وبلاگ رقص دانش
وبلاگ خبری، علمی ، آموزشی و ... 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ نصرآوران و آدرس nasravaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
طراح قالب

برچسب‌ها: مذهبی
[ چهار شنبه 30 مهر 1393 ] [ 9:9 ] [ نصر ]

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری که به دعوت رسمی نیروی دریایی چین، به این کشور سفر کرده، با حضور در پایگاه دریایی شانگهای با فرماندهان این پایگاه دیدار و از نزدیک در جریان فعالیت نیروهای حاضر در این پایگاه قرار گرفت.

 امیر دریادار حبیب‌الله سیاری که به دعوت رسمی نیروی دریایی چین، به این کشور سفر کرده، با حضور در پایگاه دریایی شانگهای با فرماندهان این پایگاه دیدار و از نزدیک در جریان فعالیت نیروهای حاضر در این پایگاه قرار گرفته و همچنین از یکان ویژه نمونه و پایگاه هوادریای شانگهای بازدید کرد.

سرهنگ «وانگ یانگ» فرمانده پایگاه دریایی شانگهای ضمن خوشامدگویی به دریادار سیاری و هیأت همراه، این سفر را در تاریخ همکاری‌های نظامی - دریایی دو کشور بی‌نظیر توصیف کرد.

وی با بیان این که این سفر، اولین سفر فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به چین محسوب می‌شود، آن را نقطه عطفی در روابط دوجانبه دریایی دانست.

وانگ یانگ اظهار کرد: بسیار خرسندم که میزبان یک فرمانده عالی رتبه در شانگهای هستم و فرمانده نیروی دریایی چین نیز به این سفر توجه ویژه‌ای دارد.

امیر دریادار سیاری نیز در سخنانی به سوابق تاریخی روابط دو کشور در زمینه دریایی پرداخت و تصریح کرد که برای نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران نیز ارتقای همکاری‌های دوستانه بین دو نیرو اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی اظهار امیدواری کرد که این سفر شرایط مناسب جهت بسترسازی و همکاری‌های دوجانبه میان نیروی دریایی دو کشور را فراهم آورد.

شایان ذکر است در طول مدت حضور فرمانده نیروی دریایی کشورمان در چین، وی ضمن بازدید از مراکز آموزشی نیروی دریایی این کشور، دیدارهای مختلفی نیز با فرماندهان عالی رتبه این کشور خواهد داشت.

اواخر شهریور ماه سال جاری یک ناوگروه چینی برای نخستین بار با دو ناوشکن و 650 نیرو وارد بندرعباس شد که از سوی سفیر چین در ایران و رئیس ستاد منطقه یکم نیروی دریایی ارتش مورد استقبال قرار گرفت.

 

 

برچسب‌ها: ارتشنظامیچینایران
[ چهار شنبه 30 مهر 1393 ] [ 9:7 ] [ نصر ]

Sinusitis

 

به التهاب سینوس ها و افزایش یا احتباس ترشّحات در آنها، سینوزیت اطلاق می شود.

 سینوزیت به دوگونه است. یکی سینوزیت حاد که به دنبال بیماری های عفونی مثل سرماخوردگی عارض می شود و بسیار پر سر و صداست و با تب و درد شدید و ... همراه است و دیگری سینوزیت مزمن که متاسفانه به نظر می رسد درصد زیادی از مردم کشور ما – بسیار فراتر از آمارهای رسمی – از آن رنج می برند.

در ادامه مطلب با سینوزیت و راه های درمان ان اشنا شوید...

source:://shiateb.com


برچسب‌ها: پزشکیاجتماعیسلامتی تندرستی
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 30 مهر 1393 ] [ 9:5 ] [ نصر ]

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران ، یکی از مهمترین نرم‌افزارهایی که در فصل سرما به آن نیاز دارید ، اپلیکیشن پیش بینی وضعیت آب و هوا در تلفن های همراه و رایانه‌های لوحی است.

ACCUWEATHER PLATINUM قدرتمندترین نرم‌افزار پیش بینی وضعیت آب هوا برای سیستم عامل اندروید است.این نرم‌افزار می‌تواند آب و هوای همزمان ده نقطه را روی نقشه به کاربر نمایش دهد.
 
 
 
جعبه دانلود AccuWeather Platinum 3.3.2.7
مخصوص اندروید
 

برچسب‌ها: نرم افزار اندرویدآب و هوا
[ چهار شنبه 30 مهر 1393 ] [ 9:4 ] [ نصر ]

اميرالمؤمنين امام علی علیه‌السلام فرمودند: همه خير در سه چيز فراهم آمده است؛

 نگاه كردن ، خاموشى و سخن گفتن

"پس هر نگاهى كه عبرت انگيز نباشد خطا است"

"و هر خاموشى كه بى‌تفكر باشد غفلت است"

"و هر سخنى كه خدا را بياد نياورد بيهوده است."

خوشا بحال آن كه نگاهش عبرت و خاموشى‌اش ‍ فكر و سخنش ذكر باشد و بر گناه خود بگريد و مردم از شرش در امان باشند.


برچسب‌ها: جملات زیبا زندگی زیباحدیثمذهبی
[ چهار شنبه 30 مهر 1393 ] [ 9:3 ] [ نصر ]

آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری بعد از تحمل نزدیک به 4 ماه بیماری دار فانی را وداع گفت او از رجال سیاسی در عین حال متقی  و پرهیزگار  زمانه ما بود  و ایشان در فضای سیاسی و اجتمایی حضور فعال  همه جاتبه داشت اما هیچگاه سیاسی کار نشد و از زی طلبگی خویش خارج نگردید ما از او راضی ایم انشاءا... خداوند از راضی باشد                 

 
افسران - انا لله وانا الیه راجعون دقایقی پیش آیت‌الله مهدوی کنی دعوت حق را لبیک گفت

برچسب‌ها: مذهبیمرگبصیرت
[ چهار شنبه 30 مهر 1393 ] [ 9:2 ] [ نصر ]

اولین بار این BBC، بنگاه خبری روباه پیر استعمار بود که 2 کلیدواژه اسیدپاشی و حجاب را در کنار یکدیکر قرار داد و کوشید این موضوع را به هزار دروغ و نیرنگ در ذهن مخاطب جا بیندازد که اسیدپاشی کار کسانی است که قرار بود برای حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی‌از منکر انجام دهند! آنها به مصاحبه و سخنان قبلی  مسئولان انصار حزب‌الله تهران استناد می‌کردند که گفته بودند قصد داریم در «تهران» گشت موتورسوار به راه بیندازیم. گشت‌هایی که حسب گفته مسئولانشان، صرفا به بحث تذکر لسانی می‌پرداختند نه بیشتر. با آنکه همان تذکر لسانی و حرکت گشت‌های موتورسوار هم هرگز رخ نداد و مسئولان انصار صراحتا اعلام کردند از این کار منصرف شده‌اند. BBC ترجیح داد چشمش را به این حقیقت آشکار و اعلام شده ببندد و با دروغ‌پردازی و داستان‌سرایی، سناریوی خود را به پیش ببرد. سناریویی که حتی یک گزاره برای اثبات صحت و درستی آن وجود نداشت، همزمان با BBC، دیگر رسانه‌های آن سوی مرزها هم موج رسانه‌ای را دامن زدند و به سهم خود کوشیدند ایران را ناامن و آشوب‌زده ترسیم کنند! آنها که فراموش کرده بودند چند روز قبل خبرنگار گاردین در ایران از امنیت عجیب و آرامش دلنشین کشورمان گزارش‌ کرده داده بود، آن هم در بین کشورهای همسایه که هر یک به نوعی دستخوش ناامنی و بلوا و آشوب هستند.


برچسب‌ها: اسیدپاشی حجابعفاف
[ چهار شنبه 30 مهر 1393 ] [ 9:1 ] [ نصر ]
افسران - اگر.....

برچسب‌ها: مذهبی شهداء
[ چهار شنبه 30 مهر 1393 ] [ 9:0 ] [ نصر ]
 
صدای پای محرم كه می آید آری صدای پای خودش است، دل های عاشقان آزادگی و حریت،شیفتگان عقیده و جهاد، مشتاقانسرور و سالاری شهیدان، حسین بن علی(ع) را هوایی می كند.شوری در سرهای شوریده می افتد و جان ها گرم سوگی عظیم می شود.

كودك و پیر و جوان، زن و مرد، مسلمان و مسیحی و كلیمی، هر كه باشی، محرم با بیرق های سرخ و سیاهش، با نوحه های سوزانش، با ذكر مصیبت های جانكاهش، با تاسوعا و عاشورایش، دلت را می لرزاند، به تفكروامی داردت و به سوگ می نشاندت.

اینك در آستانه محرمی دیگر، میلیونها دست، آماده برافراشتن پرچم كربلا می شوندتا جهان بار دیگر روایت خدایی شدن انسان را از اقامه كنندگان عزای حسین (ع) بشنود.


برچسب‌ها: محرم مذهبی
[ چهار شنبه 30 مهر 1393 ] [ 8:59 ] [ نصر ]

افسران - می دانی حیای قرآنی چگونه است ؟؟؟؟


برچسب‌ها: حیا قرآن مذهبی
[ چهار شنبه 30 مهر 1393 ] [ 8:57 ] [ نصر ]
افسران - امروز، دیروز، فردا....

برچسب‌ها: دیروز امروزفردا
[ چهار شنبه 30 مهر 1393 ] [ 8:57 ] [ نصر ]
[ چهار شنبه 30 مهر 1393 ] [ 8:55 ] [ نصر ]

چتر Air Umbrella بدون سایبان بوده و با لایه‌ای از هوای ثابت که از لوله چتر به بیرون می‌وزد، قطرات باران را دور می‌کند.
به گزارش ایسنا، این چتر که اکنون برای جذب سرمایه در سایت Kickstarter قرار گرفته، از یک باتری لیتیومی برای تامین نیروی فن خود استفاده می‌کند. این فن چرخه‌ای از هوا را از سر لوله چتر مذکور برای راندن قطرات باران و تولید یک لایه محافظ به بیرون می‌فرستد.

 
به گفته ژه سونگ پارک و وو ژونگ کیوون، Air Umbrella در سطح کنونی می‌تواند برای دو نفر کافی باشد اما در صورت سنگین نبودن بارش باران، افراد بیشتری می‌توانند از این پناهگاه بهره ببرند.

این چتر در سه مدل طراحی شده است و در دسامبر 2015 به بازار خواهد آمد. مدل اول که برای زنان طراحی شده، از طول 30 سانتیمتر و وزن 500 گرم برخوردار است و طول عمر باتری آن 15 دقیقه است.

 
نمونه دوم 50 سانتیمتر طول داشته و با وزن 800 گرم دارای طول عمر باتری 30 دقیقه‌ای است. چتر سون نیز توسعه‌پذیر بوده و بین 50 تا 80 سانتیمتر متغیر است. وزن این نمونه هم 800 گرم و طول عمر باتری آن 30 دقیقه است. با این مدت زمانهای ارائه شده، شاید استفاده از آنها در شرایط باران شدید عقلانی نباشد، اما می‌توان برای طی کردن مسیر تاکسی تا خانه بدون خیس شدن از آنها بهره برد.

برچسب‌ها: فناوری + باران + نامرئی
[ چهار شنبه 30 مهر 1393 ] [ 8:54 ] [ نصر ]
چگونه می‌توانید، بفهمید آیا سیستم شما به یک بدافزار آلوده شده است؟ شما یک آنتی ویروس نصب کرده‌اید و گمان می‌کنید پس از این همه در امن و امان است؛ اما اشتباه نکنید، شاید سیستم شما به یک بدافزار آلوده است که آنتی ویروس شما قادر به شناسایی آن نیست. بدافزاری که در حال دزدی اطلاعات شماست.
به گزارش «تابناک»، چندی پیش، شرکت سیمانتک گزارش داد در سال ۲۰۱۳ نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس‌ها، تنها موفق به مهار ۴۳ درصد از حملات سایبری و بدافزار‌ها شده‌اند. این آمار حاکی از آن است که بیش از ۵۰ درصد از حملات سایبری موفق بوده‌اند.
نتیجه این امر تنها یک موضوع است: اینکه تنها می‌توانید ۵۰ درصد به نرم افزار امنیتی خود اتکا کنید. ۵۰ درصد باقی مانده را باید از هوش و ذکاوت خود مایه بگذارید تا مطمئن شوید سیستم شما آلوده نیست. ما به شما علایم اصلی آلوده بودن سیستم را نشان می‌دهیم؛
سیستم آلوده به ویروس یا بد افزار چه علائمی دارد؟

بهترین راه برای تشخیص آلوده بودن سیستم، شناخت نشانه های آلودگی و وجود بدافزار در سیستم است. معمولا یک سیستم آلوده، یکی یا چند یا حتی همگی نشانه‌های زیر را از خود بروز می‌دهد؛ 

۱ ـ تغییر یکباره در صفحه اصلی یا موتور جستجو پیش فرض مرورگر شما،
۲ ـ کندی یا فریز شدن مداوم مرورگر،
۳ ـ کندی یا سرعت پایین و فریز شدن بی‌دلیل سیستم به شکل کلی،
۴ ـ ناتوانی در باز کردن وب سایت‌های امنیتی و یا Microsoft. com،
۵ ـ به یک صفحه وب هدایت یا Redirect می‌شوید که قصد بازدید از آن را نداشته‌اید،
۶ ـ نوار ابزار یا Toolbar را ناخواسته در مرورگر خود می‌بینید،
۷ ـ نرم افزار امنیتی یا فایروال سیستم از کار افتاده و آیکون آن قرمز شده است،
۸ ـ Pop up‌های غیر منتظره و نا‌شناخته حین وب گردی،
۹ ـ بالن‌های اخطار در Tray سیستم،
۱۰ ـ استفاده شدید و حداکثری از منابع سیستم به ویژه CPU

۱۱ ـ فعالیت و ارتباط مداوم اینترنت حتی در مواقع بیکاری ـ فعالیت مداوم مودم،
۱۲ ـ پیام‌های خطای غیر منتظره از سوی ویندوز،
۱۳ ـ اجرای خودکار برخی برنامه‌ها،
۱۴ ـ غیر فعال شدن برخی امکانات اساسی ویندوز همچون Task Manager یا ویرایشگر رجیستری،
۱۵ ـ و نصب خود کار برخی برنامه‌های ناشناخته در سیستم.

اگر با یک یا چند مورد از این نشانه ها در سیستم خود روبه رو هستید، این احتمال هست که سیستم شما آلوده به بدافزار است. بهترین کار این است که با استفاده از ابزارهای امنیتی خود ویندوز یا سایر ابزارهای امنیتی برای پاکسازی سیستم اقدام کنید و اگر موفق نبودید چاره‌ای جز نصب دوباره سیستم عامل ندارید.


برچسب‌ها: فناوری , سیستم عامل , ویروس , بدافزار , امنیت رایانه
[ چهار شنبه 30 مهر 1393 ] [ 8:52 ] [ نصر ]
شب گذشته، گوگل در مراسمی از نسخه ۵ سیستم‌عامل اندروید و همچنین یک تبلت نکسوس به همراه یک گوشی هوشمند جدید و جالب‌تر از همه یک دستگاه Set-Top Box که از سیستم‌عامل جدید Android TV بهره می‌برد رونمایی کرد.

به گزارش «تابناک»، پیش از این گوگل در کنفرانس I/O اقدام به معرفی نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید با نام کد Android L کرده بود. این نسخه از اندروید نسخه شماره ۵ اندروید ‌و نخستین نسخه‌ای است که زبان طراحی گوگل را به خود دیده است.

رونمایی از اندروید نسخه 5 و دو دستگاه نکسوس توسط گوگل


«ساندرا پیچای»، مدیر ارشد بخش اندروید و کروم در این باره اشاره کرده است: اندروید Lollipop مخصوص ‌دنیای طراحی شده است که در آن کاربران با صفحه نمایش‌های گوناگون ‌روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها سر و کار دارند، در حالی ‌که دستگاه‌های بیشتری طی زمان به هم متصل می‌شوند، انتظار می‌رود سیستم‌عامل جدید بتواند همه مسائل مربوطه را پوشش دهد. 

یکی از ویژگی‌های نسخه جدید اندروید به گفته وی این است که بازگشت به آنچه ‌در سیستم‌عامل بر سر آن بوده‌اید، اکنون بسیار ساده شده است؛ بنابراین، رجوع به App‌ها و موسیقی‌ها و حتی تصاویر و تاریخچه جستجو‌ شما در وب به ساده‌ترین شکل ممکن برای کاربران فراهم شده است. 

در حالی‌ که در نگاه اول تغییر در واسط گرافیکی نخستین نکته‌ای است در اندروید ۵ دیده می‌شود، گوگل ادعا دارد که در زیر پوسته اما تغییرات اساسی رخ داده است. از جمله افزایش عمر باتری با یک حالت جدید Battery Saver که می‌تواند یک باتری در حال مرگ را تا نود دقیقه زنده نگه دارد. 

اندروید Lollipop بر روی دو دستگاه نکسوس ‌‌رسما منتشر خواهد شد. نخستین دستگاه، نکسوس ۹ ساخت شرکت Lenovo است که دارای یک صفحه نمایش ۶ اینچ است. همچنین از پردازشگر ۴ هسته‌ای Snapdragon ۸۰۵ با قدرت ۲.‌۷ GHz برخوردار است. 

این دستگاه به همراه نکسوس ۹ که تبلت ساخت شرکت اچ تی سی است که از صفحه نمایش ۸.‌۹ اینچ با پردازشگر ۶۴ بیتی شرکت NVidia با نام Tegra K۱ با دو هسته در قدرت ۲.‌۳ GHz برخوردار است.

رونمایی از اندروید نسخه 5 و دو دستگاه نکسوس توسط گوگل

اما جالب‌ترین بخش از برنامه گوگل، رونمایی از Nexus Player بود که ‌یک دستگاه Set-top Box است که نسخه Android TV ‌روی آن اجرا می‌شود. این دستگاه که توسط شرکت Asus طراحی شده، نخستین تجربه گوگل در این راه است. این دستگاه که یک Micro-Console تلقی می‌شود علاوه بر قابلیت‌های بازی، امکانات Stream داده از دستگاه‌های اندروید را نیز داراست.


برچسب‌ها: فناوری + گوشی + اندروید + گوگل
[ چهار شنبه 30 مهر 1393 ] [ 8:51 ] [ نصر ]

کار‌شناسان از ساخت یک فناوری منحصر بفرد خبر دادند که می‌تواند در عرض تنها دو دقیقه تمامی دستگاه‌های دارای باتری لیتیومی قابل شارژ را شارژ کند.

به گزارش مشرق، این فناوری در حقیقت نسل جدیدی از باتری‌های تلفن همراه است که می‌تواند تنها در عرض ۲ دقیقه تا ۷۰ درصد شارژ شود.


گفتنی است، کار‌شناسان سنگاپوری سازنده این باتری منحصربفرد اعتقاد دارند ساخت این باتری می‌تواند تحولی در زمینه تلفن‌های هوشمند و همینطور خودروهای الکترونیکی اینجاد کند.

کار‌شناسان سازنده اعتقاد دارند با این باتری یک خودرو الکترونیکی تنها در عرض ۱۵ دقیقه شارژ خواهدشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، کار‌شناسان در این باتری به جای استفاده از یون لیتیوم از دی اکسید تیتانیوم که یک ماده شیمیایی ارزان، بی‌خطر و همینطور فراوان در کره زمین است استفاده کرده‌اند.

تیم سازنده این باتری هوشمند امیدوار هستند این باتری‌ها تا دو سال آینده وارد بازار شوند.


برچسب‌ها: فناوری + گوشی + باتری
[ چهار شنبه 30 مهر 1393 ] [ 8:50 ] [ نصر ]

فرقه خوارج فقط به دست علی (ع) سر جای خودشان نشانده شدند این طیف که زاییده آنها ند فقط به دست علی زمان مهار خواهند شد نه توسط  مدعیان دروغی مبارزه با داعش

‌

برچسب‌ها: عراقتروریستداعشنظامی
[ چهار شنبه 30 مهر 1393 ] [ 8:47 ] [ نصر ]

سه پند لقمان به پسرش

روزی لقمان به پسرش گفت: امروز به تو 3 پند می دهم که کامروا شوی.

اول اینکه سعی کن در زندگی بهترین غذای جهان را بخوری!
دوم اینکه در بهترین بستر و رختخواب جهان بخوابی.
سوم اینکه در بهترین کاخها و خانه های جهان زندگی کنی.
پسر لقمان گفت:

ای پدر ما یک خانواده بسیار فقیر هستیم چطور من می توانم این کارها را انجام دهم؟

لقمان جواب داد:
اگر کمی دیرتر و کمتر غذا بخوری هر غذایی که میخوری طعم بهترین غذای جهان را می دهد.
اگر بیشتر کارکنی و کمی دیرتربخوابی در هرجا که خوابیده ای احساس می کنی بهترین خوابگاه جهان است
اگر با مردم دوستی کنی، در قلب آنها جای می گیری و آنوقت بهترین خانه های جهان مال توست.


برچسب‌ها: جملات زیبا زندگی زیبا پند بصیرت
[ پنج شنبه 24 مهر 1393 ] [ 12:5 ] [ نصر ]

کسانی که به طرف عقربهای ساعت امضاء می‌كنند انسان‌های منطقی هستند

كسانی كه بر عكس عقربه‌های ساعت امضاء میكنند دیر منطق را قبول می‌كنند و بیشتر غیر منطقی هستند
كسانی كه از خطوط عمودی استفاده میكنند لجاجت و پافشاری در امور دارند
كسانی كه از خطوط افقی استفاده میكنند انسان‌های منظّم هستند
كسانی كه با فشار امضاء می‌كنند در كودكی سختی كشیده‌اند
كسانی كه پیچیده امضاء می‌كنند شكّاك هستند
كسانی كه در امضای خود اسم و فامیل می‌نویسند خودشان را در فامیل برتر می دانند
كسانی كه در امضای خود فامیل می‌نویسند دارای منزلت هستند
كسانی كه اسمشان را می‌نویسند و روی اسمشان خط می‌زنند شخصیت خود را نشناخته‌اند
كسانی كه به حالت دایره و بیضی امضاء می‌كنند ، كسانی هستند كه میخواهند به قله برسند


برچسب‌ها: دانستنیاجتماعیامضاء
[ پنج شنبه 24 مهر 1393 ] [ 12:4 ] [ نصر ]

علامت سوال

آیا میدانستید که بیماری قند اولین عامل کوری در مردم جهان است ؟
آیا میدانستید که شیرینی تنها مزه ای است که جنین در رحم مادر هم می فهمد ؟
آیا میدانستید که زنبور عسل ۵ چشم دارد که ۲ تا اصلی در بغل سر و ۳ تا بر روی سر اون قرار داره ؟

آیا میدانستید که بیست درصد آب شیرین جهان میان آمریکا و کانادا قرار دارد ؟
آیا میدانستید که مورچه در مایکروویو زنده میماند ؟
آیا میدانستید که خوردن ۱ سیب اول صبح، بیشتر از قهوه باعث دور شدن خواب آلودگی می‌شود ؟
آیا میدانستید که کره زمین از ۱۰۲ عنصر بوجود آمده و این ۱۰۲ عنصر در بدن انسان وجود دارد ؟
آیا میدانستید که در هر ثانیه ۵۰۰۰ بیلیون بیلیون الکترون به صفحه TV برخورد میکند تا تصویر را ایجاد کند ؟
آیا میدانستید که تعداد چینی‌های که انگلیسی بلدند، از آمریکایی‌های که انگلیسی بلدند، بیشتر است ؟
آیا میدانستید که گرمترین نقطه جهان نقطه ای بنام گندم بریان در کویر لوت ایران با ۷۵ درجه گرما می باشد ؟
آیا میدانستید که استرس تا ۵ برابر سیستم ایمنی بدن را پایین میآورد ؟
آیا میدانستید که حس بویایی خرس تقریبا صد برابر قوی تر از انسان است ؟
آیا میدانستید که دود سیگار موجود در محیط بیشتر از مصرف مواد قندی در پوسیدگی دندانهای کودکان نقش دارد ؟
آیا میدانستید که پروانه ها، چشم های مرکب دارند که تعداد آنها گاهی به هیجده هزار می رسد ؟
آیا میدانستید که در برج ایفل دو میلیون و نیم پیچ به کار رفته است ؟
آیا میدانستید که طول رگهای بدن انسان پانصد و شصت هزار کیلومتر است ؟
آیا میدانستید که زیباترین مجسمه تاریخ ایران مجسمه برنزی نادر شاه افشار است ؟
آیا میدانستید که حس بویایی انسان قادر به دریافت و تشخیص ده هزار بوی متفاوت است ؟
آیا میدانستید که کشور ایران هفدهمین کشور وسیع دنیاست ؟
آیا میدانستید که مرد در قیاس با زن مى‌تواند حروف ریزترى را بخوانند ولی شنوایى زن بهتر از مرد است ؟
آیا میدانستید که مروارید در سرکه حل می شود ؟
آیا میدانستید که یک پنجم اکسیژنی که مصرف می کنیم توسط مغز مصرف می شود ؟
آیا میدانستید که انسانی با عمر متوسط بیش از ۱۶۳ میلیون لیتر هوا استنشاق می کند ؟
آیا میدانستید که تعداد دهانه های آتشفشان سطح مریخ چهار برابر ماه است ؟
آیا میدانستید که بیش از ۱۵ هزار نوع برنج وجود دارد ؟
آیا میدانستید که پر مصرف ترین دارو در جهان قرص آرام بخش "والیوم" است ؟
آیا میدانستید که سی برابر مردمی که امروزه بر سطح زمین زندگی می کنند، در زیر خاک مدفون شده اند ؟
آیا میدانستید که در یك سانتی متر از پوست شما 12 متر عصب و 4 متر رگ و مویرگ وجود دارد ؟
آیا میدانستید که رشد كودك در بهار بیشتر است ؟
آیا میدانستید که برای اخم کردن باید 43 ماهیچه را به کار گیرید ولی برای لبخند زدن تنها حدود 17 ماهیچه به کار می افتد ؟
آیا میدانستید که هر دو هزار اخم، یک چروک بر روی صورت ایجاد می کند ؟
آیا میدانستید که در هر سال، یک انسان در حدود 6 میلیون و دویست و پنج هزار بار پلک می زند ؟
آیا میدانستید که یک انسان عادی روزانه یک لیتر بزاق دهان ترشح می کند که میزان آن در طول کل عمر او به 10 هزار گالن خواهد رسید ؟
آیا میدانستید که قلب یک انسان معمولی در بازه عمر او در حدود 3 هزار میلیون بار می تپد و 48 میلیون گالن خون را به رگ ها پمپاژ می نماید ؟
آیا میدانستید که اسب‌ها در مقابل گاز اشك آور مصون‌اند ؟
آیا میدانستید که مساحت دریاچه ارومیه 6 هزار كیلومتر مربع و عمیق‌ترین جای آن 14 متر است ؟
آیا میدانستید که نعناع سكسكه و تنگی نفس را شفا می‌دهد ؟
آیا میدانستید که در یک بوسه یک دقیقه ای 26 کالری سوخته می شود ؟
آیا میدانستید که افراد باهوش داراى روى و مس بیشترى در موهایشان هستند ؟
آیا میدانستید که جوانترین پدر و مادر جهان یک زوج ۸ و ۹ ساله بودند ؟
آیا میدانستید که نخستین رمانى که توسط ماشین تایپ نوشته شد، تام سایر بود ؟
آیا میدانستید که ایرانی ها روزانه بطور متوسط حتی نصف استکان هم شیر نـمیخورند ؟
آیا میدانستید که بیشتر سردردهای معمولی از کم نوشیدن آب میباشد ؟
آیا میدانستید که ایرانیان در آمریکا فرهیخته ترین افراد جامعه آمریکا هستند ؟
آیا میدانستید که مورچه ها هم شمردن بلدند و قدم هایشان را برای مسیر یابی میشمارند ؟
آیا میدانستید که مصرف زغال اخته از تنگی عروق خون جلوگیری میکند ؟
آیا میدانستید که در امریکا پول از کاغذ درست نشده بلکه از کتان ساخته شده است ؟
آیا میدانستید که والت دیسنی از موش می ترسید ؟
آیا میدانستید که عمر سنجاقكها تنها 24 ساعت می باشد ؟
آیا میدانستید که سردترین نقطه بدن کف پا و با دمای 3 درجه سانتیگراد است ؟
آیا میدانستید که جنین انسان میتواند بعد از هفته هفدهم خواب ببیند ؟
آیا میدانستید که قدرت بینایی جغد 82 برابر قدرت بینایی انسان است ؟
آیا میدانستید که اگر انسان 15 درصد آب بدن خود را از دست بدهد ممکن است بمیرد ؟
آیا میدانستید که شانس شبیه بودن دو اثر انگشت، یک به 64 میلیارد است ؟
آیا میدانستید که تنها حیوانی که نمی‌تواند شنا کند، شتر است ؟
آیا میدانستید که شیشه در ظاهر جامد به نظر می‌رسد ولی درواقع مایعی است که بسیار کندحرکت می‌کند ؟
آیا میدانستید که هر عنکبوت تار مخصوص به خود را دارد و تارهای آنها هرگز شبیه به هم نیستند ؟
آیا میدانستید که مار ناشنواست و به وسیله ارتعاشات دریافتی از زمین میتواند محیط اطراف خود را درک کند ؟
آیا میدانستید که نظیر اثرانگشت، اثر زبان هر شخص نیز متفاوت است ؟
آیا میدانستید که چرا با وجود شور بودن اشک چشم، چشم ما هنگام گریه کردن نمی‌سوزد ؟

 چشم
 

جالب است که وقتی کمی از آب شور دریا به چشم ما می‌خورد، چشممان می‌سوزد، اما هنگام گریه این طور نمی‌شود. دلیل این اتقاق یک اصل علمی طبیعت است:
وقتی دو مایع مقدار نمک یا به اصطلاح شوری یکسان نداشته باشند، به محض اینکه با یکدیگر برخورد می‌کنند، مایعی که نمکش کمتر است سعی می‌کند به طرف مایعی که نمک بیشتری دارد حرکت کند.
آب دریا حدود شش برابر شورتر از آب موجود در سلول‌های چشم‌ ماست. وقتی آب شور دریا به چشم ما می‌خورد، آب درون سلول‌های چشم به طرف آب شور دریا حرکت و به بیرون تراوش می‌کنند. بنابراین سلول‌های چشم خشک می‌شوند و ما احساس سوزش چشم می‌کنیم. اما هنگام گریستن این اتفاق نمی‌افتد، چون مقدار نمک اشک، درست به اندازه نمک آب سلو‌ل‌های چشم است و آب درون سلو‌ل‌ها سر جایشان باقی می‌مانند و چشم ما دچار سوزش نمی‌شود.

 


برچسب‌ها: دانستنیاجتماعی
[ پنج شنبه 24 مهر 1393 ] [ 12:4 ] [ نصر ]
[ پنج شنبه 24 مهر 1393 ] [ 12:3 ] [ نصر ]

نرم افزار یاد خدا2 نرم افزار یاد خدا با طراحی جذاب و گرافیگی

نرم افزار یاد خدا برنامه ای  اندرویدی زیبا و کارآمد با طراحی فوق العاده جذاب که به وسیله آن شما می توانید اقدام به شمارش ذکرهای هفته و دیگر ذکرها نمایید.این برنامه قابلیت ذخیره سازی ذکرها را نیز داردهم اکنون این نرم افزار در رویا موبایل برای دانلود در دسترس شما قرار دارد.

قابلیت های نرم افزار :

- ظاهری زیبا و کارپسند

- محیطی کاملآ فارسی

- قابلیت ذخیره سازی ذکرها

- قابلیت صفر کردن ذکرها و شروع مجدد آن

- کنترل لرزشی گوشی بعد از پایان ذکر

- اذکارمعروف ایام هفته با تعداد آن

 

نرم افزار یاد خدا3 نرم افزار یاد خدا با طراحی جذاب و گرافیگی

نرم افزار یاد خدا

* هزینه دانلود یک صلوات *

 


برچسب‌ها: نرم افزارفناوریرایانه خدامذهبی
[ پنج شنبه 24 مهر 1393 ] [ 12:2 ] [ نصر ]

جلال‌الدین محمد بلخی، مشهور به مولوی، شاعر پرآوازه ایران‌زمین، غزل‌ها و اشعار متعددی در مدح مولانا امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب علیه السلام دارد که در ادامه به مناسبت فرارسیدن بزرگترین عید خدا، یکی از مشهورترین این غزلیات، به شما مخاطبان فرهیخته مشرق، تقدیم می‌شود.

تا صورت پيوند جهـــــــــــــــان بود علي بود
تا نقش زمين بود و زمــــــــان بود علي بود

آن قلعه گشايي که در قلعـــــــــه ي خيبر
برکند به يک حملــــــــه و بگشود علي بود

آن گُرد سرافراز که انـــــــــــــــدر ره اسلام
تا کـــــــــار نشد راست نياسود، علي بود

آن شيــــر دلاور که براي طمـــــــــــع نفس
بر خوان جهـــــــــــــان پنجه نيالود علي بود

شاهي که ولي بود و وصــــي بود علي بود
سلطان سخــــــــــــــا و کرم و جود علي بود

هم آدم وهم شيث و هم ادريس و هم الياس
هم صالــــــــــح پيغمبــــــــر و داوود علي بود

هم موسي و هم عيسي و هم خضر و هم ايوب
هم يوسف و هم يونس و هم هــود علي بود

مسجـــــود ملايک که شد آدم، ز علي شد
آدم چو يکي قبلـــــــــــه و مسجود علي بود

آن عارف سجّاد ، که خاک درش از قــــــــدر
بر کنگــــــره عرش بيفـــــــــــــــزود علي بود

هم اول و هم آخـــــر و هم ظاهـــــر و باطن
هم عابـــــــد و هم معبد و معبود ، علي بود

آن لحمک لحمـــــي ، بشنو تــــــا که بداني
آن يـــــــــــــار که او نفس نبي بود علي بود

موسي و عصــــا و يــــــــد بيضــــــــا و نبوت
در مصــــــــــر به فرعون که بنمود ، علي بود

عيسي به وجود آمدو في الحال سخن گفت
آن نطق و فصـــــــاحت که در او بود علي بود

خاتم که در انگشت سليمان نبي بود علي بود
آن نور خدايــــي که بر او بــــــــــــود علي بود

آن شاه سرافـــــــراز که اندر شب معــــــراج
با احمــــــــــد مختــــــــــار يکي بود علي بود

آن کاشف قرآن که خــــــــــــدا در همه قرآن
کردش صفت عصمت و بستــــــــود علي بود

آن شيـــــــــر دلاور که ز بهر طمــــــــع نفس
بر خوان جهـــان پنجه نيالـــــــــــود علي بود

چندان که در آفـــــــــــــاق نظر کردم و ديدم
از روي يقين در همه موجــــــــــود ، علي بود

اين کفر نباشد، سخـــــــن کفر نه اين است
تا هست علي باشد و تابــــــــــود علي بود

سرّ دو جهــــــــــــــان جمله ز پيدا و ز پنهان
شمس الحق تبريز که بنمـــــــود، علي بود


برچسب‌ها: نواشعراجتماعیمذهبی
[ پنج شنبه 24 مهر 1393 ] [ 12:1 ] [ نصر ]
مردی از نابینایی پرسید: شغل تو چیست؟ نابینا جواب داد: آسمان را رصد می کنم...
 

روزی مردی نابینایی را دید که با دقت تمام آسمان را تماشا می‌کند و انگار در حال شمردن ستاره‌هاست، از او پرسید: شغل تو چیست؟ 
نابینا جواب داد: آسمان را رصد می کنم...
مرد با تعجب پرسید: چگونه آسمان را رصد می کنی؟ 
نابینا گفت: با قلبم.  
تمام گل های سرخ و بنفش دنیا، تمام لاله ها و زنبق های جهان را به تو تقدیم می کنم، حتی اگر نتوانی رنگ هایشان را ببینی. 
من نابینا نیستم، فقط با چشم هایم نمی توانم ببینم. 
مهتاب مرده است ، در من ستاره نیست اما به چشم تو  سوگند می خورم  از آسمان پُرَم  
نابینا به ماه گفت: دوستت دارم ، ماه گفت: چه طور دوستم داری، در حالی که مرا نمی بینی؟ 
نابینا جواب داد: چون نمی بینمت، بیشتر از دیگران دوستت دارم. ماه گفت: چرا؟ 
نابینا گفت: دیگران به خاطر زیبایی ات دوستت دارند، ولی من به خاطر خودت.

برچسب‌ها: جملات زیبا زندگی زیبانابیناآسمان
[ پنج شنبه 24 مهر 1393 ] [ 12:1 ] [ نصر ]
در مستند "رو در رو با شیطان" مطرح شد
در مستند "رودر روی شیطان" که از شبکه یک سیما پخش شد، به بررسی مقابله به مثل ایران و آمریکا و پاسخ دلاورانه رزمندگان سپاه پاسداران به نیروهای آمریکایی پرداخته شد.
 
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، آمریکا با استراتژی استکباری و سلطه‌گری خود به دنبال تسلط بر خلیج فارس و منابع نفتی است اما توان بازدارندگی سپاه پاسداران اجازه هر گونه تجاوز از نیروی دریایی آمریکا را سلب کرده است. 

در مستند "رودر روی شیطان" که همزمان با سالروز شهادت شهید "نادر مهدوی" از شبکه یک سیما پخش شد، به ناگفته‌های 6 مرتبه درگیری نیروهای دریایی کشورمان با آمریکایی‌ها در خلیج فارس و بررسی مقابله به مثل ایران و آمریکا و پاسخ دلاورانه رزمندگان سپاه پاسداران به نیروهای آمریکایی پرداخته شد. 

در این برنامه "دریادار تنگسیری" جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه، "دریادار فدوی" فرمانده نیروی دریایی سپاه و همرزم و برادر شهید مهدوی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.


برچسب‌ها: ایران نظامی سپاه
[ پنج شنبه 24 مهر 1393 ] [ 12:0 ] [ نصر ]
[ پنج شنبه 24 مهر 1393 ] [ 11:59 ] [ نصر ]

 


برچسب‌ها: ایران نظامی ارتش
[ پنج شنبه 24 مهر 1393 ] [ 11:58 ] [ نصر ]


برچسب‌ها: مذهبی
[ پنج شنبه 24 مهر 1393 ] [ 11:58 ] [ نصر ]

ایران مطلب : گناه دل را سیاه می کند و لذت مناجات و عبادت را از ذائقه روح انسان دور می کند چرا که معرفت حق تعالی با دل تاریک ممکن نیست.
گناه، آثار و پیامدهای خاصی هم در دنیا و هم در آخرت به همراه دارد و این غیر عذاب های دنیوی و اخروی هر گناه است.
در قرآن و روایات اسلامی به بعضی از این امور اشاره شده است، به طور مثال دروغگو در قرآن ملعون خوانده شده است.
عمل هر کسی معلول اوست و معلول همواره با علّت خود است؛ لذا در آخرت هر کسی عمل خود را به دوش می کشد. «فَمَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ خَیْراً یَرَهُ ــ وَ مَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ شَرًّا یَرَهُ: پس هر كس، هم وزن ذرّه‏اى كار خیر انجام دهد خود آن عمل خیر را مى‏بیند. ــ و هر كس، هم وزن ذرّه‏اى كار بد كرده، خود آن عمل بد را مى‏بیند.» (الزلزلة / 7 و 8)
گناهکار مثل کسی است که سوزنی را در چشم خود فرو می کند، نتیجه تکوینی و معلول طبیعی این کار، کور شدن است. بسیاری از گناهان حقیقتاً کور کننده چشم حقیقت بین انسان هستند؛ لذا نمی گذارند شخص در دنیا حقایق و خوبی ها را ببیند؛ کما اینکه در آخرت نیز نمی گذارد شخص باطن این حقایق و خوبی ها را که نعمت های بهشتی است مشاهده نماید. «وَ مَنْ كانَ فی‏ هذِهِ أَعْمى‏ فَهُوَ فِی الْآخِرَةِ أَعْمى‏ وَ أَضَلُّ سَبیلا: و كسى كه در این جهان (از دیدن چهره حق) نابینا بوده است، در آخرت نیز نابینا و گمراه تر است.» (الإسراء/72)

آیات قرآن مجید درباره عذاب ابدى به چندین گروه اشاره كرده است:
1- كفر: «آن كسانى كه كافر شدند و به عقیده كفر مردند، البته بر آن گروه است لعنت خدا و ملائكه و تمام مردمان»[1].
2- ستمگرى: «آنان را كه كافر و ستمگر شدند هیچ‏ گاه خدا نخواهد آمرزید و به راهى هدایت ننماید و گرچه راه جهنم كه تا ابد در آن خواهند زیست و این براى خدا آسان است»[2].
3- نفاق: «خدا مرد و زن از منافقان و كافران را وعده آتش دوزخ و خلود در آن داده. همان دوزخ برای آنها كافى است و خدا آنها را لعن كرده و به عذاب ابد مى‏افكند»[3].
4- تكبر: «پس، از هر در به دوزخ داخل شوید كه در آنجا همیشه معذب خواهید بود و جایگاه متكبران كه دوزخ است بسیار بد منزلگاهى است»[4].
5- تكذیب آیات خدا: «و آنان كه آیات ما را تكذیب كردند، آنها اهل آتش دوزخ و در آن مخلّدند و آن جا بسیار بد منزلگاهى است»[5].
6- قتل عمد: «هركس مۆمنى را به عمد بكشد، مجازات او آتش جهنم است كه در آن جاوید معذب خواهد بود. خدا بر او خشم و لعن كند و عذابى بسیار شدید مهیا سازد»[6].
پس هر كس، هم وزن ذرّه‏اى كار خیر انجام دهد خود آن عمل خیر را مى‏بیند. ــ و هر كس، هم وزن ذرّه‏اى كار بد كرده خود آن عمل بد را مى‏بیند
7- تجاوز از حدود الهى: «هر كه نافرمانى از خدا  و رسول كند و تجاوز از حدود الهى نماید، او را به آتشى در افكند كه همیشه در آن معذب است و همواره در عذاب ذلت و خوارى خواهد بود»[7].
8- دشمنى با خدا و رسول: «آیا نمى‏دانند كه هر كس با خدا و رسولش به دشمنى برخیزد، آتش دوزخ كیفر دائمى او است و این به حقیقت ذلّت و خوارى بزرگ است»[8].
9- احاطه بد كردارى: «آرى، هر كس اعمالى زشت اندوخت و كردار بد به او احاطه نمود، چنین كس اهل دوزخ است و در آن آتش، به عذاب جاوید گرفتار خواهد بود»[9].
10- رباخوارى: «خداوند تجارت را حلال كرده و ربا را حرام. هر كس پس از آن كه پند و اندرز كتاب خدا بدو رسید از این عمل (ربا خوردن) دست كشد، خدا از گذشته او در گذرد و عاقبت كار او با خداى مهربان باشد و كسانى كه از این كار دست نكشند، آنان اهل جهنم‏اند و در آن جاوید معذب خواهند بود»[10].
11- دوستى و همكارى با دشمنان اسلام: «با آن كه اهل كتاب مدعى ایمانند، باز بسیارى از آنها را خواهى دید كه با كافران (بت‏پرست و منكران) دوستى مى‏كنند و ذخیره‏اى كه براى خود پیش مى‏فرستند و آن غضب خدا است، بسیار بد ذخیره‏اى است و براى آنها در دوزخ عذاب جاوید خواهد بود»[11].
12- شرك: «مشركان را نرسد كه مساجد خدا را تعمیر كنند در صورتى كه به كفر خود شهادت مى‏دهند، خدا اعمالشان را نابود خواهد گردانید و در آتش دوزخ آنها جاوید و معذب خواهند بود»[12].
13- گناه پیشگى: «كسانى كه مرتكب اعمال بد شدند، به قدر همان اعمال مجازات شوند و به خوارى و رسوایى در افتند و ایمنى از عذاب خدا نیابند، گویى روى سیاه آنها قطعه‏اى از شب ظلمانى است. آنان اهل آتش دوزخ و در آن همیشه معذب‏اند»[13].


برچسب‌ها: گناهمذهبیاجتماعیعذاب
[ پنج شنبه 24 مهر 1393 ] [ 11:56 ] [ نصر ]
ایران مطلب : ورزش در آب می‌تواند راهی به سوی تندرستی و تناسب‌اندام باشد و تناسب‌اندام نیز راهی به سوی زیبایی. پزشکان معتقدند ورزش در آب در مراحل اولیه بیماری‌های مفصلی می‌تواند از عوارض و پیشرفت این بیماری‌ها جلوگیری کند. ورزش نه‌تنها در پیشگیری از درد مفاصل نقش مهمی دارد، بلکه در مراحل اولیه بیماری که پزشک معالج تشخیص آرتروز می‌دهد، از عوارض این بیماری و پیشرفت آن نیز جلوگیری می‌کند و در درمان هرچه بهتر آن هم موثر است.


در این مرحله از ورزش‌های بدون تحمل وزن، مثل راه رفتن در آب یا استفاده از دستگاه‌هایی مثل تردمیل و دوچرخه ثابت در استخرها، می‌توان برای کاهش درد و جلوگیری از عوارض و پیشرفت بیماری استفاده کرد.

با 8 حرکت ورزشی در آب آشنا شوید:

کشش با بازوی خم
پیش از شروع به ورزش، برای گرم کردن بدن‌تان، توصیه می‌شود درحالی که ایستاده‌اید یک بازویتان را خم و بازوی دیگر را به سمت جلو دراز کنید. با خم کردن آرنج و باز کردن بازو از مفصل شانه، بازو را به عقب بکشید.

کشش صاف و مستقیم بازو
آرنجتان را راست نگه دارید. یک دست را به سمت خارج بچرخانید (کف دست به سمت بالا بچرخد) و بازو را به طرف جلوی بدن فشار و حرکت دهید. همزمان دست دیگر را به طرف داخل بچرخانید (کف دست به سمت پایین بچرخد) و بازو را به طرف عقب بدن هل بدهید. با دست مخالف، حرکت را تکرار کنید.

حرکت پارویی سینه
با هر دو بازو (دست) به جلو بروید. بازوها را تا آنجا که در صفحه یکسانی قرار بگیرند، از بدن به شکل افقی دور کنید. آرنج‌ها را تا 90 درجه خم و بازوها را به خط میانی بدن نزدیک کنید.

کشش عرضی بدن
این حرکت شبیه به شنای کرال سینه است اما تمرین در یک زمان با یک دست انجام می‌شود و دست دیگر روی ران یا کمر قرار می‌گیرد. دستی که حرکت می‌کند، سریع به طرف خط میانی چرخش می‌یابد و عرض بدن را طی می‌کند.

حرکت پاندولی از جلو به عقب
یک دست را روی کمر یا لبه استخر قرار دهید و به حالت مستقیم و صاف بایستید. دست دیگر را از جلو به عقب، با فلکشن (خم کردن) و اکستنشن (صاف کردن) مفصل شانه تاب بدهید.

چرخش پاندولی
درحالی که دستتان را روی لبه استخر قرار داده‌اید، بایستید. دست دیگر را ابتدا در جهت حرکت عقربه‌های ساعت و سپس برخلاف جهت حرکت عقربه‌های ساعت حرکت دهید.

حرکت ضربدری پاندولی
درحالی که به استخر تکیه داده‌اید، برای انجام این کار باید یک دستتان را به کمر بزنید و دست دیگر را به‌صورت ضربدری حرکت دهید. پس از چند بار انجام این حرکت، با دست دیگر این تمرین را دوباره انجام دهید.


برچسب‌ها: آبتناسب اندام ورزشسلامتی
[ پنج شنبه 24 مهر 1393 ] [ 11:55 ] [ نصر ]



✯۞✯بین الطلوعین ، ساعت بهشت✯۞✯


بین الطلوعین فاصله زمانی از طلوع فجر و اذان صبح تا طلوع آفتاب است که حدود یک ساعت و نیم طول می کشد. در روایات از این زمان به ساعتی از ساعات بهشت یاد شده و آثار و برکاتی برای آن بیان شده است.نویسنده در مطلب حاضر با مراجعه به آیات و روایات نقش کلیدی این ساعت از شبانه روز را تبیین کرده است.

 

✯۞✯بین الطلوعین ، ساعت بهشت✯۞✯

 


برچسب‌ها: مذهبیبهشتبصیرت
[ پنج شنبه 24 مهر 1393 ] [ 11:55 ] [ نصر ]

 

بزرگترین حمله ی سایبری تاریخ

 

یکی از بزرگترین حملات سایبری تاریخ باعث کند شدن سرعت اینترنت در جهان شده است.

به گزارش رویترز، این حملات سایبری یک سازمان مسئول فیلتر کردن محتواهای “اسپم” را هدف قرار داده است و به اعتقاد متخصصان اختلالات ناشی از آن تشدید خواهد شد.

استیو لینفورد، مدیر عامل شرکت Spamhouse در این خصوص گفت که شرکتش از یک هفته پیش به این سو مورد حملات سایبری شدید قرار گرفته است.

این حملات از نوع DDoS بوده است و شرکت کسپراسکی در اطلاعیه‌ای در این خصوص عنوان کرده است: بر اساس اطلاعات به دست آمده شدت این حملات ۳۰۰ گیگابایت در ثانیه بوده است و ما می‌توانیم تایید کنیم که این حملات یکی از بزرگترین حملات از نوع DDos تا کنون بوده است.

این شرکت در همین حال افزوده است که با تداوم این حملات اختلالات بیشتری به وجود خواهد آمد.

شبکه خبری بی‌بی‌سی نیز در گزارشی در این خصوص نوشته است: نیروهای پلیس سایبری پنج کشور مختلف مشغول بررسی این حملات هستند.

بر این اساس، اختلافی میان یک گروه مبارزه با هرزنامه (اسپم) با یک شرکت ارائه خدمات میزبانی وبسایت‌ها (هاستینگ) به حملاتی منجر شده که بخش‌های دیگر اینترنت را هم تحت تاثیر قرار داده و بیم این وجود دارد که بانک‌ها و سرویس‌های ایمیل هم از آن متاثر شوند.

گروه اسپم‌هاوس، یک سازمان غیرانتفاعی مبارزه با اسپم، اخیرا سرورهای شرکت هلندی سایبربونکر را به لیست سیاه خود افزوده بود. این عمل اعتراض سایبربونکر را برانگیخت. کسی که خود را سخنگوی این شرکت معرفی کرده، در بیانیه‌ای گفته اسپم‌هاوس از موقعیت خود سوءاستفاده می‌کند و نباید گذاشت این شرکت تصمیم بگیرد چه چیزی در اینترنت منتشر بشود و چه چیزی نشود.

اسپم‌هاوس مدعی است که سایبربونکر پس از بسته شدن سرورهایش با همکاری “باندهای خلاف‌کاران” اروپای شرقی و روسیه دست به حملات اخیر زده‌اند.

استیو لینفورد، رییس اسپم‌هاوس گفت که حجم این حملات بی‌سابقه بوده است و مهاجمان به هر بخشی از زیرساخت‌های اینترنت که فکر کنند می‌توانند آن را از کار بیندازند، حمله می‌کنند.

در حملات اخیر از شیوه حمله توزیع‌شده محروم‌سازی از سرویس استفاده کرده‌اند. در این روش حمله‌کنندگان با تعداد زیادی کامپیوتر و شبکه‌هایی که در اختیار دارند یک سرور را هدف می‌گیرند و با ارسال درخواست‌های جعلی انبوه، آن سرورها را از کار می‌اندازند.

او می‌گوید: قدرت حملات به اندازه‌ای بوده که می‌توانسته زیرساخت‌های اینترنتی یک دولت را از کار بیندازد.

پروفسور آلن وودوارد، استاد امنیت اینترنت در دانشگاه ساری انگلستان در این خصوص می‌گوید که ابعاد حملات به اندازه‌ای است که خدمات اینترنتی را در مقیاس جهانی تحت تاثیر قرار داده است.


برچسب‌ها: جاسوسیسایبرفناوری
[ پنج شنبه 24 مهر 1393 ] [ 11:54 ] [ نصر ]

مجله خبری لحظه نما:با گذشت هر روز با خندیدن بیگانه تر می شود با صدای قهقهه هایش هر روز پایین تر می آید؟ مراقب باشید نمی توانید محو شدن خنده از لب های فرزندتان را نشانه بزرگ شدنش بدانید. محققان می گویند اگر از همان سال های اول زندگش اش با او درست تا کنید می توانید از فرزندتان فردی شاد بسازید که سفید شدن موهایش هم شادی را از او نمی گیرد. به نوشته تایم برای تربیت فرزندی که از لحظه لحظه زندگی اش لذت ببرد و بدون ویران کردن زندگی اش از پس بحران های هر روزه بر آید چاره ای جز برداشتن این 8 قدم ندارید.

قدم اول: خودتان شاد باشید

برای نشاندن خنده بر لب های فرزندتان باید کمی خودخواه باشید. اگر شما پدر و مادری شاد نباشید، نمی توانید فرزندی شاد تربیت کنید در حالی که پدرها و مادرها اغلب عوامل ژنتیک را مقصر اصلی بدرفتاری فرزندشان می دانند پژوهشگران دریافته اند فرزند مادران افسرده ای که نگاهی منفی به جهان و اتفاقاتش دارند از پرخاشگری و دیگر مشکلات رفتاری رنج می برند. از نظر محققان افسردگی والدین نقش آن ها به عنوان پدر و مادر در تربیت فرزند را کمتر و بی اثر کرده و بچه ها را با مشکلات رفتاری زیادی درگیر می کند.

چه کنیم؟

حتما شنیده اید که خنده واگیردار است پس با اعضای خانواده تان برای گذراندن اوقات شاد برنامه ریزی کنید تا خنده های آن ها شما را هم بخنداند.

قدم دوم: هوش عاطفی را آموزش دهید

مجله خبری لحظه نما:محققان می گویند والدینی که بچه ها را وادار به بیان احساسات و ریشه یابی آن ها می کنند، فرزندان شادتری پرورش می دهند بر اساس بررسی ها بچه ها در بسیاری مواقع دلیل هجوم یک احساس را نمی دانند اما اگر با آن ها در مورد رویدادهای اتفاق افتاده صحبت کنید و احتمالاتی که ممکن است بر هیجان ها و عواطف آن ها تأثیر گذاشته باشد را مطرح کنید، می توانید آن ها را از بحران های روانی اساسی که آزارشان می دهد رها کنید.

چه کنیم؟

اولین قدم برای بالا بردن هوش عاطفی فرزندتان، این است که در زمان هجوم خشم و سرخوردگی با او همدردی نشان دهید و ارزش واقعی موضوعی که او را تا این اندازه آشفته کرده را برایش روشن کنید. در شادی و غم فرزندتان شریک شوید و به او یاد دهید برای هر اتفاقی به قاعده هیجان هایش را خرج کند.

قدم سوم :همدلی را آموزش دهید

اگر می خواهید شادی و آرامش همراه همیشگی فرزندتان باشد از آغاز به او راه های ساده و کوچک مهربان بودن را یاد دهید و به او همدردی و همدلی با دیگران را بیاموزید.

چه کنیم؟

همدلی با آدم های دیگر و مهربانی کردن به آن ها تنها از فرزند شما آدم بهتری نمی سازد. بررسی ها ثابت کرده است بچه هایی که با دیگران بهتر کنار می آیند و این احساسات را بیشتر ابراز می کنند، شادتر هستند. پس وقتی فرزندتان گلی را از شاخه می چیند، برایش توضیح دهید که با این شادی کودکانه، زندگی را از گلی که نفس می کشد می گیرد.

قدم چهارم: انتظار تلاش داشته باشید نه کمال

در یک بررسی محققان دریافتند اغلب بچه هایی که به خاطر موفقیت تشویق می شوند به دنبال انجام پازل ساده تری هستند. از نظر پژوهشگران آن ها حاضر نیستند ریسک انجام کارهای سخت را به خاطر ترس از اشتباه کردن و سرزنش شدن بپذیرند. بچه ها عاشق این هستن که باهوش خطاب شوند و از این که با انجام کارهی پیچیده و شکست خوردن در آن کار ناتوان و ضعیف معرفی شوند می ترسند.

چه کنیم؟

اگر فرزندتان را به خاطر تلاش و سخت کوشی اش تحسین کنید او برای جلب حمایت شما کارها را نیمه کاره رها نمی کند و از درگیر یک پروژه بودن لذت می برد. بچه هایی که والدین شان از آن ها انتظار بیش از اندازه ندارند و قدر تلاش های شان را می دانند به دنبال شنیدن عبارت تو باهوش هستی نیستند و تنها برای یادگیری بیشتر تلاش می کنند.

قدم پنجم: زمان بازی را بیشتر کنید

محققان می گویند بازی مهارت های شناختی و عاطفی بچه ها را بالاتر می برد. در زمان بازی بچه ها مهارت های عاطفی، جسمی و اجتماعی و عقلانی شان را بالا می برند و حتی بازی های به ظاهر بدون ساختار به آن ها کمک می کند که کار گروهی، به اشتراک گذاشتن داشته ها و راه و رسم مذاکره و حل بحران ها و تنظیم واکنش های عاطفی و نشان دادن رفتار مناسب را یاد بگیرند.

چه کنیم؟

حتی اگر از نظرتان بازی فرزندتان بی معناست، برای قاعده بخشیدن به آن بازی و جهت دادن به رفتارهای فرزندتان تلاش نکنید. او مرحله به مرحله به پختی بیشتری می رسد پس به جایش فکر نکنید و تصمیم نگیرید.

قدم ششم: دیدن نیمه پر لیوان

نمی خواهید سال های آینده زندگی تان را وقف سر و کله زدن با نوجوان و جوان اخمو و ترش روی تان کنید؟ پس از همین سال های پیش از نوجوانی به او دیدن نیمه پر لیوان را آموزش دهید. محققان ثابت کرده اند که بچه های 10 ساله ای که روشن بینی و امیدواری را یاد گرفته اند 50 درصد کمتر از همسالان دیگرشان با خطر افسرده شدن روبرو هستند . از نظر آن ها امیدواری کلید شادی است و بچه های امیدوار نه تنها در مدرسه که در کار و ورزش هم موفق تر از منفی باف ها هستند. با توجه به یافته های علمی، بچه های امیدوار در سال های بعدی زندگی شان سالم تر هستند و عمر طولانی تری هم دارند و گذشته از این چنین بچه هایی در آینده ازدواج موفقی را هم در انتظار دارند و کمتر با افسردگی و اضطراب دست و پنجه نرم می کنند.

چه کنیم؟

در جریان شکست ها به او آموزش دهید که دستاوردها و لااقل تجربه هایی که در این مسیر کسب کرده را ببیند . هر وقت به موفقیتی می رسد و اتفاق خوشایندی را تجربه می کند در شادی اش سهیم شوید و از این راه به او آموزش دهید که برای هر تغییر خوشایندی با تمام وجود شادی کند.

قدم هفتم: تلویزیون خاموش!

محققان ارتباط میان شادی و کم بودن زمان تلویزیون دیدن را پیدا کرده اند و می گویند آدم های شاد کمتر وقت شان را به دیدن تلویزیون اختصاص می دهند. آن ها هنوز نمی دانند تلویزیون دیدن آدم ها را غمگین می کند یا اینکه آدم ها غمیگن بیشتر سراغ برنامه های جعبه جادویی می روند اما آنچه مسلم است این که بچه ها برای شاد بود نیک دنیا فعالیت دیگر می توانند انجام دهند و لم دادن بیش از اندازه روی مبل و تماشای برنامه های تلویزیونی این زمان را از آن ها می گیرد.

چه کنیم؟

نگذارید زمان تلویزین دیدن فرزند خردسال تان از یک ساعت در روز بیشتر شود یا کودک تان بیشتر از 2 ساعت در روز را با تلویزیون و رایانه و تبلت بگذراند. کودک شما برای کشف جهان باید همه حواسش را به خدمت بگیرد.


برچسب‌ها: اجتماعیخنده دانستنی
[ پنج شنبه 24 مهر 1393 ] [ 11:53 ] [ نصر ]
الوده ترین وسایل,کثیف ترین وسایل

برچسب‌ها: دانستنیاجتماعی
[ پنج شنبه 24 مهر 1393 ] [ 11:53 ] [ نصر ]
[ پنج شنبه 24 مهر 1393 ] [ 11:52 ] [ نصر ]

خدا

NatureGif01.gif

عشق به خدا؛ تنها جواب به معمای زندگیست...

وقتی بعلاوه ی خدا باشی ...

منهای هر چیزی می تونی زندگی کنی ...


برچسب‌ها: خدامذهبیجملات زبازندگی زیبا
[ پنج شنبه 24 مهر 1393 ] [ 11:51 ] [ نصر ]


هفت صبح: شاید باورش سخت باشد اما این روزها فیس بوک به بخش مهمی از زندگی مردم دنیا تبدیل شده است. سایتی که ۸۴۵ میلیون نفر از افراد کره خاکی از آن استفاده می کنند که در این میان بیش از ۴۸۳ میلیون آنها به صورت روزانه از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند.

برای بسیاری از مردم سرزدن به فیس بوک به بخشی از عادت های روزانه همچون خوردن، خوابیدن و… تبدیل شده است. سایت دیجیتال ترندز به تازگی مطلبی به چاپ رسانده که نشان می دهد فیس بوک در کنار ارتباطاتی که می سازد، سبب بروز مشکلات عمده ای هم می شود. این مطلب که در اصل براساس چندین و چند تحقیق علمی تهیه شده است، نشان می دهد کاربران شبکه های اجتماعی باید در استفاده از این سایت ها بیش از پیش محتاط باشند.

کمبود اعتماد به نفس

شاید عجیب باشد اما تماشای عکس های شخصی در فیس بوک نه تنها باعث بالارفتن اعتماد به نفس نمی شود بلکه مشکلات بزرگی همچون سوءهاضمه را به وجود می آورد. طبق پیمایش یکی از موسسات غذایی آمریکا که از ۶۰۰ کاربر این شبکه اجتماعی گرفته شده بود، بیشتر این کاربران که سنی مابین ۱۶ تا ۴۰ سال داشتند بعد از استفاده از فیس بوک دچار بدبینی نسبت به قد و وزن خود شده بودند.

هرچند بانوان در این موارد بسیار حساس تر هستند اما طبق این پیمایش، بیش از ۴۰ درصد آقایان نسبت به عکس های خود واکنش منفی داشته اند. از آن جالب تر اینکه ۳۲ درصد از مقایسه عکس های خود با دیگران ابراز نارضایتی کرده بودند!


فضای مجازی، رنج واقعی

علت تاسیس شبکه های اجتماعی برقراری ارتباط راحت را دوستان و آشنایان است اما پژوهش های به عمل آمده نشان می دهد پست ها و نظرات آشنایان سبب می شود افراد احساس بدی در مورد زندگی خود پیدا کنند. به طور مثال نظرات و پست های خوشحال کننده دوستان در فیس بوک موجب ناراحتی دیرگان می شود زیرا آنها با خود فکر می کنند که از داشتن یک زندگی شاد و مفرح محروم هستند.

جالب اینجاست که آمار نشان می دهد اکثریت افراد باوجود مشکلات روزمره ترجیح می دهند تنها پست های خوشحال کننده را در فیس بوک منتشر کنند.



رفتار خطرناک

افسرده شدن تنها ضرر بزرگ فیس بوک نیست بلکه این شبکه اجتماعی می تواند موجب اختلالات روانی در نوجوانان و جوانان شود. سال گذشته دکتر لری روسن استاد دانشگاه کالیفرنیا، مطلبی را در مورد شبکه های اجتماعی به چاپ رساند که این شامل نتیجه گیری های جالبی بود.

طبق تحقیقات این استاد روانشناسی، نوجوانان و جوانانی که با فیس بوک کار می کنند بیش از بقیه در معرض بروز اختلالات روانی همچون هیجان زیاد، پارانویا، رفتار پرخاشگرانه و جامعه ستیزی قرار دارند.


کاهش دلهره یا افزایش آن؟

بسیاری فکر می کنند نوشتن «تولدت مبارک» در پروفایل دوستان، بسیار راحت تر از رفتن به مراسم تولد یا فرستادن کارت به شمار می آید اما اگر فکر می کنید فیس بوک بدین وسیله زندگی شما را راحت کرده، بهتر است کمی در تفکرات خود تجدیدنظر کنید. دکتر کتی چالز، استاد دانشگاه ادینبورگ سال گذشته در بررسی های خود متوجه شد ارتباط در شبکه های اجتماعی ازجمله فیس بوک سبب بروز استرس در افراد می شود.

دکتر چالز در این تحقیقات که بین ۲۰۰ نفر برگزار شده بود دریافت که در بعضی مواقع ارتباطات مجازی موجب بروز استرس شدید می شود. حتی ۱۲ درصد از افراد شرکت کننده اعلام کردند به سبب استفاده از فیس بوک دچار مشکلات شدید دلهره شدند.


اعتیاد خطرناک

اولین تصویری که با شنیدن کلمه اعتیاد در ذهن ما نقش می بندد دیدن فردی است که مشغول استعمال مواد مخدر است اما با رواج یافتن اینترنت نوعی اعتیاد مجازی هم به وجود آمد که در نوع خود بسیار خطرناک است.

طبق نظرسنجی که بین ۲۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه شیکاگو به عمل آمده ترک فیس بوک حتی از ترک کردن سیگار و مشروبات الکلی هم سخت تر است. علاوه بر دانشگاه شیکاگو، موسسه The Internet Time Machine طی تحقیقاتی جداگانه به نتایج مشابهه ای دست پیدا کرده بود.


برچسب‌ها: فناوری فیس بوک شبکه های اجتماعی
[ پنج شنبه 24 مهر 1393 ] [ 11:50 ] [ نصر ]


برچسب‌ها: مذهبی
[ سه شنبه 22 مهر 1393 ] [ 19:50 ] [ نصر ]
[ چهار شنبه 16 مهر 1393 ] [ 11:19 ] [ نصر ]
نرم‌افزارهایی که امنیت ملی را نشانه رفته‌اند
نرم‌افزارهای پرکاربردی چون وایبر و واتس‌آپ که به شدت امنیت ملی را به خطر می‌اندازند به ترتیب متعلق به اسرائیل و آمریکاست.
به گزارش گروه چند رسانه‌ای باشگاه خبرنگاران، در نگاه اول و با بررسی اولیه نرم‌افزارهای خارجی نکات قابل تاملی در ارتباط با آنها وجود دارد. 

چرخه سرمایه‌ای نامعلوم شرکت‌های ارائه دهنده، دسترسی آسان شرکت‌ها به اطلاعات شخصی، وجود حفره‌های امنیتی متعدد و ... از جمله مشکلات این اپلیکیشن‌ها است. 

در همین راستا و با انتشار گستره محتوای مجرمانه و ارتکاب انواع جرایم علیه عفت و اخلاق اسلامی و امنیت عمومی در استفاده از این نرم‌افزارها، اخیر معاون اول قوه قضاییه نامه‌ای به وزیر ارتباطات نوشته و خواهان اقدام عاجل در این زمینه شده است. 

این نرم‌افزارها به شدت امنیت ملی را به خطر می‌اندازند و پرکاربردترین آنها یعنی وایبر و واتس‌آب به ترتیب متعلق به اسرائیل و آمریکاست. 


برچسب‌ها: آمریکا , اسرائیل , نرم افزار , فناوری , وایبر ,


برچسب‌ها: آمریکااسرائیلنرم افزارفناوریوایبر
[ چهار شنبه 16 مهر 1393 ] [ 11:17 ] [ نصر ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب