وبلاگ رقص دانش
وبلاگ خبری، علمی ، آموزشی و ... 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ نصرآوران و آدرس nasravaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
طراح قالب
افسران -  نخستین شهید مجلس شورای اسلامی...
دکتر مصطفی چمران نماینده حضرت امام(ره) در شورای عالی دفاع و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نخستین شهید مجلس در دوران دفاع مقدس بود.

برچسب‌ها: شهداءایران
[ جمعه 11 مهر 1393 ] [ 17:7 ] [ نصر ]
[ جمعه 11 مهر 1393 ] [ 17:6 ] [ نصر ]

Pstr_Gordan2

برای دانلود آهنگ بر روی لینک زیر کلیک کنید.

لینک غیر مستقیم دانلود

لینک مستقیم دانلود


برچسب‌ها: نواایراناجتماعیدفاع مقدس
[ شنبه 5 مهر 1393 ] [ 10:45 ] [ نصر ]

خاطره ای در مورد شهید عباس بابایی

در سال ۱۳۴۸ وارد نیروی هوایی شدم . در بدو ورود می بایستی یک سری آموزشها را در نیروی هوایی می دیدیم که از آن جمله آموزش زبان انگلیسی بود.این کلاس ها شروع آشنایی چندین ساله ی من با عباس بابایی بود...
ایشان شخصیت خاصی داشتند واز همه متمایز بودند. در آن دوران بیشتر استادان زن بودند از جمله استاد کلاس زبان که یک زن آمریکایی بود.
این استاد زبان برای اینکه فرهنگ مبتذل غرب را رواج دهد،به دانشجویان پیشنهاد شرم آوری داد که، اگر کسی امتحان پایان ترم را ۲۰ بگیرد من یک شب با او خواهم بود. بعد از اعلام نمرات عباس ازهمه نمره اش بیشتر بود او امتحان را ۱۹ گرفته بود. من برگه او را که دیدم تعجب کردم زیرا او یک کلمه ساده را غلط نوشته بود .
و آن استاد هم به عباس گفت: تو عمدأ این کلمه را غلط نوشته ای تا با من نباشی. آنجا بود که من به عظمت روحی عباس پی بردم. ایشان با این کار درس تقوا و عفت و بزرگواری را به دیگران آموخت...

راوی: ((عظیم دربند سری)) یکی از دوستان قدیمی شهید بابایی.


برچسب‌ها: نظامیایراندفاع مقدس
[ شنبه 5 مهر 1393 ] [ 10:43 ] [ نصر ]
افسران - ازدواج آسمانی حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) تبریک و تهنیت...
 

 


برچسب‌ها: اجتماعی مذهبی
[ شنبه 5 مهر 1393 ] [ 10:39 ] [ نصر ]

افسران - دلنوشته به مناسبت هفته دفاع مقدس

یک لحظه از فرهنگ جهاد و شهادت و امر به معروف و نهی از منکر غافل نباشید.شهید بهنام خرم بخت
هفته دفاع مقدس گرامی باد!دفاع مقدسی که هفته و روز و ماه و سال نمی شناسد.دفاع مقدس یعنی عاشورا یعنی کربلا یعنی کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا.
دفاع مقدس یعنی وقتی نیمه های شب نیمه ی شعبان داری چند تا از بچه های کم سن و سال رو تا خونه همراهی می کنی و می بینی جان ناموس کسی در خطر است مردانه می روی و میشوی شهید علی خلیلی....

آری هنوز هم در کوچه پس کوچه های این شهر می توان شهید شد...هنوز هم در کوچه پس کوچه های شهر نهر خون جاری ست...و ما نسبت به این خون شهدایمان مسئولیم! اینکه شهدا را دوست داریم و بر سر مزارشان می رویم و حاجت هایمان را از آنها میخواهیم خیلی خوبه ولی کافی نیست! از شهدا فقط حاجت نگیریم بلکه درس هم بگیریم...درس زندگی،ایثار،از خودگذشتگی و مردانگی و...


برچسب‌ها: ایراندفاع مقدسبصیرت
[ شنبه 5 مهر 1393 ] [ 10:38 ] [ نصر ]

PhotoFancie۲۰۱۴_۰۹_۲۵_۲۱_۲۴_۲۴

این اجرا که با حرکات پانتومیم گروهی با پیراهن های خاکی جنگی همراه بود به شکلی بسیار متفاوت از سایر اجراهای خوانندگان دیگر حتی متفاوت از سایر اجرا های خود حامد زمانی برگذار شد

حامد زمانی هم در این اجرا لباس خاکی با پوتین به تن کرده و چفیه بر گردن داشت و بیسم بر دوش آهنگ بیسیمچی را اجرا میکرد

برای دانلود ویدئوی اجرای آهنگ بیسیمچی اینجا کلیک کنید


برچسب‌ها: نواایراندفاع مقدس
[ شنبه 5 مهر 1393 ] [ 10:37 ] [ نصر ]


برچسب‌ها: ایراناجتماعی
[ شنبه 5 مهر 1393 ] [ 10:36 ] [ نصر ]

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت‌ (ع) ـ ابنا ـ در حالی که رسانه‌های جهان در حال پوشش دادن اخبار تشکیل ائتلاف جهانی علیه گروه تکفیری داعش هستند، برخی اخبار نیز دلالت بر تشکیل گروهی جدید و تندور در سوریه با استفاده از کمک‌های غربی دارند.

سازمان ملی امنیت آمریکا در گزارش جدید درخصوص وضعیت گروه‌های تروریستی و معارض در سوریه خبر از تشکیل گروهی جدید و بسیار تندور مانند داعش داده است. این گروه که با نام «خراسان» شناخته می‌شود، با گذر زمان روز به روز در حال تقویت خود و گسترش میدان اقدامات خود می‌باشد.

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا با انتشار بخش‌هایی از این گزارش نوشت: گروه جدیدی که با نام گروه خراسان شناخته می‌شود، به‌صورت تخصصی در مورد تکنولوژی انفجار و نیز عوامل انتحاری فعالیت می‌کند و تروریست شناخته شده‌ای به‌نام «محسن الفضلی» ۳۳ ساله، با‌عنوان یکی از رهبران این گروه فعالیت دارد. وی از اعضای شناخته شده گروه تروریستی القاعده و یکی از معتمدین اسامه بن لادن بوده است. این روزنامه شناخته شده آمریکایی ادامه داد: اکثر اعضای گروه تروریستی خراسان را اتباع کشورهای افغانستان، پاکستان، آفریقای شمالی و جنوب آسیا تشکیل می‌دهند.


برچسب‌ها: داعشتروریست
[ شنبه 5 مهر 1393 ] [ 10:32 ] [ نصر ]

مراسم رژه نيروهای مسلح که در آغاز هفته دفاع مقدس در جوار مرقد مطهر امام خمينی(ره) برگزار شد و همچنین سخنرانی رئیس جمهور ایران در رسانه‌های خارجی بازتاب داشت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، رسانه های خارجی اقدام به پوشش سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهوری ایران کردند.
 
شبکه المیادین با پوشش سخنان رئیس جمهوری ایران اعلام کرد روحانی گفت:دشمن از جنگ فرسایشی علیه انقلاب اسلامی درس نگرفت.
 
این شبکه به نقل از رئیس جمهوری ایران اعلام کرد: دشمن به دنبال تحمیل جنگی جدید  است و این بار با بهانه هسته ای به دنبال آن است، اما ما با اراده مان پیروز خواهیم شد.
 همچنین پایگاه خبری العهد نیز با پوشش سخنان رئیس جمهوری ایران اعلام کرد که حسن روحانی رئیس جمهوری ایران گفت: مقام معظم رهبری زنده کننده وحدت و همبستگی در کشورمان است و در هفته های گذشته دیدیم که چگونه دل های مردم به قلب بزرگ ایشان متصل بود و مردم عشقشان را به این مرد بزرگ و والا نشان دادند.
این پایگاه همچنین از قول رئیس جمهوری ایران نوشت: ملت ما با رهبری امام خمینی در برابر جنایت و استکبار غرب ایستاد و حماسه های تاریخی را رقم زد.
 پایگاه خبری النشره نیز با پوشش سخنان رئیس جمهوری ایران نوشت: رئیس جمهوری ایران در خلال مراسم سالگرد هفته دفاع مقدس گفته: ملت ایران ثابت کرده است که در برابر فشارهای غرب تسلیم نخواهد شد.
شبکه المنار نیز با پوشش سخنان رئیس جمهوری اعلام کرد: روحانی گفت: ملت ایران به پیشرفت خود ادامه می‌دهد و بر فشارها غلبه خواهد کرد.
 

برچسب‌ها: ایراننظامیارتشاجتماعی
[ شنبه 5 مهر 1393 ] [ 10:31 ] [ نصر ]
رژه صبح31 شهریور نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور و فرماندهان عالی‌رتبه نظامی برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مراسم رژه نیروهای مسلح صبح امروز دوشنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جوار حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد.



برچسب‌ها: نظامی ارتش دفاع مقدس ایران اجتماعی
ادامه مطلب
[ شنبه 5 مهر 1393 ] [ 10:25 ] [ نصر ]
[ شنبه 5 مهر 1393 ] [ 10:19 ] [ نصر ]

نه میلی به نماز دارم و نه اشتیاقی به قرآن چه کنم؟ 

من از نماز خواندن خوشم نمی آید ، هر چقدر فکر می کنم می بینم تأثیری هم در زندگی من ندارد ، از اینکه می بینم بقیه نماز می خوانند ، و یا صدای اذان که بلند می شود یک حس خاصی پیدا می کنم که دوست دارم بلند بشوم و نماز بخوانم اما دست و دلم به این کار نمی رود .
یا تلاوت قرآن چه بشود ماه رمضان چند سوره ای بخوانم و بعد از آن خداحافظ قرآن تا سال بعد ، با اینکه هم ، شأن قرآن را می دانم و هم اهمیت نماز را اما نمی دانم چه کنم میلی به این ها ندارم  ؟
شما ممکن است به مناسبتی، یک شاخه گل، به محبوب خود (مادر، پدر، همسر، رفیق واقعی یا ...) هدیه دهید که پشتوانه و روح آن، اظهار و ابراز معرفت، محبت، عشق، علاقه و تشکر شماست – اما اگر به گل فروشی بروید، صدها شاخه از آن عرضه می‌شود و دوره‌گردِ دست‌فروش در سر چهار راه نیز، دسته‌های ده‌ شاخه‌ای تهیه کرده و با لبخند و التماس عرضه می‌کند، اما پشتوانه و روح آن، هیچ بویی از معرفت و محبت ندارد، بلکه فقط فروش و کسب است.
نماز، تلاوت قرآن کریم، استمرار بر زیارتنامه‌ها یا ادعیه یا سایر اذکار نیز همین‌طور است.
همه لازم، خوب و مۆثر هستند، اما به شرط ها و شروط ها. وگرنه خوارج بیش از ما به این امور اهتمام داشتند، اما امیرالمۆمنین علیه السلام را ترور کردند! لذا می‌فرماید: اول هدف و نیّت خود را برای خودت مشخص کن و به من اظهار نما – دوم با توجه هر چه بیشتر، حواست را جمع کن و متوجه مخاطب باش – سوم دست کم خودت دقت کن که چه می‌کنی و چه می‌گویی و چه می‌خواهی و ...؛ نه این که مرتب نماز بخوانی، اما حتی پس از سلام و پایان نماز نیز نفهمی چه کردی و چه گفتی و مقابل کی ایستاده بودی – یا مرتب قرآن بخوانی و اصلاً ندانی که خدا چه فرموده است – یا هر شب جمعه به مسجد و هیئت بروی، دعای کمیل بخوانی، حسین حسین (علیه‌السلام) بگویی، اما هیچ بروز و ظهوری در زندگی فردی و اجتماعی، اخلاق و رفتار در خانواده یا کسب و یا سایر تعاملاتت نداشته باشد ... و انتظار نتیجه‌ی مطلوب نیز داشته باشی.
پس، باید تلاش کنیم که در کسب معرفت (شناخت)، و تشدید محبّت، نشکستن عهد، توجه، اخلاص و عمل صالح جدی‌تر باشیم. آن وقت نماز و روزه و تلاوت و دعا و ذکر و توسل و ... همه مزید بر علت می‌شود و کعبه دل را نورانی‌تر می‌نماید.
به راستی اگر ما با یک عزیز، دوست، آشنا یا غریبه، این گونه حرف بزنیم که با خدای متعال در نماز می‌زنیم، چه احساسی به خودمان و یا مخاطب دست می‌دهد؟ پس لازم است که کسب معرفت، توجه و اخلاص را تمرین کنیم.

أ‌- شناخت و توجه كافى نسبت به معبود و این كه در نماز با چه كسى سخن مى‏گوییم.
ب‌- شناخت نسبت به اسرار و اهمیت نماز كه توجه به هر كدام از آنها, به عمل انسان معنا و روح می بخشد و او را به نماز و عبادت علاقه مند می كند.
ت‌- دقت در آثار و بركات دنیوی و اخروی نماز.
ث‌- حتى ‏الامكان نماز را به جماعت یا در مساجد خواندن؛
ج‌- حتى‏ الامكان ذهن و قلب را از تعلقات دنیا و نفس بیرون آوردن؛
ح‌- با قاطعیت تمام توجّه خود را به سوى پروردگار معطوف كردن؛
خ‌- مطالعه در نحوه و كیفیت عبادات ائمه(علیهم السلام)؛
د‌- حضور قلب داشتن در نماز. (مجتبی كلباسی، یكصد پرسش و پاسخ درباره نماز، ستاد اقامه نماز، پائیز 80 ش، چاپ اول، ج1، ص 59)
ذ‌- مطالعه سیره و رفتار اولیای الهی و عارفان، در نماز؛ كه تاثیر زیادی بر انسان دارد و او را برای برپایی نماز عاشقانه و پر نشاط تشویق می كند.
ر‌- توكل بر خدا و استعانت از خود نماز برای رفع كسالت و بی علاقگی بسیار مفید است همان گونه كه خداوند فرموده است «اسْتَعینُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ »((2) البقرة : 45).
ز‌- علاوه بر آن معاشرت و دوستى با انسان‌هاى مقیّد به نماز و در صورت امكان، كم كردن و حتى قطع رابطه با انسان‌هایى كه نماز نمى‌خوانند، در اشتیاق انسان به عبادت خدا بسیار مفید و مۆثر است.


برچسب‌ها: بصیرت اجتماعی مذهبی
[ شنبه 5 مهر 1393 ] [ 10:18 ] [ نصر ]

روزي لقمان به پسرش گفت امروز به تو 3 پند مي دهم که کامروا شوي :

اول اينکه سعي کن در زندگي بهترين غذاي جهان را بخوري!

دوم اينکه در بهترين بستر و رختخواب جهان بخوابي.

سوم اينکه در بهترين کاخها و خانه هاي جهان زندگي کني.

 پسر لقمان گفت اي پدر ما يک خانواده بسيار فقير هستيم چطور من مي توانم اين کارها را انجام دهم؟ لقمان جواب داد: اگر کمي دير تر و کمتر غذا بخوري هر غذايي که ميخوري طعم بهترين غذاي جهان را مي دهد.  اگر بيشتر کار کني و کمي ديرتر بخوابي در هر جا که خوابيده اي احساس مي کني بهنرين خوابگاه جهان است.و اگر با مردم دوستي کني و در قلب آنها جاي مي گيري و آنوقت بهترين خانه هاي جهان مال توست.


برچسب‌ها: جملات زیبابصیرتمذهبی
[ شنبه 5 مهر 1393 ] [ 10:18 ] [ نصر ]
[ شنبه 5 مهر 1393 ] [ 10:17 ] [ نصر ]

اگراورا نمی جویید ازعشق هم نگویید

این همه لاف زن و مدعی اهل ظهور
پس چرا یار نیامد که نثارش باشیم!
سالها منتظر سیصد و اندی مردند
آنقدر مرد نبودیم که یارش باشیم
اگر آمد
خبر رفتن ما را بدهید
به گمانم که بنا نیست کنارش باشیم
آیت الله بهجت (ره)


برچسب‌ها: جملات زیبا مذهبی
[ شنبه 5 مهر 1393 ] [ 10:15 ] [ نصر ]

 


برچسب‌ها: بدون شرح
[ شنبه 29 شهريور 1393 ] [ 8:22 ] [ نصر ]

 


برچسب‌ها: ایراناجتماعی
[ شنبه 29 شهريور 1393 ] [ 8:21 ] [ نصر ]

javanenghelabi - ezdevaj 26


برچسب‌ها: ایراناجتماعی
[ شنبه 29 شهريور 1393 ] [ 8:15 ] [ نصر ]

و


برچسب‌ها: بدون شرح
[ شنبه 29 شهريور 1393 ] [ 8:14 ] [ نصر ]
افسران - به جای ...

برچسب‌ها: مذهبیجملات زیبا
[ شنبه 29 شهريور 1393 ] [ 8:14 ] [ نصر ]


برچسب‌ها: مذهبیجملات زیبا
[ شنبه 29 شهريور 1393 ] [ 8:13 ] [ نصر ]


برچسب‌ها: مدبصیرت
[ شنبه 29 شهريور 1393 ] [ 8:13 ] [ نصر ]

همین عکـس تـو ما را می کشـد

بـــس کــــــه عـــادت کـــرده ام بر قامتـــــ ایستـاده اتــــــ
روی تختــــی و همینـــــــ عکــس تـــو مـــا را می کشـــد .....


برچسب‌ها: امام خامنه ای
[ شنبه 29 شهريور 1393 ] [ 8:11 ] [ نصر ]

 

آقا مجتبی تهرانی(ره):

صلوات هم مداد است و هم پاکن،

یعنی حسنه می نویسد و گناه پاک می کند.

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم

 


برچسب‌ها: جملات زیبا مذهبی زندگی زیبا
[ دو شنبه 24 شهريور 1393 ] [ 20:34 ] [ نصر ]

روز آرام آرام شب میشود و شب به آرامی روز...
بعضی مثل روزند، روشن و با صفا...
اما نباید مغرور شد، چون ممکن است آرام آرام دچار تاریکی و گناه شوند...
بعضی مثل شب تاریک و ظلمانی اند...
اما نباید مایوس شد، چون ممکن است به نور راه پیدا کنند و همان شوند که خدا میخواهد...
پس ناامید مباش...
ولا تیاسوا من روح الله...


برچسب‌ها: جملات زیبا مذهبی زندگی زیبا
[ دو شنبه 24 شهريور 1393 ] [ 20:34 ] [ نصر ]
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمنان، مهم‌ترین هدف سیاست‌های خصمانه خود را کشور و نظام جمهوری اسلامی قرار دادند ولی با هوشمندی و رهبری‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب در نیل به اهداف خود ناکام ماندند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان در همایش تجلیل از ممتازین نیروی زمینی ارتش در مشهد که با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و جمعی از فرماندهان، مسئولان و روحانیون نیروی زمینی برگزار شد، افزود: مهم‌ترین هدف آمریکا و مستکبران از زمینه‌سازی حادثه 11 سپتامبر و لشکر‌کشی به عراق و افغانستان، کشور ما بود و آن‌ها برای حمله به ایران زمینه‌سازی می‌کردند ولی با رهبری‌های هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و اقتدار نیروهای مسلح، به اهداف خود نرسیدند.
 
وی ادامه داد: مهم‌ترین تهدید امروز در منطقه و جهان، جنگ‌های نیابتی است و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا با تجهیز گروه‌های تروریستی و تکفیری نظیر داعش، النصره و جندالشیطان از هیچ تلاشی برای ایجاد تفرقه در بین مسلمین شیعه و سنی دریغ نمی‌کند.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه با بیان این‌که شغل نظامی‌گری سختی‌های خاص خود را دارد که ممکن است از چشم دیگران محفوظ بماند ولی اجر آن در پیشگاه الهی محفوظ است، افزود: نیمی از عوامل نقش‌آفرین در کسب برتری‌های ممتازین نیروهای ارتش مدیون همکاری خانواده‌های آنان است.
 
در پایان این همایش 313 نفر از ممتازین یگان‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش‌ها و رشته‌های گوناگون تجلیل شدند.


برچسب‌ها: امام خامنه ای ارتش
[ دو شنبه 24 شهريور 1393 ] [ 20:33 ] [ نصر ]

همین عکـس تـو ما را می کشـد

بـــس کــــــه عـــادت کـــرده ام بر قامتـــــ ایستـاده اتــــــ
روی تختــــی و همینـــــــ عکــس تـــو مـــا را می کشـــد .....

 


برچسب‌ها: امام خامنه ای
[ دو شنبه 24 شهريور 1393 ] [ 20:32 ] [ نصر ]


برچسب‌ها: داعشتروریست
[ دو شنبه 24 شهريور 1393 ] [ 20:16 ] [ نصر ]
 

برچسب‌ها: امام خامنه ای ارتش
[ دو شنبه 24 شهريور 1393 ] [ 20:14 ] [ نصر ]
صفحه قبل 1 ... 46 47 48 49 50 ... 53 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب