلاب اسلامی در طول تاریخ پرفراز و نشیب خود از 8 سال دفاع مقدس تاکنون با حضور معنوی و ارزشمند خود باتقویت ایمان و ایجاد بخش عمیق دینی وسیاسی و بصیرت‌افزایی،چهره ارتش را به نورمعنویت مزین نموده و مدال افتخار "شجره طیبه" را بر سینه‌ی این سازمان مردمی و ولایتمدار نصب کرده است.

ضمن گرامیداشت اين روز، ازدرگاه خداوند متعال،تداوم کامیابی‌ وتوفیقات بیش‌ از‌پیش کارکنان خدوم عقیدتی سیاسی و همه خدمتگذاران به این نظام مقدس كه فعالانه در عرصه‌ي ارتقای روحیه‌ي معنوی و ایمانی، تعمیق بصیرت سياسي وتوسعه فرهنگ جهادی درسطح آجا کوشش می‌نمایند رادر خدمت به اسلام ‌عزیز و میهن اسلامی تحت توجهات حضرت وليعصر(عج) و رهبـری داهیانه مقام معظـم رهبری و فرمــان دهی معظم کل قـوا(مدظله العالي)، مسئـلت می‌نـمایم.

 

فرمانده نيروي دريايي راهبردی ارتش جمهوري اسلامي ايران

دريادار دکتر حسین خانزادی


برچسب‌ها: روز عقیدتی دریادار خانزادی نظامی
[ دو شنبه 22 مهر 1398 ] [ 17:36 ] [ نصر ]
 

النشره| بنیامین نتانیاهو: برای مقابله با تهدیدات روز افزون ایران نیاز به بودجه کلان نظامی داریم.

قدرت ایران عمیقا در یکی دو ماه گذشته و به ویژه در چند هفته اخیر بیشتر شده است؛ این توهم و خیال نیست.


برچسب‌ها: اسرائیل ایران قدرت ایران نتانیاهو
[ چهار شنبه 17 مهر 1398 ] [ 19:12 ] [ نصر ]
 

بدترین نفوذ ها، از جمله با همین عبا دزدی اتفاق افتاده است، فرد اصلی در این تصاویر، “غیث التمیمی”، از صحنه گردانان اغتشاشات اخیر عراق در فضای مجازی است؛ در قیافه های مختلف؛ از لباس روحانی و رزم، تا صمیمت با یهودیان و زنان و افسران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی!
او در حوزه علمیه «شهید صدر» به عنوان طلبه دروس دینی تحصیل کرد. پس از سقوط صدام، به جریان صدر پیوست و از فرماندهان گروه «جیش المهدی» بود و پس از آن به مدت یک سال و نیم در زندان آمریکایی‌ها به سر برد پس از آزادی از زندان، در انگلیس اقامت گرفت و تدریجا، دشمنی با مرجعیت و حوزه های علمیه شیعه را علنی کرد. تحرکات التمیمی، از ارتباط وی با سرویس های جاسوسی موساد و ام آی۶ حکایت می کند. زنی که التمیمی در کنار او نشسته، همسرش «یوسی کبرفارسر» از افسران اطلاعات ارتش اسرائیل است.


برچسب‌ها: آمریکا اغتشاشات رژیم صهیونیستی عراق
[ چهار شنبه 17 مهر 1398 ] [ 19:11 ] [ نصر ]
 
دست‌یابی ایران به پدافند گنبدی/ سامانه اخلال‌گر برای جلوگیری از ورود ریزپرنده‌ها

 «هلی‌شات»، «کوادکوپتر»، «کوادروتور»، «مولتی روتور» و… همگی نام‌هایی هستند که امروزه برای نمونه‌های تجاری پهپادهایی که کاربردهای مختلفی دارند استفاده می‌شود.

طی سالهای اخیر در سراسر جهان و به دنبال آن در ایران، نمونه های مختلف پهپادهای تجاری به با کاربردهای مختلف تفریحی، نقشه‌برداری، تصویربرداری و … در ابعاد وسیعی در اختیار اقشار مختلف قرار گرفته و در کنار کاربردهای فراوان خود، تهدیداتی را در پی داشته است. دی ماه سال ۹۵ بود که پرواز یک «هلی‌شات» بر فراز منطقه پرواز ممنوع در مرکز تهران، واکنش پدافند هوایی و شلیک توپ‌های ارتفاع پست را به دنبال داشت.


برچسب‌ها: اخلالگر ارتش نیروی زمینی پدافند گنبدی پهپاد گنبد آهنی
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 17 مهر 1398 ] [ 19:8 ] [ نصر ]
[ چهار شنبه 17 مهر 1398 ] [ 18:58 ] [ نصر ]

دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار دو هزار نفر از نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی، ادامه پیشرفت علمی کشور را در کوران حرکت پرشتاب علمی جهان، کاملاً ضروری و حیاتی خواندند و با اشاره به شوق سرشار، انگیزه تحسین برانگیز و اعتماد به نفس جوانان نخبه تأکید کردند: هر جوان نخبه پاره تن ایران عزیز ماست و برای رفع مشکلات نخبگان باید سند راهبردی امور نخبگان را کاملاً جدی اجرا و پیگیری کرد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای مطالبی را که ۱۲ نفر از نخبگان در این دیدار بیان کردند و تأمل جوانان نخبه در خصوص مسائل مهم کشور را بسیار خوب و لذتبخش ارزیابی کردند و با تأکید به مسئولان مربوطه برای دنبال کردن مطالبات و پیشنهادهای نخبگان گفتند: حرکت علمی آغاز شده در کشور نیازمند استمرار است، البته رتبه‌های بالای علمی ایران در برخی رشته‌های نوپا مانند نانو و زیست‌فناوری بسیار افتخارآمیز است اما به هیچ‌وجه کافی نیست و نباید ما را قانع کند، بلکه باید پیشرفت علمی با شتاب ادامه یابد.
ایشان با اشاره به بازدید روز گذشته خود از نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان، وجود انگیزه، اعتماد به‌نفس و خودباوری در حرف و عمل جوانان متخصص را نشانه‌ای شوق‌انگیز از استمرار جریان علمی در کشور برشمردند و خاطرنشان کردند: این جوانان فقط نخبگان ۳۰ شرکت از چهار هزار شرکت دانش‌بنیان کشور بودند که این عدد باید در طول یک مدت محدود و مشخص، چندین برابر شود.
حضرت آیت الله خامنه‌ای لازمه تحقق این هدف را ایجاد زیرساختهای قانونی در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان و رفع موانع پیشِ روی آنها برشمردند و گفتند: مکرراً تأکید کرده‌ایم که محیط کسب و کار باید اصلاح شود مثلاً مجوزی که باید ظرف یک هفته صادر شود، شش ماه زمان نبرد، موازی‌کاری‌های غلط حذف، و انحصار برداشته شود.


برچسب‌ها: جوان نخبه پاره تن ایران بیانات رهبری
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 17 مهر 1398 ] [ 18:54 ] [ نصر ]
موشک خلیج فارس قادر است در صورت وقوع حتی سخت ترین تهدیدات دریایی، بدون داشتن هرگونه پشتیبانی هوایی و دریایی ضربات بسیار سختی را به دشمن وارد کند. قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوی‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست. امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فواصل زمانی کوتاه، موشک‌های جدید و مدرنی توسط نیرو‌های مسلح کشور رونمایی می‌شود که با معرفی هرکدام از آن‌ها دشمنان از پیشرفت ایران در عرصه دفاعی عصبانی‌تر شده و توانایی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی نمایان‌تر می‌شود. ۱۸ بهمن سال ۱۳۸۹ بود که سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک نشست خبری از تولید انبوه جدیدترین موشک بالستیک و هوشمند سپاه ضد اهداف دریایی خبر داد و تاکید کرد که دشمن توانایی ردگیری و خنثی کردن این موشک را ندارد. موشکی که توسط مرکز تحقیقاتی نیروی هوافضای سپاه پاسداران طراحی و توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تولید شده و خلیج فارس نام دارد.  خلیج فارس موشکی بالستیک ،ضدکشتی با سوخت جامد تک مرحله‌ای، مافوق صوت و با برد ۳۰۰ کیلومتر بوده که بر اساس موشک فاتح ۱۱۰ طراحی و ساخته شده است. این موشک با یک کلاهک انفجاری ۶۵۰ کیلوگرمی تجهیز شده که از سیستم‌های بهره برده و از رهگیری آن جلوگیری می‌کند. تفاوت خلیج فارس با موشک‌های قبلی در این است که دیگرِ موشک‌ها عمدتاً با سرعتی زیرصوت و به صورت کروز عمل می‌کردند، اما موشک “خلیج فارس” با سرعتی مافوق صوت و به صورت بالستیک از سطح زمین شلیک شده و به صورت عمودی از ارتفاع بالا می‌تواند هرگونه ناو و یا شناور دشمن را مورد هدف قرار دهد. این موشک همچنین در مرحله نهایی خود روی هدف قفل می‌کند، به این معنا که این موشک از سامانه شناسایی و تشخیص هدف برخوردار بوده و می‌تواند از هر یک از انواع اپتیکی، فروسرخ، راداری یا لیزری باشد که عدم اعلام این نوع هدایت، برای ناشناخته ماندن ماهیت عملکرد سامانه و سخت‌تر شدن مقابله با آن لازم به نظر می‌رسد. علاوه بر این سامانه‌ای که قابلیت عمل قفل داشته و به پردازشگر هوشمند (دارای هوش مصنوعی) مجهز باشد قطعاً و یقیناً توان تعقیب اهداف متحرک را دارا است. همچنین برد ۳۰۰ کیلومتری موشک خلیج فارس، تقریباً تمام خلیج همیشه فارس و دریای عمان را پوشش می‌دهد.
 

برچسب‌ها: ایران , خلیج_فارس , قدرت_نظامی , موشک , ناوگان
ادامه مطلب
[ دو شنبه 15 مهر 1398 ] [ 21:35 ] [ نصر ]

امیر سرتیپ دوم پزشک شهرام بابلی در خصوص عمل پیوند قرنیه چشم در بیمارستان خانواده نزاجا گفت: برای اولین بار در بیمارستان‌های نظامی کشور، موفق شده ایم در بیمارستان خانواده نیروی زمینی ارتش عمل پیوند قرنیه چشم انجام دهیم، بیمارستان خانواده به عنوان یک مرکز فوق تخصصی دارای بخش‌های مختلفی است، متخصصین و فوق تخصص‌های قرنیه، اربیت، و شبکه در این مرکز مشغول فعالیت هستند. رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان ادامه داد: بیماری که عمل شد سربازی بود که متاسفانه به علت کدر بودن قرنیه قادر به دیدن حتی یک متر نبود، هماهنگی‌های لازم با بانک قرنیه انجام شد و اولین پیوند عمل جراحی قرنیه چشم در این بیمارستان انجام شد. او افزود: جراحی و پیوند قرنیه چشم در دنیا به عنوان یک عمل سنگین و پرهزینه محسوب می‌شود، اما به جهت ارزشمند بودن کارکنان وظیفه در نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، این عمل جراحی به صورت کاملا رایگان برای سرباز اسلام انجام شد. عظیم زاده فوق تخصص چشم و جراح این عمل گفت: با توجه به امکانات و تجهیزاتی که در بیمارستان خانواده و همچنین پزشکان متخصص که در اختیار داریم از این پس تمامی جراحی‌هایی که تا کنون در این بیمارستان امکان انجام آن نبود، صورت خواهد گرفت. او گفت: سربازی که پیوند قرنیه بر روی چشمانش انجام شد امکان دید حتی کمتر از دو متر را نداشته است پس از آزمایشات اولیه به این نتیجه رسیدیم که باید عمل جراحی پیوند قرنیه انجام شود که به لطف خدا این عمل با موقیت انجام شد. سیدامیرحسین شامخ رئیس بیمارستان خانواده نزاجا با اشاره به موفقیت آمیز بودن این عمل گفت: برای اولین بار موفق به عمل فوق تخصصی قرنیه چشم در بیمارستان نیروی زمینی ارتش شده ایم که خوشبختانه عمل خوب و موفقیت آمیزی بود. او افزود: حال عمومی سرباز بسیار خوب است و امیدواریم از این پس بتوانیم با ایجاد و فراهم کردن امکانات لازم زمینه را برای گسترش جراحی‌های فوق تخصصی دیگر فراهم کنیم و به این ترتیب خدمات بیشتر و مناسب تری را به خانواده‌های نیرو‌های مسلح و عموم مردم ارائه کنیم. اربابی نیز در رابطه با این عمل اظهار کرد: این سرباز دچار عارضه قوز قرنیه یا هیدروپس بود که متاسفانه باعث کاهش دید شدید شده بود، با مراجعه سرباز به بیمارستان خانواده بعد از یک سری معاینات اولیه، نهایتا عمل پیوند قرنیه چشم به صورت کاملا موفقیت آمیز انجام شد. او ادامه داد: در حال حاضر شرایط عمومی بیمار بسیار مناسب است و بعد از دو الی سه روز تحت مراقبت بودن، از بیمارستان مرخص خواهد شد.


برچسب‌ها: ارتش , بیمارستان , خانواده# , علوم_پزشکی , قرنیه , نزاجا
[ دو شنبه 15 مهر 1398 ] [ 21:32 ] [ نصر ]

https://www.aja.ir/Portal/picture/?1643234/33

 

مراسم اعزام و بدرقه خادمان موکب های ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در مسیرهای پیاده روی زائران اربعین حسینی صبح امروز(دوشنبه) در مسجد امام خمینی (ره)  ستاد ارتش برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی ارتش، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین صنعت پور رییس اداره عقیدتی سیاسی ستاد، ارتش پیاده روی اربعین را یک جریان باشکوه و خاری بر چشم دشمنان اسلام خواند و افزود: امام حسین(ع) در روز عاشورا همه هستی و زندگی اش را در راه خدا داد و هدف از قیامش هدایت و تربیت انسانهای جاهل و گمراه بود. رییس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش ضمن تبیین ارزشهای این سفر معنوی گفت: راهپیمایی عظیم  اربعین حسینی که با حضور میلیونی عاشقان بسمت نجف اشرف و کربلای معلی برگزار می شود، نمایش قدرت حسینی، نهضت حسینی و تفکر حسینی است.وی افزود: امروز شاهدیم این حرکت عظیم، تمام معادلات سیاسی دشمنان اسلام را برهم زده و دشمن ازهیبت و شکوه این حجم انبوه جمعیت که عاشقانه به سمت حرم عشق حرکت می کنند به ترس و وحشت افتاده است. بنابراین گزارش،در این مراسم برنامه ها و نحوه خدمت رسانی به کاروان های اعزامی به اماکن زیارتی عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی، مسیرهای تردد و پایانه های مرزی مورد بررسی قرار گرفت.ارتش جمهوری اسلامی ایران در ایام اربعین امسال نیز همچون سال های گذشته با استقرار موکب ها و تیم های مجهز امدادرسانی و پزشکی سیار در مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی عراق به زائرین حسینی خدمات رسانی کرده و مشارکت ویژه ای در این شور و حماسه حسینی خواهند داشت.


برچسب‌ها: مراسم بدرقه خادمان موکب های اربعین حسینی در ارتش نظامی مذهبی اربعین
[ دو شنبه 15 مهر 1398 ] [ 21:20 ] [ نصر ]

https://www.aja.ir/Portal/picture/?1643154/%D8%A8%D8%A7-%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%BE%D8%AF%D8%A7%D9%81%D9%86%D8%AF-%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D8%AF%D8%9B

 

مرکز فرماندهی عملیات پدافند هوایی خلیج فارس با حضور امیر سرلشکر موسوی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور با حضور در استان بوشهر از یگانهای پدافند هوایی ارتش و سپاه مستقر در عسلویه و جزیره خارگ بازدید کرد. با حضور و دستور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور، «مرکز فرماندهی عملیات پدافند هوایی خلیج فارس» آغاز به کار کرد. این مرکز متکی بر آخرین فنآوری روز، با قابلیت کنترل منطقه ی وسیع و هدایت مستقیم یگانهای پدافندی و هوایی ارتش و سپاه مستقر در سواحل جنوب کشور ایجاد شده است. در این مرکز، کارکنان جوان و متخصص پدافندی کشور با در اختیار داشتن بهروزترین تجهیزات بومی، تمامی تحرکات و آمدوشدهای هوایی در آسمان خلیج فارس را با دقت و ریزبینی رصد، پایش و کنترل میکنند.

امیر سرلشکر موسوی همچنین از نقاط جدید استقرار سامانههای پدافندی ایرانی در نوار ساحلی خلیج فارس بازدید و با کارکنان این سامانهها دیدار و گفتگو کرد. بازدید از سامانههای راداری و پدافندی ارتش و سپاه شامل سامانههای «مطلع»، «طبس»، «تور امیک»، «تلاش»، «مرصاد» و «کیهان» مستقر در عسلویه و خارگ، از برنامههای فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور در این مناطق بود. همچنین کارکنان پدافند هوایی ارتش و سپاه مستقر در ارتفاعات مشرف به بندر سیراف در قالب نیروهای شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور در حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی به بازنمایی عملیات جنگی موسوم به بازی جنگ پرداختند و در آن بصورت تمرینی ضمن کمک به هواپیمای سانحه دیده به مقابله با هواپیمای متجاوز دشمن نیز پرداختند.

امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور با حضور در «اسکله تی» جزیره خارگ بر عرشه یکی از نفتکشهایی که در حال بارگیری نفت از این اسکله بود حاضر شد و در دیدار با کارکنان این نفتکش با بیان اینکه بدون هیچ تعارف شما را رزمندگان خط مقدم جنگ اقتصادی میدانیم گفت: همکاری و تفاهم بالایی میان ارتش جمهوری اسلامی ایران و صنعت نفت وجود داشته و دارد که پیشینه آن به دوران دفاع مقدس بازمیگردد. وی با تأکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در این چهل سال، از دوران دفاع مقدس تا کنون، امنیت هزاران نفتکش را تأمین کرده است افزود: کارکنان ارتش و صنعت نفت همواره پیش¬مرگ ملت و کشور بودهاند تا شریان حیاتی مملکت در جریان باشد. فرمانده کل ارتش تصریح کرد: ما اراده کردهایم از روزی که الله اکبر را در کشور فریاد زدیم، امنیت منطقه را هم خودمان تأمین کنیم و از ناامنسازی و تنشآفرینی بیگانگان جلوگیری کنیم. امروز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران مقتدرتر و پرافتخارتر از همیشه در جای¬جای کشور برافراشته است. سرلشکر موسوی با اشاره به اینکه این اقتدار حاصل تلاشهای ایثارگرانه و همراه با دانش، مهارت، روحیه فداکارانه و انضباط است اضافه کرد: همانگونه که در دفاع مقدس هشتساله دست به دست هم دادیم و موفق شدیم دشمن را بیرون برانیم، امروز هم در برابر هرگونه توطئه و تهدید ایستادهایم و به حول و قوه الهی و با مقاومت فعال در جنگ اقتصادی هم پیروز خواهیم شد؛ این وعده خداوند است. فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور با تأکید بر اینکه ما قصد تعدی و تجاوز به هیچ کشوری نداریم اذعان داشت: آرزوی ما امنیت و ایمنی برای تمامی کشورهای منطقه و ملت های مسلمان است و می خواهیم همه در صلح، آرامش و رفاه زندگی کنند.

وی گفت: ما در هیچ شرایطی در برابر زورگویان از حقوق خودمان سر سوزنی کوتاه نمی آییم و تردیدی نداریم که پیروز خواهیم شد و آن روز دور نیست. سید محمدجواد موسوی رئیس پایانه نفتی خارگ نیز خطاب به فرمانده کل ارتش گفت: حضور شما در بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور مایه دلگرمی و قوت قلب و روحیه ما شد. ما هم در کنار شما برادران ارتشی و سپاهی، نه تنها جنگ را بلکه مرگ را به بازی می‌گیریم و وعده می¬دهیم که تا آخر ایستادهایم. در طول این بازدیدها، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور را همراهی کرد.


برچسب‌ها: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور مرکز فرماندهی عملیات پدافند هوایی خلیج فارس امیر موسوی نظامی
[ دو شنبه 15 مهر 1398 ] [ 21:17 ] [ نصر ]

 

https://www.aja.ir/Portal/picture/?1643069/%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B1%DB%8C

 

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: ارتش به همراه دیگر نیروهای مسلح در صحنه خدمت رسانی به زائران و تامین امنیت مرزها تمام تلاش خود را بکار خواهند گرفت تا حماسه عظیم پیاده روی اربعین حسینی، همچون هر سال بلکه باشکوه تر و عظیم تر از هر سال برگزار شود. به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری، رئیس ستاد ومعاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با حضور در پایانه های مرزی چذابه و شلمچه از یگان ها و موکب های ارتش مستقر در این مناطق بازدید کرد.وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به آمادگی کامل یگان های ارتش برای تامین امنیت خطوط مرزی و خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران اربعین حسینی(ع) گفت: نیروهای چهارگانه ارتش اعم از زمینی، پدافند، هوایی و دریایی به صورت مستمر و 24 ساعته  حافظ مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشور هستند اما در این مقطع زمانی که مردم برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی عازم سرزمین کربلا هستند، ارتش وظایف خاصی در این ارتباط بر عهده دارد. وی افزود: در این ایام، ارتش در چهار گذرگاه مرزی خسروی، مهران، چذابه و شلمچه، پایش، کنترل و تامین امنیت مرزها، راه ها و خطوط مواصلاتی منتهی به پایانه های مرزی را با استفاده از یگان‌های پیاده، خودرویی، ویژه و تکاور و بهره برداری از وسایل پرنده بدون سرنشین و پهپادها انجام می دهد.

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: ماموریت دیگر ارتش جمهوری اسلامی ایران در این ایام خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی با استفاده از امکانات پشتیبانی، آمادی، بهداشتی و درمانی است.وی افزود: استفاده از بالگردهای هوانیروز و برقراری اورژانس هوایی، برپایی بیمارستان‌های صحرایی مجهز با بهره گیری از پزشکان متخصص، برپایی موکب‌های متعدد و استقرار آشپزخانه‌های صحرایی، بخشی از خدمات ارتش جمهوری اسلامی ایران برای زائرین اربعین حسینی به شمار می رود. امیر دریادار سیاری خاطرنشان کرد: هدف از سفر به استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان، بازدید از میزان آمادگی یگان های مستقر در این مناطق و نحوه خدمت رسانی ارتش به زائران اربعین حسینی است تا اگر مشکلی هست برطرف شده و خدمات بهتری به زائران محترم ارائه شود و مردم خیالشان راحت باشد که ارتش به همراه دیگر نیروهای مسلح در صحنه خدمت رسانی به زائران و تامین امنیت مرزها تمام تلاش خود را بکار خواهند گرفت تا حماسه عظیم پیاده روی اربعین حسینی، همچون هر سال بلکه باشکوه تر و عظیم تر از هر سال برگزار شود


برچسب‌ها: امیر دریادار سیاری بازدید از پایانه های مرزی چذابه و شلمچه خدمت رسانی به زوار اربعین
[ دو شنبه 15 مهر 1398 ] [ 21:15 ] [ نصر ]

 

 https://www.aja.ir/Portal/picture/?1628801/%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%86%D8%B5%DB%8C%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه پیاده روی اربعین به مولفه قدرت جهان اسلام تبدیل شده است، به تشریح اقدامات این نیرو برای ارائه خدمات به زائران اربعین پرداخت.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی ارتش با بیان اینکه پیاده روی اربعین به مولفه قدرت جهان اسلام تبدیل شده است، گفت: دانشگاه هوایی شهید ستاری نیروی هوایی ارتش برنامه‌های بسیار متنوعی برای پیاده روی اربعین دارد. وی افزود: تعدادی از دانشجویان دانشگاه شهید ستاری نیروی هوایی ارتش در پیاده‌روی بزرگ اربعین شرکت  و در موکب‌های مختلف نیز به عنوان خادم به زائران گرانقدر ارائه خدمات خواهند کرد. امیر سرتیپ نصیرزاده با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش مسئولیت موکب‌های مرز مهران را عهده‌دار خواهد بود، تصریح کرد: کمک‌های بهداشتی و درمانی بسیار وسیعی را تدارک دیده‌ایم و در حال ارسال به منطقه هستند؛ روزانه بیش از 5 هزار پرس غذا برای زائران اباعبدالله الحسین (ع) در مرز مهران از سوی ارتش پخت خواهد شد. فرمانده نیروی هوایی ارتش، ترابری زائران اربعین حسینی از نقاط مختلف کشور به مرز مهران را از دیگر برنامه‌های این نیرو عنوان و خاطرنشان کرد: ناوگان زمینی ما به همین منظور در اختیار ستاد اربعین قرار گرفته است.وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه در مورد دانشگاه ستاری، راهبرد مناسبی را پیش بینی کردیم، خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که افسران جوان و با دانشی را در نیروی هوایی ارتش تربیت کنیم به همین منظور برنامه‌های آموزشی را طوری تنظیم کرده‌ایم تا در کنار آموختن علم، مهارت نیز آموخته شود و مهارت دانشجویان افزایش یابد.امیر سرتیپ نصیرزاده با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش دارای کارگاه‌های فنی بسیاری خوبی است، ادامه داد: نیروی هوایی ارتش تخصص و تجهیزات محور است و افسران نیروی هوایی باید حتما مهارت‌های لازم را برای نگهداری، تعمیر، ارتقا، بهینه‌سازی و ساخت تجهیزات پیشرفته هوانوردی را داشته باشند. فرمانده نیروی هوایی خاطرنشان کرد: آموزش مهارت‌ برای ما اهمیت فراوانی داشته و انشالله با تربیت دانشجویانی با این ویژگی در آینده ما شاهد افسرانی با دانش، با مهارت و متعهد باشیم که کیفیت آنان به مراتب بالاتر از وضعیت فعلی خواهد بود.


برچسب‌ها: امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده پیاده روی اربعین مولفه قدرت جهان اسلام
[ دو شنبه 15 مهر 1398 ] [ 21:13 ] [ نصر ]

https://www.aja.ir/Portal/picture/?1643048/%D9%82%D9%87%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AA%DB%8C%D9%85-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D9%88%DA%A9%D8%B3-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86

 

تیم بوکس نیروی زمینی ارتش در مسابقات بوکس قهرمانی ارتش، به مقام قهرمانی رسید.

به گزارش روابط عمومی ارتش، مسابقات بوکس قهرمانی ارتش که از 9 مهر  به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سالن شهید همت  فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران واقع در مجموعه ورزشی شهید شیرودی تهران برگزار شد، با قهرمانی تیم نیروی زمینی ارتش به کار خود پایان داد .

گفتنی است این مسابقات به میزبانی نیروی زمینی ارتش و  با همکاری فدراسیون بوکس در 10 وزن و با شرکت بیش از 60 بوکسور از یگان ها و نیروهای تابعه ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد که تیمهای نیروی زمینی، نیروی هوایی و ستاد ارتش به ترتیب مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.


برچسب‌ها: قهرمانی تیم نیروی زمینی مسابقات بوکس ارتش جمهوری اسلامی ایران ورزشی
[ دو شنبه 15 مهر 1398 ] [ 21:12 ] [ نصر ]

 https://www.aja.ir/Portal/home/?NEWSPicture/1643027/

 

امیر دریادار سیاری به منظور بازدید از نحوه خدمت رسانی یکان های ارتش به زائران اربعین حسینی (ع) در استان ایلام، عصر امروز وارد منطقه مرزی مهران شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار سیاری رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به استان ایلام ضمن حضور در پایانه مرزی مهران، طی دیدار و گفت و گوی صمیمانه با زائران اربعین حسینی و شنیدن مشکلات و درخواست های آنان از نحوه خدمت رسانی موکب های ارتش مستقر در این منطقه بازدید و دستورات لارم را به منظور ارائه خدمات مطلوب تر به زائران صادر کرد.

وی در این سفر از بیمارستان های صحرایی، خبازخانه ها و آشپزخانه های سیار و یکان های آمادی و پشتیبانی نیروهای زمینی، پدافند و هوایی ارتش مستقر در این منطقه مرزی بازدید و سپس وارد منطقه مرزی دهلران استان ایلام شد.

دریادار سیاری در منطقه مرزی دهلران ضمن بررسی میزان آمادگی یکان های رزمی و پشتیبانی رزمی مستقر در خطوط صفر مرزی از آمادگی بالا و توان رزمی نیروهای حاضر در این منطقه ابراز رضایت کرد.

شایان ذکر است در این دیدار امیر دریادار موسوی، معاون عملیات آجا و امیر سرتیپ جهانشاهی، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش و امیر منفرد زاده معاون آماد و پشتیبانی ارتش وی را همراهی کردند.


برچسب‌ها: بازدید امیر دریادار سیاری پایانه های مرزی مهران و دهلران اربعین
[ دو شنبه 15 مهر 1398 ] [ 21:10 ] [ نصر ]
[ پنج شنبه 24 مهر 1398 ] [ 12:5 ] [ نصر ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب